Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Dierenvriend97 schreef op 19-09-2022 om 14:05:

Hoe wisten jullie wanneer het het juiste moment was om te stoppen met anti conceptie? Hoe voelde jou kinderwens?

Ik denk dat ik nooit een hele sterke kinderwens heb gehad. Het leek me wel altijd leuk en ik zag het wel in mijn toekomst. Maar het moment zelf heb ik nooit zo ervaren. Ik heb bij vriendinnen wel gezien dat zij heel sterk die drang voelden, vaak was dat al op vrij jonge leeftijd (vind ik dan).

In ons geval (ikzelf en partner) was het meer zo dat we erg benieuwd waren naar een kindje van ons samen, en naar überhaupt hoe het was om ouder te zijn. De reden om er nu aan te beginnen was vooral onze leeftijd. Niet zozeer dat het gevoel nu sterker was dan 10 jaar geleden.

Yvaine schreef op 20-09-2022 om 13:34:

[..]

Ik denk dat ik nooit een hele sterke kinderwens heb gehad. Het leek me wel altijd leuk en ik zag het wel in mijn toekomst. Maar het moment zelf heb ik nooit zo ervaren. Ik heb bij vriendinnen wel gezien dat zij heel sterk die drang voelden, vaak was dat al op vrij jonge leeftijd (vind ik dan).

In ons geval (ikzelf en partner) was het meer zo dat we erg benieuwd waren naar een kindje van ons samen, en naar überhaupt hoe het was om ouder te zijn. De reden om er nu aan te beginnen was vooral onze leeftijd. Niet zozeer dat het gevoel nu sterker was dan 10 jaar geleden.

Net zoals Yvaine een beetje. Geen hele sterke kinderwens, maar het leek ons wel leuk. Het was een volgende stap in onze relatie. We waren al 10 samen toen we trouwden en een huis kochten. En toen voelde het gewoon als de natuurlijke volgende stap. Maar vanwege het ontbreken van die uitdrukkelijke kinderwens hebben we wel met elkaar afgesproken dat we geen medisch circus wilden, mocht het niet spontaan lukken. In onze naaste omgeving hadden we namelijk gezien hoe heftig dat kan zijn. Maar ik was beide keren zo ongeveer van 1 keer seks zwanger. Het is wat dat betreft echt heeeeel oneerlijk verdeeld in de wereld...

We zijn achteraf ontzettend blij met onze keuze. Het had niet veel gescheeld of we waren bewust kinderloos gebleven. Ik vond namelijk eigenlijk dat kinderen krijgen een soort roeping moest zijn, en bovendien dacht ik van mezelf dat ik geen goede moeder zou zijn. Nu heb ik ook zeker de nodige fouten gemaakt, maar ik heb in de loop der jaren heel veel bijgeleerd. En als ik de kinderen mag geloven heb ik het best aardig gedaan (ze zijn nu volwassen). Dus daar ben ik wel blij mee. 

De kogel is door de kerk: ik heb vanochtend een afspraak gemaakt voor het verwijderen van mijn spiraal.

En toen ik de vraag van de verloskundige "wil je hem verwijderen ivm onvrede of wegens kinderwens" beantwoordde met "we willen graag kijken of het nog een keer lukt" voelde het pas écht voor mij. We gaan er voor. Wauw. Spannend. 

Regendrup. schreef op 21-09-2022 om 13:50:

De kogel is door de kerk: ik heb vanochtend een afspraak gemaakt voor het verwijderen van mijn spiraal.

En toen ik de vraag van de verloskundige "wil je hem verwijderen ivm onvrede of wegens kinderwens" beantwoordde met "we willen graag kijken of het nog een keer lukt" voelde het pas écht voor mij. We gaan er voor. Wauw. Spannend.

Regendrup, wat ontzettend leuk en spannend! Ik duim mee voor jullie. 

Saga schreef op 21-09-2022 om 13:57:

[..]

Regendrup, wat ontzettend leuk en spannend! Ik duim mee voor jullie.

