Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Nog specifieke leuke dingen gepland Yvaine?

Vanmorgen weer een afspraak bij de verloskundige gehad. Alles prima, maar ze willen wel graag dat ik een suikertest ga doen in het ziekenhuis, omdat ze mijn glucosewaarde bij de 12-weken screening net te hoog vonden. Dat was zo'n 1,5 uur na de lunch waarde 6,1. Dat lijkt mij helemaal geen verhoogde waarde of reden tot zorg.. 
Bij die suikertest moet je nuchter prikken, dan krijg je een suikerdrankje en dan na 2 uur nogmaals prikken (zonder iets anders tussendoor te eten). Ik voel mij normaal gesproken zonder ontbijt meestal niet zo fantastisch.
Dus ik kijk er wel een beetje tegenop en ik twijfel ook nog wel een beetje of ik dit nou moet laten doen. 

In elk geval ga ik een volgende keer als ik moet bloedprikken niet meer snel na de lunch erheen, ookal vragen ze er niet om dat je nuchter moet zijn.

Oh, en nog een mijlpaaltje vandaag: 24 weken zwanger dus "in principe" levensvatbaar.

voor de levensvatbaarheid, Masatu! En wat stom van die suiker... Ik had letterlijk de kruimels van mijn lunch nog in m'n mondhoeken zitten tijdens het bloedprikken voor de Nipt, maar niets meer van gehoord. Durf er ook niet echt naar te vragen, bang dat ik slapende honden wakker maak. Heb niet zo'n trek in die suikertest. Volgens mij had Yvaine een tijdje terug die test gehad, wat ik me herinner (te lui om op te zoeken) viel het haar toen mee. 

Nog even een extra knuffel voor Yvaine:

Hier is een bestelling van de Hema binnen. Aantal rompertjes, mutsjes, pakjes en truitjes binnen. Zo schattig... maar er "moet" nog meer bij volgens de uitzetlijst van de kraamzorg, en zelfs dan is het aan de krappe kant, denk ik. Tenminste, ik heb geen zin om straks elke dag te wassen als het een spuger/spuitpoeper blijkt te zijn. Ze adviseren 3x een setje in maat 50 en 3x in maat 56. Hoe is dat bij jullie, hoeveel "moeten" jullie in huis hebben? Ik ga in elk geval morgen bij de 9mndbeurs eens kijken of ze leuke kortingen hebben die de moeite waard zijn, anders heb ik bij de Zeeman nog wat leuke basic kleertjes gezien. En een van de pakjes van de Hema kan evt ook nog wel in een andere kleur erbij (daar is nu korting). Ik kan me haast niet voorstellen dat er straks een mensje in die kleertjes gaat passen...

Oh en! Heel blij, want gisteren 2x en vandaag al 3x naar de wc geweest! Ik heb ineens een heel andere vorm van buik, even aan wennen. 

Straks naar de bieb voor een namenboek, kunnen man en ik nog inspiratie opdoen voor een naam als we in het hotel zijn of onderweg in de auto. We hebben op zich al wel een leuke naam in gedachten, ik begin er steeds meer aan te wennen en denk ook dat dat dé naam wordt, maar we willen kijken of we niet een andere leuke naam over het hoofd zien. Of inspiratie voor een tweede naam. 

@neweve, vooral wat rustige uitstapjes en familiebezoekjes en vandaag de 9-maandenbeurs.

@masatu ik zie dat Afrodite het al noemde maar ik heb inderdaad ook recent de suikertest gedaan en het viel mij inderdaad erg mee. Het drankje zelf is niet lekker maar ook niet ontzettend vies (vond ik dan). En ik merkte er eigenlijk niets van. Vervolgens moet je wel twee uur wachten dus ik zou wel iets meenemen om te doen. Volgens mij moest de score nuchter tussen de 4 en de 6 zijn en na het drankje tussen de 5 en de 7, maar ik herinner mij de getallen niet meer helemaal precies. Het lijkt me wel fijn om te weten of je diabetes hebt, dan kunnen ze dat ook beter in de gaten houden.

