Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

20-06-2009 om 18:34

Progesteron eerste trimester

Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die de eerste drie maanden extra progesteron hebben gebruikt om een miskraam te voorkomen. Ik ga er maandag mee beginnen, maar heb geen idee of het pilletjes, spuiten of bolletjes zijn?! Welke bijwerkingen heb je ervaren? En werkte het?

Groetjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

20-06-2009 om 20:00

Mijn vriendin.

Ze gebruikte bolletjes die ze vaginaal moest inbrengen.
Ik weet niet meer of ze bijwerkingen had. Later kwamen ze erachter waarom ze een vroeggeboorte en een miskraam had gehad. Ze had een uterus bicornus ( tweehoornige baarmoeder ). Er zat ook een tussenschot in en waarschijnlijk had zich daar allebei de keren de placenta genesteld.
Toen het tussenschot operatief ( met laser ) is verwijderd heeft ze daarna nog twee prachtige gezonde kinderen gekregen. Wel met een cerclage omdat haar baarmoedermond ook aan de korte kant was.
M.

Therese

Therese

20-06-2009 om 22:51

Rembrand

Misschien een beetje een stomme vraag, maar zijn dat dezelfde bolletje die vrouwen bij vruchtbaarheidsbehandelingen ook gebruiken?

Goed om te horen dat je vriendin uiteindelijk nog twee kinderen heeft gekregen. Toevallig ben ik een paar maanden geleden ook op het tussenschotje getest d.m.v. een watercho en mijn baarmoeder zag er perfect uit, geen schotjes, hobbeltjes, heuveltjes etc. Gelukkig. Zo laserbehandeling schijnt ook niet zonder risico te zijn.

Waarschijnlijk wel

ik bedoel, progesteron wordt gewoon op die manier toegediend en niet oraal ofzo.

Koop wat inlegkruisjes trouwens, ik vond het maar vervelend dat geplak (anders dan normale afscheiding).

Therese

Therese

26-06-2009 om 10:08

Inderdaad

ik heb vaginale bolletjes gekregen en ben er gisterenavond meebegonnen. Het is preventief, want mijn progesteron was gelukkig wel erg hoog. De inlegkruisjes waren een goede tip, want het is inderdaad plakspul. En verder qua bijwerkingen? Ik weet niet of het toeval is, maar ik voel me vandaag echt dubbelzwanger. Extra misselijk en moe en kijken naar mijn borsten is al te pijnlijk. Heel erg vind ik het niet, want ik kan me nogal druk maken als ik naar mijn mening te weinig voel en daar heb ik nu geen last van

elsje78

elsje78

29-06-2009 om 21:28

Inbraakje therese

Hoi Therese

Ik was even benieuwd hoe het met je gaat? Kom even elke dag kijken of er nog nieuws is van je (maar eigenlijk is geen nieuws misschien ook wel goed nieuws!!)
Denk aan je en duim voor je!!

Liefs Elske

Ben ook benieuwd

en deze keer blijft het plakken dat moet wel met die progesteron

ik duim voor je !!!!

Therese

Therese

30-06-2009 om 21:19

Alles goed hier!

Veel bijwerkingen van de progesteron, waaruit ik concludeer dat het zijn werk goed doet en dat is precies de bedoeling.
Afgelopen weekend nog wat bloeduitslagen gehad en mijn HCG was vorige week in drie dagen verdrievoudigd, wat echt een goed teken is. Zelfs mijn progesteron voordat ik met de bolletjes startte bleef heel mooi constant hoog. Mocht deze toch gaan dippen, kunnen de bolletjes goed hun werk doen! Vrijdag weer een echo en weer bloedprikken voor de schildklier. Al met al gaat het best goed en elke dag extra is weer een stap dichterbij! Lief dat jullie zo voor me duimen.

Liefs Therese (5wk + 5 dg)

femmetje

femmetje

01-07-2009 om 15:39

Oh therese

Laat het nu gewoon goed gaan laat dit een wondertje worden en dat het gewoon blijft waar het nu zit en er pas over een maand of 8 uitkomt!!
Ik hoop het zo voor jullie!!

Liefs Femmetje.

-Kaatje-

-Kaatje-

01-07-2009 om 15:45

Ik duim voor je therese!

Ik denk ook aan je en hoop zo ontzettend dat het ditkeer helemaal goed komt, jullie verdienen het zo zeker na al het verdriet en de pijn van de afgelopen tijd.

Zet hem op en ik duim voor je hoor!!!

