Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Neweve schreef op 05-02-2023 om 18:19:

Gefeliciteerd Regendrup!
Ik hoop dat het nieuws vanzelf bij je man een beetje geland is. Gelukkig heb je nog even om beide aan het idee te wennen. Ben benieuwd of je dochter snel doorheeft dat je dikker wordt.

Jawel hoor, het blijft wel onwerkelijk. Afspraak voor eerste echo staat inmiddels gepland. Duurt zó lang voor mijn gevoel, maar zal ook wel weer snel voorbij gaan. Ben ook echt benieuwd wanneer je het gaat zien, bij een tweede sneller zeggen ze wel. Maar had bij de eerste echt een heel klein buikje. Ben benieuwd!

Bailey26 schreef op 05-02-2023 om 20:06:

Regendrup gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk duurt het even voordat dochter het door heeft en kunnen jullie eerst wennen aan het idee.

Afrodite5, ik hoop voor je dat het idd de red velvet is. Maar liever iets te vaak checken als een keer te weinig.

Yvaine goed dat je in gesprek gaat met je werkgever. Belangrijk dat je je grenzen bewaakt.

Mijn menstruatie is begonnen dus start over een paar dagen weer met de medicatie.

Veel succes voor jou, bij de start met de medicatie! Duim voor een snelle positieve test voor jullie ♥️

masatu schreef op 06-02-2023 om 10:26:

Wauw, gefeliciteerd Regendrup! Wat een verrassing dat het met 1 keer toch raak is geweest, dan heeft het haast zo moeten zijn! En wat fijn dat je man zijn angst / bezwaar zo goed onder woorden kon brengen. Dan kunnen jullie daar hopelijk ook samen mee aan de slag om er de komende 8 maanden iets mee te doen.

...

Hier dit weekend aan de slag gegaan met ruimte maken voor de babykamer, allerlei kasten uit & weer in elkaar zetten op andere plekken in het huis. Maar dat is nu allemaal gelukt, dus volgend weekend kunnen we daadwerkelijk aan de slag met de babykamer-meubels zelf in elkaar zetten Ook nog op BH-jacht geweest, maar de Hunkemoller hier had welgeteld één bh in mijn (vermoedelijke) maat, en verder ook geen zwangerschapsbh's of voedingsbh's om uit te proberen. Daarna was ik er ook wel weer klaar mee om verder fysieke winkels af te lopen. Die ene bh zat qua maat in elk geval goed (maar vond ik verder niet mooi), dus nu online 3 stuks besteld. Hopelijk passen die ook goed.

Dankje haha, ja het is echt bizar! Voelt nog wat onwerkelijk, maar de test knalde er meteen uit en ik voelde het gewoon al aan alles. Die test was slechts een bevestiging voor man haha. Qua gevoelens, we maken er het beste van. Ik moest eerlijk gezegd ook even slikken, en soms vliegt het me ook wel aan hoor, zo lang getwijfeld en nu is het gewoon zover heel spannend ook hoe de omgeving gaat reageren, volgens mij verwacht niemand het meer, ook omdat we altijd zo heilig overtuigd waren van één is genoeg.


Ach voedingsbh's, dat is me de vorige keer ook een zoektocht geweest zeg. Nooit echt een fijn gevonden voor mijn miniborsten die tijdens een zwangerschap als meloenen aanvoelen hoop dat je snel een goede vind!

afrodite05 schreef op 06-02-2023 om 12:22:

Sterkte Regendrup! Hopelijk is het van korte duur.

Wat betreft mijn "blaasontsteking": ik weet 99% zeker dat het van die cake komt. De rugpijn heb ik al langer, alle klachten eigenlijk, en dat roze plassen was gistermiddag al zo goed als over. Mijn ontlasting was ook rozerood, dus het komt vrij zeker niet uit de blaas. En man had het ook, maar een aantal dagen eerder. Bij mij duurt het blijkbaar wat langer door de obstipatie. Tja, daardoor dus niet de link met die cake gelegd Voel me wel erg blond nu haha. Maar better safe than sorry zullen we maar zeggen.

Oh hahaha, die verdomde cake ook. Wel een goede waarschuwing voor ons   

Doen jullie mee aan Moeders voor Moeders? Vorige keer niet gedaan, nu weet ik het nog niet. 

Regendrup. schreef op 07-02-2023 om 19:14:

Doen jullie mee aan Moeders voor Moeders? Vorige keer niet gedaan, nu weet ik het nog niet.

Nee. Nadat ik een artikel in de Volkskrant erover had gelezen (van januari 2022) over alle malafide praktijken en dat hcg uit urine niet meer in medicijnen wordt gebruikt, leek het mij geen goed idee meer. 

Regendrup. schreef op 07-02-2023 om 19:14:

Doen jullie mee aan Moeders voor Moeders? Vorige keer niet gedaan, nu weet ik het nog niet.

Ja, ik heb er wel aan meegedaan. Maar dat kon omdat ik veel thuis werkte. Anders had ik het wel een belasting gevonden.

