Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Oef, dat is ook eng dat je je baby opeens niet meer voelt! Gelukkig dat je meteen bij het ziekenhuis terecht kon. Dwarsliggen lijkt mij wel naar voelen. Ik kan mij eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat dat überhaupt zou passen bij mij. Bij de vorige verloskundige afspraak werd nog gezegd dat ik een hoge, smalle baarmoeder heb
 (maar groei lijkt wel prima te zijn voor zover aan de buitenkant te beoordelen). Ik heb het idee dat de hele zwangerschap al de baby met z'n hoofd naar beneden ligt. Dat was in elk geval wel zo met de 13 & 15 & 20 weken echo's. Ik voel ook eigenlijk vooral schopjes bovenaan, onderaan meer zachte plopjes of schuivingen.
Over 2 weken krijg ik een groeiecho, dus ben benieuwd!

Vanochtend weer bij de gyn geweest. Ze heeft me nu inderdaad een psycholoog aangeraden, dus binnenkort volgt een afspraak. Ook omdat het mentaal niet zo lekker gaat (ouder kwakkelt met gezondheid en wil niet meer leven, wat in die situatie niet vreemd is), zij denkt dat dat ook weer fysieke effecten kan hebben. Dus prima om een gesprek te voeren met een psych, hopelijk helpt het. Alles zag er verder goed uit en ze heeft toegezegd dat ze me met 39w wil inleiden (yes!). Eerder liever niet, tenzij medische noodzaak. Snap ik.

Daarnet een telefoongesprek gehad met een verloskundige van het ziekenhuis om mijn bevalplan te bespreken. Eigenlijk was vrijwel alles akkoord of iets wat ze sowieso al deden. Een paar dingetjes moet ik nog even met de gyn overleggen, zodat er dan geen misverstanden kunnen zijn. 

Even van mij afschrijven. Ik heb nogal vreemde dagen achter de rug. Eerst had ik een standaard controle waarbij mijn bloeddruk ineens een stuk te hoog was. Hierna volgde allerlei onderzoeken die tot niets leidde, en een nieuwe meting waarbij mijn bloeddruk ineens weer normaal was. Met een lijstje instructies gingen we weer naar huis.
Vandaag verloor ik ineens een hele plons vocht. Ik kon een gedeelte opvangen en ben daarmee naar het ziekenhuis gegaan. Het was helder en rook nogal weeïg, zeker niet naar urine.
In het ziekenhuis zijn weer allerlei onderzoeken gedaan zonder duidelijke uitkomst. Meerdere verloskundigen en verpleegkundigen hebben er aan geroken (bah bah), en vonden het naar vruchtwater ruiken en qua uiterlijk ook op vruchtwater lijken. Maar onder de microscoop zagen ze niet de kenmerkende structuur van vruchtwater. Het gekke is dat ze ook niet de kenmerkende structuur van urine zagen. Ze hebben de test meerdere keren herhaald maar zonder duidelijke uitkomst, wat voor vocht het is kunnen ze niet vaststellen. Dus met een nieuwe set aan instructies weer naar huis. 

Ik voel mij verder prima maar vind het wel vreemd. Ik heb tot nu toe ook helemaal geen last van incontinentie gehad dus het lijkt mij ook raar dat ik dan ineens heel veel urine zou verliezen, op een moment dat ik eigenlijk niet eens nodig hoefde te plassen. Het gekke is dat ik daarna ook gewoon kon plassen voordat we naar het ziekenhuis gingen.

Yvaine, wat vreemd allemaal... Het klinkt wel als vruchtwater, maar gek dat dat niet uit de testen komt. Hou jezelf maar goed in de gaten, ook wat betreft de bloeddruk. Op hoeveel weken zit je nu? 

En deze voor de onzekerheid/onrust:

@afrodite nu op 35+2. Ik blijf het ook heel vreemd vinden, ik vond het echt niet op urine lijken en het was ook best veel. Uiteindelijk hebben ze voor ik naar huis ging nog wel gekeken of er vruchtwater was en dat was er voldoende gelukkig, je schijnt dat ook continue aan te maken.

Yvaine schreef op 23-03-2023 om 19:43:

@afrodite nu op 35+2. Ik blijf het ook heel vreemd vinden, ik vond het echt niet op urine lijken en het was ook best veel. Uiteindelijk hebben ze voor ik naar huis ging nog wel gekeken of er vruchtwater was en dat was er voldoende gelukkig, je schijnt dat ook continue aan te maken.

Hm, dat scheelt dan weer, dat het opnieuw wordt aangemaakt. En 35+2 is ook al een stuk veiliger dan ergens in de 20, maar het liefst wil je natuurlijk de 36 of beter nog de 39 halen. Ik heb ergens gelezen dat je zelf ook kan checken of je vruchtwater verliest, door op je vuist te blazen. Als je dan vocht verliest, is het vruchtwater. Maar ik kan het me ook voorstellen als je dat testje niet durft te doen... Of misschien hebben ze dat ook in het ziekenhuis al gecheckt. 

Dat op mijn hand blazen las ik ook, maar ik verlies nu geen vocht meer. De baby is ook al aardig ingedaald dus dat kan ook als stop werken. Op zich had ik aardig wat opgevangen vanochtend. Alleen was het niet te definiëren onder de microscoop, dus het blijft onduidelijk wat het nu is. Ik las nu wel online dat die test best vaak geen resultaat geeft Wat het ook was, het is nu gestopt in ieder geval. Wat ook vreemd is is dat mijn buik wat kleiner aanvoelt, ik houd het maar even goed in de gaten de komende dagen.

