Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

En nu?


Onbekend87 schreef op 12-01-2023 om 22:02:

[..]

Je hoeft je geen zorgen maken over mijn kinderen, ik zocht mensen met dezelfde ervaringen of goede raad zoals iemand mij fomi heeft aangeraden, er zijn ook mensen die hun mening gezegd hebben op een manier die niet verwijtend overkomt. Je hebt geen recht om een ander te veroordelen op zijn verhaal zelf niet op een openbaar forum, als je niets nuttig kan zeggen ga dan naar de volgende topic

Toch maak ik mij zorgen. Niet alleen over jouw 3 kinderen maar ook over het kind van jouw nieuwe vriend. En over jouw ongeboren baby. 

Mag ik gewoon bezorgd zijn? 


Ik begrijp de zorgen van andere forummers wel. Als je de vraag had gesteld 'wij overwegen om te proberen samen een kindje te krijgen, is dat verstandig?' dan zou ik zeggen nee, voorlopig niet. 
Maar je hebt anticonceptie gebruikt en het is toch gebeurd. Jullie staan er zelf voor open, zijn tegen abortus en kunnen ervoor zorgen. Dan gun ik het jullie om je eigen afweging te maken. Veroordeling helpt niet en voegt niks toe. Een gesprek met de huisarts en bij het fiom lijkt me dan zinvoller dan de mening van willekeurige mensen op een forum. 

Ik heb nog nooit iemand gehoord die als vooropgesteld plan des levens had om zes kinderen te krijgen van vijf verschillende partners, verschillende vormen van samengestelde gezinnen, omgangsregelingen, gedoe met exen en halve generaties aan leeftijdsverschillen tussen de kinderen. 
Maar als het dan toch gebeurt, doet dat niks af aan de liefde voor al die kinderen en de zorg er voor. Het leven is niet volledig maakbaar. 

Als je abortus ondergaat terwijl je dat eigenlijk niet wil, is dat vrijwel altijd traumatisch en dat soort trauma's gaan onherroepelijk een rol spelen in je relatie. En het kindje krijg je er niet mee terug. Het is ook niet zelden een recept om snel opnieuw zwanger te raken. 

Als het voor jou welkom is dan moet je er voorgaan en lak hebben aan wat de rest vindt. Deze krijg je ook wel groot. 
Ongepland is niet altijd ongewenst. 

Gatekeeper schreef op 13-01-2023 om 00:34:

Als het voor jou welkom is dan moet je er voorgaan en lak hebben aan wat de rest vindt. Deze krijg je ook wel groot.
Ongepland is niet altijd ongewenst.

Klopt, maar er zijn nog 4 kinderen met verschillende de ouders in het spel waar ze rekening mee moet houden. En ze is slechts een jaar samen met deze partner. 

Maar ik denk dat TO haar keuze al gemaakt heeft. 

MamaE zegt precies wat ik wilde zeggen, maar dan mooier. Dus: wat MamaE hierboven zegt. 

Onbekend87

Onbekend87

13-01-2023 om 08:03 Topicstarter

MamaE schreef op 12-01-2023 om 22:54:

Ik begrijp de zorgen van andere forummers wel. Als je de vraag had gesteld 'wij overwegen om te proberen samen een kindje te krijgen, is dat verstandig?' dan zou ik zeggen nee, voorlopig niet.
Maar je hebt anticonceptie gebruikt en het is toch gebeurd. Jullie staan er zelf voor open, zijn tegen abortus en kunnen ervoor zorgen. Dan gun ik het jullie om je eigen afweging te maken. Veroordeling helpt niet en voegt niks toe. Een gesprek met de huisarts en bij het fiom lijkt me dan zinvoller dan de mening van willekeurige mensen op een forum.

Ik heb nog nooit iemand gehoord die als vooropgesteld plan des levens had om zes kinderen te krijgen van vijf verschillende partners, verschillende vormen van samengestelde gezinnen, omgangsregelingen, gedoe met exen en halve generaties aan leeftijdsverschillen tussen de kinderen.
Maar als het dan toch gebeurt, doet dat niks af aan de liefde voor al die kinderen en de zorg er voor. Het leven is niet volledig maakbaar.

