Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Chantal

Chantal

06-10-2008 om 16:40

Net zwanger na miskraam, maar kan nog niet blij zijn.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
H@rtje

H@rtje

12-11-2008 om 16:52

Overzicht 12-11

H@rtje, 28 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap), uitgerekend 23 juni, 1 december 3e echo.

Lola

Lola, 36 jr, 3e kindje (4e zwangerschap), uitgerekend 15 juni 2009, 9 december 4e echo.

Chantal

Chantal, dat is wel een heel mooi voorteken!!

Ik veeg nog steeds een beetje bruin bloed af, zou dat normaal zijn?

agaatje

agaatje

12-11-2008 om 21:25

Hallo

Hallo dames,

Ik volg jullie draadje al een poosje en ik zou graag meedoen. Ik ben zwanger van mijn 4e kindje (6e zwangerschap)Ik ben 38 en ik ben me bewust van alles wat mis kan gaan. Wij zijn bezig met de combi test en daarbij heb ik een afwijking in mijn bloed waardoor ik antistoffen kan gaan aanmaken tegen de trombocyten van mijn kindje (het heet NAITP) Dit kunnen we pas met 17 weken onderzoeken. Ik heb met 6 weken al een echo gehad ivm eerdere miskramen en met 8 weken ook om het behandelplan van de NAITP te bespreken. Nu moeten we maandag voor de nekplooimeting, dus het is een spannenden week.

Ik zag het voorstel om een overzicht te maken, ik wil daar aan mee doen en zal zo vrij zijn om de gegevens die al bekend zijn er in te zetten.

Tot forums!

agaatje

agaatje

12-11-2008 om 21:28

Overzicht 12-11

* Lola, 36 jr, 3e kindje (4e zwangerschap), uitgerekend 15 juni 2009, 9 december 4e echo

* H@rtje, 28 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap), uitgerekend 23 juni, 1 december 3e echo

* Agaatje, 38 jaar, 4e kindje (6e zwangerschap), uitgerekend 4 juni, 17 november nekplooimeting, 3e echo en met 17 weken bloedonderzoek NAITP.

Agaatje

Hai Agaatje, wat spannend voor je. Ik hoop dat de onderzoeken goed zijn, ik duim voor je!!

Hey meiden!

Net zoals jullie hier gaat zwanger worden en vooral zwanger blijven bij mij niet zonder hindernissen. Ik ben gelukkige gezegend met twee prachtige kinderen maar heb ook al 5 miskramen doorgemaakt en 1 EUG. Ik blijk drager te zijn van een chromosomeninversie en daardoor heb ik gewoon erg veel kans op een MK.
Nu ben ik dik 9 weken zwanger en alles gaat wonderlijk goed! Ik krijg wel een vruchtwaterpunctie later.
Ik zie hier een aantal zwangeren voor mei-juni-juli, hebben jullie geen zin om mee te komen schrijven bij 'gezellig' ? Er is daar een draadje mei-juni-juli en velen onders ons hebben net zoals jullie moeilijke tijden achter de rug ... hoe meer zwangere zielen hoe meer vreugd toch? Wat denken jullie?!!

liefs,

jenneman

Jenneman

Hoi Jenneman, 5 miskramen, wat heftig!! En wat is EUG? Ik zal zo eens googlen.
Ik zal eens kijken in jullie topic, wie weet sluit ik aan. Heeft de rest ook zin om mee te schrijven?
Succes met je zwangerschap, Jenneman!!!

Lola

Lekker komen meeschrijven hoor

Een EUG is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ja 5 Mk's das niet plezant, understatement... maar ik ben nu reuze blij, het is me toch nog gegund! Helemaal onbezorgd ben ik natuurlijk ook niet maar toch ik zie het positief in deze keer!!

groetjes!

Jenneman

Chantal

Chantal

13-11-2008 om 18:12

Overzicht en jenneman

Hey Jenneman,

Ik was je verhaal al een keer tegengekomen in het archief, toen ik ging zoeken op 'miskraam'. Je schreef toen dat je nu weet wat de oorzaak van je miskramen is. Dat is dus die chromosoomafwijking?

Ik ben blij voor je dat nu alles goed lijkt te gaan!

Hierbij mijn overzicht (onderaan, heb voor de duidelijkheid jullie gegevens gekopieerd).

* Lola, 36 jr, 3e kindje (4e zwangerschap), uitgerekend 15 juni 2009, 9 december 4e echo

* H@rtje, 28 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap), uitgerekend 23 juni, 1 december 3e echo

* Agaatje, 38 jaar, 4e kindje (6e zwangerschap), uitgerekend 4 juni, 17 november nekplooimeting, 3e echo en met 17 weken bloedonderzoek NAITP.

* Chantal, 33 jaar (dinsdag de 18e 34jaar!), 2e kindje (3e zwangerschap), uitgerekend 12 juni, 20 november naar VK, datum 3e echo nog niet bekend. Ik ga een combitest laten doen.

