Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger


EnglishmaninNewYork schreef op 14-02-2024 om 10:43:

Er samen uitkomen staat niet gelijk aan allebei krijgen wat je wilt.

Er samen uitkomen betekent dat je moeite doet elkaar te begrijpen, zodat je samen een beslissing kan maken die nodig is om verder te gaan.

Dat doe je niet door de gevoelens van je vrouw volledig buiten spel te zetten, hulp af te wijzen en te eisen dat je vrouw maar een kind baart die ze niet wil.

Dat doe je wel door te begrijpen dat je dit samen niet op kunt lossen en daarbij hulp te vragen om het gesprek open te breken, precies wat TO wil. Man niet, die vind alleen maar wat hij vindt en zij doet het er maar mee.

TO mag gewoon deze zwangerschap niet willen, TO mag gewoon tevreden zijn met het gezin wat ze al heeft. Daar is helemaal niets mis mee, ook niet als man daar een andere mening over heeft.

Dan mag die man toch ook gewoon een scheiding willen?? 

EnglishmaninNewYork schreef op 14-02-2024 om 10:43:

Er samen uitkomen staat niet gelijk aan allebei krijgen wat je wilt.

Er samen uitkomen betekent dat je moeite doet elkaar te begrijpen, zodat je samen een beslissing kan maken die nodig is om verder te gaan.

Dat doe je niet door de gevoelens van je vrouw volledig buiten spel te zetten, hulp af te wijzen en te eisen dat je vrouw maar een kind baart die ze niet wil.

Dat doe je wel door te begrijpen dat je dit samen niet op kunt lossen en daarbij hulp te vragen om het gesprek open te breken, precies wat TO wil. Man niet, die vind alleen maar wat hij vindt en zij doet het er maar mee.

TO mag gewoon deze zwangerschap niet willen, TO mag gewoon tevreden zijn met het gezin wat ze al heeft. Daar is helemaal niets mis mee, ook niet als man daar een andere mening over heeft.

Wat mij opvalt is dat man eerst zegt, ik steun je ongeacht je keuze, wat op mij over komt dat TO de keuze mág maken, en vervolgens de silent treatment geeft omdat het niet zijn keuze is. TO gaf ook aan dat er gesproken is over sterilisatie. Ook zijn uitspraak over scheiden vind ik vreemd. Ik vind het een heel rare manier om met elkaar om te gaan. 

Nick90 schreef op 14-02-2024 om 10:47:

[..]

Dan mag die man toch ook gewoon een scheiding willen??

?

Ja natuurlijk. Waar zeg ik dat dat niet zo is? 

EnglishmaninNewYork schreef op 14-02-2024 om 10:48:

[..]

?

Ja natuurlijk. Waar zeg ik dat dat niet zo is?

Wat is dan nog het probleem? 

EnglishmaninNewYork schreef op 14-02-2024 om 10:43:

Er samen uitkomen staat niet gelijk aan allebei krijgen wat je wilt.

Er samen uitkomen betekent dat je moeite doet elkaar te begrijpen, zodat je samen een beslissing kan maken die nodig is om verder te gaan.

Dat doe je niet door de gevoelens van je vrouw volledig buiten spel te zetten, hulp af te wijzen en te eisen dat je vrouw maar een kind baart die ze niet wil.

Dat doe je wel door te begrijpen dat je dit samen niet op kunt lossen en daarbij hulp te vragen om het gesprek open te breken, precies wat TO wil. Man niet, die vind alleen maar wat hij vindt en zij doet het er maar mee.


TO mag gewoon deze zwangerschap niet willen, TO mag gewoon tevreden zijn met het gezin wat ze al heeft. Daar is helemaal niets mis mee, ook niet als man daar een andere mening over heeft.

Zij zit ook muurvast en is al bij besluit weghalen. Dat zogenaamde hulp zoeken en praten is alleen maar om man om te praten naar haar zin. Dat weten we allemaal. 

Moederkareltje schreef op 14-02-2024 om 11:04:

[..]

Zij zit ook muurvast en is al bij besluit weghalen. Dat zogenaamde hulp zoeken en praten is alleen maar om man om te praten naar haar zin. Dat weten we allemaal.

Ja hier ben ik het mee eens. "Er gaat samen uitkomen" gaat in dit geval alleen om man  sussen want er gebeurt toch wat TO wil. Neemt niet weg dat ik dit ook voor TO een verdrietige situatie vindt. 

Nick90 schreef op 14-02-2024 om 10:47:

[..]

Dan mag die man toch ook gewoon een scheiding willen??

Ja dat mag maar er mee dreigen als jij je zin niet krijgt na eerst je vrouw meerdere dagen totaal genegeerd te hebben vind ik erg kort door de bocht.

