Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Ano

Ano

12-10-2010 om 20:16

Net zwanger

Kom er net achter (op nod) dat ik zwanger ben. Heb alleen wel last van gespannen buik... En buikpijn. En wat mag je ook alweer allemaal niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

12-10-2010 om 21:06

Gefeliciteerd!

Ik hoop tenminste dat je er blij mee bent?

Je moet rauwmelkse producten vermijden (maar je hebt ook gepasteuriseerde camembert enzo), rauw vlees en vis vermijden, oppassen met salades, zeker als je niet immuun bent voor toxoplasmose, en natuurlijk alcohol en nicotine en andere drugs (ook bij de legale varianten altijd even de bijsluiter lezen over wat het zegt over zwangerschap).

Ano

Ano

12-10-2010 om 21:43

Moet alleen erg wennen aan het idee. Maar heb gelukkig ook nog even de tijd!

Hoe zit het met tomaten? Ben ik nogal dol op namelijk.. Maakt het nog uit of je de sla goed wast? Ennuh, hoe kom je erachter of je al immuun bent voor toxoplasmose?

Nog even anoniem trouwens, omdat we eerst willen afwachten of het allemaal goed gaat...

Massi Nissa

Massi Nissa

13-10-2010 om 08:07

Gefeliciteerd!

Ik zou beginnen met het slikken van een vitaminepil voor zwangeren (als je dat niet al doet) en minderen met koffie en cola (schijnt niet zo goed te zijn). Verder vooral heerlijk ontspannen wennen aan het idee. Proficiat!
Groetjes
Massi

dc

dc

13-10-2010 om 09:17

Sla

Je kunt inderdaad wel goed gewassen sla eten. Hoe je in nederland erachter komt of je immuun bent, weet ik eigenlijk niet. In Frankrijk wordt het altijd standaard getest als je zwanger bent.

Tomaten kun je prima eten hoor!

Ano

Ano

13-10-2010 om 10:00

Gespannen buik/buikpijn

Ik heb de hele dag last van een gespannen buik/buikpijn. Alsof ik ongesteld word. Is dat normaal? Ik kan het me niet herinneren van mijn eerdere zwangerschappen, waaronder een paar miskramen.

Gefeliciteerd

Toen ik net zwanger was had ik ook heel veel last van een gespannen buik, ik had er ook nog stevige krampen bij. Alles wees er op dat ik ongesteld ging worden maar niets was minder waar. Dus als je het mij vraagt: ja, dat kan erbij horen!

Hoe ver ben je nu?

Ano

Ano

13-10-2010 om 15:13

Weet t pas net

Dus ik denk zo 4+1

Ano

Ano

15-10-2010 om 21:57

Help

Ben ik weer. Ik word gek van mezelf: heb ik last van buikpijn, dan maak ik me zorgen, ben ik wat misselijk, dan zou ik me beter willen voelen, heb ik nergens last van, maak ik me weer zorgen... Hoe kom ik door de komende 8/9 weken!?

dc

dc

16-10-2010 om 00:18

Per dag

Je kunt je niet voorbereiden op een miskraam. Als het gebeurt, dan ben je toch wel verdrietig, en het maakt niet uit of je het van te voren probeert in te calculeren. Het fijnste is dus er rekening mee te houden dat het kan gebeuren, maar er verder niet te veel bij stil te staan.

Het blijft moeilijk, maar probeer de zorgen een beetje van je af te zetten. Succes!

Ano

Ano

16-10-2010 om 10:01

Fijn

Dc, dat je steeds zo snel reageert.
Ik ga proberen niet teveel op alle gekke of niet gekke dingen te letten. En dan volgende week maar eens de verloskundige bellen...

