Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger.

Lieve allemaal.

Ik zit even met iets waar ik het eigenlijk met niemand over kan hebben. Ik ben 25 en mama van 2lieve kindjes 4 & 2. Ik en me ex zijn nu een jaar uit elkaar en ik heb sinds 3/4 maanden een nieuwe lieve vriend. hij heeft al wel mijn ouders ontmoet alleen ik die van hem nog niet door een lastige band met zijn familie zijn familie is echt van de oude stempel zoals hij zegt en heeft een beeld in hun hoofd hoe alles moet en hoort zoals hij het verwoord. Me vriend is 32 en heeft het netjes voor elkaar eigen bedrijf eigen huis en we hebben het er over binnenkort samen te wonen alleen krijgt hij een paar maanden bezoek van een familie lid die nergens anders te recht kan en daarna zouden we gaan samen wonen met mijn kindjes waar hij ook geen problemen mee heeft. Nu ben ik er sinds vorige week maandag achter gekomen dat ik 6 weken in verwachten ben alleen ben ik zo bang om het hem te vertellen hoe moet ik dit aanpakken en hoe kan ik dit het beste doen we hebben het wel eens over kinderen gehad de ene keer zegt die zullen we een kindje maken en de andere keer is het weer over ongeveer 2 a 3jaar. Ik vindt het zo lastig vooral om het verhaal dat ik ze ouders nog nooit heb ontmoet en omdat hun echt een beeld hebben hoe het moet zoals hij zegt. En vanwege het bezoek dat een paar maanden bij hem zou verblijven. Ook omdat we pas kort samen zijn ook al hoor je dit wel eens vaker volgens mij vindt het gewoon heel lastig wil 't graag vertellen want ik zit er echt mee en als ik met hem ben kan ik ook eigelijk niet zonder alleen maar na te denken bij hem zijn. Hebben jullie tips of eigen verhalen ❤️

Liefs!! X


Hoe kon het gebeuren? Jullie hebben tenslotte beiden verantwoordelijkheid over de antconceptie. 

dubbel geplaatst

D_1923

D_1923

02-03-2023 om 11:24 Topicstarter

Oh sorry. Zeker. Ben helemaal vergeten het daar over te hebben. Zat gewoon netjes aan de pil. Door het overstappen naar een andere pil is het waarschijnlijk mis gegaan slikte altijd netjes op een vast tijdstip de pil en was daar altijd heel strikt mee . En werd altijd op een vast tijdstip ongesteld. Vandaar dat ik gelijk een test had gedaan omdat ik me ook anders voelde.

Niet alles is altijd planbaar in het leven. Het is vroeg en misschien nog niet helemaal nu gepland omdat jullie nog niet samenwonen, maar het is zo gelopen en als het kindje gewenst is, zou ik er samen voor gaan. Het duurt ook nog negen maanden voordat het echt zo ver is, dus je kunt er samen nog naartoe werken.
De mening van zijn ouders/familie is niet relevant. Het kindje weg laten halen omdat zij dat willen of het nu niet passend vinden is een heel slecht idee en zorgt waarschijnlijk voor heel veel verdriet en trauma's bij jullie. 

Je weet het al anderhalve week en hij weet nog van niks? Dat vind ik op zijn zachts gezegd wel een beetje vreemd. Zoiets zeg je toch meteen. 

 Wat zijn familie hiermee te maken heeft begrijp ik ook niet zo goed. 

Gewoon vanavond naast m op de bank gaan zitten en het aan hem vertellen. Zijn ouders zou ik er lekker buiten laten.
Waar ben je precies bang voor? Enkel zijn ouders of ook zijn reactie? Even voor de duidelijkheid: jij wil het kindje in ieder geval houden? 

Ik vind dit een no-brainer eerlijk gezegd. Sowieso vind ik het al hebben over samenwonen als je nog geen vier maanden een relatie hebt (en twee kinderen uit een vorige relatie!) behoorlijk prematuur. En dan ook nog eens overwegen om een kind samen te krijgen? Ik begrijp er echt helemaal niks van.

Dit is de stand van zaken;
-jij hebt een nieuwe vriend sinds 3 maanden.
-Je hebt 2 kinderen uit je vorige relatie.
- Nu ben je zwanger van je derde kind
- Nieuwe vriend weet dit niet. (hoezo)?

Wat verwacht je? 
Vind je het ok dat je samen met je 2 kinderen + de baby in jouw buik gaat samenwonen met iemand die je amper kent? 

Ik zou hier echt eens héél lang en goed over nadenken TO!

Poeh ja. Ongepland zwanger, dat kan gebeuren. Maar het na 3/4 maanden al over kinderen krijgen hebben. Kom op he. Je hebt al 2 kinderen. Denk daar eerst eens aan. 
 Het klinkt allemaal niet heel erg weloverwogen.

