Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


afrodite05 schreef op 05-02-2023 om 16:53:

Spannend inderdaad, ik hoopte al iets te lezen, maar snap het ook dat je de uitslag even voor jezelf houdt (als je al hebt getest).

Ik ben net terug van de huisartsenpost. Ben op bezoek bij mijn ouders, maar mijn urine was roze/oranje. Ook vaak kleine beetjes plassen, dus vermoedde een blaasontsteking. Daarnaast een gevoelige buik, rugpijn (maar kan ook door andere dingen komen). Daar door een rare, heel softe huisarts gezien. Ik was sowieso al geïrriteerd door de telefoniste die aan mij vroeg wat ik verwachtte dat ze bij de HAP zouden doen. Euh, een testje en antibiotica misschien? Maarre: jullie zijn degenen met de kennis... Daarna deed die huisarts ook al zo vaag, lange stiltes die mijn moeder ging zitten vullen met geklets over haar werk vroeger en waar ze woont. Ik denk dat we 15 min bij die man zaten en hij heeft zich misschien 3 min om mij bekommerd. Beetje vreemd. Anyway, volgens het testje geen blaasontsteking, maar het kan wel zo zijn dat het het beginstadium is. Dus op kweek gezet, maar voorlopig geen medicatie, alleen het advies om veel te drinken (doe ik al). Dinsdag moet ik weer naar mijn eigen gyn, dan moet ik ook urine inleveren. Zal vragen of ze dan meteen ook op blaasontsteking checken.

Ik had in mijn vorige zwangerschap ook dat ik ineens bloed plastte. Ik had er ook veel pijn bij. Ook naar de huisartsenpost en daar antibiotica gekregen, maar achteraf bleek het geen blaasontsteking. Wat wel zijn we nooit achter gekomen. Ik schrok er wel echt van, want het was echt gewoon helemaal rood.

afrodite05 schreef op 05-02-2023 om 17:47:

(Oh en wat mijn roze urine betreft: ik bedenk me net dat we woensdag en donderdag red velvet cake hadden, dat schijnt de urine ook te kunnen kleuren... Als dat de bron van de klachten is, is het best wel dom...)

Sorry maar ik moest hier heel hard om lachen. Hopelijk is dat het gewoon. Ik had een paar weken geleden blaasontsteking en toen bloed met afvegen. Maar ik hoop voor jou dat dat het niet is want liever heb je geen extra medicijnen tijdens de zwangerschap natuurlijk.

Regendrup aaaah wat een leuk nieuws!!! Gefeliciteerd. En dat wennen moet iedereen denk ik, het blijft toch een grote verandering. Hoe oud is je dochter?

Hier gaat het goed maar ik ben dit weekend wel even terug geroepen door mijn lichaam. Afgelopen week echt een hele drukke week gehad qua werk, en dat viel niet zo goed. Gisteren voelde ik de baby amper, en na lang twijfelen toch de verloskundige gebeld. Zij kwam kijken en stuurde mij door naar het ziekenhuis voor een “minder leven” test. Ik heb daar een tijdje aan de monitor gelegen en ze hebben de groei gecontroleerd. Gelukkig was alles goed en vandaag voel ik alweer een heel stuk meer. Morgen even met baas overleggen, ik moet nog 5 weken en wil die weken echt even wat rustiger aan doen. 

afrodite05 schreef op 05-02-2023 om 17:47:

(Oh en wat mijn roze urine betreft: ik bedenk me net dat we woensdag en donderdag red velvet cake hadden, dat schijnt de urine ook te kunnen kleuren... Als dat de bron van de klachten is, is het best wel dom...)

Oh hahaha, dat zou me ook overkomen zoiets  hoop dat het dat was!

Dochter is 4. Dus wordt nog een hele klus om het voor haar verborgen te houden. Want zodra zij het weet, weet de halve wereld het 

Gefeliciteerd Regendrup!
Ik hoop dat het nieuws vanzelf bij je man een beetje geland is. Gelukkig heb je nog even om beide aan het idee te wennen. Ben benieuwd of je dochter snel doorheeft dat je dikker wordt. 

