Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Oud-bloed-verlies? ik schrik me rot!

Hoi,
Daarnet op de WC geweest en toen zag ik opeens wat oud bruinig bloed op het toiletpapier. Ik was meteen bang dat mijn droom van een tweede voorbij was.... moest er wel even om huilen.
Maar ik begon ook meteen te denken: alle hoop is toch nog niet verloren? Ik meen hier wel vaker iets over te hebben gelezen. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik hoop toch zo dat het geen miskraam wordt. Ik ben nu ruim 7 weken. Ik ben zo ongerust.

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meid

Meid ik kan je niet helpen want ik weet het niet. Het kan toch ook idd oud bloed zijn? Maar ik leef met je mee! Er komen vast nog veel reacties! Sterkte met je ongerustheid!
liefs Geerke

Rosa

Rosa

28-10-2009 om 18:14

Vonda,heb gereageerd in juni 2010 draadje

Ik zie nu pas je je draadje hier!

Merel78

Merel78

28-10-2009 om 19:40

Lieve vonda

Lieve Vonda

Wat een schrik, meid, kan het me voorstellen. Bij echte twijfel zou ik de VK bellen, mss. kan je dan wel een extra echo krijgen. Hoeveel bloed heb je verloren? Maar: ik heb tussen 9 en 14 weken ook regelmatig sliertjes bruinig bloed verloren, gelukkig zonder dat het iets betekende. Het hoeft dus niks te betekenen, zolang het geen rood bloed wordt. Maar dikke knuf voor jou, dit wil je nu gewoon niet! Hoop dat alles goed blijft gaan, en bij twijfel dus gewoon de VK bellen, daar zijn ze voor!

xx, Merel

Vonda

Ik kan me zo goed voorstellen dat je geschrokken bent!! Als je je zorgen maakt zou ik sowieso inderdaad de vk bellen, al weet ik niet zeker of ze met deze termijn er iets mee doen. Maar proberen kun je het altijd, toch!?!

Maar goed, je vroeg om ervaringen en die heb ik genoeg hiermee. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik nooit ergens last van gehad, maar bij de 2e, 3e en 4e zwangerschap ben ik regelmatig bloed verloren. Oud bloed, maar ook vaak helderrood bloed. Ik ben zo'n beetje binnenste buiten gekeerd maar ze konden de oorzaak niet vinden. Ben er bij alledrie ook nog een paar dagen voor opgenomen (verder in de zwangerschap) maar met de baby's was het altijd prima en ik heb nu 4 gezonde kinderen.

Dus het hoeft helemaal niks te betekenen, vooral oud bloed is vaak "normaal".

Groetjes, Esmee

Hier ook

bij 3e zwangerschap rond de 8 weken wat bruin bloedverlies. Ik vond het heel eng, maar alles is goed gegaan. Als je erg twijfelt bel je toch even de VK of gyn? Misschien kun je een echo krijgen, weet je gelijk zeker of het goed zit. Ik had toen met 9 weken een echo en was zo opgelucht dat het goed was.
Sterkte!!

Hanne.

Hanne.

28-10-2009 om 20:14

Geen garantie

Het geeft natuurlijk geen enkele garantie, maar ik heb zowel bij m'n 1e als m'n 2e zwangerschap rond 6/7 weken wat bloedverlies gehad.

Inmiddels stuiteren er twee kids door het huis

elsje78

elsje78

28-10-2009 om 22:08

Niet zelf maar wel in omgeving

Hoi

Ik heb 3 vriendinnen die allemaal helderrood bloed verloren tijdens de zwangerschap, 1 zelfs heel lang, maar bij alle drie is het helemaal goed gegaan!

Ik zou gewoon bellen en vragen om een echo, dan pas ben je echt gerustgesteld toch? Doen ze vast, zeker omdat je zo lang bezig bent geweest, heb je gewoon recht op!

