Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Ik ben dan nog geen 30 weken gepasseerd maar wel echt in het laatste trimester aanbeland, en kwam deze link tegen en vond dit wel heel herkenbaar: https://www.me-to-we.nl/vergeet-derde-trimester-levendig-terugkomt-als-zwanger-bent/

Die hemeltergende vermoeidheid.Daar was je in het tweede trimester gelukkig vanaf, maar tik je eenmaal de 30 weken aan, dan lig je vaak weer na Sesamstraat voor pampus op de bank met een straaltje kwijl uit je mond.

Dat je een uur doet over een tripje naar de supermarkt (die op 500 meter afstand is). Je bent namelijk een soort slak geworden, die zich alleen nog maar slepend voortbeweegt en om de zoveel meter even pauze moet houden om uit te hijgen.

De bandenpijn. Omdraaien in bed is pijnlijker dan een lumbaalpunctie, door de steken in je liezen. Vlug opstaan is er ook niet meer bij en traplopen kost een eeuwigheid. Alsof die baby aan het touwtje springen is met je banden.

Oh jee, een heleboel uit die link herken ik nu al... Maar ik heb dan ook sowieso al rugklachten waardoor bukken en in bed draaien niet relaxed is. En zo nu en dan toch weer die vervelende, enge steken en krampen, ik denk door het groeien van de baarmoeder en/of het rekken van de banden. 

Maarrr er staat hier in de kamer een Joolz! Helemaal blij dat het ding in de auto past. Ik snap niets van de afmetingen die online te vinden zijn, want volgens die maten zou het nooit kunnen. Yvaine, groen lijkt me inderdaad ook mooi! Man heeft de spullen "voor later" (buggystoeltje en de grotere autostoel) alvast op zolder gezet, de rest komt voorlopig in het kleine kamertje. Ik wil alleen nog een nieuwe hoes voor om de maxi cosi, maar die schijn je overal te kunnen krijgen, dus dat komt wel goed. Ik voel me in elk geval wat minder onrustig met dat ding in huis. Weer iets afgevinkt!

Ik herken gelukkig nog niets van de 3e trimester symptomen. Hopelijk blijft dat nog even zo. Nu 21+3.

Fijn dat het is gelukt met de kinderwagen!

Bedankt allemaal voor de betschapswensen.

Yvaine balen dat je klachten hebt. Hopelijk worden ze niet erger. 

Afrodite5 fijn dat jullie een geschikte kinderwagen hebben gevonden. Kan dat ook weer van het lijstje.

Ben nog steeds niet fit. En ik slaap op het moment ook zo ontzettend slecht tot niet dus dat helpt ook niet mee. Mijn hoop dat het deze ronde misschien ging lukken is ook wel een beetje verdwenen. 

Vervelend Bailey dat je nog steeds niet fit bent. Hopelijk knap je snel weer wat op en kan je weer goed slapen. Slaap je slecht omdat je niet fit bent of om een andere reden?

Vandaag kwam de kraamzorg langs voor de intake. Het was een aardige vrouw maar ik begreep wel dat ze een groot personeelstekort hadden en het daardoor niet duidelijk was hoeveel zorg ze konden leveren. Daar baal ik wel van want ik denk dat we wel wat extra uitleg kunnen gebruiken. Overstappen kan in deze regio helaas ook niet want ze zitten allemaal zo vol.

hoe gaat het inmiddels Baileys?

Hier ongesteld geworden, met een baarmoeder die een driedubbele salto deed tijdens het sporten, met flinke krampen als gevolg. Gelukkig had een bevriende sporter maandverband mee.

Klein voordeel: de geschatte vruchtbare dagen vallen ergens tussen tijdens valentijn en onze anniversary. 

Yvaine, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met het kraambureau. Zoon is geboren in corona tijd en kreeg toen ook te horen dat volledige uren waarschijnlijk niet mogelijk is. Heb uiteindelijk toch alle uren gekregen. En ik heb de hele week dezelfde gehad (ze was ook bij mijn bevalling). 
Niet te veel zorgen om maken je weet toch niet hoe het loopt. 

