Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Ezeltje

Ezeltje

23-08-2010 om 17:53

Haar wel of niet verven?

Mag je nu wel of niet je haar verven tijdens de zwangerschap? De een zegt van wel, de ander zegt alleen met henna, en anderen zeggen dat het helemaal niet mag. Van Googlen word ik ook niet wijzer, want ook daar tegenstrijdige berichten. Wie weet het juiste antwoord? En als het echt niet mag, wat doe je dan met die uitgroei?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

23-08-2010 om 21:11

Wel gedaan

Ik heb er destijds tijdens beide zwangerschappen gewoon gedaan. Ik had geen zin om negen maanden met uitgroei te lopen en eruit te gaan zien als een zwangere oma..

liora

liora

23-08-2010 om 23:46

Niet gedaan

Het schijnt niet goed te zijn, ook al is het niet eenduidig. Maar mijn mening is: bij twijfel niet doen.

En die uitgroei heb ik er wel voor over gehad. Ik heb wel een keer een kleurspoeling gedaan en rond 35 weken wel laten verven. Toen was ik al zo ver dat ik het aandurfde.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wel gedaan maar dan later...

Volgens de verloskundige kon het geen kwaad geloof ik, maar voor de zekerheid heb ik toch even gewacht. Ik heb tot 20 weken rondgelopen met een flinke uitgroei.

Kun je het niet navragen bij je verloskundige ofzo?

Wel gedaan

En drie kerngezonde slimme kinderen gekregen... Wel grappig trouwens dat een van de zoons een haarpluk zonder pigment heeft, die in kleur dus echt afwijkt van de rest van zijn haar. Het zit niet in de familie, zou het dan toch...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-08-2010 om 23:54

Wel,

maar minder vaak. Volgens de kapper, verloskundige en de gynacoloog kon het geen kwaad. Zelf voelde ik me er niet helemaal prettig bij, vandaar dat ik het pas deed als ik echt voor schut begon te lopen.

Dendy

Ezeltje

Ezeltje

25-08-2010 om 06:50

Haha

Dezelfde verdeeldheid hier dus . Ik denk dat ik net als Liora aan de kleurspoelingen ga, ik was mijn haar toch maar twee maal per week. Dan blijft zo'n spoeling wel even zitten. En inderdaad, om nu een zwangere oma te lijken, nee.
Het blijft lastig, net wat Dendy zegt. Je voelt je er toch wat raar bij.
Groetjes van een grijzig ezeltje

sidneysheldon

sidneysheldon

25-08-2010 om 19:08

Ja, maar dan...

niet tot aan de hoofdhuid. Mijn haar wordt elke 6 weken geverfd, door middel van folies die om de haarverf gewikkeld worden. Met een kwastje wordt het erop gesmeerd, streng voor streng, en ze doen het tot vlak bij de hoofdhuid, zodat het niet wordt opgenomen in de bloedsomloop. Zo is het dan geen enkel probleem!
Je blijft zo wel een beetje uitgroei zien maar stukken minder als dat ik niets had gedaan....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.