@afrodite bedankt voor de knuffel
Ik hoef verder niet echt extra rust te pakken dus vandaag stond de 9maandenbeurs op het programma. Ik zou als ik jou was zeker even langs de stand van de zeeman gaan, ze hadden daar best wat leuke dingen met korting. Ook bij de prenatal en Baby-Dump zag ik wat leuke dingen. Verder waren er een hoop kleine stands met hele schattige kleertjes. Onze lijst zegt 6 rompertjes en 6 pakjes maar specificeert niet in welke maat. Ik heb laatst maar wat in maat 50 en 56 besteld. Bij de Hema hadden ze meegroeirompers in maat 50 die je kan vergroten naar 56, ze zijn maar 3 euro per stuk en ik vind de stof lekker aanvoelen: https://www.hema.nl/meegroei-overslagromper-rib-met-bamboe-stretch-33437112.html?utm_source=transactional&utm_medium=email&utm_campaign=8749_13&utm_content=all&utm_term=all_a&hema_theme=orderconfirmation&hema_variant=nl-nl&probeid=100&m_i=FCwu%2B3%2BqDyAhFOYSjQkbABQ0ssGmaDaB9jRDme_6_Z7jO6G9FQjqKYHhcG9bSAn2t1SanZ450D_uRygblwIjeql1qThoWx6Hx3lzvrEmFU&M_BT=5201649348759
Het was leuk om even rond te snuffelen en op een positieve manier met de zwangerschap bezig te zijn. We hebben uiteindelijk best wat leuke aankopen gedaan en kortingen meegepakt. De score van vandaag:

- een babyfoon, ik had thuis al een beetje bekeken wat ik wilde en ze hadden een leuke korting.
- een luieremmer, die hadden we al een paar keer gezien maar vonden we steeds te duur, nu zat er ook een aardige korting op
- een kinderstoel
- kleine dingetjes als een paar boxpakjes, een jasje, Spuugdoekjes en nog wat kleine dingen.

Ik zag ook nog wat andere leuke dingen en heb daar foldertjes van meegenomen om mij thuis verder te oriënteren. 
We zagen ook de kinderwagen die we in bestelling hebben staan met 130 euro korting, deze korting hebben we nu ook gekregen dus al met al hebben we de kaartjes er zeker uit.

Klinkt goed, die aankopen! Maar ik neem aan dat je niet met een kinderstoel en luieremmer onder de arm hebt hoeven lopen daar? Lijkt me erg onhandig. Wij gaan vanaf ons hotel met het ov, dus dat soort grote aankopen kunnen bij ons sowieso niet. Kleding kan wel   

Ik heb die speciale Woezel en Pip tas ook besteld, lang leve de hormonen, was er gevoelig voor, maar ik heb online al gezien wat er dit jaar in zit. Weinig soeps, niet het geld waard (zeggen anderen, maar ben het met ze eens voor zover ik het gezien heb) en het blik melkpoeder schijnt voor kinderen van ouder dan 1 jr te zijn, maar houdbaar tot mei dit jaar. Dan is die van ons nog niet eens geboren... Ik baalde er dus alweer van dat ik daar in getrapt ben, maar goed om te weten dat niet alles tegenvalt. Hopelijk zijn er wel genoeg plekken om even te zitten, ik kan niet lang stilstaan of lopen door de combi rugpijn/zwakkere spieren/lossere gewrichten (wat superhandig is...). 

Nee dat gelukkig niet, alle grote dingen bezorgen ze thuis gelukkig. Dus we hadden weinig te sjouwen. Ik vond het zelf wat tegen vallen met zitplekken maar we konden wel even bij la place zitten. Ga je alleen naar de negenmaandenbeurs of ook naar de rest van de huishoudbeurs?

Yvaine schreef op 17-02-2023 om 21:42:

Nee dat gelukkig niet, alle grote dingen bezorgen ze thuis gelukkig. Dus we hadden weinig te sjouwen. Ik vond het zelf wat tegen vallen met zitplekken maar we konden wel even bij la place zitten. Ga je alleen naar de negenmaandenbeurs of ook naar de rest van de huishoudbeurs?

