Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Leefmee

Leefmee

09-09-2022 om 11:48 Topicstarter

Jillz schreef op 09-09-2022 om 08:18:

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben al moeder van een dochter van 3 jaar. Wij doen al pogingen sinds december, maar ook dochter liet op zich wachten. Dus ik hoop dat het geluk binnenkort met ons is.

Om direct een frustratie te delen. Ik krijg zo vaak de vraag wanneer de twee komt. Echt om gek van te worden. Ook inclusief allerlei commentaar dat het leeftijd verschil anders zo groot wordt.

Leuk dat je neerschrijft! En een spannende tijd dus voor jullie. Hoop dat het snel raak is. En oh..ja mensen kunnen van alles zeggen. Hier wordt vaak gezegd of het niet te druk voor me is, nog een vierde erbij. Nou..ik heb zoveel plezier van mijn kleinste kindje en het is echt zo'n leuke aanvulling bij de groteren. En eentje erbij zou ook voor haar wel leuk zijn. Maar ja...geen idee of het nog komt..ik had drie maanden geleden mijn eerste vroege mk met 5 weken. Dus r is allemaal niet zo vanzelfsprekend. Van de anderen was ik snel zwanger. 

Leefmee

Leefmee

09-09-2022 om 12:00 Topicstarter

Raymandy schreef op 09-09-2022 om 08:27:

Wat een leuk topic! Ik volg graag. Heb een sterke kinderwens, maar vriend en ik hebben besloten te wachten tot volgend jaar. We zijn nu nog druk bezig met verbouwen in en rond het huis en willen het af hebben mocht er een kleintje komen. Leuk om de verhalen van jullie te lezen.

Haha welkom hoor. Lees gezellig mee. En volgend jaar is het voor dat je t weet

Leefmee

Leefmee

09-09-2022 om 12:07 Topicstarter

Yvaine schreef op 09-09-2022 om 08:48:

[..]

Mensen kunnen echt onbeschoft en onnadenkend zijn. Wij kregen ook regelmatig die vraag, wanneer er kinderen kwamen. Om mij heen zie ik dat ook gebeuren bij vriendinnen waarvan ik weet dat ze al lange tijd bezig zijn met een ivf traject. Mensen hebben niet door hoe pijnlijk dat soort grappig bedoelde vragen kunnen zijn.

Ja ik denk dat iemnand het idd vaak niet door heeft. Ik heb ooit geleerd in mijn vak dat je bij alle nieuwsgierige vragen even moet stilstaan bij jezelf vanuit welke intentie je het vraagt. Dat helpt mij nog steeds als ik iets wel denk en benieuwd ben hoe het zit. Maar dan wacht ik af of laat het. 

Leuk topic!
Ik lees alvast mee, wanneer ik echt ga meeschrijven weet ik niet. Ik denk dat we op korte termijn gaan stoppen met anticonceptie. 
Dochter is bijna 4 en nadat ik altijd geroepen heb dat ik al blij genoeg ben dat het één keer gelukt is (PCOS), kriebelt het nu toch. Vriendin van me voorspelde al dat dat zou gebeuren als ze naar school zou gaan en het lijkt erop dat ze gelijk gaat krijgen. Ze kent me te goed, beter dan mezelf haha. Is dan ook een nepzus van me 😂

Jillz schreef op 09-09-2022 om 08:18:

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben al moeder van een dochter van 3 jaar. Wij doen al pogingen sinds december, maar ook dochter liet op zich wachten. Dus ik hoop dat het geluk binnenkort met ons is.

Om direct een frustratie te delen. Ik krijg zo vaak de vraag wanneer de twee komt. Echt om gek van te worden. Ook inclusief allerlei commentaar dat het leeftijd verschil anders zo groot wordt.

Vreselijk die vragen én de angst die er onterecht mee wordt gekweekt, dat je kinderen vlot achter elkaar moet krijgen omdat ze anders het niet met elkaar kunnen vinden. 

Wij waren 5 miskramen verder en en er zit nu 5,5 jaar tussen hen. Ze kunnen uistekend met elkaar spelen. Maar ik krijg nog steeds opmerkingen dat er teveel leeftijdsverschil tussen zit en dus niks aan elkaar hebben. Soms zelfs als mensen zitten te kijken naar hoe leuk ze samen spelen.

Of nog een aardige "ze zijn vast niet van dezelfde vader?" In alle opzichte zo'n onaardige opmerking

Oh ja die vragen. Lang geleden had ik terwijl we op vakantie waren een miskraam. Bij thuiskomst was er een buurvrouw die vroeg of het niet eens tijd werd voor een tweede…
Aan de andere kant, ik heb het ook wel eens voorzichtig aan iemand gevraagd die een beginnende vriendin was. Wij waren zelf al een tijdje bezig met zwanger worden, en zij waren ook al een paar jaar getrouwd. En ik schatte hun wel in op dat ze graag kinderen zouden willen en daarvoor nog niet jaren mee te willen wachten. Dat had ik gelukkig goed ingeschat en we hebben nog heel veel aan elkaar gehad en zijn goede vriendinnen geworden.

Schemerlampje schreef op 09-09-2022 om 17:51:

Oh ja die vragen. Lang geleden had ik terwijl we op vakantie waren een miskraam. Bij thuiskomst was er een buurvrouw die vroeg of het niet eens tijd werd voor een tweede…
Aan de andere kant, ik heb het ook wel eens voorzichtig aan iemand gevraagd die een beginnende vriendin was. Wij waren zelf al een tijdje bezig met zwanger worden, en zij waren ook al een paar jaar getrouwd. En ik schatte hun wel in op dat ze graag kinderen zouden willen en daarvoor nog niet jaren mee te willen wachten. Dat had ik gelukkig goed ingeschat en we hebben nog heel veel aan elkaar gehad en zijn goede vriendinnen geworden.