Massi Nissa

Massi Nissa

17-10-2010 om 08:07

Herkenning, hoor

Ik heb wekenlang het woord 'zwanger' niet eens durven denken uit angst dat het misliep (was al een paar keer gebeurd). Pas toen ik het kindje op de echo zag bewegen, kreeg ik een beetje vertrouwen. En nog steeds maak ik me zorgen, nu om de gezondheid van het kindje. Maar de blijdschap overheerst, en dat wens ik jou ook enorm toe, Ano.
Groetjes
massi

Ano

Ano

19-10-2010 om 20:41

Echo

Super bedankt Massi!
Het helpt wel om te schrijven, en zeker jullie opbeurende woorden ook.

Heb vandaag de vk maar eens gebeld en ik mag 8 nov voor een eerste echo. Wat lijkt dat nog ver weg!
Moet met een volle blaas, maar gaat dat wel werken bij 8 weken??? Ik meen me te herinneren dat op een uitwendige echo dan nog niks te zien is...

Carolien

Carolien

19-10-2010 om 20:53

Kan best hoor

Bij mij is dat prima gegaan, die uitwendige echo met 8 weken. Alles goed in beeld gekregen. Een volle blaas was wel heel erg belangrijk, zei de vk. Maar goed, dat was 12 jaar geleden bij mij, dat geeft geen garantie voor jou. Aan de andere kant, de vk zal wel weten wat ze zegt.
Groetjes,
Carolien

bertje1

bertje1

24-10-2010 om 22:22

Voedingscentrum

op t voedingscentrum staat info; er is ook een niet prijzig boek te koop voor voeding bij zwangerschap.

annamarieke

annamarieke

29-10-2010 om 17:29

Echo met 8 weken

Hallo Ano,

De echo apparatuur is tegenwoordig gevoeliger, volgens mijn vk. Ik ben woensdag voor een eerste echo geweest, eigenlijk gepland voor de derde week van november (bij 10 weken) maar ik kreeg van de week bloedverlies en ze wilde kijken of het kindje er nog was. Gelukkig was dat zo! zeven weken oud en al een hartje te zien. Uitwendig heel vaag, maar inwendig heel goed te zien. (dan moet je blaas leeg zijn, maar het is makkelijker legen dan vullen!)Volgende week de eerste officiele afspraak en dan gaat ze even weer checken.

Ano

Ano

30-10-2010 om 20:58

Wat is 'vol'?

Hallo Annamarieke,
Wanneer is je blaas vol genoeg? Ik kan me van zo'n 7 jaar geleden herinneren dat ik een paar grote glazen water moest drinken en dan tenminste 3 uur niet naar de wc mocht. Maar dat is voor mij echt niet vol te houden! Ik ben na een uur toch naar de wc gesprint, want ik klapte bijna!

Maar wat is dan wel goed? (wat heb jij gedaan?)

Ben ook weer onzeker trouwens, voel me vandaag echt niet zwanger.

Groetjes, Ano

Massi Nissa

Massi Nissa

31-10-2010 om 08:52

Ano

Misschien een beetje geruststelling: ik ben bijna 19 weken heen en voel me nog steeds niet zwanger. Het is dat ik voortdurend omval van de slaap, een kort lontje heb en mijn broeken al weken niet meer pas, anders zou ik denken dat ik het me allemaal maar inbeeld. Je hoeft je echt niet heel anders te voelen om zwanger te zijn.
Groetjes
Massi

Ano

Hoe voel je je nu? Zoo vervelend die onzekerheid. even gegoogeld, Het is belangrijk dat de blaas vol is. Dit bevordert de doorgang van het geluid. Twee uur vóór het begin van het onderzoek plast u nog voor de laatste keer. Tijdens de twee uur dat u niet mag plassen, moet u één liter drinken. U mag koffie, thee, water of koolzuurvrije dranken gebruiken.

Succes bij de echo.

annamarieke

annamarieke

01-11-2010 om 10:56

Volle blaas

Ik heb eigenlijk helemaal niets gedaan. Het was bij mij een onverwachte echo, en ik had niet verwacht dat ze uitwendig zou gaan kijken. Afspraak was om 13.00 uur en ik had die ochtend een paar koppen thee op een glas vruchtensap. Was toevallig niet naar de wc geweest.