Alleen de negenmaandenbeurs, dus hopelijk redelijk snel klaar Al heb ik ook een lezing gevonden die ons wel interessant leek. Iets over het babybrein spelenderwijs stimuleren. Ik neem aan dat je daar wel kan/mag zitten. 

afrodite05 schreef op 17-02-2023 om 22:00:

[..]

Alleen de negenmaandenbeurs, dus hopelijk redelijk snel klaar Al heb ik ook een lezing gevonden die ons wel interessant leek. Iets over het babybrein spelenderwijs stimuleren. Ik neem aan dat je daar wel kan/mag zitten.

Ja, bij de lezingen kan je sowieso zitten. Ik had het idee dat daar ook wat mensen zaten juist om even uit te rusten.

Masatu gefeliciteerd met de 24 weken mijlpaal 

Yvaine klinkt alsof jullie toch goed zijn geslaagd op de negenmaandenbeurs. 
Fijn dat jullie ook nog de korting op de kinderwagen hebben gekregen.
Afrodite5 wat vond jij van de beurs? 

Ik zit inmiddels op het wachtbankje. Hopelijk over 2 weken een positieve test in handen. 

De duimen draaien weer, Bailey!

Mijn moeder was heel fanatiek op de 9mndbeurs, heeft veel gratis spullen gescoord. Dus een aantal xxl hydrofielen, wat speentjes, rompertjes (een hele foute van abn "als ik later groot ben, word ik rijk", had ze gewonnen door aan een rad te draaien), zelf nog wat kleertjes gekocht en zij heeft ook 2 shirtjes gekocht. We hebben een 3d-echo laten maken. Was enerzijds wel leuk, maar aan de andere kant lijken al die babygezichtjes zo ontzettend op elkaar, dus eigenlijk zie je nog geen specifieke trekjes van man of mij. Ik denk dat we niet nog een keer zo'n 3d laten maken. Volgende week toch ook weer naar gyn, dan krijgen we weer een 2d. 
We hebben nog een masterclass gevolgd over het babybrein stimuleren, daar had ik iets meer van verwacht, en het laatste kwartier over borstvoeding meegepakt, dat vond ik wel nuttig. Verder vond ik het heel erg druk en best lawaaierig, maar dat is te verwachten als je op zaterdag gaat. Maar zoals we van tevoren al dachten: leuk om een keer gezien te hebben, maar bij een eventuele volgende zwangerschap zou ik niet nog eens willen. 

Klinkt goed, die verhalen van de negenmaandenbeurs! Mooie deals gescoord beide. Was het nog een beetje te doen met je rug & gebrek aan zitplaatsen, Afrodite? En hoe was de Woezel&Pip tas uiteindelijk?
Goed om te weten van die 3d-echo. Ik neigde ook al niet zo heel erg meer naar een 3d-echo, nu al helemaal niet. Ik krijg straks nog 2d echo's met 30 & 34 weken (groeiecho) & 36 weken (liggingsecho)

Qua babyuitzet staan hier "6 truitjes en broekjes of boxpaxjes maat 50/56" en nog 6 rompertjes. Ik vind het ook maar weinig. We krijgen hier nog kleding doorgeschoven van iemand anders en afhankelijk van die hoeveelheid denk ik dat ik op marktplaats nog een kledingpakket scoor, zodat we gewoon wat meer hebben en niet perse dagelijks hoeven te wassen. 

Over hydrofieldoeken trouwens.. ik vind die in de winkel altijd zo hard & stroef aanvoelen. Helemaal niet zo lekker zacht als wat ik mij zelf van vroeger (als kind) kan herinneren. Ook zijn het vaak een soort geweven doeken ipv de doeken met 'bobbeltjes' die ik mij kan herinneren. Ik heb hieronder 2 plaatjes geprobeerd op te zoeken van het verschil. Weet iemand toevallig wat ik bedoel en of deze verschillende doeken ook verschillende namen of materiaalsamenstellingen hebben?

