Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Sporten tijdens zwangerschap


Oliviaa

Oliviaa

01-08-2021 om 16:45 Topicstarter

Oh dat wist ik niet. Ik dacht wandelen mag altijd en altijd goed, niet dus. Vanmorgen lekker gesport en vanmiddag op visite geweest.. Dreumes is erg moe dus vanavond optijd na bed, en wil dan toch nog wel even half uurtje wandelen. 

Vorige zwangerschap wel paar keer wezen zwemmen.. Als ik oppas kan regelen moet ik dat misschien maar weer oppakken. Als ik rustig zwembad heb gevonden.. Woon in gebied met veeeeel toeristen. 

Oliviaa

Oliviaa

04-08-2021 om 18:26 Topicstarter

Gisteren korte been en armtraining gedaan en met moeite half uur gewandeld. Zoo moe! Halve dag in bed gelegen.  Vandaag weer zo moe, maar helaas niet slapen overdag vandaag. Maar wel weinig beweging dus.. Rustdagje.

Zondag gewandeld en vandaag lekker gaan zwangerschapszwemmen. Dat vind ik echt heerlijk. Vrijdag moet ik bloed laten prikken. Dat is 5 min rijden of ca 15-20 min fietsen. Had bedacht dat ik dat ga fietsen, is dan 30-40 min in totaal. Dan heb ik deze week toch 3x bewogen. 
Ik slaap de laatste tijd erg slecht. Lukt me dan niet goed om me na het werk tot sporten te zetten.

Oliviaa

Oliviaa

05-08-2021 om 18:27 Topicstarter

Meesje, goed dat je op de fiets gaat. 
En als je te moe bent na het werk is dat gewoon zo, toegeven is het beste tijdens zwangerschap.

Heb een goede nacht gehad en voel me al stuk fitter dan gisteren. Even 10 minuten de armen getraind en 5 minuten de benen. Beter iets dan niets denk ik maar. Verder wat klusjes in huis afgemaakt vanmorgen en vanmiddag veel onderweg geweest. Als de dreumes in bed ligt ga ik nog stukje wandelen van ongeveer half uur. 

Oliviaa

Oliviaa

10-08-2021 om 18:31 Topicstarter

Hoe gaat het bij jullie?

Vandaag een goede sportdag hier, mag van mezelf ook wel weer een keer!
Vanmorgen begonnen met de armen, vanmiddag korte YouTube workout en een half uur gewandeld en straks gezellig Zumba doen met mijn vriendinnetjes! 

goed bezig!

Ik heb zomervakantie, dus kan niet zo makkelijk naar de sportschool als thuis  maar we zitten op 13.000 stappen per dag en zwemmen veel, dus doet zit wel goed!

Oliviaa

Oliviaa

11-08-2021 om 10:16 Topicstarter

13000 stappen, knap hoor!! 

Oliviaa schreef op 10-08-2021 om 18:31:

Hoe gaat het bij jullie?

Vandaag een goede sportdag hier, mag van mezelf ook wel weer een keer!
Vanmorgen begonnen met de armen, vanmiddag korte YouTube workout en een half uur gewandeld en straks gezellig Zumba doen met mijn vriendinnetjes!

Volg jij een speciale youtube workout voor zwangere?

Oliviaa

Oliviaa

12-08-2021 om 22:40 Topicstarter

Nee niet speciaal, doe soms wel een workout voor zwangere die zoek ik dan gewoon elke keer op. 
Ik weet nu wel wat mag/kan, dus als er oefeningen voorbij komen wat niet mag dan vul ik het zelf in met een andere oefening. 

Vandaag even de armen en benen allebei 15 minuten getraind..

is er nog flink gesport dit weekend?
Hier niet, maar de babykamer is wel geschilderd 

Hebben jullie trouwens een dagelijks stappendoel?

Oliviaa

Oliviaa

16-08-2021 om 13:11 Topicstarter

Afgelopen weekend niet echt gesport.. Heel moe laatste tijd en gisteren allemaal familieverplichtingen. Vandaag staan benen en armen op programma in totaal half uurtje en even stukje wandelen, 3 km.

Ik probeer altijd wel 10000 stappen te halen en minimaal 8000, dat red ik meestal wel. 

Ondanks dat ik mijn best doe met beweging en 75% van de tijd op mijn voeding let valt het me wel op dat nu mijn benen echt wel dikker zijn geworden. Ik weet hoort bij zwangerschap, dikker worden maar toch even balen dat het niet alleen bij de buik blijft.

Oliviaa

Oliviaa

16-08-2021 om 13:13 Topicstarter

Terwijl ik het vorige berichtje heb verstuurd. Bedenk ik me dat ik zaterdag wel een half uur heb gewandeld en een half uur heb gefietst.
Fietsen is wel stuk fijner voor de buik dan wandelen.. maar ik vind het niets aan!

Zaterdag vooral geklust (tel ik gewoon bij sporten). Zondag wel 7km gewandeld. Morgen ga ik zwemmen en donderdag sporten. Dus deze week ben ik tevreden.
Merk wel ook dat ik echt sneller moe ben. Vooral sinds ca 2 weken. Nu 31 weken zwanger en begin nu pas te merken dat ik niet meer alles kan.

wat heerlijk dat je tot nu toe alles hebt kunnen doen! 

Zeker, daar heb ik echt geluk mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.