Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


goedemorgen! 
Afrodite gefeliciteerd! Klinkt als een erg fijne ervaring. 

Gefeliciteerd met je zoon Afrodite5 Fijn dat het meeviel  ❤️. Hopelijk kan het genieten gaan beginnen. 

Marielaveau mooi dat je het onderzoek hebt gehad en dat er niks is gevonden. Fijn dat je vriend ook meekon. 
Heb je nu alle onderzoeken achter de rug? 

Regendrup goed van je dat je je grens op het werk hebt aangegeven. Wel flink balen dat er thuis geen ruimte is voor hoe jij je voelt. Heeft je man hulp voor zichzelf? 

Gefeliciteerd met je zoon, Afrodite! Wat fijn dat alles goed is gegaan, eindelijk het geluk eens aan jouw kant ipv nog meer ellendigheid. Het is jullie gegund! Hopelijk zijn de vervelende zwangerschapsklachten nu ook foetsie. Heel veel geluk samen.

Marielaveau, fijn dat het onderzoek achter de rug is. En dat het goed is natuurlijk, alhoewel ik mij ook kan voorstellen dat de onzekerheid van "wat is het dan wel" ook stom is. De spoeling zorgt sowieso voor extra vruchtbaarheid toch? Hopelijk heeft de gynaecoloog een goed vervolgplan voor hoe nu verder.

Regendrup,  voor jou. Fijn dat ze op het werk in elk geval wat hebben overgenomen, hopelijk geeft dat voldoende rust om het thuis ook wat beter te kunnen dealen met de hele situatie met je man.

Gefeliciteerd Afrodite! Hoop dat je geniet van de sushi vanavond. En dat je nu een mooie periode tegemoet gaat.

@regendrup wat rot dat de situatie met je man jouw zwangerschap zo overschaduwd. 

@marielaveau het is dubbel inderdaad een goede uitslag, maar tegelijkertijd dan dus ook geen quick fix. Ik duim voor jullie dat het snel spontaan raak is.

De eerste echo gepland op 22-6. Ik merk dat de moeheid wel behoorlijk toeslaat, dat had ik de eerste zwangerschap ook enorm in het eerste trimester. Al kan het nu ook komen door 1 late avond en 1 nacht onrustig slapen. 

Neweve hoe voel je je nu? 
Bij mij is de vermoeidheid nog steeds niet echt minder.. had gehoopt dat het nu wel voorbij zou zijn.

Maarja, dochter slaapt dramatisch slecht de afgelopen tijd en lijkt ook echt gewoon geen verbetering in te zitten. Denk dat ik morgen toch maar eens huisarts bel. Al is het voor mezelf.. 

Verder voel ik de baby heel goed nu. Vandaag had ze vrijwel de hele dag de hik. Minder grappig is dat ze snachts heel actief is. Voorspelt veel goeds  Ik zeg mijn slaap voorgoed vaarwel denk ik!

Balen van de vermoeidheid, Regendrup! Lukt werken nog wel een beetje? En kan je man 's nachts ondersteunen met je dochter, of komt dat allemaal op jouw schouders terecht? Hopelijk snel weer wat beter! Of misschien kan je dochter een nachtje uit logeren om zelf weer even bij te kunnen tanken.

Hier nog geen baby, morgen is de uitgerekende datum. Vanmorgen vroeg was wel een beetje raar.. werd wakker van een wild spartelende baby, en er zat op dat moment een grote uitstekende bobbel links onder mijn ribben (kontje), een harde bobbel net in mijn rechterlies te duwen (hoofd) en daartussen het ruggetje en strak gespannen buik. Ik ben maar op mijn rechterzij gaan liggen en heb het kontje weer voorzichtig een beetje teruggeduwd naar het midden. Even later lag hij weer netjes zoals hij de afgelopen weken lag met hoofd in bekken en billen midden onder ribben ipv zo raar diagonaal. Bij de vorige controle zei de verloskundige ook al dat hij nog steeds niet volledig was ingedaald en dat als ze zou willen ze nog steeds het hoofdje uit het bekken kon "wippen". Dat had hij dus blijkbaar zelf voor elkaar gekregen. Hopelijk blijft hij voortaan braaf liggen nu hij zelf geloof ik ook heeft ervaren dat dit niet comfortabel was Wel fijn dat hij zelf ook flink moeite leek te doen om weer terug te komen.

hoe gaat het hier met iedereen?

@marie& Bailey wanneer kunnen jullie weer testen? Mijn duimen blijven voor jullie draaien. 

Hier is de vermoeidheid goed vol te houden al lig ik wel om 9 a 10 uur in bed. Verder vandaag wat bandenpijn.

en voorzover dat nu nog kan, rammelende eierstokken. Afgelopen week zijn er twee vriendinnen bevallen (beide babies meer dan 4kg!) en ze zijn zo lief!

nh woensdag weer gebeld met de gyn, alles is wederom goed.. eileiders waren goed open nu helemaal.
onderzoeken in ziekenhuis A zijn klaar, heb een verwijzing gekregen voor een fertiliteit kliniek voor wat  extra onderzoek (gaan we weer 
) gelukkig wel in mijn woonplaats. 
de gyn benadrukte wel dat we moesten blijven proberen. 

