Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Oei bruin slijm

Met 6 weken zwangerschap, is dat heel slecht nieuws?

Mijn menstruatie begint meestal zo dus ik ben bang voor een grote teleurstelling.

Afspraak met de huisarts had ik net voor 17 jan gemaakt.

Als ik echt begin te bloeden dan heeft het zeker niet zo'n zin om eerder naar de huisarts te gaan?

Tja, toen het zo snel raak was vond ik het al te mooi om waar te zijn.

Ik probeer nog positief te blijven maar makkelijk is het niet.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

07-01-2011 om 20:59

A bah

Je schrikt je rot, natuurlijk. Ik hoop stiekem met je mee voor een goede afloop, maar ik zou ook de zenuwen hebben. Kan het geen innesteling zijn? Heb je gegoogled?
Groetjes
Massi

Poppy

Poppy

07-01-2011 om 21:08 Topicstarter

Massi

Innesteling lijkt me niet, want je hebt meestal toch pas een positieve test na de innesteling?

Heb gegoogled en het schijnt wel vaker voor te komen met wisselende uitkomst.

Nog geen krampen of echt bloed maar wellicht dat het vruchtje nu toch niet meer leeft?

We hopen maar op het beste maar stiekem ben ik al heel verdrietig.

Heb vanochtend nog 5km gelopen, heel rustig, maar ik denk dat ik dat voorlopig maar niet meer doe.

Met hoeveel weken had jij je miskraam?

Hè jakkes

Petal, wat naar! Ik heb in al mijn zwangerschappen (5) bloedverlies gehad, soms veel, soms een beetje. Twee maal ging het mis, drie maal liep het goed af. Je kunt er eigenlijk geen peil op trekken, al heb ik geleerd dat mijn intuïtie heel waardevol is. Die klopte nl. altijd.
Sterkte, ik duim voor een goede afloop!

Asa Torell

Asa Torell

07-01-2011 om 21:33

Ook gehad

bij mijn eerste zwangerschap rond de 7 weken. Ik zag het inderdaad ook al helemaal misgaan, maar het blijkt heel gewoon te zijn. Het kan bijvoorbeeld nog oud bloed van de innesteling zijn, geloof ik.
Sterkte, die onzekerheid is zo rot! Misschien kun je om deze reden al gauw een echo krijgen?

Poppy

Poppy

07-01-2011 om 21:59 Topicstarter

Zucht

Afwachten dus maar. Gelukkig wel verhalen die toch positief afliepen.

Ik zal het tegen de huisarts zeggen, als het dan nog niet mis is gegaan, maar ik neem aan dat ze er niets mee kunnen.

Een echo nu hoeft sowieso nog geen kloppend hartje te zien. Maar kan het natuurlijk wel vragen.

Balen. De test die ik vanavond deed was nog vet positief maar dat zegt eigenlijk ook niets.

krin

krin

07-01-2011 om 22:25

Nog een positief verhaal?

De enige zwangerschap waarin ik bloed verloor, was ook de enige die goed afliep. Het hoeft dus echt niets te zeggen, maar het afwachten is killing, dus sterkte.

Poppy

Poppy

08-01-2011 om 06:55 Topicstarter

Oef

Durf bijna niet meer naar de wc nu. Maar nu vanochtend zag ik niets. Wel doen mijn borsten opeens geen pijn meer. Hoeft niets te betekenen maar je gaat op alles letten.

Intuitie, hmmm, die wil nog denken dat het wel goed zit, mits ik niet echt ga bloeden.

Over een paar dagen zal de spanning/angst wel minder worden denk ik maar de echo zal wel heel spannend worden.

Bedankt voor de reacties.

liora

liora

08-01-2011 om 08:39

Hè bah

Naar voor je Petal. Ik hoop mee dat alles gewoon goed is!

Massi Nissa

Massi Nissa

08-01-2011 om 09:25

O petal

Ik herken dat zo, dat je dan meteen op je borsten gaat letten. Bij mij ging het met een week of zes, zeven mis (ik had het niet zo bijgehouden dus helemaal precies weet ik het niet). Ik hoop zo voor je dat het blijft zitten!
Groetjes
Massi

Sterkte....

met wachten!

Ik duim voor je..

Regien

Poemama

Poemama

08-01-2011 om 15:44

Houd moed!

