Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Meisjesnaam met 4 lettergrepen

De eerste naam voor ons kindje was zo bedacht. De tweede naam komen we echter niet uit. Gezien de naam van ons oudste kindje willen we graag een klassieke naam met 4 lettergrepen. Denk: Josephine, Catharina, Amalia. Echter: dit zijn ze net niet. Wie heeft een goed idee? 


Pommeline 
Magdalena
Liselore 

Natuurlijk kun je een naam kiezen voor het mooie, maar volgens mij kiezen veel mensen een eerste naam omdat ze die mooi vinden en zijn tweede en eventuele volgende namen (mede) een manier om te vernoemen naar familieleden.  Ik denk dat mensen daarom wat verbaasd reageren op ' we willen een 2e naam met 4 lettergrepen'.

Groeten,

Temet 

Temet schreef op 17-07-2021 om 21:50:

Natuurlijk kun je een naam kiezen voor het mooie, maar volgens mij kiezen veel mensen een eerste naam omdat ze die mooi vinden en zijn tweede en eventuele volgende namen (mede) een manier om te vernoemen naar familieleden. Ik denk dat mensen daarom wat verbaasd reageren op ' we willen een 2e naam met 4 lettergrepen'.

Groeten,

Temet

Temet ik lees m als een naam voor een 2e kindje?

Bb19bb21 schreef op 17-07-2021 om 20:49:

Dank voor iedereen die meedenkt! De eerste naam verwijst al naar oma (en oudste is vernoemd naar de andere oma), dus dat is geen optie. En vier lettergrepen vinden we mooi omdat de oudste dat ook heeft. Past het bij elkaar (en ook mooi bij de voornaam). Mag een naam niet gewoon mooi zijn? Kiezen niet heel veel ouders om die reden een naam?

Nee, zie de reactie van de topic starter (hierboven aangehaald): het gaat om de tweede naam voor een tweede kindje, waarbij de oudste ook een tweede naam met vier lettergrepen heeft.



Anastasia Nikolajevna
Alexandra Fjodorovna
Demiana
Godelieve
Ségolène
Odilia
Menodora
Emmelia
Celestina
Emerentia
Emiliana
Marcellina
Fabiola
Florentina
Marciana

Is Ernestina al voorbij gekomen?

mijn man en ik vinden de naam iets om goed over na te denken. Er is de klank die associaties oproept, maar ook de achterliggende semantische of fonetische betekenis. Een naam als 'Puk' of 'Nik' is wat harder van klank en geeft kinderen automatisch een speelser/sterker karakter. 

Dan is er nog de semantische betekenis. Een naam als 'Hannelore' betekent 'Genadige', 'Leonore' betekent 'Fakkel' en 'Willemijn' betekent 'Wilskrachtige Beschermer'. Bedenk welke onbewuste boodschap je je kind wil meegeven.  

Zit er iets voor je bij TO? 

Ringelore

Dat klinkt wel heel erg als het werkwoord ringeloren en lijkt me om die reden niet zo handig.

Groeten,

Temet

Annebeth
Frederique
Elisabeth
Jacqueline
Antoinette
Madeleine
Valentina
Berenice
Casimira
Florentina

Temet: 't was een grapje 😉

Gelukkig. Ja je weet het niet hè, er komen soms hoogst merkwaardige namen langs...

Groeten,
Temet

ik vind Madeleine erg mooi

tips schreef op 03-08-2021 om 19:51:

Havva

Dat zijn toch geen vier lettergrepen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.