Chantal

Chantal

13-11-2008 om 18:15

Lola...

... ik zou me over dat bruine bloed niet al te druk maken. waarschinlijk zit er nog een hoop oud bloed binnenin, en komt dat er langzaam uit.

Liefs,
Chantal

Chantal

Chantal

13-11-2008 om 18:16

Agaatje

Ik ga maandag voor je duimen!

agaatje

agaatje

13-11-2008 om 21:29

Voor elkaar....

Er gebeurt hier van alles, leuke en minder leuke dingen. En ondanks dat we elkaar allemaal niet kennen, voelt al het meeleven heel goed.

Ik zou zeggen: laten we hier vooral mee doorgaan

Ik meld me maandag weer met nieuws over de nekplooimeting.

Zwanger ze......

Agaatje

Agaatje, ik duim voor je!!

agaatje

agaatje

17-11-2008 om 14:06

Het is mis...

Hallo meiden,

Mijn voorgevoel is waar geworden. Vanmorgen ging ik voor de nekplooimeting en vroeg of ze eerst even goed het hartje wilde controleren.

Er was dus geen hartactie waarneembaar. Ergens vorige week is het misgegaan. Ik zou nu 11.4 dagen moeten zijn en het vruchtje is 10.5 dagen.

Ik moet nu een week wachten of het spontaan komt en anders volgende week een curretage.

Heel veel succes en gezondheid voor jullie zwangerschappen gewenst en veel geluk met jullie ukkies to be born!!

Chantal

Chantal

17-11-2008 om 16:03

Oh shit, agaatje...

... ik zit hier echt met tranen in mijn ogen! Wat ontzettend balen zeg. Ik wens jullie heel veel succes met het verwerken, en ik hoop dat je (eventuele) volgende zwangerschap beter gaat.

Dikke kus,
Chantal

liora

liora

17-11-2008 om 18:54

Wat erg

Hoi Agaatje,

Wat vreselijk voor je! Heel veel sterkte.

Liora

Heel verdrietig

ik had het al gezien in het andere draadje. Vreselijk wat een klap.

Misschien een heel stomme vraag (misschien kan iemand anders hem beanwoorden) maar hoe kan je een echo hebben bij 11 dagen ? 11 dagen na de test/nod dag? Ik begrijp het vast verkeerd, graag opheldering.

Manda

Ik denk dat agaatje bedoeld dat ze nu 11 weken en 4 dagen zou moeten zijn en dat het vruchtje dus 10 weken en 5 dagen was.

Agaatje, heel veel sterkte!

agaatje

agaatje

18-11-2008 om 10:48

Manda

Ik bedoel natuurlijk 11.4 weken!

Vandaag om 12.00 naar de gyn en dan horen hoe het eruit gaat komen. Ik zou graag willen dat het spontaan komt, maar ik bang dat het een curretage gaat worden.

Iemand ervaring (ik heb het in 1994 een keer gehad, maar dat is zo lang geleden.....)

Heel veel sterkte

oh wat erg, dus je was al bijna bij DE 12 weken. Ik hoop dat het vanzelf komt en dat je niet die gang moet maken naar het ziekenhuis, Agaatje sterkte !

Agaatje

Ik heb ooit ook een mk gehad op 14 weken, vruchtje was een week of twee eerder gestorven.
Het is bij mij ook wel al een jaar of acht geleden hoor...
Als je kiest voor de natuurlijke weg wil ik waarschuwen voor het vele bloed, niet om bang te maken hoor, gewoond a tje voorbereid bent, het is al erg genoeg zo... Je lichaam is nu 12 weken zwanger, vruchtje zelf wat minder maar de hoeveelhied bloed die verliest hangt af van de 'term' die jezelf bent, 12 weken dus. Dit kan echt gepaard gaan met plensen bloed. Hangt er ook nog een beetje vanaf wanneer je lichaam bereid is het vruchtje los te laten, dat kan nog gerust twee weken duren. Als je gelijdelijk aan begint bloed te verliezen, lijkt het minder erg, bij mij was dit meestal het geval. Alhoewel je dan ook momenten hebt dat je het echt voelt stromen. Vruchtje zelf gaat gepaard met 'weeën', tot je voldoende ontsluiting hebt om het te laten komen, een cm of vier, kan ook ietsje meer zijn. Ik vond de weeën bij mijn miskramen verschrikkelijk, als je bevalt heb je weeën maar dan krijg je een kind in de plaats, nu niet, tis nutteloze pijn. Aarzel dan ook niet om een flinke pijnstiller te nemen, het is zo zonde van alles, pijn lijden hoort hier niet bij... Het kan dat je in één sessie weeën van x-aantal uren verlost bent van je vruchtje, dat het dan in zijn gehele komt maar het kan ook dat je een paar dagen telkens opnieuw die weeën gaat hebben. Het best ben je zo veel mogelijk thuis.
Of je kiest voor de natuurlijke weg of een curretage, dat hangt volledig af van jou, ze hebben beiden voordelen en ook nadelen.
Heel veel sterkte meid. Ik zal de komende tijd hard aan je denken!
Knuffel!