Liefs Elske

Vonda

Vonda

28-10-2009 om 23:11 Topicstarter

Het is helaas nog niet over

Jullie reacties doen me goed, echt waar. Helaas merkte ik net dat het nog niet over is. Er komt nog wat van hetzelfde. Verder (en daar maak ik me ook bezorgd over) heb ik ook het verschijnsel dat ik daar luchtbelletjes verlies, en dat is bij mij altijd een teken dat de menstruatie eraan komt. Ik hoop toch zo dat het morgen allemaal nog goed is....

Groetjes,
Vonda

Vonda

zo herkenbaar, ik heb ook met 6 a 7 weken oud bloed verloren, een aantal weken lang. er was niks aan de hand. ik vond het ontzettend eng. dus als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen, liever te vaak dan te weinig. probeer rustig te blijven, hoe moeilijk het ook is. bij mij is alles goed gekomen, en loop nu bijna tegen het einde aan van mijn zwangerschap.
heel veel sterkte.
liefs merry

Rosa

Rosa

29-10-2009 om 11:29

Vonda

Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je lichaam je geruststeld. Denk aan je.
Rosa

Ervaring

Ik herken je angst en heb er zowel negatieve als een postitieve ervaring mee. Tussen mijn twee kinderen heb ik 3 miskramen gehad. Die begonnen allemaal rond 6 weken met het verlies van "oud" bloed wat na een dag of wat doorzette in roder bloed en uiteindelijk ging het dan mis. Ook heb ik 1 keer een missed abortion gehad en toen verloor ik helemaal geen bloed. Toen ik de 4e keer zwanger raakte, had ik weer een dag wat bruin bloed met 7 weken. Complete paniek en gelukkig heb ik die zelfde dag nog een echo gekregen waarop een kloppend hartje te zien was. Met 14 weken heb ik toen weer wat bloed verloren. Al met al was het geen zorgeloze zwangerschap omdat ik 9 maanden lang gestressed was maar uiteindelijk is onze gezonde zoon geboren. Ik duim voor je dat jouw geval mijn laatste ervaring mag zijn.

Marith

krin

krin

29-10-2009 om 13:45

Vonda

De enige zwangerschap waarin ik bloedverlies kreeg (vanaf de zesde, zevende week, geloof ik), was ook de enige zwangerschap die uiteindelijk de volle 9 maanden heeft geduurd. Dus het hoeft niets te zeggen.
Je zal je evengoed opvreten van de zenuwen, ik ken dat, dus sterkte!

Therese

Therese

29-10-2009 om 17:34

Vonda

Ik wilde even laten weten dat ik aan je denk en voor je duim!

Liefs Therese

femmetje

femmetje

29-10-2009 om 19:51

2x gehad

Bij kindje 1 die was 1 van een tweeling.. Helaas met 7 wk en 5gd 1 verloren daarna nog tot 15 weken bloedverlies gehad en bij kindje 2 ook weer...
Was/is geen tweeling maar met 6 weken flink veel rood bloed verloren en een golfje schrok me het zuur dacht oh nee! Ziekenhuis gebelt daar was ik onder controle en gelijk echo gehad alles ok zelf hart actie maar die arts zei ook je maar gerantie tot ik het echo ding van je buik afhaal. Dus GEEN eigelijk.Heb ook tijdens die zwschap tot ingeveer week 14 regelmatig bloed verloren bruin rood van alles wat. Lekker in de stress gezeten ook dus.

Maar het kan dus wel.
Succes.