Ai ja dat is wel heel pijnlijk

Het ligt ook vaak aan de manier waaróp het gevraagd wordt. Een belangstellende vraag "zou je in de toekomst een tweede kindje willen of weet je dat nog niet?" vind ik persoonlijk een stuk minder erg dan "zeg wordt het niet eens tijd voor een tweede?" ... en dan natuurlijk ook nog eens door wie het gezegd/gevraagd wordt.

Leefmee

Leefmee

09-09-2022 om 21:43 Topicstarter

Tatemae schreef op 09-09-2022 om 17:38:

[..]

Vreselijk die vragen én de angst die er onterecht mee wordt gekweekt, dat je kinderen vlot achter elkaar moet krijgen omdat ze anders het niet met elkaar kunnen vinden.

Wij waren 5 miskramen verder en en er zit nu 5,5 jaar tussen hen. Ze kunnen uistekend met elkaar spelen. Maar ik krijg nog steeds opmerkingen dat er teveel leeftijdsverschil tussen zit en dus niks aan elkaar hebben. Soms zelfs als mensen zitten te kijken naar hoe leuk ze samen spelen.

Of nog een aardige "ze zijn vast niet van dezelfde vader?" In alle opzichte zo'n onaardige opmerking

Wow die laatste opmerking die je schrijft, die is echt bizar? Leuk en fijn om te horen dat ze met elkaar spelen. Hier zit er ook bijna 5 jaar tussen

Leefmee

Leefmee

09-09-2022 om 21:45 Topicstarter

Regendrup. schreef op 09-09-2022 om 16:31:

Leuk topic!
Ik lees alvast mee, wanneer ik echt ga meeschrijven weet ik niet. Ik denk dat we op korte termijn gaan stoppen met anticonceptie.
Dochter is bijna 4 en nadat ik altijd geroepen heb dat ik al blij genoeg ben dat het één keer gelukt is (PCOS), kriebelt het nu toch. Vriendin van me voorspelde al dat dat zou gebeuren als ze naar school zou gaan en het lijkt erop dat ze gelijk gaat krijgen. Ze kent me te goed, beter dan mezelf haha. Is dan ook een nepzus van me 😂

Leuk wat je schrijft T is leuk hoor een tweede erbij!

Morgen de eerste afspraak met de verloskundige. Ik vind het wel spannend moet ik zeggen. Ze gaan dan ook gelijk een echo maken geloof ik, ook al is het dan pas 8 weken en een paar dagen.

Yvaine schreef op 12-09-2022 om 19:55:

Morgen de eerste afspraak met de verloskundige. Ik vind het wel spannend moet ik zeggen. Ze gaan dan ook gelijk een echo maken geloof ik, ook al is het dan pas 8 weken en een paar dagen.

Wat leuk! En inderdaad ook spannend. Ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt.

Ik gebruik ovulatie testen en was al bang dat er deze maand geen eisprong was. De vorige maanden zag ik ze voorafgaand aan de positieve test echt oplopen en nu bleef het een heel vaag nauwelijks zichtbaar streepje. Dus ik was al bang dat ik deze maand oversloeg. Gisteren onverwachts ineens echt een knal streep op dag 16 (normaal rond dag 12). Ik hoop zo dat het ons deze ronde (nr 10) gegund is.

Jillz schreef op 12-09-2022 om 20:10:

[..]

Wat leuk! En inderdaad ook spannend. Ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt.

Ik gebruik ovulatie testen en was al bang dat er deze maand geen eisprong was. De vorige maanden zag ik ze voorafgaand aan de positieve test echt oplopen en nu bleef het een heel vaag nauwelijks zichtbaar streepje. Dus ik was al bang dat ik deze maand oversloeg. Gisteren onverwachts ineens echt een knal streep op dag 16 (normaal rond dag 12). Ik hoop zo dat het ons deze ronde (nr 10) gegund is.

Ik zal voor je duimen. Wat vreemd dat ze dan de ene maand geleidelijk oplopen en de andere maand niet. Ik heb de nooit gebruikt dus weet eigenlijk ook niet wat normaal is. 

Yvaine schreef op 12-09-2022 om 20:50:

[..]

Ik zal voor je duimen. Wat vreemd dat ze dan de ene maand geleidelijk oplopen en de andere maand niet. Ik heb de nooit gebruikt dus weet eigenlijk ook niet wat normaal is.

Ja dat vond ik ook vreemd. Stiekem haal ik er ook wat hoop uit, want alle keren dat ze opliepen is het niet gelukt, dus hoop dat deze afwijking een goed teken is.

Jillz schreef op 12-09-2022 om 21:08:

[..]

Ja dat vond ik ook vreemd. Stiekem haal ik er ook wat hoop uit, want alle keren dat ze opliepen is het niet gelukt, dus hoop dat deze afwijking een goed teken is.

Ja, dat hoop ik ook. Maar ik weet ook dat je jezelf gek kan maken met focussen op symptomen of dingen die net iets anders zijn dan andere maanden.

Yvaine schreef op 13-09-2022 om 10:22:

[..]

Ja, dat hoop ik ook. Maar ik weet ook dat je jezelf gek kan maken met focussen op symptomen of dingen die net iets anders zijn dan andere maanden.

Ik hoop trouwens wel echt voor je dat het nu raak is. Over een paar weken weet je het in ieder geval 😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.