550x483.jpg

hydrofiele-luiers-e1600794083894.jpg

@masatu ik herken dat van die hydrofieldoeken. Het valt me wel op dat je eigenlijk pas na het wassen die wafeltjesstructuur er in ziet. Maar ik vind ze ook hard en stroef. Ik twijfel om ze in de droger te gooien maar las dat ze dan minder goed afdrogen.

@afrodite leuk dat je moeder zo fanatiek was op de negenmaandenbeurs. Wat gratis spullen is mooi meegenomen. Ik herken wel wat je zegt van de 3D echo’s. Wij hebben wel een pretecho laten maken maar in 2D, omdat ik de 3D plaatjes zelfs vaak een beetje eng vind. Dit jaar was het vreemd georganiseerd, alleen afgelopen zaterdag overlapten de huishoudbeurs en de negenmaandenbeurs, ik kan me voorstellen dat het toen extra druk was.

@Masatu: de Woezel en Piptas was inderdaad niet veel bijzonders, de spulletjes die erin zaten herkende ik uit een andere tas/box (miss wel de tas die we van de verloskundige kregen bij de termijnecho). Ik kon helaas niet veel zitten, maar we waren er ook niet heel lang, ik denk 3 of 4 uur. Maar bij die masterclass heb ik een half uur kunnen zitten en we hebben een kwartiertje gezeten bij het wachten op de echo. 

Wat de hydrofielen betreft: dat wat Yvaine zegt. Ik heb jaren geleden eens een paar grijze hydrofielen gekocht, eigenlijk bedoeld als schoonmaakdoeken, maar man gebruikte ze vooral om het scherm van zijn pc te beschermen tegen de zon (geen idee waarom precies) en we hebben ze tussen de autoramen geklemd tijdens een autovakantie in de zomer. Die doeken hebben inderdaad de bobbeltjes die jij bedoelt, zoals op het tweede plaatje. Die doeken zijn overigens wel in de droger geweest. Ik ga binnenkort als mijn laatste bestelling binnen is (lakentjes en moltons, plus een voordeelpak hydrofielen), alles wassen en misschien alle hydrofielen wel 2x. Het schijnt met hydrofielen net zo te zijn als met nieuwe handdoeken/theedoeken: eerst een paar keer wassen voor ze goed vocht kunnen opnemen. Strijken schijnt ook nog wel te helpen, doe ik normaal vrijwel nooit, maar misschien dat ik dat in het kader van nesteldrang nog ga doen. 

Gisteren lang met man gebabbeld over de tweede naam. Eerste is inmiddels wel redelijk definitief. Tweede is een discussiepuntje. Moeilijk hoor, iets vinden wat je allebei leuk vindt.

@afrodite, ik heb echt een hekel aan strijken maar die babykleertjes en lakentjes strijken is best meditatief. Ook bij ons staat de eerste naam vast maar de tweede nog niet.

Wij hebben de woezel en pip tas trouwens ook van de verloskundige gekregen.

Even een rare vraag misschien, maar Masatu en Yvaine, hebben jullie "al" dat je navel naar buiten plopt? Of degenen die al eerder zwanger zijn geweest, hadden jullie dat ook en zo ja, rond welke week ongeveer? 

Ik ben er een beetje bang voor namelijk. Ik heb 10 jr geleden een kijkoperatie gehad in m'n buik waar ik een litteken in m'n navel aan heb overgehouden. Sindsdien is mijn navel dus kleiner (wat irritant is met schoonhouden). Hij is nu wat meer opgerekt, wat ik prima vind, maar ik zou het dus een beetje eng vinden als die navel naar buiten gaat ploppen. Er staat nu al spanning op dat litteken namelijk, ik ben bang dat dat misschien gaat uitscheuren ofzo. Ik heb het de gyn gevraagd rond 14w, maar zij zei dat het niet te voorspellen is, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie navels  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.