Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


Suuus schreef op 21-08-2023 om 21:27:

wat balen Regendrup, heb je dit bij je vorige zwangerschap ook gehad?

Ja.. ook rond dit termijn verwezen naar zh. Maar omdat de vorige groeiecho bovengemiddeld was, was ik hoopvol. Helaas nu dus ver ondergemiddeld.. 

he wat balen zeg, tegenvaller. Kom je wel wat tot rust nu je bent ziekgemeld?

@regendrup, hopelijk valt alles in het zh mee. Hoe is het nu om helemaal niet te werken? Voel je al wat meer rust in je lijf?

Hier voel ik me flink beroerd. Al 2 weken een goede verkoudheid te pakken maar inmiddels breekt de weinige nachtrust (ik hoest vooral als ik lig) me op. Had vannacht na een hoestbui ook voor het eerst een harde buik... Vannochtend de huisarts gebeld maar aangezien ik geen koorts heb en alleen een hoest moet ik nog geduld hebben. "Het kan 4 weken duren, haal maar een hoestpastille bij de Kruidvat".  Aargh ik wil gewoon kunnen slapen. Voor vandaag toch weer ziek gemeld. Dan kan ik in ieder geval iets bijslapen. 

Regendrup wat balen dat je toch doorverwezen bent. Heb je de afspraak in het ziekenhuis gehad? Hopelijk valt het allemaal mee! 
Heb je het gevoel dat je wat meer tot rust komt nu je niet meer werkt? 

Neweve o wat balen zeg dat je zo veel last hebt van je verkoudheid. Ik vind dat vaak een flinke verkoudheid wordt onderschat.
Goed dat je je hebt ziek gemeld. Hopelijk kun je dan wat meer rust overdag pakken.
Hopelijk ben je snel van dat gehoest af! 

Hier gaat het redelijk oké. Ik had afgelopen week weer een positieve zwangerschapstest! Natuurlijk hartstikke fijn dat ik nu meteen na de miskraam weer zwanger ben maar vind het ook heel erg spannend.
Het ziekenhuis wilde niet eerder een echo inplannen en heb daar dus de eerste echo met 8 weken.
Heb contact opgenomen met de verloskundigepraktijk die mij heeft begeleid tijdens de zwangerschap van zoon. 
Zij hebben voor mij een echo ingepland met 7 weken. Is toch weer een week korter in onzekerheid. 

gefeliciteerd Bailey! 
In ieder geval weer een wachtbankje verder. Hopelijk kom je de komende weken soepel door.

Gefeliciteerd Bailey!! Zo spannend weer. Ik duim voor je!

We hebben inmiddels de afspraak in zh gehad en nu bleek dat de laagste meting geen goede meting is geweest. Tjonge..  ze is gewoon een beetje ondergemiddeld maar we verwachten ook niet nu opeens een grote baby te krijgen.. maar over 2 weken nog een echo om te checken of ze dan nog steeds rond dezelfde Pwaarde uitkomt en dan laten we de echo's voor wat het is. Zolang ik haar nog zo goed voel ga ik proberen te vertrouwen op mijn lijf. 

Verder voel ik me nog niet veel beter. De vermoeidheid en harde buiken zijn nog hetzelfde. Helaas. Maargoed, beter dus alle energie in mezelf, gezin en buik stoppen dan dat er energie "weglekt" richting werk. 

Merk wel dat er steeds iets meer ruimte ij mijn hoofd komt voor de leuke dingen.. kamertje inruimen, kast al 100x anders ingedeeld. Ben bezig met het geboortekaartje. Ik wil er graag een zin in van een liedje van Jason Mraz, maar niet in het Engels maar in NL of in ons dialect. Ik kom alleen nog niet helemaal uit een vertaling die ook voelt zoals het origineel zegmaar. Het gaat om het zinnetje "May the best of your todays be the worst of your tomorrows." 

Als iemand een idee heeft, laat het maar weten

@neweve wat balen dat je zo weinig slaap krijgt, terwijl je dat nu zo hard nodig hebt.

@baileys gefeliciteerd. Lastig om er vertrouwen in te hebben na een miskraam. Ik hoop dat je na de echo wat meer van kunt genieten.

@regendrup wat balen dat je nog steeds zo'n last hebt van harde buiken. Gelukkig ben je er inmiddels bijna en je zult je daarna vast snel beter voelen. Misschien kan Mindfulness je helpen nog iets meer te ontspannen, maar dat moet je ook maar net liggen.