@bailey was er ook heel blij mee dat hij mee was, had het echt niet overleefd in mijn eentje. 

@afrodite gefeliciteerd geniet van je zoon
@masatu klopt dat benadrukte de gyn ook nog even wist het niet maar hoop dat geholpen heeft . ik had al geluk dat mijn eileiders open waren en mochten er iets van een propjes zitten zijn ze nu weggespoeld.
idd bleef ook in mijn hoofd hangen iedereen blijft maar zeggen dat alles goed is nou blijkbaar niet want de zwangerschap blijft uit...🤓
haha tja babys komen wanneer ze willen blijkbaar zit hij/zij wel lekker. 
@neweve eh denk over 11/12 dagen 🤞

@Jillz ik hoop het ook 

Masatu dat is balen dat baby nog niet volledig is ingedaald. Ik hoop voor je dat baby heeft besloten om dit alsnog heel snel te doen. En je nu lekker in bed ligt met baby in je armen ❤️. 

Neweve fijn dat de vermoeidheid nog goed te doen is. Ik hoop voor je dat het zo blijft. 

Marielaveau weet je ook welke onderzoeken je krijgt bjj fertiliteit? Hopelijk is die afspraak niet meer nodig en heb je voor die tijd een positieve test.

Ik zit inmiddels ook met weer op het wachtbankje. Nod zou rond de 21ste zijn. Spannend weer. 

Masatu ik hoop dat de baby inmiddels netjes is ingedaald! Lijkt me wel echt een apart gevoel, zoals je het beschrijft!

Spannend Bailey!!

We hebben nu twee kanshebbers qua naam. En ik heb zelf nog een die ik heel leuk vind, maar.. zo heet beste vriendin/soort van zus. Dus dat vind man heel gek. 
Een van de andere namen is een samenvoeging van onze moeders namen, en dat lijkt me ook erg leuk. Dat is wel een wat populairdere naam.. andere naam is erg genderneutraal maar neigt meer naar jongensnaam dan meisjesnaam en dat vind ik toch wel een beetje jammer. Pff. Lastig hoor!! 

Bailey26 schreef op 10-06-2023 om 09:49:

Masatu dat is balen dat baby nog niet volledig is ingedaald. Ik hoop voor je dat baby heeft besloten om dit alsnog heel snel te doen. En je nu lekker in bed ligt met baby in je armen ❤️..

Indaling geen idee (dat zal de verloskundige woensdag weer checken) maar babietje in mijn armen in elk geval niet. De laatste paar dagen wel 2x per uur een harde buik, dus er wordt in elk geval wat geoefend. Maar daar voel ik niet zoveel van (behalve extra druk op ribben/blaas), en pijnlijk is het al helemaal niet. En verder weer vaker 's ochtends misselijk, wellicht is dat ook een voorteken? Geen idee. We wachten maar rustig af  

Die huidige warmte is ook maar vervelend trouwens. Overdag is het vrij prima te doen, zeker als ik de airco in de woonkamer aanzet. Maar qua slapen moet ik nu echt om 8 uur mijn bed uit, anders wordt het te warm. Terwijl ik de afgelopen week er juist aan gewend was geraakt om vaak tot 12 uur oid in bed te liggen half slapend/dommelend.

Succes met de volgende ronde, Marielaveau! Hopelijk heeft het doorspoelen van de eileiders het toch wat toegankelijker gemaakt. Weet je al wanneer je in die andere kliniek terecht kunt? Hopelijk geen maandenlange wachttijden.

@regendrup: namen kiezen is inderdaad een lastige opgave, zeker omdat je er toch de rest van je leven aan vast zit.. is het nog een optie om de samengestelde naam van de moeders als 2e naam te kiezen?

@masatu hier is sinds 36 weken de misselijkheid ook weer terug met name in de ochtend en avond. Die had ik niet gemist. Vorige zwangerschap leek het een vroeg voorteken (2 weken van te voren en de dag zelf de hele dag beroerd geweest).

Mijn verlof is inmiddels ook ingegaan maar nog zoveel dingen aan het doen dat het nog niet echt als verlof voelt. Op de misselijkheid na voel ik me eigenlijk ook behoorlijk goed, beter dan de rest van de zwangerschap. Ik slaap zelfs weer redelijk normale nachten.

Wat hebben jullie gedaan qua starten verlof?
34, 35 of 36 weken?

Ik ben een beetje aan het dubben, gevoelsmatig zou ik heel graag tot 36 weken volhouden. Maar ik weet ook dat 40 uur werken tot de 36 weken heel pittig gaat zijn en ik denk ook niet dat dat verstandig is.
Maar met 34 weken met verlof gaan is in mijn hoofd ook zo "zonde", ik zou liever langer verlof hebben ná de geboorte.

Ik kan wellicht  of mijn verlof met 35 weken kan starten en dan kijken hoeveel verlofuren ik nog overheb op het moment dat ik een week van te voren zit, om dan eventueel toch nog eerder vrij te nemen.

Wat zouden jullie doen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.