Yvaine jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg.
Bijzonder dat er helemaal niks uit de testen is gekomen. 
Wel fijn dat het nu gestopt is. Hopelijk blijft de baby nog even zitten. 
En hopelijk blijft je bloeddruk ook stabiel! 

Afrodite5 jij hebt het ook niet makkelijk 
Heb je al zicht op een afspraak? Fijn dat de gynaecoloog heeft aangegeven dat ze eventueel willen inleiden bij 39 weken. 

Dankje Bailey, ik hoop ook dat de baby nog even blijft zitten. Ik voel me verder helemaal prima nog. Merk wel dat ik nu iets vocht begin vast te houden, mijn ringen zitten wat strakker maar kan ze nog wel om. 
Ook nog twee leuke dingen. In het ziekenhuis zette ze het echo apparaat even op 3d modus en toen konden we voor het eerst echt het gezichtje zien. Super schattig, ze heeft hele bolle wangetjes. Ander positief bericht, op de groeiecho zat ze nu rond de p60, dus bovengemiddeld. We gaan er maar van uit dat een echo bij mij lastig is. 

Yvaine schreef op 24-03-2023 om 15:58:

Dankje Bailey, ik hoop ook dat de baby nog even blijft zitten. Ik voel me verder helemaal prima nog. Merk wel dat ik nu iets vocht begin vast te houden, mijn ringen zitten wat strakker maar kan ze nog wel om.
Ook nog twee leuke dingen. In het ziekenhuis zette ze het echo apparaat even op 3d modus en toen konden we voor het eerst echt het gezichtje zien. Super schattig, ze heeft hele bolle wangetjes. Ander positief bericht, op de groeiecho zat ze nu rond de p60, dus bovengemiddeld. We gaan er maar van uit dat een echo bij mij lastig is.

Ach jee, ik lees nu pas je berichten. Wat een schrik moet dat zijn geweest. Hoe gaat het nu met je?

Afrodite, dikke knuffel voor jou. 

Wij gaan vanmiddag weer eens kijken naar de kleine gup. Dochter gaat mee, ben benieuwd hoe ze het vind.

Ondertussen word ik gek van de jeuk op/in mijn buik. Smeer inmiddels met mentholgel maar helpt maar heel kort. De dodelijke vermoeidheid lijkt ook nog niet minder te worden. Hoop dat het over een weekje ofzo beter wordt! 

Jeetje Yvaine, dat is schrikken! Je zou haast denken dat het wel vruchtwater moest zijn.. Hopelijk geen vocht meer verloren de afgelopen dagen. In elk geval fijn dat de hoeveelheid vruchtwater nog voldoende is en je niet nu ook nog startende weeen hebt. Moet je nu ook vaker naar het ziekenhuis voor controle?
In elk geval wel leuk van de 3d-echo en dat de groeiecho ook (eindelijk) goed was!

En wat een echo's allemaal Veel plezier regendrup! 

Ik heb deze vrijdag een groeiecho gepland staan (bij de verloskundige). Dan ben ik 30 weken. Ben benieuwd!

Bailey, hoe gaat het met jou eigenlijk? Heb je inmiddels de eerste echo al gehad?

Ik ben ook benieuwd naar hoe het met iedereen is!

Ik ben vandaag eindelijk door de psych gebeld om een intakegesprek te plannen. Helaas pas volgende week donderdag, ik had sneller gehoopt, maar ok. Vanavond hadden we een webinar over de bevalling. Weinig nieuws gehoord, maar voor man was het niet allemaal bekend, dus voor hem was het wel nuttig. Verder druk met aftellen, na deze week nog 3 weken werken en dan verlof. Wel drukke weken met oudergesprekken in de middag/avond (wanneer ik dus weinig energie heb), die probeer ik zoveel mogelijk nu al af te handelen. Daarnaast nog 100 dingen op de to-do-list qua overdracht, dus nog genoeg te doen. Intussen is die kleine steeds meer om zich heen aan het trappen, de hele dag door en hard ook. Kan geen slaappatroon ontdekken, alleen maar drukte en gebubbel. Voor mijn gevoel is m'n buik inmiddels beurs... Nouja, liever dat dan geen leven voelen. 

Yvaine wat fijn dat de groeiecho nu beter was. En leuk van ze dat ze even de 3d hebben aangezet. Bijzonder om op die manier het gezichtje al even goed te zien. 

Regendrup wat verschrikkelijk dat je z'n last hebt van jeuk. Ik hoop voor je dat het snel wegtrekt. 
Ik ben ook zo vermoeid. Kom amper de dagen door als ik moet werken. 
Had je gisteren de termijnecho? 

Masatu 30 weken al weer, wat gaat dat snel. Hopelijk voor jullie vrijdag een mooie echo. 

Afrodite5 fijn dat je inmiddels een afspraak hebt met de psych ookal moet je nog even wachten totdat die plaats vindt. 
Jouw verlof komt ook al mooi in zicht.

Hier gaat het z'n gangetje. Heel erg moe dus. Vooral werkdagen zijn pittig omdat ik dan tussendoor niet even kan slapen. 
Ik krijg volgende week maandag om 15.30 mijn eerste echo. 
Vind het wel weer heel erg spannend en hoop een mooi kloppend hartje te zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.