Nou Regendrup, van harte. Wat een leuke verrassing, zal je altijd zien... Fijn om het nieuws even samen te laten landen vanavond. 
@Afrodite hopelijk loopt het met een sisser af! 
@Yvaine goed idee om in gesprek te gaan. Werk is leuk maar jij en je kindje zijn nu belangrijker

Regendrup gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk duurt het even voordat dochter het door heeft en kunnen jullie eerst wennen aan het idee. 

Afrodite5, ik hoop voor je dat het idd de red velvet is. Maar liever iets te vaak checken als een keer te weinig. 

Yvaine goed dat je in gesprek gaat met je werkgever. Belangrijk dat je je grenzen bewaakt. 

Mijn menstruatie is begonnen dus start over een paar dagen weer met de medicatie. 

Langzaam begint het nieuws goed te landen. Zo spannend. Man heeft uitgesproken dat hij het vooral heel erg vind als hij me zou teleurstellen, te kort zou schieten. Angst dus gewoon om het niet goed te doen. Maar in basis is alles er. En aan liefde geen enkel gebrek. Praktische zaken zijn altijd wel een oplossing voor, als de liefde maar goed zit. 

Ik reageer morgen op jullie berichten, sorry voor dit eenrichtingsverkeer! Maar.. ik ben in ieder geval echt terug in dit topic 

Regendrup. schreef op 05-02-2023 om 20:32:

Langzaam begint het nieuws goed te landen. Zo spannend. Man heeft uitgesproken dat hij het vooral heel erg vind als hij me zou teleurstellen, te kort zou schieten. Angst dus gewoon om het niet goed te doen. Maar in basis is alles er. En aan liefde geen enkel gebrek. Praktische zaken zijn altijd wel een oplossing voor, als de liefde maar goed zit.

Ik reageer morgen op jullie berichten, sorry voor dit eenrichtingsverkeer! Maar.. ik ben in ieder geval echt terug in dit topic

Gefeliciteerd Regendrup 

Wauw, gefeliciteerd Regendrup! Wat een verrassing dat het met 1 keer toch raak is geweest, dan heeft het haast zo moeten zijn! En wat fijn dat je man zijn angst / bezwaar zo goed onder woorden kon brengen. Dan kunnen jullie daar hopelijk ook samen mee aan de slag om er de komende 8 maanden iets mee te doen.

Afrodite, zo'n urinekleur lijkt mij ook een beetje verontrustend.. en al helemaal met zo'n rare HAP-persoon.. Is het nu al anders / minder aan het worden, wat erop kan wijzen dat het inderdaad aan die cake lag? Anders zou ik gewoon nu je eigen huisarts opbellen ipv wachten op je gynaecoloog. Huisartsenposten lijken de laatste tijd steeds meer overbelast door kleine kwaaltjes waar je best even mee had kunnen wachten tot je eigen huisarts weer beschikbaar was, wellicht hielp dat ook niet mee bij de telefoniste. Maar dan wel weer raar dat de huisarts zo lang de tijd nam zonder concreet bezig te zijn.. 

Yvaine, hopelijk kan je werkgever wat voor je betekenen. Maar 5 weken nog maar, de tijd gaat snel! Wellicht kan meer thuiswerken of een wat langere lunchpauze ook al helpend zijn om de laatste weken vol te houden. 

Sterkte met de medicijnen, Bailey! Hopelijk niet teveel bijwerkingen.

Hier dit weekend aan de slag gegaan met ruimte maken voor de babykamer, allerlei kasten uit & weer in elkaar zetten op andere plekken in het huis. Maar dat is nu allemaal gelukt, dus volgend weekend kunnen we daadwerkelijk aan de slag met de babykamer-meubels zelf in elkaar zetten Ook nog op BH-jacht geweest, maar de Hunkemoller hier had welgeteld één bh in mijn (vermoedelijke) maat, en verder ook geen zwangerschapsbh's of voedingsbh's om uit te proberen. Daarna was ik er ook wel weer klaar mee om verder fysieke winkels af te lopen. Die ene bh zat qua maat in elk geval goed (maar vond ik verder niet mooi), dus nu online 3 stuks besteld. Hopelijk passen die ook goed. 

Zo jongens ik ben zo misselijk de hele dag. Kan ik me helemaal niet zo herinneren van de vorige keer.

