Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Elke dag lichte bloeding

goeiemorgen lieve mamma’s,
Dit is mijn eerste post die ik maak. 
Ik ben ongeveer 5 weken zwanger en zoals de titel al aangeeft, heb ik elke dag een lichte bloeding, soms 2 keer. Dit is dan helderrood/roze van kleur. Heb verder ook geen buikpijn behalve aan m’n ‘banden’..
Ben gister voor een vroege echo geweest hiervoor en zag er allemaal goed uit, wel was het nog te vroeg om een vruchtje te zien, de holte waar deze inkomt was wel heel duidelijk zichtbaar. 
Nu is mijn vraag; Wie heeft dit ook gehad, en Hoelang heeft dit aangehouden? Ik weet dat elk lichaam anders is en anders werkt, maar vind het toch fijn om het hier over te kunnen hebben, juist omdat we nog niks bekend gemaakt hebben..

Liefs van mij


ik heb het ook gehad, en kreeg daarom destijds een vervroegde echo op 4+2 duidelijk een vruchtje te zien. Bij mij bleek er een soort stolsel te zitten die de oorzaak was van het bloed. Dit heeft bij mij aangehouden tot 11 weken en daarna was het over.

SanDF

SanDF

02-09-2021 om 08:11 Topicstarter

Ja het vreemde is dat ik dit meestal heb als ik op sta, of heel laat op de avond.. Had jij dit ook? Bij mij was het helaas echt nog te vroeg om iets te zien🥺

ja,ik had het smorgens en savonds tijdens het plassen. Dan lag er bloed in het toilet of mijn urine leek ineens roze.

SanDF

SanDF

02-09-2021 om 08:27 Topicstarter

Sunshinee schreef op 02-09-2021 om 08:23:

ja,ik had het smorgens en savonds tijdens het plassen. Dan lag er bloed in het toilet of mijn urine leek ineens roze.

Ja precies dat! Geen stolsels (excuses) erbij ofzo, en met afvegen een klein beetje.. Vind dat idee gewoon heel eng

snap ik, ik vond het destijds ook eng vooral omdat ik al vroeg wist dat ik zwanger was.
Waneer heb je de volgende echo?

SanDF

SanDF

02-09-2021 om 08:32 Topicstarter

Sunshinee schreef op 02-09-2021 om 08:30:

snap ik, ik vond het destijds ook eng vooral omdat ik al vroeg wist dat ik zwanger was.
Waneer heb je de volgende echo?

Heb gister die vroege gehad, en nu over anderhalve week weer! Gister was het waarschijnlijk echt nog te vroeg, zag wel die zwarte holte weetjewel, en verder zag het slijmvlies etc er ook goed uit! Dus dat is wel goed. Verder ook nog niks geks gezien, maar dus ook geen vruchtje nog.. Spannen hoor poehh

Ik heb helaas mindere ervaring.
Ik heb het gehad vanaf eind week 5. Hele dagen licht roze bij afvegen, geen helder rood gezien. Bij 6+3 een echo gehad waarbij een hele nette vruchtzak te zien was en een gesloten baarmoedermond wat geen aanleiding tot miskraam zou geven. Maar bij deze termijn had er al een vruchtje te zien moeten zijn. 1 week later een controle echo en helaas geen verandering. Bij mij is het dus nooit tot groei van een vruchtje gekomen.

Apart, bij mij was er een rijstkorreltje te zien met 4+2 . Ik ben heel benieuwd hoe je volgende echo is

Leene

Leene

02-09-2021 om 09:28

Sunshinee schreef op 02-09-2021 om 08:38:

Apart, bij mij was er een rijstkorreltje te zien met 4+2 . Ik ben heel benieuwd hoe je volgende echo is

 was je echt 4 weken twee dagen zwanger?  Dan is er meestal toch nog niets te zien? was je echt niet verder in de zwangerschap? Ik heb én veel echo's gezien ( ivm werk) en zelf een echo gehad met 6 weken en toen was er een rijstkorreltje te zien met al een kloppend hartje. Ik heb nooit gehoord van mensen die al zo vroeg een echo hebben gehad. Ik heb altijd begrepen dat je pas iets zag met 5 weken zwangerschap. Maar kan me vergissen.