Dankjewel! Het heeft even geduurd haha, maar opeens is het zover en weten we het zeker. Maf hoor, hoe zoiets in je hoofd en lijf werkt. 

Regendrup. schreef op 21-09-2022 om 14:45:

[..]

Dankjewel! Het heeft even geduurd haha, maar opeens is het zover en weten we het zeker. Maf hoor, hoe zoiets in je hoofd en lijf werkt.

Zo herkenbaar dit. Leuk en spannend.

Leuk topic!
Inmiddels ben ik alweer 2 jaar geleden gestopt met de pil. Sindsdien geen andere anticonceptie gebruikt, maar wel een beetje de vruchtbare periode vermeden. Sinds deze zomer voelt het goed om ervoor te gaan, dus nu sinds 3 maanden echt bezig. De eerste maand was heel raar, toen na 20 dagen alweer bloedverlies (dacht misschien een innestelingsbloeding?), maar dat was achteraf gezien denk ik een raar vroege menstruatie ofzoiets. De 2e poging ovulatietesten gebruikt, die liet zien dat de menstruatie-app het prima had voorspelt. Cyclus was ook meteen weer regelmatig 31 dagen gelukkig. 2e poging leverde niks op, nu voor de 3e poging bezig (gisteren of vandaag eisprong).
Ik ben benieuwd!

Leefmee

Leefmee

24-09-2022 om 12:59 Topicstarter

masatu schreef op 23-09-2022 om 14:48:

Leuk topic!
Inmiddels ben ik alweer 2 jaar geleden gestopt met de pil. Sindsdien geen andere anticonceptie gebruikt, maar wel een beetje de vruchtbare periode vermeden. Sinds deze zomer voelt het goed om ervoor te gaan, dus nu sinds 3 maanden echt bezig. De eerste maand was heel raar, toen na 20 dagen alweer bloedverlies (dacht misschien een innestelingsbloeding?), maar dat was achteraf gezien denk ik een raar vroege menstruatie ofzoiets. De 2e poging ovulatietesten gebruikt, die liet zien dat de menstruatie-app het prima had voorspelt. Cyclus was ook meteen weer regelmatig 31 dagen gelukkig. 2e poging leverde niks op, nu voor de 3e poging bezig (gisteren of vandaag eisprong).
Ik ben benieuwd!

Spannend Masatu

Zaterdag had ik mijn menstruatie moeten hebben. Vrijdag negatieve test, best teleurgesteld dat ronde elf ook mislukt is. Inmiddels voel ik aan alles dat mijn menstruatie er aan komt, maar is het er nog steeds niet. Ik wil zo graag door naar de volgende ronde.

Jillz schreef op 26-09-2022 om 08:08:

Zaterdag had ik mijn menstruatie moeten hebben. Vrijdag negatieve test, best teleurgesteld dat ronde elf ook mislukt is. Inmiddels voel ik aan alles dat mijn menstruatie er aan komt, maar is het er nog steeds niet. Ik wil zo graag door naar de volgende ronde.

Wat balen, Jillz!!  Hopelijk volgende ronde meer succes..
Hoe lang duurde het bij jullie dochter? Zouden jullie eigenlijk op den duur nog naar huisarts of gynaecoloog hiermee willen gaan om wat dingen te testen?

masatu schreef op 26-09-2022 om 08:44:

[..]

Wat balen, Jillz!! Hopelijk volgende ronde meer succes..
Hoe lang duurde het bij jullie dochter? Zouden jullie eigenlijk op den duur nog naar huisarts of gynaecoloog hiermee willen gaan om wat dingen te testen?

Dochter duurde 9 rondes en zonder hulp. Dus ik heb nog hoop dat het goed komt.

Al begint er nu ook langzaam wel weer druk op te komen. Ik moet eigenlijk een behandeling ondergaan waar ik verminderd vruchtbaar van zou worden. Elke vier maanden moet ik naar het ziekenhuis voor controle of ik het nog mag aankijken of moet laten behandelen. De volgende keer is in december. De meeste tijd heb ik vertrouwen dat het op tijd goed komt. Maar op dit soort momenten schiet het wel even door mijn hoofd wat als het niet op tijd komt?

