Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe is het nu met.....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

04-07-2011 om 12:42

Mijn donderdag......

begon als alle andere donderdagen de afgelopen tijd....beetje drukkend gevoel op mijn bekken de hele dag, maar verder niets bijzonders. Vloertje gedweild, boodschapjes gedaan, nog even mij mmoeders op de thee geweest aangezien ze met pensioen was gegaan die dag en om 15.15....vlak voordat ik zoon van school moest halen....een krampje. Oke, we wachten het even af....naar school dus en jawel...OP het schoolplein begon het ineens vreselijk met weeen. "is er al wat gaande" vroeg iedereen..."nee hoor, nog niets" en dat zei ik al puffend, hahahaha. Thuis gekomen zag de buuv dat het menis was en heeft zoon bij zich genomen. Manlief gebeld....in de file in Utrecht....OEPS! Papa gebeld.."pap, sta maar stand-by"....5 minuten later "papa kom nu hierheen, ik heb pers weeen!". Om 16.15 naar het ziekenhuis, manlief weer gebeld dat hij hoe dan ook snel naar het ziekenhuis moest komen, ik had namelijk 9 cm ontsluiting! Godzijdank was hij op tijd en om 18.50 is onze zoon Luca Fynn geboren! Koud 3,5 uurtjes later!

Hoe lang hij ook op zich heeft laten wachten, hoe rap hij in mijn armen lag! Jammer genoeg moest ik wel blijven omdat hij op suiker getest moest worden 4x, maar helemaal goed gelukkig. Vrijdag is hij alleen via een omweg langs de KNO afdeling naar huis gekomen (zijn tongriempje was te kort en die hebben ze in geknipt)en gaat alles helemaal goed! Jammer genoeg kan hij niet de kracht vinden om uit de borst te drinken en hij pas zaterdag onder "dwang" gegeten heeft zijn we op fles over gegaan. Het is niet anders en ik heb er compleet geen problemen mee.

Hij is MOOI en zo zoet! Echt, ik ben knal gelukkig!

Bellefleur

Bellefleur

04-07-2011 om 12:51

O! geweldig!

Je bent bevallen. En spontaan nog wel. Ik had echt met je te doen. Van harte gefeleiciteerd. Wat een spannende bevalling... Gelukkig dat papa én opa op tijd waren. En wat een mooie namen! Hoe zwaar was Luca?

Vic

Vic

04-07-2011 om 13:27

Gefeliciteerd!

Een mooi bevallingsverhaal Gefeliciteerd met jullie zoon!

Sascha2

Sascha2

04-07-2011 om 14:04

Van harte

Gefeliciteerd! Whow, inderdaad: zolang dat je zoon op zich liet wachten, zo snel kwam hij ter wereld. Fijn hoor. Ik wens je een goede kraamtijd toe.

Regien

Regien

04-07-2011 om 17:31 Topicstarter

Ohhh......

.....wat fijn dat hij spontaan gekomen is! Wat een mooie namen! Genietgenietgeniet! X

Gefeliciteerd!

En wat een sneltreinbevalling!! Hoe voel jij je?

groet!

Massi Nissa

Massi Nissa

04-07-2011 om 20:21

O wat fijn

Van harte gefeliciteerd met je mooie zoon met de mooie naam. En wat heerlijk dat hij uiteindelijk toch 'gewoon' ter wereld kwam, en nog snel ook!
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

05-07-2011 om 08:02

Gefeliciteerd!

Wow, wat een spannende bevalling! Fijn dat alles goed gegaan is en hij was dus niet te zwaar? Dankzij jouw inspanningen om je dieet in acht te nemen! Een heel fijne kraamtijd en veel geluk gewenst!

Hoera

Fijn dat alles zo goed is gegaan. En nu lekker genieten van het kleine ventje.

Rembrand

Rembrand

05-07-2011 om 11:50

Gefeliciteerd!

En wat een mooie naam !!
M.

Gerdina

Gerdina

05-07-2011 om 11:55

Gefeliciteerd!

Met jullie mooie, zoete zoon!

kaatje1972

kaatje1972

05-07-2011 om 13:44

Gefeliciteerd

Gefeliciteerd met jullie mooie zoon!

Petr@

Petr@

07-07-2011 om 17:03

Gefeliciteerd

met jullie ongetwijfeld prachtige zoon! Ik wens jullie heel veel geluk en liefde toe!

100%mama

100%mama

09-07-2011 om 09:31

Lief

jullie berichtjes!

Hier alweer 1 week genieten voorbij! Kraamhulp is weg en hoe super ze ook was....ik ben blij weer mijn eigen huis in handen te hebben!Het gaat super, lekkr zoet mannetje die alleen nog even moet leren dat de dag er is om wakker te zijn en de nacht om te slapen Grote broer kan niet trotser zijn en is ZO lief. Ook voor hem is alle spanning er nu uit en dat is echt te merken in zijn gedrag.