Liefs, Kaatje

Mooi

vasthouden, vast plakken die feutus. ja het geeft wat bijwerkingen (ik werd gek en was volledig onberekenbaar, had massamoord neigingen). Goed van die hcg.

Ik ga weer verder met duimen !

Therese

Therese

03-07-2009 om 09:10

Ik ben een monster

compleet hysterisch en ontoerekeningsvatbaar. Aangezien ik nog nooit eerder zo monsterlijk ben geweest, denk ik dat ik de schuld mag geven aan de Utrogestan.

Nog steeds geen bloed hier en vanmiddag weer een echo!! Naast mijn hysterie ben ik nu ook nog dodelijk zenuwachtig.

Liefs Therese 6wk+1dg

Mayte*

Mayte*

03-07-2009 om 10:29

Duim, duim, duim

Ik hoop op de eerste zichtbare hartactiviteit vanmiddag!

Sterkte met je hormonale monster humeur. Het is allemaal voor de goede zaak! Ik denk dat iedereen in je omgeving begrip voor je heeft.

Mayte

Gooi het er uit

hoe was de echo ?

Die hormonen zijn vre-se-lijk, ja het moet er gewoon uit, ik heb een moordfilm bedacht met een vriendin, zwarte humor werkt bij mij het beste.

Therese

Therese

03-07-2009 om 12:23

Nog 3 uurtjes wachten...

Vanmiddag om 15.00 is het zover en het duurt lang!!

Ik kan de humor van mijn kinderachtige en onredelijke gedrag er nog wel van inzien. Het heeft me tot nu toe wel een computermuis gekost en bijna een benzinedop (het kreng wilde niet open!). Je moet ergens je frustratie op botvieren...

Hihi een moordfilm. Ik heb wel wat ideetjes.

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 12:46

Therese

Nog 2 uur en een kwartiertje... Ik hoop zo op goed nieuws voor je! Het is je heel erg gegund! Ach, de kosten voor een nieuwe muis vallen in het niet bij de kosten die je straks hebt (babykamer, luiers etc.)

Merel78

Merel78

03-07-2009 om 13:32

Therese

hier ook nog even een hart onder de riem. We denken allemaal aan je en hopen zo dat het goed is! Nog anderhalf uur meid, voor je het weet is het om.

liefs, Merel

Precies

ach zo'n pc muis, een pak luiers is duurder bwvs.

Ik heb in die weken een keer gigantisch hard staan vloeken, dit terwijl ik met een electrische schuurmuis bezig was. Achteraf bleek mijn gevloek toch goed verstaanbaar te zijn volgens vriend die toen maar met dochter even weg is gegaan ;-( Ach rottige tijd was het, ik was ook zo bang en kwaad in die periode.

Therese

Therese

03-07-2009 om 16:44

Echo gehad

Een beetje gemengde gevoelens, maar meer een positief dan negatief gevoel erover. Ik ben in ieder geval korter zwanger dan we dachten, namelijk 5+4. Op zich bleek dat helemaal niet raar te zijn, want anders zou ik voor het eerst in mijn leven een belachelijke korte cyclus hebben en nu is deze gewoon gemiddeld. Ik dacht deze keer vroeger mijn eisprong te hebben gevoeld, maar niet dus. Qua bloedwaardes en in vergelijking met de vorige echo, was dit wel een volstrekt normaal beeld. Maar wat het mooiste was!!! Er klopt al een heel licht hartje!! Dat hebben we nog nooit eerder gezien, terwijl ik al heel wat echo's bij 5+4 hebben gehad. Al met al niet slecht denk ik.

Liefs Therese

ps ik heb de echo-apparatuur en muis heel gelaten

Jahoe!

Gefeliciteerd!
En wanneer is de volgende echo, met 13 weken?

Groeten,

Temet

Therese

Therese

03-07-2009 om 16:51

Gelukkig niet!

Volgende week vrijdag de volgende echo. Met 13 weken dat zou pure marteling zijn haha. Wekelijks een echo tot de 12 weken tot ik er waarschijnlijk spuugflauw van ben. Sowieso de eerste drie maanden in het ziekenhuis en ze blijven nauwkeurig mij bloedwaardes volgen, zodat ze de medicatie eventueel kunnen aanpassen. Het voelt erg fijn dat ze het zo goed in de gaten blijven houden.

Fijn!

Dat je nu al een kloppend hartje ziet is een goed teken! Althans dat is mij ooit verteld door een gyneacoloog toen ik een echo had met 6 weken.
Het kan overigens wel hoor dat je wel je eisprong had toen je het voelde, soms duurt het langer (tot een week) voor het vruchtje zich innestelt en kun je daarom korter zwanger zijn.