Vonda

Vonda

29-10-2009 om 23:07 Topicstarter

Ik blijf hopen

Wat lief jullie berichtjes, dat doet me ontzettend goed... Fijn dat jullie het wel herkennen, en dat het ook vaak goed is afgelopen. Het is helaas nog niet over, nog steeds komen er kleine sliertjes. Geen rood bloed dus. Ik maak me nog steeds zorgen, het kan natuurlijk een miskraam worden. Meteen ben ik niet meer zo blij als ik de afgelopen weken was.
Ik heb de verloskundige nog niet gebeld, doe ik wellicht morgen even, dan heb ik vrij.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

30-10-2009 om 15:22 Topicstarter

Ja ik ben teruggebeld

De verloskundige heeft me net teruggebeld. Ze vroeg hoe het bloed eruitzag en of ik ook krampen had. Schijnbaar heb je bij een miskraam behoorlijke krampen, zoals bij weeen. Daar heb ik gelukkig geen last van. Ze zei dat als het niet goed was, ze dan nu na twee dagen ook al helderrood bloed had verwacht. Het gaat dan in 1 week steeds toenemen en daarna in een week afnemen. Bij die laatste fase hoort dan ook meer het bruine bloed. Dus zoals zij het zag hoef ik me op dit moment geen zorgen te maken.
Zo, ik ben wel heel blij dit te weten! Weer gerustgesteld, maar ik durf nog niet onbezorgd blij te zijn. Maar dat gaat hopelijk wel weer komen....!

Groetjes,
Vonda

Rosa

Rosa

30-10-2009 om 16:28

Vonda

Wat fijn zeg dat de verloskundige je gerust kon stellen. Ik ook dat het onbezorgde blije gevoel snel weer komt, maar het is toch wel heel fijn dat je niet meer zo angstig bent.
Groetjes Rosa

Asa Torell

Asa Torell

30-10-2009 om 20:01

Vonda

Ik leef met je mee, ik hoop dat het gauw weer ophoudt en je weer kunt genieten!

Vonda

Vonda

30-10-2009 om 20:15 Topicstarter

Inderdaad!

Dank voor jullie berichtjes, vind ik heel leuk. Ik ben er al wat meer gerust op, merk ik, al zou ik geruster zijn als het weekend voorbij is en het blijft zo (dus dat het niet extremer is geworden).

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Vonda

elsje78

elsje78

01-11-2009 om 10:19

Vonda

Moest even aan je denken! Hoe gaat het? Ik hoop dat het snel ophoudt en dat je weer gerust kan zijn!

Liefs Elske

Vonda

wat lees ik nu ? Ben je inmiddels gerust gesteld en goed nieuws ?

Vonda

Vonda

01-11-2009 om 16:06 Topicstarter

Meiden wat lief!

Dat jullie reageren! Het is hier nog steeds niet anders. Vanmorgen net als de afgelopen dagen: gestaag een klein beetje. De rest van de dag leek het minder te worden maar daarnet zag ik dat het nog net zo is. Het is te doen met een (wel wat groter) inlegkruisje maar leuk is het niet, je houdt toch die angst dat het alsnog misgaat. Maar op zich was de verloskundige vrijdag positief, zolang ik geen herlderrood bloed heb en geen krmapen die vergelijkbaar zijn met weeen (en dat zou ik zeker herkennen!) dan hoef ik me in principe geen zorgen te maken....
Ze zei trouwens ook dat mocht het toch misgaan dan is het toch altijd verstandig om de afspraak voor de echo toch te laten doorgaan omdat het altijd goed is om even te kijken of ze nog iets zien. Maar goed ik ga nog steeds van het positieve uit. En ik hoop dan op 11 november een klein wondertje te zien op de echo....
Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

01-11-2009 om 23:43 Topicstarter

En bloedstolsels dan?

Hoi, een vraagje aan de meiden die het bloedverlies herkenden maar bij wie het toch goed ging. Hier nog steeds bloedverlies, wel steeds iets roder, lijkt het, en ook met bloedstolsels. Is dat ook bij jullie voorgekomen terwijl het uitliep op een normale zwangerschap?
Ik merk dat ik het vertrouwen toch even verlies, ondanks het feit dat ik geen krampen heb en ook geen helderrood bloed.
Ik ben er echt de hele dag mee bezig... er komt weinig uit mijn handen.

Groetjes,
Vonda

Therese

Therese

02-11-2009 om 08:21

Lieve vonda

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik duim zo onwijs hard voor je!