Neweve wat balen dat je toch ongesteld bent geworden. Vervelend dat je ook zoveel krampen hebt. 
Duimen dat februari jullie maand wordt. 

Ik heb een oorontsteking en heb daar best wel last van. Sinds gisteren ook opeens buikgriep. Ga mij nu ook maar ziekmelden. Trek het echt niet om te werken vandaag. Eens zien of het lukt om zoon bij het kinderdagverblijf te krijgen en hopelijk kan ik dan nog even slapen. 

Balen, Neweve! Op naar de volgende ronde.
En sterkte uiteraard Bailey. Hopelijk trekt de ontsteking snel weg. 

Ik heb gisteren maar eens het kraampakket besteld bij mijn zorgverzekering. Ik kon kiezen uit een 'duurzaam' of een 'standaard' kraampakket. Heb nu voor duurzaam gekozen, maar dit lijkt wel minder te bevatten dan de standaard. Nouja, als ik hem binnen heb maar even goed vergelijken met de lijst van de verloskundige qua benodigdheden. Soms heten dingen ook anders lijkt het, bijvoorbeeld 'celstofmatjes' en 'onderlegger' wat wel hetzelfde lijkt. Maar hier zitten bijvoorbeeld alleen kraamverband & maandverband in, terwijl de lijst van de verloskundige ook nog inlegverband vermeldt.

Ik heb overigens een vrij grote hekel aan 'normaal' maandverband ivm broeien, uitslag, etc. Bij dit duurzame pakket staat wel aangegeven dat het maand- en kraamverband geen plastic, parfum, chloor of andere rare dingen bevat, maar ik denk dat ik toch nog wat wasbaar (nacht)maandverband aanschaf. Met name voor de periode na de eerste zware dagen bloedverlies. Ik gebruikte (voor ik zwanger werd) overigens enkel menstruatiecup & wasbare inlegkruisjes. 
Verder wel blij dat in dit kraampakket standaard een cordring zit ipv zo'n standaard navelstrengklem. Dat vind ik er altijd uitzien als vrij lompe dingen op zo'n klein babybuikje.

Jammer, Neweve. En dan ook nog van die krampen erbij... Hopelijk is het snel voorbij.

En Bailey, wat vervelend, hopelijk is het voor jou ook snel beter. 

Kraampakket heb ik ook vorige week aangevraagd. Ik had geen keuze, maar zag al dat ze bij mijn zorgverzekering standaard een cordring meesturen. Hopelijk gebruiken ze die dus ook als ik in het ziekenhuis beval, want inderdaad, die klemmen lijken me ook niet handig met aankleden en luiers enzo, zit toch in de weg en dat trekt, lijkt me gevoelig voor zo'n gup. 

Wat je schrijft (Masatu) over dat maandverband herken ik wel. Ik ben ook een gevoelig type down under, dus ik gebruik normaal een cup en/of menstruatieondergoed. Qua inlegkruisjes gebruik ik lapjes badstof (kapotgeknipte handdoek), want dat broeien gaat bij mij niet goed. Ik verwacht m'n menstruatieondergoed na de bevalling niet te passen, dus ik heb me er al een beetje in verdiept. Schijnbaar zijn de simpelste maandverbandjes van Kotex heel goed en zonder plastic etc. Wasbaar maandverband vind ik een beetje ingewikkeld, het merk dat ik ooit kocht, had bij de "vleugels" dezelfde stof als de rest van het maandverband. Resultaat: bloed lekte via de vleugels tegen m'n benen en m'n broek in. Maar misschien had ik net een stom merk, dat kan. Tips zijn welkom in dat geval!

Maandag over 2 wkn komt de kraamzorg hier voor een intakegesprek. Ben benieuwd, weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Ik las ergens online dat het echt heel druk is bij kraamzorgbureaus, dus dat je het zeker op tijd moet aanvragen. Ik heb geen idee hoe het met die uren zit, wat veel of weinig is en waar we dan überhaupt behoefte aan hebben of recht op hebben. Kan er online ook weinig over vinden, wanneer je meer of minder uren zou krijgen. Nouja, we zien wel. 