Houd moed, Petal! Ik had een vergelijkbare situatie in mijn eerste zwangerschap. Ik wanhoopte al, er kan inderdaad niet veel gedaan worden. Wel heb ik toen het ziekenhuis gebeld, en mocht ik na 10 dagen komen voor een echo. En toen konden we het hartje zien kloppen (en na 41 weken zwangerschap werd een kerngezonde baby geboren)! Het blijft even afwachten dus, maar wie weet komt het voor jou ook goed!

Sterkte,
poemama

Biene M.

Biene M.

09-01-2011 om 18:15

Getver

Wat vervelend Petal! Het kan slecht nieuws betekenen, maar voor het zelfde geld betekent het niets. Ik had bij één van mijn drie doorgaande zwangerschappen wat bloedverlies rond die termijn en ook bij één van mijn drie miskramen.

Als je huisarts een echo kan maken en je voelt je erg onzeker heeft het vervroegen van de afspraak wel zin. In principe is er met 6,5 week wel hartactie te zien.

Hopelijk was het loos alarm!

kaatje1972

kaatje1972

09-01-2011 om 18:43

Huisarts

Idd gewoon de huisarts bellen. Ik was een week over tijd toen ik enthousiast de afd gynaecologie van het ziekenhuis belde met de vraag "Mijn zwangerschapstest was positief. Wat nu?" Ik mocht die week erop komen en met 6 weken zag je een prachtig hartje kloppen! Dus niet afwachten maar vragen om een echo bij de huisarts. Van in de zenuwen zitten krijgt je kindje toch ook wat mee dus jouw gemoedsrust is gewoon belangrijk op dit moment en de huisarts zal dat hopelijk met me eens zijn! Ik duim voor je ...

Rembrand

Rembrand

09-01-2011 om 19:05

Niet elke huisarts heeft echoapparatuur.

Hoi Kaatje,
Die van mij in ieder geval niet.
M.

Asa Torell

Asa Torell

09-01-2011 om 20:53

Petal

Hoe gaat het nu? Ik duim voor je, dat het bloedverlies verder is weggebleven en je al wat geruster bent!

Poppy

Poppy

10-01-2011 om 13:07 Topicstarter

Eigenlijk alleen maar "goed" nieuws, na die paar keer op vrijdag geen bruim/roze slijm meer verloren en zeker geen bloed. Dat moet toch positief zijn?

Ik heb mijn ha afspraak verzet, meer vanwege andere redenen, maar die is donderdag. Ik ben benieuwd maar denk dat het gewoon wachten wordt tot 10-12 weken. Blijf het heel spannend vinden maar ik probeer positief te blijven.

Asa Torell

Asa Torell

10-01-2011 om 14:13

Ha petal

fijn om te lezen. Ga je er iets over zeggen donderdag? (zou ik wel doen!).

Massi Nissa

Massi Nissa

10-01-2011 om 17:18

Spannend

Wat zou het heerlijk zijn als het loos alarm was! Ik duim mee.
Groetjes
Massi

Petal

Moed houden meid, ik duim voor je! Vertel je ha over dat bloed/slijm, wie weet krijg je dan wat eerder een echo?

Poppy

Poppy

10-01-2011 om 19:37 Topicstarter

Iets zeggen

Weet ik eigenlijk nog niet. Ben ik gewoon eerlijk, dan doen ze er denk ik niets mee, of dik ik het een beetje aan in de hoop dat? Ik ben zo'n mietje in dit geval en wil vooral niet de goden verzoeken.

Wat zouden jullie doen?

Engels advies

Petal je woont toch nog steeds in Engeland?

Ik zou het gewoon even tegen je huisarts zeggen, wat er gebeurt is en dat je je zorgen maakt. Veel steden (uit eigen ervaring weet ik oa Birmingham, Northampton en Leicester) hebben een gynae emergency clinic waar ze een scan kunnen maken. Sommige huisartsen hebben een special ob/gyn interest of midwife bij de practice en die willen zeker even luisteren als het vraagt - of je moet een rare treffen. De meeste artsen die ik ken die niet zo'n special interest hebben zullen niet aanbieden te luisteren (ik doe het ook niet, bang dat ik het niet vind en mensen onnodig bezorgd maak). Bereidt je wel voor op lekker lang wachten als je doorverwezen word (zoals bijna overal in de NHS - neem een dik boek mee) maar dan kan je in elk geval even kijken.

Overigens kan je in Engeland ook altijd even langs A&E met zoiets. Het is niet nodig, niet helemaal de bedoeling, maar als je je echt zorgen maakt wordt je gewoon behandeld

Succes!