Eventueel kun je de verloskundige bellen om te vragen of je vandaag of morgen al een echo mag om je uit de onzekerheid te verlossen. Mijn ervaring is dat ze dat vaak wel doen.

Liefs Therese

Welmoed

Welmoed

02-11-2009 om 09:25

Ervaring

Antwoord op jouw vraag of het bij iemand voorgekomen is dat het ook met rood bloedverlies is goedgekomen, ja bij mij.
Tijdens mijn derde zwangerschap had ik van week 4 tot week 8,5 licht bloedverlies en ook een dag rood bloedverlies. Ik had zelfs enorme krampen. Toch kreeg ik een gezond kind.
Bij mijn 1e en 2e zwangerschap had ik weinig zwangerschapskenmerken, geen bloedverlies en toch een missed abortion.
Mijn advies is om een vervroegde echo aan te vragen en niet nog 10 dagen te wachten.
Ik weet niet hoe ver je bent. Als het meer is dan 6,5 week dan zou er waarschijnlijk een kloppend hartje te zien moeten zijn.
Heel veel succes en sterkte.

Merel78

Merel78

02-11-2009 om 09:49

Hier ook, maar wel iets anders

Vonda, wat naar toch die onzekerheid! Ik zou ook bellen hoor voor een eerdere echo!
Ik heb bij mijn dochter met 10.5 week een forse plas rood bloedverlies gehad. geen krampen, geen bruin bloedverlies, helemaal niks, kwam uit het niks, maar ik dacht toen ook dat het mis was. Bleek gelukkig niet zo te zijn.

Ik hoop voor jou dat je gauw zekerheid hebt en dat het bloed gauw verdwijnt! En dat je kindje lekker blijft zitten natuurlijk!

xx, Merel

Ook stolsels verloor ik regelmatig bij de laatste 3 zwangerschappen.

Vind het wel naar voor je! Je hebt er al zo lang op moeten wachten en nu ook nog die onzekerheid.
Ik duim voor je!!

Mijn ervaring met bloedverlies

Heb in 5 zwangerschappen verschillende malen bloed verloren, de laatste keer zelfs zo veel (eerst wat oud, toen véél helderrood + stolsels) dat ik een paar dagen in het zh werd opgenomen. Dit ging goed, het bloeden stopte uiteindelijk en de baby was gezond. In eerdere zwangerschappen heb ik ook vanalles verloren, alleen niet zo veel. Twee maal ging het mis, en in totaal 3 maal goed. Je kunt er eigenlijk weinig over zeggen, ik heb ook ooit een missed abortion gehad waarbij ik weken bloed verloor waarna de miskraam pas (incl. krampen) op gang kwam. Dat kan helaas dus ook. Ik kan alleen maar zeggen: vraag een echo, zo snel mogelijk! Die spanning is zó akelig.
Ik hoop op een snelle, goede echo en wens je heel veel sterkte!
Anneque

Ya

Ya

02-11-2009 om 13:36

Vonda

Gewoon even een dikke knuffel voor je.
Ik zou inderdaad gewoon even bellen voor een echo hoor. Hier wordt je gek van.
Liefs van Ya

Echo aanvragen hoor

Deze spanning is vreselijk (weet ik tot 3 maal toe) uit ervaring. Gewoon bellen, desnoods via je huisarts (kan jou het schelen...). Bij de laatste keer (toen het gelukkig wel goed was), hebben we gewoon rechtstreeks het ziekenhuis gebeld en konden we meteen komen. Moet er wel bij zeggen dat ik inmiddels een soort van band met de gyneacologe had opgebouwd dus ze kende ons inmiddels. Hoe dan ook, sterkte ermee!
Stolseltjes heb ik in alle 4 gevallen verloren, 3x toen het mis ging en 1x toen het goed ging. Helaas heb je niets aan deze ervaringsverhalen behalve dat het goed of fout is. Kortom, echo aanvragen, doen hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.