Morgen is man jarig. Normaal doen we nooit cadeautjes voor elkaar (we kopen allebei zelf al wat we willen, vaak ook omdat we dan eerst specificaties etc gaan uitzoeken). Dit jaar toch wel cadeaus. Ik wilde alleen niet alles baby-gerelateerd want hij is jarig en niet de koter, maar dat is een beetje mislukt  Hij krijgt het boek Je eerste 1000 vaderdagen, een paar warme sloffen (voor als hij eruit moet in de nachten...), een pakketje met een wit T-shirt voor hem en twee witte rompertjes (een overslag met lange mouwen en een gewone met korte mouwen) en een pakketje met vier paar babysokjes, uiteraard namens de kleine, want dat is nu al een egotripper  Vandaag nog last minute bioscoopkaartjes voor Klem geboekt, dus die krijgt hij ook. Oh en ik ga morgen twee taarten voor hem maken, maar dat vind ik geen echte cadeaus. Wel taarten die hij heeft uitgekozen. 

Oh en niet voor zijn verjaardag, maar waarschijnlijk door mijn hormonen: ik ben aan het kopen geslagen. Lakentjes etc voor in de kinderwagen, ook lijstjes gemaakt met lakens voor in de wieg en het ledikantje, matrasjes voor wieg en ledikantje, de kast voor op de kinderkamer (Pax van Ikea), dat soort dingen. Ik las ergens online dat je het kamertje pas in het derde trimester gereed hoeft te maken, dus wat dat betreft ben ik vroeg. Maar het muurtje schilderen etc gaat man voorlopig niet doen, pas als het mooi weer is, dus er is nog wel wat te doen.

Jongens... ik zit op cyclus dag 31.
Hij is heel regelmatig de laatste tijd, 28-29 dagen. 

Zou het???

Ik durf niet te testen.

Regendrup. schreef op 03-02-2023 om 07:38:

Jongens... ik zit op cyclus dag 31.
Hij is heel regelmatig de laatste tijd, 28-29 dagen.

Zou het???

Ik durf niet te testen.

Oooh spannend Regendrup! Tja, helaas kom je er maar op een manier achter: testen. Of een aantal maanden wachten  Maar ik kan het me voorstellen dat het eng is om te testen. Je kan ook met jezelf afspreken dat je nog een paar dagen afwacht en dan gaat testen, een soort ultimatum (maandag bijv). Heb je het al gedeeld met je partner? Wat vindt/zegt hij? 

Anyway, ik duim voor je!

Spannend regendrup, ik zal voor je duimen.

afrodite05 schreef op 03-02-2023 om 07:42:

[..]

Oooh spannend Regendrup! Tja, helaas kom je er maar op een manier achter: testen. Of een aantal maanden wachten Maar ik kan het me voorstellen dat het eng is om te testen. Je kan ook met jezelf afspreken dat je nog een paar dagen afwacht en dan gaat testen, een soort ultimatum (maandag bijv). Heb je het al gedeeld met je partner? Wat vindt/zegt hij?

Anyway, ik duim voor je!

Dankjewel voor je lieve bericht.

Nee ik heb het nog niet gezegd. We hadden serieus vorige keer gezegd dat het dan maar goed was zo (hij twijfelde sowieso wel).  Zal je altijd zien dus. Ik blijf nog heel even in mijn bubbel haha. 

Apart detail: 5 jaar geleden testte ik rond deze datum (ergens deze week) positief. Ben geneigd om tot die datum te wachten. 

Regendrup. schreef op 03-02-2023 om 07:47:

[..]

Dankjewel voor je lieve bericht.

Nee ik heb het nog niet gezegd. We hadden serieus vorige keer gezegd dat het dan maar goed was zo (hij twijfelde sowieso wel). Zal je altijd zien dus. Ik blijf nog heel even in mijn bubbel haha.

Apart detail: 5 jaar geleden testte ik rond deze datum (ergens deze week) positief. Ben geneigd om tot die datum te wachten.

Dan zou ik gewoon tot die datum wachten, als een mooie symboliek.

Spannend Regendrup. Als het voor jou goed voelt om te wachten tot die datum om te testen dan zou ik dat gewoon doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.