Zwangerschap wordt gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, tegen de tijd dat je ontdekt dat je zwanger bent ben je al een maand verder ( dus 4 weken zwanger, al ben je natuurlijk pas vanaf je ovulatie zwanger, twee weken krijg je a.h.w. cadeau) dan doe je een test ( meeste vrouwen als ze 1 of 2 dagen tijd zijn) en dan heb je twee dagen later al een echo omdat je bloed verliest? dacht je niet dat je toch ongesteld werd dan? Gewoon belangstellend hoor ( beetje beroepsdeformatie al zit ik al een poos niet meer in het vak)

 Wat betreft de vraagsteller: het is onmogelijk om iets zinnigs nu te zeggen. Je zult vrouwen horen bij wie het een stolsel bleek of één of andere onschuldige oorzaak maar helaas ook vrouwen die toch een miskraam kregen. Afwachten maar en dat zal niet meevallen, sterkte ermee ik hoop dat je goed nieuws krijgt over een week of zo

Leene schreef op 02-09-2021 om 09:28:

[..]

was je echt 4 weken twee dagen zwanger? Dan is er meestal toch nog niets te zien? was je echt niet verder in de zwangerschap? Ik heb én veel echo's gezien ( ivm werk) en zelf een echo gehad met 6 weken en toen was er een rijstkorreltje te zien met al een kloppend hartje. Ik heb nooit gehoord van mensen die al zo vroeg een echo hebben gehad. Ik heb altijd begrepen dat je pas iets zag met 5 weken zwangerschap. Maar kan me vergissen.

Zwangerschap wordt gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, tegen de tijd dat je ontdekt dat je zwanger bent ben je al een maand verder ( dus 4 weken zwanger, al ben je natuurlijk pas vanaf je ovulatie zwanger, twee weken krijg je a.h.w. cadeau) dan doe je een test ( meeste vrouwen als ze 1 of 2 dagen tijd zijn) en dan heb je twee dagen later al een echo omdat je bloed verliest? dacht je niet dat je toch ongesteld werd dan? Gewoon belangstellend hoor ( beetje beroepsdeformatie al zit ik al een poos niet meer in het vak)

Wat betreft de vraagsteller: het is onmogelijk om iets zinnigs nu te zeggen. Je zult vrouwen horen bij wie het een stolsel bleek of één of andere onschuldige oorzaak maar helaas ook vrouwen die toch een miskraam kregen. Afwachten maar en dat zal niet meevallen, sterkte ermee ik hoop dat je goed nieuws krijgt over een week of zo

Mijn lichaam slaat direct op hol zodra ik zwanger ben. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een week voor mijn menstruatie getest en was het een dikke vette streep, maar eigenlijk wist ik het al een week eerder omdat mijn borsten hard en pijnlijk werden.

Tweede zwangerschap hetzelfde. Ongelukje gehad tijdens seks en na een ruime week al stijve borsten. Twee weken later positieve test en bij echo schatte ze me op 4 weken (zakje en slijmvlies zichtbaar, idd nog geen vrucht)

Of het mogelijk is een vrucht te zien in week 4-5 week ik niet, maar ik weet dus wel zeker dat er mensen zijn die echt niet die 4 weken hoeven te wachten om te weten dat ze zwanger zijn

SanDF

SanDF

02-09-2021 om 10:06 Topicstarter

Leene schreef op 02-09-2021 om 09:28:

[..]

was je echt 4 weken twee dagen zwanger? Dan is er meestal toch nog niets te zien? was je echt niet verder in de zwangerschap? Ik heb én veel echo's gezien ( ivm werk) en zelf een echo gehad met 6 weken en toen was er een rijstkorreltje te zien met al een kloppend hartje. Ik heb nooit gehoord van mensen die al zo vroeg een echo hebben gehad. Ik heb altijd begrepen dat je pas iets zag met 5 weken zwangerschap. Maar kan me vergissen.

Zwangerschap wordt gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, tegen de tijd dat je ontdekt dat je zwanger bent ben je al een maand verder ( dus 4 weken zwanger, al ben je natuurlijk pas vanaf je ovulatie zwanger, twee weken krijg je a.h.w. cadeau) dan doe je een test ( meeste vrouwen als ze 1 of 2 dagen tijd zijn) en dan heb je twee dagen later al een echo omdat je bloed verliest? dacht je niet dat je toch ongesteld werd dan? Gewoon belangstellend hoor ( beetje beroepsdeformatie al zit ik al een poos niet meer in het vak)

Wat betreft de vraagsteller: het is onmogelijk om iets zinnigs nu te zeggen. Je zult vrouwen horen bij wie het een stolsel bleek of één of andere onschuldige oorzaak maar helaas ook vrouwen die toch een miskraam kregen. Afwachten maar en dat zal niet meevallen, sterkte ermee ik hoop dat je goed nieuws krijgt over een week of zo

Ja dat wachten is killing!! Maar ja we gaan er gewoon vanuit dat alles goed komt🙏🏼♥️ 

Hoi To,

Ik heb helaas een soortgelijke ervaring als Aygo. Ik had alleen continu licht bloedverlies. Bij de echo leek het goed maar het werd uiteindelijk toch een miskraam rond 7 weken. Mijn gevoel zei de hele tijd al dat het niet goed zat. Heel verdrietig natuurlijk.
Het wachten is inderdaad killing. Probeer veel afleiding te zoeken en niet teveel te googelen. Laat je het even weten als er meer nieuws is?