Mariel (en als je niet in de UK woont, excuus voor het lange verhaal)

Poppy

Poppy

13-01-2011 om 08:31 Topicstarter

Vrees het ergste

Dank Mariel, ik woon idd in Engeland.0

Zaterdag had ik een test gedaan en die was vet positief. Vandaag weer en die was bijna niet positief. De tweede ietsje meer maar lang niet zo positief als voorheen.

Dat kan toch alleen maar slecht nieuws zijn? Ik ga het zeker vandaag met de huisarts bespreken.

Hè petal

Wat naar! Ik neem aan dat je met ochtendurine hebt getest? Hoop dat de ha je uitsluitsel kan geven.
Sterkte!

Poppy

Poppy

13-01-2011 om 09:07 Topicstarter

Beide keren in de ochtend, zelfde merk test. Misschien dat ik vannacht meer geplast heb dan de vorige keer maar dat kan toch niet zoveel verschil uitmaken.

Goh, ik was tot nu toe nog hoopvol maar nu weet ik het niet meer.

Als ik via de ha geen vroege echo krijg ga ik toch maar eens kijken of het prive ook kan. Ik kan echt niet nog 5 weken in deze onzekerheid zitten.

Succes bij de huisarts

Die testen zijn niet gemaakt om te meten hoeveel BHCG er is, gewoon om te kijken OF het er is. Zwanger is zwanger bij zo'n test hoor en hoe donker of licht maakt echt niet uit (doe regelmatig een bloed BHCG bovenop een urine test waar ik werk en heb nog nooit correlatie ontdekt tussen hoe snel de urine test zwanger laat zien en hoe hoog het BHCG is, wel dat zwanger altijd zwanger is op alle bij de testen trouwens).

Hopelijk heb je een fijne huisarts bij wie je je zorgen even kwijt kan.

Succes! Mariel

PS Er zijn prive scan, ongeveer £100 voor een dating scan maar in principe zou het toch echt binnen de NHS moeten kunnen hoor.

Poppy

Poppy

13-01-2011 om 12:56 Topicstarter

Mariel

Ik dacht dat de testen wel reageerden op de hoeveelheid BHCG. Toen ik voor het eerst een test deed was ie erg vaag. Een paar dagen later was ie al een stuk duidelijker, en die van vorige week werd gelijk een dikke streep voordat de "test" streep zelfs verscheen. De test van vandaag was echt heel vaag.

Maar goed, als jij denkt dat dat niets hoeft te betekenen dan neem ik dat graag van je aan

Ik had al even gegoogeld en het ziekenhuis dichtbij mij doet prive scans voor £90. Ik hoop er geen gebruik van te hoeven maken maar het geeft me wel een goed gevoel dat ik het kan doen.

Dank je, zit jij nu in Afrika ergens?

Poppy

Poppy

13-01-2011 om 13:15 Topicstarter

Oh mariel

Zal wel te laat zijn maar kan de huisarts iets met bloedprikken en dan de BHCG levels bekijken? En dan volgende week nog een keer ofzo? Of zegt dat ook niets?

Maar goed, ik zal wel gewoon aan de ha vragen of er iets te doen is op korte termijn en zien wat ze zegt. Ik zit bij zo'n praktijk waar je vrijwel elke keer iemand anders ziet, dus het is afwachten.

kaatje1972

kaatje1972

13-01-2011 om 16:02

Hoe is het gegaan?

Oh Petal, ik ken je wel niet maar volg dit draadje al een paar dagen en het laat me maar niet los op de een of andere manier. Hoe is het nu gegaan bij de huisarts vanmiddag?? Ik hoop toch zo dat alles goed is met je kleintje ....

liora

liora

13-01-2011 om 16:06

Petal

Wat een zorgen! Ik duim dat het allemaal toch gewoon goed is. Veel sterkte!

Liora

Poppy

Poppy

13-01-2011 om 16:41 Topicstarter

Net terug

De huisarts heeft bloed afgenomen om de BHCG waarden te bekijken. Als het goed is zijn die dinsdag terug.

Ik wacht dus even tot dinsdag af en zie dan wel of ik toch op een echo aan ga dringen of er zelf een prive laat doen. Dan ben ik bijna 8 weken en zou er echt een kloppend hartje te zien moeten zijn.

Ze zei trouwens dat ik me geen zorgen moest maken, want het klonk allemaal nog wel goed, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Weet je, als het een miskraam is/was dan is het zo, maar dat weet ik dan liever zo spoedig mogelijk.

Lief dat jullie zo meeleven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.