Achteraf kwam ik er pas achter dat ze in opspraak zijn geraakt. Ik deed mee om andere vrouwen zwanger te helpen worden doordat ik dacht dat hcg alleen uit urine gewonnen kon worden. Maar het blijkt dat in Nederland bijna nergens dat hcg uit urine wordt gebruikt maar dat het tegenwoordig ook synthetisch wordt gebruikt. Waar moeders voor moeders die urine dan wel voor gebruikt wordt mij niet duidelijk.

Nog een correctie op mijn vorige stukje, er zijn wel medicijnen zoals Pregnyl die wel nog uit HCG uit urine worden gemaakt.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik werk voornamelijk thuis dus dat zou opzich geen probleem zijn. Maar ik ga het nog eens uitzoeken! Thanks voor de uitleg.

Regendrup. schreef op 07-02-2023 om 19:14:

Doen jullie mee aan Moeders voor Moeders? Vorige keer niet gedaan, nu weet ik het nog niet.

Vorige keer wel maar toen moest ik na 3 weken stoppen (want Corona en destijds wisten ze nog niet of urine dan veilig was). Ik was ook niet misselijk dus had er geen moeite mee. Deed het wel alleen op de wc boven en thuis, onderweg geen moeite gedaan (maar alle beetjes helpen). 

De info van matasu is nieuw voor me dus die zou ik voor een eventuele 2e meenemen in de overwegingen. 

Ik merk dat ik ondertussen ongeduldig ben. Kunnen we deze week niet gewoon skippen, gelijk door naar vakantie & ovulatie periode 

Neweve schreef op 07-02-2023 om 21:29:

Ik merk dat ik ondertussen ongeduldig ben. Kunnen we deze week niet gewoon skippen, gelijk door naar vakantie & ovulatie periode

Snap ik heel goed! Bestond die "vooruitspoelen" knop maar he!

Regendrup. schreef op 07-02-2023 om 21:36:

[..]

Snap ik heel goed! Bestond die "vooruitspoelen" knop maar he!

Die knop wil ik ook! Ben die hele zwangerschap alweer zo zat... Zei het vanmiddag ook al tegen de gyn. Gelukkig gaat het goed met de kleine, maar ik heb geen idee hoe ik het nog de komende 17 weken moet volhouden. Ben klaar met de misselijkheid, slaaptekort, nachtzweten, pijntjes en me gewoon niet lekker in m'n vel voelen. Extra rugklachten ook, kan al weken niet meer op de bank naast/tegen man hangen (dus zit ik op een stoel, ongezellig, ik mis de quality time van elkaar dagelijks gedachteloos over de rug te kriebelen, want tegen de tijd dat hij naar bed komt, lig ik allang te tukken, dus ook daar geen gekriebel) en man zei gisteren dat het stuur van de auto wel heel dicht op mijn buik zit... Dus ik weet niet hoe lang ik nog comfortabel kan/mag rijden. De gyn had wel begrip voor me, maar ja, kind moet toch echt nog even blijven zitten. 

Ik doe bewust niet mee aan MvM. Te veel negatieve dingen over gelezen van te veel verschillende bronnen. Ze zouden de hormonen voor de vleesindustrie (ik dacht iets met varkens) gebruiken. Zelf wel met medicatie zwanger geraakt, de keren voor deze zwangerschap tenminste, maar dat waren synthetische medicijnen. Plus inderdaad het ongemak van extra handelingen, de schijnbaar misselijkmakende geur die uit de flesjes opstijgt... Neuh, laat maar zitten. Oh en het ophalen/wisselen van de flesjes gaat helemaal niet zo anoniem als ze op de site laten geloven, bij de buurvrouw was het voor de hele buurt meteen duidelijk. 

Qua ophalen en geur uit de flesjes ben ik wel positief. Ja de flessen ruiken naar het spul wat de urine goed houd maar ik vond het niet misselijkmakend ofzo. Het wisselen van de flessen ging wel anoniem, ook al kan ik me voorstellen dat het ook aan het huis ligt. Hier zette ik het achter een muurtje in de voortuin en kwamen ze het omwisselen als ik aan het werk was.

afrodite05 schreef op 07-02-2023 om 22:21:

[..]

Extra rugklachten ook, kan al weken niet meer op de bank naast/tegen man hangen (dus zit ik op een stoel, ongezellig, ik mis de quality time van elkaar dagelijks gedachteloos over de rug te kriebelen, want tegen de tijd dat hij naar bed komt, lig ik allang te tukken, dus ook daar geen gekriebel)

He, daar heb ik de laatste week ook last van! Ik was ook een bankhanger, inderdaad liefst tegen man aan, en dat gaat nu nog wel, maar niet te lang want dan wijk ik weer uit naar een stoel. De rugpijn is nu nog niet echt storend (en eigenlijk met name aan het einde van de dag), maar ik was al wel op zoek gegaan naar tips hoe de rugpijn te verminderen of er in elk geval voor te zorgen dat het niet erger wordt ondanks dat ik nog even doorgroei. Wel wat gevonden, nog niet echt bewust toegepast.  Het lijkt vooral gerelateerd aan lichaamshouding i.c.m. een zwaardere / uitstekende buik (= andere gewichtsverdeling) en daarbij nog de loszittende banden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.