Kortom....vanuit hier helemaal niets te klagen! Hoe is het met de andere baby's en wie is "de volgende" nu?

Asa?

Ik ben al lang uit de zwangerschapstijd, maar volg sommige zwangeren nog wel. Heb Asa al een tijdje niet gezien? Was je al ongeveer uitgerekend? Hoe gaat het met je?

Asa Torell

Asa Torell

17-07-2011 om 20:51

100%mama!

Alsnog van harte gefeliciteerd! Ik was op vakantie en heb vaak aan je gedacht en me afgevraagd hoe het was afgelopen met je bevalling. Wat heerlijk om hier zo'n goed bevallingsverhaal van je te lezen! En dat het nu ook allemaal zo lekker gaat en je aan het genieten bent, wat fijn.

Asa Torell

Asa Torell

17-07-2011 om 20:53

Anneque

Leuk dat je aan me denkt! Hier gaat het uitstekend, net 2 weken genoten van een ontspannen vakantie en nu ben ik met zwangerschapsverlof. Nog 5 weken te gaan en ik voel me prima op het moment. Al lag ik van de week wel even wakker van de gedachte dat het ook best maar 3 weken kunnen zijn, ik heb nog een lange doelijst liggen .

Sascha2

Sascha2

17-07-2011 om 21:04

Asa

Jeetje nog maar vijf weken! Of drie, of zeven . Fijn dat je je goed voelt. Houden zo!

Asa

Fijn dat alles goed gaat, succes met de laatste loodjes (en dan nog de bevalling natuurlijk)!

Asa Torell

Asa Torell

20-07-2011 om 10:17

En verder?

Kiki, Petal, hoe gaat het met jullie?

Massi Nissa

Massi Nissa

20-07-2011 om 21:31

Asa

Joh, als je baby te vroeg komt, doe je het gewoon net als ik. Alles wat nog op je lijst staat en niet af is, doe je samen met de kraamhulp.
Groetjes
Massi

Kiki

Kiki

20-07-2011 om 22:21

Voorbereiden

oooo ja, dat moet ook Daar wil ik echt nog niet over nadenken. Nou ja, ik heb nog zeeën van tijd

Hier momenteel even een dipmomentje.

Makelaarsperikelen zorgen ervoor dat mijn huis weer helemaal van voor af aan in de verkoop moet en dat betekent ook dat de kans dat we kunnen verhuizen voor de derde komt nagenoeg nihil is.

Stress op werk, stress thuis, pijn in rug/bekken en geen slaap (jongste is ziek) Ben een tiiiiiiiikeltje moe, maar ga binnenkort wel minderen in mijn uren en neem de woensdagmiddag vrij zodat ik kan bijslapen.

Ik flipte laatst volledig tegen mijn man (echt tot schreeuwen aan toe) die echt niet wist wat hij overkwam. Luchtte wel op trouwens, hahahaha Nou ja, ik mag ook wel een keer volledig uit mijn dak gaan.

Maar goed, komt allemaal wel terecht Nog 16 weken te gaan

Asa Torell

Asa Torell

21-07-2011 om 14:48

Massi

Nou, de kraamzorgorganisatie waarschuwde me al voor zomerse personeelstekorten... dus daar verwacht ik niet al te veel luxe van. Maar daarentegen heeft de nesteldrang nu al echt toegeslagen en heb ik me de afgelopen 2 dagen sufgewinkeld, nu is bijna alles wel in huis. En nu ga ik de doelijst gewoon afwerken in volgorde van urgentie, ik denk dat de echt belangrijke babydingen volgende week wel afkomen. De rest van de lijst valt in de categorie foto-albums maken en zo .
Inmiddels zou ik het bovendien best leuk vinden als de baby een beetje tijdig kwam, ik zie erg naar hem uit! En het komt ook beter uit met het werk als mijn zwangerschapsverlof niet nog extra uitloopt, maar ja dat is wel heel erg om me nu mee bezig te houden!

Asa Torell

Asa Torell

21-07-2011 om 14:50

Kiki

Bah, wat een domper zal dat zijn zeg, met je huis. En dat je nu ineens weer moet omschakelen naar pas verhuizen na de bevalling. Kan me voorstellen dat je in een dip zit, nog afgezien van de andere stress-zaken. Veel beterschap voor je jongste!
Ik ben trouwens ook pas net begonnen met voorbereiden, op een gegeven moment krijg je het vanzelf op de heupen wat dat betreft en dan is het ook zo gebeurd.