Jillz schreef op 26-09-2022 om 09:31:

[..]

Dochter duurde 9 rondes en zonder hulp. Dus ik heb nog hoop dat het goed komt.

Al begint er nu ook langzaam wel weer druk op te komen. Ik moet eigenlijk een behandeling ondergaan waar ik verminderd vruchtbaar van zou worden. Elke vier maanden moet ik naar het ziekenhuis voor controle of ik het nog mag aankijken of moet laten behandelen. De volgende keer is in december. De meeste tijd heb ik vertrouwen dat het op tijd goed komt. Maar op dit soort momenten schiet het wel even door mijn hoofd wat als het niet op tijd komt?

Dat is wel een dilemma! Weten ze in het ziekenhuis dat je een kinderwens hebt en kunnen ze je er daar misschien toch mee helpen gezien de situatie?

Ik hoop in elk geval voor je dat het vóór december raak is!

Jillz schreef op 26-09-2022 om 09:31:

[..]

Dochter duurde 9 rondes en zonder hulp. Dus ik heb nog hoop dat het goed komt.

Al begint er nu ook langzaam wel weer druk op te komen. Ik moet eigenlijk een behandeling ondergaan waar ik verminderd vruchtbaar van zou worden. Elke vier maanden moet ik naar het ziekenhuis voor controle of ik het nog mag aankijken of moet laten behandelen. De volgende keer is in december. De meeste tijd heb ik vertrouwen dat het op tijd goed komt. Maar op dit soort momenten schiet het wel even door mijn hoofd wat als het niet op tijd komt?

Dat lijkt me frustrerend, en voelen als een soort deadline. Ook al is verminderd vruchtbaar niet gelijk onvruchtbaar. Een collega had van de gyneacoloog ook een deadline gekregen, vlak daarvoor bleek ze toch zwanger. Hopelijk komt het bij jou ook snel goed. Weten ze het in het ziekenhuis dat je graag nog een tweede wil?

In het ziekenhuis weten ze ervan. Ik kom ook in aanmerking voor fertiliteits traject. Ik begin er nu wel over te denken om misschien toch maar dat proces op te starten. Ik was gewoon zo overtuigd dat het wel zou lukken. En een fertiliteits traject is ook geen feest. Ik heb gezien wat dat met vrienden deed, dus vandaar dat wij het graag eerst zelf wilde proberen. Met in het achterhoofd dat het de eerste keer ook gewoon gelukt is.

Het is echt een duivels dilemma. Ik wil zo graag een kind, het liefst zo ontspannen mogelijk. Maar tegelijkertijd zet ik nu mijn eigen gezondheid op het spel door te blijven hopen. 

Yvaine wat jij zegt houd ik mijzelf ook voor. Het is niet hetzelfde als onvruchtbaar. Maar als het nu al zo moeilijk lukt, tja.. het zal er in elk geval niet makkelijker op worden.

Wat veel keuzes moet je maken aan het begin van de zwangerschap. Het duizelt mij er gewoon een beetje van. Omdat mijn bmi hoger was dan 35 aan het begin van de zwangerschap is het eigenlijk een medische zwangerschap. Dat betekent al dat ik moet kiezen tussen onder controle blijven bij de verloskundige of bij de gyneacoloog. Daardoor wordt ook aangeraden om te beginnen met dagelijks aspirine te slikken om zwangerschapsvergiftiging te voorkomen, maar dat vind ik best een stap. Ik ben verder gezond, heb nooit een te hoge bloeddruk of andere gezondheidsproblemen gehad. Aan de andere kant, stel dat je wel zwangerschapsvergiftiging krijgt dan neem je het jezelf altijd kwalijk waarschijnlijk. Het voelt gewoon niet zo fijn om nu met mijn bloedstolling te gaan experimenteren, zo voelt het voor mij namelijk.
Dan heb je ook nog alle diagnostiek, echo’s, niptest waarin je kan kiezen en alle dingen rondom kraamzorg etc. Kortom veel te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.