Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


ik hoop dat je kleine eraan komt Masatu. Niks aan met dit weer he? Ik voel me ook lamlendig en hoop dat de kleine eerder komt. Ik ben nu ruim 37 weken. 

Dankjulliewel 
Goed om te weten dat het voortekenen kunnen zijn. Vooralsnog geen bevalling trouwens. Misselijkheid is wel weer grotendeels weg, dat is fijn. Die warmte helpt ook niet echt mee nee.. Gisteren had ik ook nog een afspraak bij de verloskundige. Goede nieuws was in elk geval wel dat baby nu volledig is ingedaald en klem ligt, ook nog even per echo bevestigd ivm dat rare gespartel van afgelopen donderdag. Ik hoef dus niet meer plat te liggen mochten mijn vliezen breken. Komende maandag een afspraak in het ziekenhuis staan voor extra controle met ctg & echo + uitleg over wat te doen als hij er met 42 weken nog niet is. Maar laten we hopen dat dit allemaal niet nodig is . Vandaag 40+6 trouwens.

Ohh spannend Masatu! Duim voor je dat hij zich snel zelf meldt. Heel veel succes alvast!!

@masatu heel benieuwd hoe het nu met jou is. Ik hoop dat je inmiddels lekker met baby op het kraambed ligt.

Hier inmiddels 38 weken en waar bij mijn eerste zwangerschap alleen harde buiken had, heb ik nu regelmatig last van voorweeën. Helaas zet het nog niet echt door.

Ik heb al twee keer een paar uurtjes snachts op de bank doorgebracht om ze te timen. Komt dan zo om de zes minuten en houd een halve minuut aan. Als ik echt wat ga doen dan stopt het direct, maar zodra ik weer rustig ga zitten/liggen zijn ze er weer. Ik hoop maar dat dit niet nog weken zo doorgaat.

oh Jillz dat klinkt heel vermoeiend. Hopelijk zet het snel door of nemen de voorweeën af, anders zijn het nog lange weken!

Is er inmiddels al een baby bij jou, Masatu?

nh de soap gaat verder, weer niet zwanger  

ziekenhuis B gesproken wachtlijst van 6 maanden.... voor de fertiliteits afdeling intake 

 vriend wilt eventueel bij een ander ziekenhuis kijken maar ik weet het niet..

vervelend Marie. Hebben jullie in je huidige ziekenhuis wel een duidelijk plan of voel je je daarin niet gehoord?

Marielaveau schreef op 20-06-2023 om 20:39:

nh de soap gaat verder, weer niet zwanger

ziekenhuis B gesproken wachtlijst van 6 maanden.... voor de fertiliteits afdeling intake

vriend wilt eventueel bij een ander ziekenhuis kijken maar ik weet het niet..

voor jou!!

Marielaveau, hoe oud/jong ben je? Als in: is er veel haast? Als je wil, ook als je bij wijze van spreken 18 bent en "nog tijd zat" hebt, kan ik je de contactgegevens van mijn Belgische fertiliteitsarts geven. Of nouja, ze is Nederlandse, maar woont en werkt in België. Toen wij daar in Coronatijd aanklopten, konden we binnen een paar weken terecht. Ze zijn in België en in Duitsland trouwens ook veel doortastender/grondiger dan in NL, dat is waarom uitbehandelde stellen daar naartoe gaan. Wij hadden geen tijd/zin om te wachten tot we in NL uitbehandeld waren, dus zijn we vrij snel al overgestapt. Zowel in België als in Duitsland zijn ze experts in second opinions van Nederlandse stellen. Ook in Duitsland heb ik een goed adres voor je, alleen is daar wel meer wachttijd dan in België. 

Marielaveau schreef op 20-06-2023 om 20:39:

nh de soap gaat verder, weer niet zwanger

ziekenhuis B gesproken wachtlijst van 6 maanden.... voor de fertiliteits afdeling intake

vriend wilt eventueel bij een ander ziekenhuis kijken maar ik weet het niet..

:Hug: Als je een ander ziekenhuis een optie vind kan je ook de verzekering bellen voor wachtlijst bemiddeling. Soms wil dat helpen. 

Het ziekenhuis waar ik werk heeft ook een wachtlijst van 2 maanden voor semen analyse. Al kan je daar een afspraak maken en op de bellijst gezet worden voor als er eerder plek is. 

Jaaa hij is er  afgelopen vrijdag geboren.