Als je abortus ondergaat terwijl je dat eigenlijk niet wil, is dat vrijwel altijd traumatisch en dat soort trauma's gaan onherroepelijk een rol spelen in je relatie. En het kindje krijg je er niet mee terug. Het is ook niet zelden een recept om snel opnieuw zwanger te raken.

Ook ik begrijp de zorgen maar iemand veroordelen helpt niet echt, zoals je zei was dit niet mijn vooropgestelde plan maar zo is mijn levenscyclus gegaan, ik apprecieer de raad en degene die mij de juiste richting hebben opgestuurd

Onbekend87

Onbekend87

13-01-2023 om 08:08 Topicstarter

zwaankip schreef op 12-01-2023 om 22:28:

[..]

Toch maak ik mij zorgen. Niet alleen over jouw 3 kinderen maar ook over het kind van jouw nieuwe vriend. En over jouw ongeboren baby.

Mag ik gewoon bezorgd zijn?


Tuurlijk maar iemand veroordelen helpt niet echt, het is de manier waarop sommige het verwoorden. Dit was niet mijn levensdroom om kinderen te krijgen van verschillende mannen, moeder worden is wel altijd mijn enige droom geweest, daarom dat de keuze nu voor mij heel moeilijk is; en om te antwoorden op alle andere vragen; ik heb het met of zonder vriend financieel goed en een eigen huis met genoeg ruimte, mijn zorgen zijn de praktische kant en mijn kinderen incl mijn pluskind

Succes bij de huisarts 

Je voorgeschiedenis toont aan dat je het moeilijk hebt met de juiste partnerkeuze. Waarschijnlijk zie je in het begin van de relatie de 'alarmsignalen' niet of bedek je ze (onbewust) met de mantel der liefde. Laat het verleden een les voor je zijn en probeer heel nuchter naar je huidige relatie te kijken en naar de persoon die hij is. Luister niet naar wat hij vertelt maar kijk naar wat hij doet en zorg ook dat je voldoende inzicht krijgt in zijn verleden. Hoe verliep zijn vorige relatie, hoe zijn zijn familiebanden, hoe verloopt het contact met vrienden en collega's.  Zie je bepaalde negatieve patronen terugkomen, ook al lijken ze op het eerste zicht niet zijn schuld dan mag je er zeker van zijn dat deze problemen ook opduiken binnen jullie relatie. 
Over een eventuele abortus kan ik je geen raad geven, dat is een beslissing die jijzelf moet maken, met je hart én je verstand. Zorg dat je je bij deze keuze laat omringen door de juiste professionals. Voor jezelf rustig alle angsten, twijfels en voordelen van beide keuzes opschrijven kan je ook helpen om meer inzicht te krijgen. Veel sterkte!

Onbekend87 schreef op 12-01-2023 om 14:46:

[..]

Waarom ga je er van uit dat ik die niet gebruikte?

Als je aan de anticonceptie zat, geeft dat al aan dat jullie op dit moment geen kinderen willen. Dan lijkt de keus me duidelijk eigenlijk. En gezien de gezinssituatie, de problemen met ex, de overige kinderen en het feit dat jullie elkaar nog niet heel goed kennen, zou ik hier niet aan beginnen. Ik zou zeker eerst de hele gezinssituatie zoals die er nu is op orde krijgen en elkaar echt goed leren kennen voor je zo’n stap neemt. Het gaat om de levens van de overige kinderen, daar geeft dit een ontzettende impact op. Maar ook op jullie. Er zijn veel relaties van jaren die de verandering met een baby al niet aan kunnen en jullie situatie is nu gewoon niet ideaal. 
Daarnaast zou ik ook de anticonceptie onder de loep nemen, als je nu ondanks de anticonceptie zwanger bent geworden.

ike bent tegen de abortus
Het is welkom voor je vriend
Je hebt de plaats en de financiele middelen

lijkt me dat je niet het fiom hoeft te bellen maar een verloskundige want je keuze is al gemaakt hoor

ik ben zelf ook tegen abortus (bij mijzelf, niet als wetgeving!!) en man ook we weten beiden mocht het ooit misgaan, dan is het wat het is

Onbekend87 schreef op 13-01-2023 om 08:08:

[..]