Ik had 's morgens gebeld omdat ik bloedverlies had. Was als de dood dat het afgelopen zou zijn. Ter geruststelling mochten we even langskomen (nog voor de eerste officiele afspraak, want die heb ik pas woensdag)
Het is nog steeds niet helemaal zeker dat het echt goed is, het hartje was wel vrolijk aan het kloppen, maar ik heb nog steeds een beetje bloedverlies en lichte buikpijn.

Van mijn vorige zwngerschappen (meer dan tien jaar geleden!) weet ik wel dat die volle blaas heel belangrijk was en dat je zat te knijpen in de wachtkamer (en natuurlijk had de gyn dan net een spoedbevalling tussendoor...). Ik zou het gewoon proberen, als er niets te zien is kan je altijd vragen of het ook inwendig mag. dat voelt dan wel een beetje raar, maar wat kan jou dat schelen als het dan wel te zien is!

Wat akelig!

Annamarieke,

Wat akelig dat je nog steeds bloedverlies en lichte buikpijn hebt zeg, gatver. Hoe ver ben je nu?
Hoe reageerde de gynaecoloog na het zien van het kloppende hartje?

Ik duim voor je...

Liefs,
Regien

Ano

Ano

01-11-2010 om 19:42

Duimduimduim

Lieve Annamarieke,
Ik kan me voorstellen dat het erg spannend is voor je. Ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed zit en je woensdag weer een mooi hartje ziet kloppen en je kindje goed gegroeid is.

Hier ineens wat verschijnselen, ben nu met vlagen erg misselijk... Tja, en dan hoop je weer dat dat snel weer over is. Het is ook nooit goed!

Nog een paar dagen tot de echo en dan toch maar even de benen goed bij elkaar! Haha! Hoop natuurlijk ook dat we een mooi hartje gaan zien.

Groetjes, Ano

Annamarieke

Heel veel succes voor morgen! Ik denk aan je...

annamarieke

annamarieke

03-11-2010 om 18:49

Bezoek vk

Hoi Meiden,

vanochtend was het bezoek aan de VK. Ze ging eerst even kijken en daarna de intake doen. En wat we zagen was ook idd voldoende reden om de intake door te laten gaan! een mooi kloppend hartje en vergeleken met vorige week goed gegroeid.
Ik ben nu 8 weken. Over twee weken is de termijnecho, dat was natuurlijk eigenlijk de eerste officiele keer, maar nu hebben we al stiekem twee keer ons kindje gezien.

Wat leuk dat jullie zo meeleven! Ano ik wens jou ook een goede echo toe, met volle blaas of niet. Ik heb het vandaag nog gevraagd, en bij de apparatuur die mijn vk heeft is volle blaas niet meer echt nodig.
Succes!

Geweldig!

Wat een goed nieuws! Ik ben heel blij voor je!

100%mama

100%mama

05-11-2010 om 17:26

Fijn!

Dat jullie een mooi kloppend hartje hebben, wat een wonder he om te zien!

En Ano....wij duimen dikke duimen mee voor vlg week!

Ano

Ano

06-11-2010 om 13:35

Mooi!

Lieve Annamarieke,
wat fijn dat alles er zo goed uit zag.

Ik laat volgende week weten hoe het bij mij was...

Groetjes, Ano

Ano

Ano

11-11-2010 om 19:22

Helaas

Helaas vandaag geen kloppend hartje meer... Veel tranen, voel me erg verdrietig. En dan maar afwachten of het vanzelf loskomt.

Ik weet nog niet of ik dit nog een keer aandurf.

Vreselijk

Ano, ik wens je heel veel sterkte. Wat een afschuwelijk nieuws...

Massi Nissa

Massi Nissa

12-11-2010 om 11:05

Ach

Ik ken het gevoel maar al te goed, wat akelig. Arm om je heen vanaf hier.
Groetjes
massi

annamarieke

annamarieke

12-11-2010 om 16:51

Schrik

Ach Ano, wat akelig voor jullie......ik schrik er gewoon van. Virtuele knuffel voor je!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.