Jenneman

Chantal

Chantal

18-11-2008 om 16:19

Curretage

Hoi Agaatje,

Een natuurlijke MK heb ik nooit gehad, bij de echo van 12 weken bleek het kindje 7,5 weken oud te zijn.
Ik heb een curretage gehad, en als ik de verhalen van Jenneman lees, zou ik voor een curretage gaan. Ik vond het erg meevallen( lichaamlijk dan). Het is een ingreep van ca 15 minutem, en je gaat onder volledige narcose, dus je maakt het niet bewust mee. Van de narcose heb ik nauwelijks last gehad, en 4 uur later mocht ik weer naar huis. Ook de bloedingen vielen mee, het was minder dan bij een menstruatie.
De onzekerheid van een natuurlijke MK (wanneer beginnen de bloedingen, hoe ernstig is het, kan ik wel van huis zonder dat ik het risico loop op bloedingen onderweg)lijken me veel erger. Vooral die weeen lijken me erg emotioneel.

Sterkte met je keuze,
Laat je nog weten hoe het met je gaat?

Groetjes,
Chantal.

Lieve agaatje

Ik kon een paar dagen niet op de pc en het eerste wat ik lees is het vreselijke nieuws van Agaatje. Ik zit hier met kippenvel en tranen in m'n ogen. Wat oneerlijk!!
Lieve Agaatje, heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk aan je en met mij vele anderen, dat weet ik zeker.

Veel liefs, Lola

Jeanet

Jeanet

18-11-2008 om 21:38

Agaatje - sterkte - curretage

Wat vreselijk dat het mis is, ik wens je heel veel sterkte. Zelf heb ik in januari een curretage ondergaan, net als Chantal viel me dat lichamelijk maar ook emotioneel mee. Ze waren erg vriendelijk op de ok en ik kwam snel weer bij van de korte ingreep. Een paar uur later mocht ik naar huis en heb eigenlijk geen lichamelijke klachten gehad.

Ik wens je veel sterkte!

Groeten, Jeanet.

Chantal

Chantal

21-11-2008 om 18:38

Gisteren naar de vk geweest

...en na lang zoeken kon hij een hartje horen! Volgende week vrijdag krijg ik de termijnecho.

Groetjes,
Chantal

Chantal

Geweldig Chantal!!

Fijn weekend allemaal!

agaatje

agaatje

22-11-2008 om 14:44

Weer thuis

hallo allemaal,

Gisterochtend om 9 uur waren we in het ziekenhuis voor het opwekken van de miskraam.

Alles is goed verlopen. Ik vond het op een rare manier prettig om het mee te maken en geen curretage te krijgen. Het vruchtje kwam al na 2 uur, ik heb het gezien, dat viel me mee en is voor mij onderdeel van het verwerken. Het was echt herkenbaar als een heel klein minimensje ongeveer zo groot als een playmobil poppetje. Helaas door de medicijnen was het niet in tact, maar die details zal ik jullie besparen.

Omdat de gyneacoloog eind van de middag nog wat restjes er uit moest halen (lekker praatje), moest ik een nachtje blijven om te monitoren dat ik niet heftig ging bloeden en dat is gelukkig niet gebeurd. Vanmorgen heeft mijn man me opgehaald en ik voel me wat slap, maar wel ok.

Ik neem voorlopig even afscheid van jullie, want we moeten dit eerst een plekje geven voordat we verder na kunnen denken over of en wanneer we eventueel aan een volgende zwangerschap toe zijn.

Ik blijf af en toe wel meelezen want ik heb jullie toch een beetje leren kennen.

Veel gezondheid en geluk gewenst en geniet van de steeds dikker wordende buiken.

Liefs,

Agaatje

Agaatje...

Lieve Agaat.
Heel veel sterkte en goed om te horen dat je op jouw manier afscheid hebt kunnen nemen. Neem je tijd en hopelijk kun je het een plekje geven. Ik moet steeds aan je denken.

Liefs, Lola

H@rtje

H@rtje

23-11-2008 om 13:20

Agaatje

Meid, wat ging dat snel, je kreeg medicatie om het uit te drijven toch? Je gaat zwanger van huis, en komt niet-zwanger weer thuis. Wat een leeg gevoel moet je hebben! Ik bewonder je hoe je ermee omgaat, maar je mag ook je tranen lekker laten gaan hoor meis! Dat lucht zo lekker op. Ik wil je heel veel sterkte toewensen, ik hoop dat je lichamelijk en psychisch snel op mag knappen!
Dikke knuffel van mij!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.