Asa Torell

Asa Torell

21-07-2011 om 14:59

A propos winkelen

even wat frustraties spuien:
- Waarom is de kleinste maat van de gewone babykleertjes altijd 56 en heeft maat 56 bovendien afmetingen alsof Massi-zoon er nog in zou moeten passen?
- Waarom zijn die echte newborn-kleertjes allemaal zo suf, wit, zijig... (heel handig ook met spuitluiers) en ook nog eens grotendeels van dat dikke spul alsof je met het kind een noordpoolexpeditie gaat maken?
- En de gewone kleertjes vaak bedrukt met van die vreselijke teksten? Al helemaal die voor jongens! Ik wil gewoon een leuk plaatje van een leeuw, een auto, een vis, of zoiets. En dan liefst ook eens niet in het donkergrijs of olijfgroen...
Enfin, tips welkom! Prenatal, Hema, H&M en Name It heb ik al gehad! Oja en Lief! maar die vind ik echt het allerergst met dat 'Stoer' op alle jongenskleertjes, ontzettend jammer omdat het verder heel erg leuke kleurige dingetjes zijn .

Massi Nissa

Massi Nissa

21-07-2011 om 15:14

Asa

Ik weet even niet meer waar jij woont, maar ik heb hier een doos vol schattige jongenskleertjes maat 50. Mag je zo komen ophalen. Vrolijke kleurtjes zitten er ook tussen.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

21-07-2011 om 15:17

O ja

Wat mij opvalt aan veel truitjes is dat ze zo wijd en zo kort vallen. Ze zijn met andere woorden wijd genoeg voor mijn zoon (Boeddha in hoogst eigen incarnatie), maar vallen meestal ruim boven de broeksband. Belachelijk. Mede daarom draagt hij al truitjes maat 80 - met de mouwen iets opgerold.
Ik vind het ook vreemd dat veel kleertjes zo dik zijn. Behalve dat de meeste woningen tegenwoordig lekker warm zijn in alle jaargetijden, ligt het volgens mij ook gewoon niet lekker, al die dikke stoffen en stiksels en knopen.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

21-07-2011 om 16:33

Massi

Wat een lief aanbod, dank je wel! Ik woon niet echt in de buurt (uur reistijd) maar heb natuurlijk wel veel tijd nu en het lijkt me leuk je te zien! Dus misschien kunnen we iets regelen, laten we anders even mailen: [email protected].
Ja, die vorm van de kleren klopt ook vaak niet... daar hebben mijn kinderen, die relatief korte benen hebben, nu zelfs nog steeds last van. Ik heb wel eens een hele set t-shirts van zoon zitten omzomen (de mouwen dan).
Wat die warmte betreft, ik overdrijf natuurlijk een beetje, vaak hebben pasgeborenen het toch nog best wel snel koud. Alleen die van mij tot dusver niet, en dan vind ik dat er toch wat weinig keus is. Want oja, een nog vergeten frustratie voor het lijstje hierboven: dat er zowiezo vanaf juli geen korte-mouwen-spul meer te koop is en in het voorjaar juist geen lange-mouwen-spul, ook in de grotere maten.

Even snel dan

Hier gaat alles nog wel, had vandaag mijn 34-w controle. Ze zei dat de baby al lekker laag ligt met zijn hoofd, maar ook dat het een knoeperd is

Wel ben ik ontzettend snel moe, rugpijn als ik maar stofzuig of de wasmachine volgooi. En ik ben zoooooo snel aangebrand. Ik ben echt moeilijk om mee te leven. Arme man en zoon, zij krijgen echt af en toe de wind van voren om eigenlijk niets.

Qua voorbereiding echt nul komma nul gedaan. Alles moet nog gewassen en in elkaar gezet. Moet nog kijken wat er nou weer in die ziekenhuis tas moet en dingen daarvoor kopen. Zelfs nog geen pak luiers in huis. En een naam hebben we ook niet, zelfs geen 'lijstje'. Hopelijk verhuist zoon volgend weekend naar zijn nieuwe kamer zodat ik een beetje kan beginnen.

Jammer dat ik niet kan helpen met winkels. Hier hebben we een Next, die heeft hele leuke jongenskleding. En de supermarkten trouwens ook. Ik heb een paar setjes gekocht, maat 56, 62 en 68 geloof ik. Maatje 50 past volgens mij nooit dus daar heb ik niks van. Ik denk dat ik bij zoon een boel geleend heb en had niet zoveel in de kleinere maatjes. Lang leve Ebay

Nu even verder met inpakken want wij gaan vanavond een paar dagen naar schoonouders. Hopelijk lekker uitrusten en verzorgd worden.

Sterkte allemaal.

Asa Torell

Asa Torell

21-07-2011 om 21:18

Petal

Dat was nog best uitgebreid voor 'even snel' . Leuk om te horen hoe het met je gaat! Herkenbaar, dat alles op het laatst nog moet. En ja, Next, daar heb ik al eens een heel leuk shirtje voor zoon gekocht tijdens een reis voor het werk! Jammer dat die hier niet is.
Fijn dat je even lekker kunt gaan uitrusten de komende dagen, klinkt alsof je het best kunt gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.