Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Bloem

Bloem

21-02-2011 om 00:12

Keizersnede: blij om maar toch zenuwachtig

Na drie dramatische bevallingen (2 vacuums, 1 ks) is er deze (laatste) keer gekozen voor een geplande ks. Weliswaar op mijn verzoek, maar ook omdat zich de laatste keer een shcouderdysposie voordeed en mijn kinderen iedere keer iets groter zijn. Wat was ik blij met het nieuws dat het een geplande was. Maar wat wordt ik zenuwachtig naarmate het dichter bij komt.......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voorbereiden?

Ha Bloem, komt de datum al snel dichterbij? Hoeveel weken ben je zwanger en met hoeveel weken gaat de ks plaatsvinden?
Het lijkt me gek om me op een ks te kunnen voorbereiden. Ik heb zelf een ks gehad (besloten na twee uur persweëen, toen duidelijk werd dat baby echt niet zonder hulp ging komen) en hoewel het allemaal niet leuk was, was ik wel blij dat ik niet van te voren al wist dat het een ks ging worden. Ik had me er denk ik ook erg druk over gemaakt. Dat doe ik namelijk al als ik bloed moet prikken .
Wat doen ze in het ziekenhuis aan voorlichting? Uit het nagesprek met de gyneacoloog begreep ik dat als ik bij een eventuele tweede een geplande ks zou krijgen het mogelijk is om een afspraak te maken om rondgeleid te worden door een verpleegkundige die je vertelt wat er en wanneer en waar gaat gebeuren. Ik zou vooral graag willen weten waar kind en man blijven terwijl ze met hechten en dergelijke bezig zijn.
Veel succes!
Maanve

Asa Torell

Asa Torell

22-02-2011 om 20:51

Bloem

Nav. eerdere draadjes hier kan ik me voorstellen dat een bevallingsplan (of geboorteplan, ik weet niet wat de meest gebruikelijke term is) zou helpen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar misschien kun je in het archief wat vinden?
Het lijkt mij met jouw voorgeschiedenis in elk geval volkomen gerechtvaardigd dat je de bevalling van te voren uitgebreid doorspreekt met degenen die er over gaan, maar misschien heb je dat allang gedaan en zeg ik nu alleen overbodige dingen. Sterkte in elk geval met het afwachten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.