Nu heb ik trouwens een mooi zoontje van 18 maanden en zwanger van de tweede (14 weken). Wat ik hiermee wil zeggen is: mocht het toch een miskraam worden dan kan het daarna alsnog helemaal goed gaan. 

Leene

Leene

02-09-2021 om 10:52

MoederBarberin schreef op 02-09-2021 om 09:40:

[..]

Mijn lichaam slaat direct op hol zodra ik zwanger ben. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een week voor mijn menstruatie getest en was het een dikke vette streep, maar eigenlijk wist ik het al een week eerder omdat mijn borsten hard en pijnlijk werden.

Tweede zwangerschap hetzelfde. Ongelukje gehad tijdens seks en na een ruime week al stijve borsten. Twee weken later positieve test en bij echo schatte ze me op 4 weken (zakje en slijmvlies zichtbaar, idd nog geen vrucht)

Of het mogelijk is een vrucht te zien in week 4-5 week ik niet, maar ik weet dus wel zeker dat er mensen zijn die echt niet die 4 weken hoeven te wachten om te weten dat ze zwanger zijn

Nee dat weet ik hoor. Had het zelf ook snel in de gaten maar ik bedoel wat anders.

De zwangerschappen worden vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie berekend. Dan ben je nog niet zwanger, want je bevruchting vindt plaats als je een eisprong hebt. Bij veel vrouwen dus 10 tot 14/16 dagen na de eerste dag van de laatste menstruatie.

Stel je doet een zwangerschapstest als je menstruatie uitblijft en je net als jij mogelijk al merkt dat je zwanger bent. Die is positief. Dan ben je twee weken bevrucht maar omdat zwangerschappen berekent worden vanaf eerste dag laatste menstruatie is de zwangerschapsduur al 4 weken. Snap je het nog. Het vruchtje is dan 2 weken. Als TO een zwangerschaps duur heeft van 5 weken gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie is ze daadwerkelijk nog maar 3 weken  bevrucht. ( bij regelmatige menstruatie.) Maar als sunshinee rekent met alleen bevruchting ( bij bijv ivf ofzo) dan is er een vruchtje van 4 weken ( maar volgens zwangerschaps berekeningen uitgaande van laatste menstruatie ben je 6 weken)

IK noem dit alleen maar omdat TO kan schrikken omdat zij een rijstkorreltje zag bij 4 weken en zij nog niet maar het is normaal om nog niets te zien bij 4a5 wk zwangerschap. Nou ja einde lecture

Hoop voor TO dat het een goede uitkomst is.

Leene schreef op 02-09-2021 om 10:52:

[..]

Nee dat weet ik hoor. Had het zelf ook snel in de gaten maar ik bedoel wat anders.

...

Hoop voor TO dat het een goede uitkomst is.

Check. Ik heb 'm

On topic; Er is helaas zo weinig over te zeggen, TO. Hier bij twee zwangerschappen bloedingen gehad. 1 werd een miskraam, 1 werd een gezonde tweeling.

Het zegt niets over de gezondheid van de vrucht en het enige dat je kunt doen is afwachten. 

Succes!


SanDF

SanDF

02-09-2021 om 11:38 Topicstarter

Leene schreef op 02-09-2021 om 10:52:

[..]

Nee dat weet ik hoor. Had het zelf ook snel in de gaten maar ik bedoel wat anders.

De zwangerschappen worden vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie berekend. Dan ben je nog niet zwanger, want je bevruchting vindt plaats als je een eisprong hebt. Bij veel vrouwen dus 10 tot 14/16 dagen na de eerste dag van de laatste menstruatie.

Stel je doet een zwangerschapstest als je menstruatie uitblijft en je net als jij mogelijk al merkt dat je zwanger bent. Die is positief. Dan ben je twee weken bevrucht maar omdat zwangerschappen berekent worden vanaf eerste dag laatste menstruatie is de zwangerschapsduur al 4 weken. Snap je het nog. Het vruchtje is dan 2 weken. Als TO een zwangerschaps duur heeft van 5 weken gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie is ze daadwerkelijk nog maar 3 weken bevrucht. ( bij regelmatige menstruatie.) Maar als sunshinee rekent met alleen bevruchting ( bij bijv ivf ofzo) dan is er een vruchtje van 4 weken ( maar volgens zwangerschaps berekeningen uitgaande van laatste menstruatie ben je 6 weken)

IK noem dit alleen maar omdat TO kan schrikken omdat zij een rijstkorreltje zag bij 4 weken en zij nog niet maar het is normaal om nog niets te zien bij 4a5 wk zwangerschap. Nou ja einde lecture

Hoop voor TO dat het een goede uitkomst is.

Heel mooi omschreven dankjewel♥️  Doe lekker rustig aan en zie het binnenkort allemaal dan maar ♥️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.