Ga vanmiddag de verloskundige bellen. Ben heel benieuwd wanneer we terecht kunnen.

Sterkte Regendrup! Hopelijk is het van korte duur.

Masatu, leuk, dat geklus voor de kamer! Ik wil ook graag verder, maar man wil pas schilderen als het beter weer is en pas daarna kan ik een kast in elkaar zetten, spullen erin opbergen en de muurstickers plakken.
 
De bh-zoektocht heb ik nog even voor me uit geschoven. Helemaal nog geen zin in en eigenlijk ook nog niet nodig. Wel irritant dat ik maar 2 bh's pas, maargoed, dan maar wat vaker wassen. Ik hoop het punt van nu-moet-ik-echt-een-nieuwe uit te stellen tot vlak voor de bevalling, zodat het meteen een goede voedingsbh kan worden die gedurende de borstvoedingperiode ook kan blijven. 

Wat betreft mijn "blaasontsteking": ik weet 99% zeker dat het van die cake komt. De rugpijn heb ik al langer, alle klachten eigenlijk, en dat roze plassen was gistermiddag al zo goed als over. Mijn ontlasting was ook rozerood, dus het komt vrij zeker niet uit de blaas. En man had het ook, maar een aantal dagen eerder. Bij mij duurt het blijkbaar wat langer door de obstipatie. Tja, daardoor dus niet de link met die cake gelegd  Voel me wel erg blond nu haha. Maar better safe than sorry zullen we maar zeggen.

Beterschap, Regendrup! Je lijf wil je graag duidelijkmaken dat je echt zwanger bent blijkbaar  

Hier zijn de muren wit en dat blijven ze ook (net als in de rest van het huis). Versieren van de kamer doen we met wandbekleding / accessoires etc. Dus hier geen verfwerk te doen gelukkig.

Ik heb nog maar 1 bh die ik een beetje pas (maar eigenlijk ook niet echt meer lekker zit), dus ik moest wel. Ik ben 2 cupmaten gegroeid, omtrek is gelijk gebleven. Tussen de bh's die ik heb besteld zitten ook 2 voedingbh's, omdat die blijkbaar ook vanzelf kwamen bovendrijven bij mijn wensen (zacht, geen naden, geen beugel). Maarja, ik weet eigenlijk ook nog steeds niet of dat een goed idee is, en of mijn borsten nu nog doorgroeien of niet. Online lees je vooral dat 'je borsten tot wel 2 cupmaten kunnen groeien' - dat is nu dus al het geval. Soms staat aangegeven dat je pas in week 36 een voedingsbh kan kopen, soms ook dat je dat al prima eerder kan doen zolang je nog maar een beetje ruimte hebt om in omvang te groeien. Ingewikkeld allemaal.

Gefeliciteerd regendrup!

Yvaine schreef op 05-02-2023 om 17:58:

[..]

Sorry maar ik moest hier heel hard om lachen. Hopelijk is dat het gewoon. Ik had een paar weken geleden blaasontsteking en toen bloed met afvegen. Maar ik hoop voor jou dat dat het niet is want liever heb je geen extra medicijnen tijdens de zwangerschap natuurlijk.

Regendrup aaaah wat een leuk nieuws!!! Gefeliciteerd. En dat wennen moet iedereen denk ik, het blijft toch een grote verandering. Hoe oud is je dochter?

Hier gaat het goed maar ik ben dit weekend wel even terug geroepen door mijn lichaam. Afgelopen week echt een hele drukke week gehad qua werk, en dat viel niet zo goed. Gisteren voelde ik de baby amper, en na lang twijfelen toch de verloskundige gebeld. Zij kwam kijken en stuurde mij door naar het ziekenhuis voor een “minder leven” test. Ik heb daar een tijdje aan de monitor gelegen en ze hebben de groei gecontroleerd. Gelukkig was alles goed en vandaag voel ik alweer een heel stuk meer. Morgen even met baas overleggen, ik moet nog 5 weken en wil die weken echt even wat rustiger aan doen.

Ai ja goed op jezelf letten he! Ik hoop dat je je inmiddels wel beter voelt, en de kleine ook weer? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.