Oh dat is prachtig

en wat blijft het vreselijk spannend en eng en ohhhhhh... ik hoop het zo voor je !

Asa Torell

Asa Torell

03-07-2009 om 21:13

Wow

Dat is wel echt goed nieuws zeg! O, ik hoop zo erg dat het goed blijft gaan, dat moet gewoon!

Mayte*

Mayte*

03-07-2009 om 21:15

Yess! de eerste hartactiviteit

Wat Sharon schrijft, heb ik ook van de gyn gehoord toen ik met 6 weken een echo kreeg van onze baby-in-wording. Ze vertelde me dat de kans op een miskraam aanzienlijk kleiner tot nihil was als er eenmaal hartactiviteit zichtbaar is.
Fijn dat je nu iedere week een echo krijgt en zo goed in de gaten wordt gehouden. Het is je zoooooo gegund dat het goed gaat!!!

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 21:54

Wat fijn!

Wat een goed nieuws. Een kloppend hartje! Ik hoop dat je er nu een beetje van kunt genieten en dat dat elke week een beetje meer wordt.
Als je nog wat spanning van je af wilt meppen: hier hebben we af en toe echte muizen..

liora

liora

03-07-2009 om 22:04

Therese

Hoi Therese,

Supergoed nieuws! Ik duim met jullie mee. Geweldig dat hartje.

Groeten,

Liora

Sascha2

Sascha2

03-07-2009 om 22:14

Yes!

Whow, ik zit gewoon met een enorme lach je berichtje te lezen. Wat een ontzettend goed nieuws, dat je een kloppend hartje hebt gezien! Dat is een o zo belangrijke mijlpaal.
Het klopt trouwens, wat hierboven al is geschreven. Als het bevruchte eitje er iets langer over doet om in te nestelen, dan groeit het in die tijd even niet. En dat vertaalt zich dan weer in een kortere zwangerschapsduur dan dat je misschien verwachtte a.d.h.v. vermoedelijke eisprongdag. Ook kan het te maken hebben met de echometing: een milimeter ernaast meten kan zomaar een paar dagen schelen. En omdat het nog zo'n klein boontje is, is het moeilijk om heel precies te meten.
Niet druk maken, het hartje klopt!
Sascha

Therese

Therese

04-07-2009 om 11:37

Bedankt

voor de felicitaties. Ik moet zeggen dat ik nog wel erg gereserveerd blijf. Die paar dagen verschillen zitten me toch een beetje dwars. Ik blijf maar denken dat ik dan wel erg vroeg positief heb getest en dat mijn HCG-waarde van vorige week wel erg hoog was voor het termijn. Zoals jullie al aangeven het zijn maar een paar dagen verschil en een meetfoutje is zo gemaakt.

Ik heb er gisteren ook zo afstandelijk naar zitten kijken, alsof het niet over min buik ging en we naar een 'ding' aan het kijken waren. Ik voel me haast schuldig dat ik niet in complete juichstemming ben.

Eigenlijk geloof ik het niet en heb mijn partner al 10x gevraagd of er echt wel wat knipperde. Hij heeft net zelfs het vruchtje moeten voortekenen voor me, omdat ik gewoon niet meer weet hoe het eruit zag en volgens hem was het zo duidelijk en mooi. Gevolg was dat ik daar weer over moest huilen (emotioneel rampenplan dat ik ben). Het lijkt voor mij wel één grote waas als ik erop terugdenk. Die onzekerheid en twijfel zal er in mijn geval wel een beetje bij horen, maar ik hoop dat we vrijdag weer een mooie echo hebben en dat ik dan mag gaan geloven.

Liefs

Ach

ik hoop het zo voor je, al die spanning.... pfff en je slaat jezelf er zo goed doorheen.

ja ik hoop het gewoon voor jullie, al die teleurstellingen, narigheid en hoop. Ja ik blijf voor je duimen totdat je een kindje in je armen hebt.

elsje78

elsje78

04-07-2009 om 13:06

Therese

Hoi

Wat geweldig! Een hartje, dat is een heeeeel goed teken! En over die paar dagen verschil, heb ik ook gehad. Bij mijn dochter was ik zwanger en telde mijn laatste menstruatie en dan mijn gemiddelde cyclus. Toen ik een echo kreeg bleek ik ook 6 dagen minder lang zwanger. Ik wil daar dus mee zeggen dat dit heel vaak gebeurt...

Ik duim heel hard door!!

liefs Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.