Hoe een aantal mensen hier denken over ongepland zwanger raken (“mij zou dat nooit overkomen”) weten we nou wel maar daar is de topic starter niet mee geholpen. 
D_1923, Neem eens contact op met FIOM, zij kunnen je adviseren en hebben veel kennis van zaken en veel ervaring met vrouwen in jouw situatie.

Pippeltje schreef op 02-03-2023 om 11:23:

Hoe kon het gebeuren? Jullie hebben tenslotte beiden verantwoordelijkheid over de antconceptie.

Moet daar perse verantwoording over afgelegd worden? Het mag nu wel bekend zijn dat mensen soms toch ongepland zwanger worden, afgezien van totale onthouding heeft immers geen enkel voorbehoedmiddel een werking van 100%, ook volgens de fabrikanten.

Prillewits schreef op 02-03-2023 om 14:46:

Hoe een aantal mensen hier denken over ongepland zwanger raken (“mij zou dat nooit overkomen”) weten we nou wel maar daar is de topic starter niet mee geholpen.
D_1923, Neem eens contact op met FIOM, zij kunnen je adviseren en hebben veel kennis van zaken en veel ervaring met vrouwen in jouw situatie.

Dat is totaal niet wat ik bedoel. Ik oordeel niet over het zwanger raken. Wél over het idee dat TO blijkbaar heeft over een relatie terwijl er al 2 jonge kinderen zijn die haar en vooral rust en stabiliteit hard nodig hebben.

Inderdaad Elpisto, er spreekt niet echt doordachtheid uit haar handelen. Met 25 jaar 2 jonge kinderen en dan al een jaar gescheiden, dat is best vlot te noemen. Dan na een klein jaar de volgende relatie waar binnen (!) 4 maanden al gesproken wordt over samenwonen. En dan niet weten wat te doen bij een onverwachte zwangerschap…

D_1923, heb je zelf nog een moeder? Wat vindt die ervan?

En verder eens met Prillewits, bel met het FIOM, die kunnen je helpen alles op een rijtje te zetten. En bespreek het zsm met je vriend.

Maar wat je ook besluit: je hebt al 2 kinderen díe moeten je eerste prioriteit zijn.

het was belangstelling; geen verantwoording afleggen. Ik vroeg ernaar omdat als bijv. een condoom gescheurd is o.i.d. iets is wat hij ook een beetje had kunnen weten.

Hoe dan ook...heb je het al verteld? Ik vind dat je hem niet zo in het ongewisse kan laten. Ik snap wel dat je ertegen op ziet. Of wilde je juist eerst zelf goed over nadenken hoe nu verder?
Hoe is je relatie met hem?

Engeltje schreef op 02-03-2023 om 14:55:

[..]

Dat is totaal niet wat ik bedoel. Ik oordeel niet over het zwanger raken. Wél over het idee dat TO blijkbaar heeft over een relatie terwijl er al 2 jonge kinderen zijn die haar en vooral rust en stabiliteit hard nodig hebben.

Inderdaad Elpisto, er spreekt niet echt doordachtheid uit haar handelen. Met 25 jaar 2 jonge kinderen en dan al een jaar gescheiden, dat is best vlot te noemen. Dan na een klein jaar de volgende relatie waar binnen (!) 4 maanden al gesproken wordt over samenwonen. En dan niet weten wat te doen bij een onverwachte zwangerschap…

D_1923, heb je zelf nog een moeder? Wat vindt die ervan?

En verder eens met Prillewits, bel met het FIOM, die kunnen je helpen alles op een rijtje te zetten. En bespreek het zsm met je vriend.

Maar wat je ook besluit: je hebt al 2 kinderen díe moeten je eerste prioriteit zijn.

Jouw vooronderstelling is dat je dan 'gewoon even' een overtijdbehandeling/abortus doet? Zo klinkt het in ieder geval. Niet voor iedereen is dat zo'n makkelijke, vanzelfsprekende beslissing. Ik snap overigens jouw overwegingen heel goed en ik ben het ook met je eens. Maar ik vind het wel belangrijk om evengoed te benadrukken dat abortus een recht is en nooit een morele verplichting kan zijn, naar niemand. 

Wel pittig allemaal, jaar geleden gescheiden, de kinderen waren toen 1 en 3 jaar, nu nieuwe relatie, binnen enkele maanden plannen voor samenwonen en nu ongepland zwanger. Je vriend heeft een eigen bedrijf en een eigen huis, zijn leven op de rit schrijf je. 
Hoe gaat het met jou? Is jouw leven ook op de rit, past er een 3e kindje in en is het welkom? Praat met je vriend, over je zwangerschap, over jullie toekomst en het grootbrengen van de kleintjes. Je bent nu bijna 2 maanden zwanger, wachten met vertellen maakt het steeds lastiger, hij heeft het recht om te weten dat hij vader wordt en na te denken over de toekomst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.