Ik vind de zin ook moeilijk te vertalen maar denk dat "Dat het beste van vandaag, het slechtste van morgen mag zijn" het dichtst in de buurt komt.

@Bailey gefeliciteerd

@neweve vreselijk zo'n zware verkoudheid, misschien kan je bij de dennenknop honing siroop proberen helpt vaak tegen hoesten.

@regendrup  

hier gaat meh meh, weer een zwangerschapsaankondigin dit keer van mijn beste vriendin, ze was nogal bezorgd om mij durfde het bijna niet te vertellen maar gek genoeg was ik echt enorm blij voor haar dat heb ik ook meteen gezegd.
moet eerlijk zeggen dat ik er wat minder mee bezig ben, heb een ander project wat veel aandacht vraagt dus focus mij even daarop 

Bedankt voor de felicitaties. De testen lopen nu in ieder geval op. 

Regendrup wat fijn dat het in het ziekenhuis uiteindelijk toch wel mee lijkt te vallen. Fijn dat je over 2 weken nog een echo krijgt. Kan mij goed voorstellen dat je het ook een beetje op z'n beloop wil laten. 
Hopelijk ga je nu lichamelijk ook langzaam merken dat de rust je goed doet. Heeft ook tijd nodig, het is ook niet in een dag ontstaan. Het is een goed teken dat je in je hoofd nu meer ruimte ervaart. 
Wat betreft de vertaling kom ik op het zelfde uit als Jillz

Marielaveau  Fijn dat je project zorgt voor afleiding. 

hoe gaat het hier?

@bailey, ik las elders dat je een goede echo had. Wat fijn! Nog maar een paar weken dan ben je uit de gevarenzone. 

Hier gisteren de 20 weken echo gehad. Echo was helemaal goed maar ikzelf werd beroerd van de fietstocht ernaartoe + op mijn rug liggen. Deel van de echo dus op mijn zij gelegen. Deze zwangerschap (met daarbovenop griep) valt echt stukken zwaarder dan de vorige. 

Neweve schreef op 14-09-2023 om 14:08:

hoe gaat het hier?

@bailey, ik las elders dat je een goede echo had. Wat fijn! Nog maar een paar weken dan ben je uit de gevarenzone.

Hier gisteren de 20 weken echo gehad. Echo was helemaal goed maar ikzelf werd beroerd van de fietstocht ernaartoe + op mijn rug liggen. Deel van de echo dus op mijn zij gelegen. Deze zwangerschap (met daarbovenop griep) valt echt stukken zwaarder dan de vorige.

Ja klopt, woensdag hebben we het hartje zien kloppen❤️. Volgende week een echo in het ziekenhuis en hopen dan natuurlijk op weer een goede uitslag. In ieder geval een enorme opluchting om het hartje te zien kloppen. Zo ver zijn we de laatste 2 keer niet gekomen. 

O jeetje dat klinkt wel heel vervelend Neweve. Was dit de eerste keer dat je na het fietsen je niet goed voelde? Wel heel fijn dat de echo goed was! 

 Zwanger zijn is hard werken voor je lichaam en geest en als je daar dan ook nog een griep overheen krijgt is helemaal pittig. Hopelijk gaat de griep snel over 

ach Neweve wat rot dat je je zo voelde na het fietsen! Gelukkig wel een mooie 20 weken echo!

Nogmaals gefeliciteerd Bailey! 

Hier is het een rollercoaster! Ik voel me al een paar dagen niet zo lekker. Vandaag ook regelmatig steken in mijn lies die doorstralen naar bovenbenen.

Verder is er wat onduidelijkheid over het termijn. Eerst werd gedacht dat ik nu rond de 36 weken zou zijn. In het zh vermoeden ze nu juist dat ik verder ben dan dat, ze vermoeden +/- 2 weken. En dat is nogal een verschil he!!! 36 of  38 weken nu.... doet me ook mentaal niet zo heel veel goed. 
Wil nu verjaardag van oudste nog vieren (dit weekend) en daarna mag ze voor mij komen. Maar liever niet op de daadwerkelijke verjaardag van oudste.... maarja, we hebben het niet voor het zeggen he. 
Het voelt voor mij wel echt alsof het niet meer lang gaat duren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.