Donderdagmiddag rond een uur of 15 begonnen de (voor)weeën, zo'n 2 per uur. Daarna werd het steeds een beetje meer en intenser, tot ik rond 2 uur mijn man heb wakkergemaakt om mijn TENS op te plakken, muziekje aan te zetten en de weeën te timen. Dat was toen eens per 3 minuten, dus een uur later de verloskundige gebeld. De weeën vond ik toen al flink pijnlijk, maar met ontspannen goed te doen. Ik had toen 3cm ontsluiting. 3 uur later was de verloskundige er weer, toen zat ik op 6cm. Daarna werd het ook flink heviger en lastiger goed op te vangen. Rond half 10 dus weer de verloskundige gebeld. Ik zat op 8,5cm ontsluiting maar de vliezen waren nog niet (voldoende) gebroken en er was een grote vochtblaas te voelen onder het hoofd. Daarom zijn de vliezen door de verloskundige doorgeprikt, en binnen een mum van tijd zakte toen het hoofdje en had ik volledige ontsluiting. De eerste persweeën gingen vervolgens prima, maar daarna waren al snel de harttonen van de baby steeds niet goed. Tijdens de perswee zakte deze naar rond de 60, waarna deze ofwel te lang zo laag bleef, ofwel werd geovercompenseerd met juist een veel te hoge hartslag. Dat was dus niet goed, "verdenking foetale nood". Dus toen met spoed naar het ziekenhuis, wat echt heel erg snel ging: tussen 112 bellen en dat ik daar aan de ctg lag met een team artsen om mij heen zaten 20-25 minuten. In een ambulance liggen terwijl je persweeën wegzucht kan ik overigens niemand aanraden. Ctg in het ziekenhuis was acceptabel, dus door met persen. Hij bleef alleen wat hangen met zijn hoofdje, en gezien de situatie daarvoor wilden ze hem er toch wel wat sneller uithebben. Dus eerst een knip en een paar weeën later het laatste stukje eruit geholpen met 1× trekken met een vacuümpompje (kiwi) waarna hij om 12 uur vrijdagmiddag is geboren. Na een paar controles door de kinderarts mochten we uiteindelijk om 20 uur naar huis. Onze zoon heeft gelukkig niets overgehouden aan dit avontuur, enkel wat last van zijn hoofdje de eerste dag & een blauwe plek die inmiddels bijna weg is. Met mijzelf gaat het ook best oke. Spierpijn in armen/benen/buik lijkt grotendeels te zijn weggetrokken, maar de zwelling van vagina en 1 van de hechtingen zit nog behoorlijk in de weg en mijn buikspieren doen ook nog niet echt iets. Dus ik lig voornamelijk in bed of op de bank en heb jog geen luier verschoond. Maar goed, heel rustig aan doen is natuurlijk ook de bedoeling nu. Borstvoeding gaat gelukkig fantastisch! 

Terugkijkend op de bevalling ben ik blij dat de geboortezorg in Nederland goed is geregeld en je zo in het ziekenhuis bent als er (mogelijk) iets is. Omdat ik zelf ook zo in mijn bubbel zat heb ik eigenijk ook geen paniek of angst gevoeld bij de hele situatie.
Verder vond ik de geboorteTENS een heel fijn apparaat, dat heeft echt wel goed geholpen voor verlichting van de pijn. Ook de tips voor ontspanning uit de hypnobirthing cursus heb ik kunnen gebruiken. Qua houdingen vond ik zelf op een yogabal zittend of vooroverhangend op de hoge bedrand het meest comfortabel. Het verplaatsen en op bed klimmen voor de controles was vrij oncomfortabel. Na het breken van de vliezen ben ik dan ook niet meer van het bed afgeweest (tot ik naar de ambulance moest), ik zag er te erg tegenop om weer het bed op/af te moeten of van houding te moeten wisselen. Dat terwijl mij zelf vooraf de baarkruk een fijne plek leek.

En nu volop genieten van ons kleine mannetje en proberen ook nog af en toe te slapen!

Gefeliciteerd Masatu! Klinkt als een pittige maar tegelijkertijd fijn verlopen bevalling. Die bubbel klinkt herkenbaar en heel fijn. En nu genieten van jullie mannetje. (Als die een beetje meewerkt wordt slapen vanzelf steeds langer, het verschil tussen 2a3 uur achter elkaar en 4 uur kom ik 's ochtends echt voelen). 

Neweve schreef op 21-06-2023 om 13:29:

Gefeliciteerd Masatu! Klinkt als een pittige maar tegelijkertijd fijn verlopen bevalling. Die bubbel klinkt herkenbaar en heel fijn. En nu genieten van jullie mannetje. (Als die een beetje meewerkt wordt slapen vanzelf steeds langer, het verschil tussen 2a3 uur achter elkaar en 4 uur kom ik 's ochtends echt voelen).

Dankjewel! 's Nachts elke 2-3 uur zou al een mooie verbetering zijn, dat was afgelopen nachten meer elke 1,5 uur of überhaupt niet in slaap te krijgen. Ach, komt vast vanzelf goed als productie & vraag goed op elkaar zijn afgesteld

Gefeliciteerd Masatu! Hoop dat je herstel goed doorzet. Ik kon de eerste dagen ook geen luiers verschonen. Viel me toen best tegen hoe weinig je kunt zonder buikspieren en met zwellingen en een wankel bekken. gelukkig kwam dat ook snel weer goed.

Gefeliciteerd Masatu! Wat fijn dat hij er is!  Ik wens je een snel herstel toe. En intussen wennen aan jullie gezin, met liefst zo veel mogelijk slaap

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.