Tuurlijk maar iemand veroordelen helpt niet echt, het is de manier waarop sommige het verwoorden. Dit was niet mijn levensdroom om kinderen te krijgen van verschillende mannen, moeder worden is wel altijd mijn enige droom geweest, daarom dat de keuze nu voor mij heel moeilijk is; en om te antwoorden op alle andere vragen; ik heb het met of zonder vriend financieel goed en een eigen huis met genoeg ruimte, mijn zorgen zijn de praktische kant en mijn kinderen incl mijn pluskind

Het is zeker niet mijn bedoeling om je te veroordelen. Lees nog even jouw OP en stel je voor dat je zus of een goede vriendin dit tegen jou verteld had. Welke raad zou je haar dan geven? 

Leene

Leene

13-01-2023 om 13:01

BlairW schreef op 13-01-2023 om 09:03:

[..]

Als je aan de anticonceptie zat, geeft dat al aan dat jullie op dit moment geen kinderen willen. Dan lijkt de keus me duidelijk eigenlijk. En gezien de gezinssituatie, de problemen met ex, de overige kinderen en het feit dat jullie elkaar nog niet heel goed kennen, zou ik hier niet aan beginnen. Ik zou zeker eerst de hele gezinssituatie zoals die er nu is op orde krijgen en elkaar echt goed leren kennen voor je zo’n stap neemt. Het gaat om de levens van de overige kinderen, daar geeft dit een ontzettende impact op. Maar ook op jullie. Er zijn veel relaties van jaren die de verandering met een baby al niet aan kunnen en jullie situatie is nu gewoon niet ideaal.
Daarnaast zou ik ook de anticonceptie onder de loep nemen, als je nu ondanks de anticonceptie zwanger bent geworden.

Dat bedoelde ik dus in mijn eerdere post. Als je eenmaal zwanger bent werken die argumenten vaak niet. Bij veel in ieder geval niet. Die lijstjes met voor en tegens; en dan meer tegens .. dus abortus ..

Het gaat niet om een vakantietripje!. voor veel mensen die onverwacht zwanger zijn en i.p altijd voor abortus waren en nog zijn kan het toch een enorme struggle zijn. Ik heb vaak vrouwen meegemaakt die dan toch voor de zwangerschap kozen ook al waren er veel rationele argumenten tegen.

Natuurlijk is het geen ideale situatie maar volgens mij neigt TO meer naar de zwangerschap houden dan deze afbreken. Ik denk persoonlijk dat ze dan beter kan inzetten op het versterken van de relatie en daar over nadenken samen met partner. Hoe onderhoud je een langdurige relatie.En daar ook hulp bij zoeken.. maar goed zo denk ik erover


Onbekend87

Onbekend87

13-01-2023 om 14:52 Topicstarter

ik denk dat ik de juiste beslissing heb genomen door een afspraak te maken bij een psychologe die samen met mij alles op een rijtje zet zodat ik mijn gevoel en mijn twijfels luidop kan zeggen en iemand heb die het samen met mij nuchter kan bekijken. Bedankt voor jullie reacties ♥️

Onbekend87 schreef op 13-01-2023 om 14:52:

ik denk dat ik de juiste beslissing heb genomen door een afspraak te maken bij een psychologe die samen met mij alles op een rijtje zet zodat ik mijn gevoel en mijn twijfels luidop kan zeggen en iemand heb die het samen met mij nuchter kan bekijken. Bedankt voor jullie reacties ♥️

Zeker een goed besluit. Welke beslissing je ook maakt er zitten consequenties aan. Fijn dat een neutraal persoon meedenkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.