Ze hebben samen al een gezin met drie kinderen die je door jouw beslissing hun verttrouwde leven dreigen kwijt te raken.

Het leven is niet altijd maakbaar over sommige zaken kun je nu eenmaal geen compromis sluiten en ik vind het dan onvolwassen om direct weg te lopen als jij een keer aan het kortste eind trekt.


De keuze voor wel of niet een extra kind en wel of niet abortus is heel zwart/wit. Het is het één of het ander.

In principe ligt de uiteindelijke keuze bij de vrouw, want die moet zwanger zijn en baren. Maar de man mag daar wel zijn conclusies aan verbinden. Jullie zijn beide volwassen en spelen volwassen spelletjes, gebaseerd op aannames. Dat kan consequenties hebben.
Maar dagenlang negeren zou voor mij sowieso al reden zijn om te scheiden. Ik heb ook nog zelfrespect en eigenwaarde, naast dat ik nogal negeertrauma's heb uit mijn jeugd.
Ik vind het ook geen voorbeeld voor de andere kinderen dat je zo met elkaar omgaat in een relatie. Niet om dat te doen en ook niet om dat oké te vinden.

Tuinfluiter schreef op 14-02-2024 om 11:46:

[..]

Ja dat mag maar er mee dreigen als jij je zin niet krijgt na eerst je vrouw meerdere dagen totaal genegeerd te hebben vind ik erg kort door de bocht.

Ze hebben samen al een gezin met drie kinderen die je door jouw beslissing hun verttrouwde leven dreigen kwijt te raken.

Het leven is niet altijd maakbaar over sommige zaken kun je nu eenmaal geen compromis sluiten en ik vind het dan onvolwassen om direct weg te lopen als jij een keer aan het kortste eind trekt.


Ook door haar beslissing uiteraard. Ik vind dat er wel erg snel over de gevoelens van die man heengestapt wordt door het te labelen als onvolwassen. Die scheiding is dan het gevolg van haar keuze. Is ook een soort compromis maar niet het soort wat TO wil waarschijnlijk. 

Nick90 schreef op 14-02-2024 om 11:58:

[..]

Ook door haar beslissing uiteraard. Ik vind dat er wel erg snel over de gevoelens van die man heengestapt wordt door het te labelen als onvolwassen. Die scheiding is dan het gevolg van haar keuze. Is ook een soort compromis maar niet het soort wat TO wil waarschijnlijk.

Zijn gevoelens zijn niet onvolwassen, zijn reactie en gedrag zeker wel.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-02-2024 om 09:54:

[..]

Omdat man zegt "als jij niet doet wat ik wil dan ga ik van je scheiden".

Met die woorden uitgesproken vraag ik me af of dat huwelijk nog wel stand kan houden.

Ik weet niet of dat de insteek van de man is. Dat kan ook zijn: 'ik kán niet leven met een partner die mijn ongeboren kind laat weghalen, dat is voor mij on(ver)draaglijk.'

Vandaag dat het mogelijk geen chantage is, geen onwil, maar mogelijk onverenigbaar met zijn gevoel.

Of het is nog anders, we weten het niet: ik wil helemaal niemand gevoel of woorden in de mond leggen.

Hoezo wordt zijn keuze voor een scheiding gezien als chantage of dreigen? Als jouw partner je ongeboren kind het leven neemt tegen jouw wens in, dan snap ik dat je niet verder samen kunt leven. Dat is zoiets groots, zo enorm pijnlijk. Genoeg mensen die het ongeboren leven als waardevol leven zien, daar hoef je niet eens religieus voor te zijn. 
Dus moeilijk, pijnlijk, een patstelling? Jazeker! Maar dreigen/chanteren? Nee, die zie ik niet.

Maar is het ongeboren kind dan zoveel belangrijker dan de drie bestaande kinderen en de moeder? Een heel gezin opblazen omdat je vrouw geen vierde kind wil, ik vind het nogal wat.

RosaMontana schreef op 14-02-2024 om 12:32:

Maar is het ongeboren kind dan zoveel belangrijker dan de drie bestaande kinderen en de moeder? Een heel gezin opblazen omdat je vrouw geen vierde kind wil, ik vind het nogal wat.

Het vierde kind is ook een bestaand kind. 

RosaMontana schreef op 14-02-2024 om 12:32:

Maar is het ongeboren kind dan zoveel belangrijker dan de drie bestaande kinderen en de moeder? Een heel gezin opblazen omdat je vrouw geen vierde kind wil, ik vind het nogal wat.

Als de situatie andersom was geweest waarschijnlijk wel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.