Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Sporten tijdens zwangerschap


Oliviaa

Oliviaa

17-08-2021 om 14:25 Topicstarter

Dat klinkt als een heerlijke zwangerschap!

Oliviaa

Oliviaa

18-08-2021 om 07:55 Topicstarter

Gister ochtend 5km gelopen, was lang geleden! Daarna rustig middagje gehad en ''s avonds nog een uur gesport. Voelde echt even goed. 

Vandaag weer werken en afspraken dus weer rustig dagje qua sport. 

Oliviaa

Oliviaa

21-08-2021 om 18:02 Topicstarter

Hoe gaat met jullie?

Ik heb vandaag weer een actief dagje, oefeningen gedaan voor billen, benen en armen.
Half uur gefietst en vanavond nog half uurtje wandelen. 

pittig weekje achter de rug  heb het even bij stappen zetten gehouden.

Gisteren op pad geweest met vriendinnen, 17.000 stappen gezet. Dat was wel wat veel van het goede. Vanochtend weer wat meer tijd en lijf voelt beter, dus ik ga lekker naar de sportschool. 

Oliviaa

Oliviaa

22-08-2021 om 09:27 Topicstarter

Goed hoor die stappen, zoveel tel ik ook als sport!

Vanmorgen even half uurtje kunnen bewegen thuis, voor de rest van de dag veel in auto en visites dus veel zitten en eten.

Nou zitten kan ook voelen als topsport  Ik had dit weekend een "borrel", maar dan is het echt van links naar rechts schuiven, op zoek naar een handige houding.

Gisteren weer 12.500 stappen behaald. Die aantallen (en afstanden) zijn me de afgelopen weken vaak niet meer gelukt. Hoop dat energielevel en fitheid even aanhoudt Sportschool gisteren was ook fijn en ging goed. Vandaag einde dag weer een tijdsblok gereserveerd  Ik zal ook blij zijn als in september de zwembaden weer open gaan!

Oliviaa

Oliviaa

23-08-2021 om 11:45 Topicstarter

Gisteren toch meer beweging gehad dan verwacht.. Hele dag zitten is inderdaad ook wel eens een uitdaging! Vandaag super moe, dus even rustig aan..

Je bent goed bezig, knap hoor!!

Oliviaa

Oliviaa

24-08-2021 om 11:36 Topicstarter

Ik lees steeds vaker Nederland in Beweging voorbij komen in andere topics. 
Ik dacht ga ik ook proberen, dat ging best prima. Niets te zwaar en ideaal voor zwangerschap denk ik. Volgens sporthorloge in kwartier 1000 stappen en 100 kcal verbrand. Valt me niets tegen.. Niet dat dit echt een ding voor mij word maar af en toe een keer is het best geinig. 

Oliviaa schreef op 24-08-2021 om 11:36:

Ik lees steeds vaker Nederland in Beweging voorbij komen in andere topics.
Ik dacht ga ik ook proberen, dat ging best prima. Niets te zwaar en ideaal voor zwangerschap denk ik. Volgens sporthorloge in kwartier 1000 stappen en 100 kcal verbrand. Valt me niets tegen.. Niet dat dit echt een ding voor mij word maar af en toe een keer is het best geinig.

Weet je zeker dat dat klopt? In 15 min 100 kcal verbranden klinkt veel. Ter vergelijking: ik verbrand met 30 minuten krachttraining 100 kcal. Hoewel het natuurlijk ook aan je gewicht/conditie ligt, misschien zit daar een verschil.

Ik heb in mijn lunchpauze rondje sportschool gedaan, dus dat is alweer training 2 van 4 voor deze week 

Oliviaa

Oliviaa

24-08-2021 om 15:41 Topicstarter

Met krachttraining verbrand ik ook niet zoveel. Met cardio gaat het wel harder. Of het klopt geen idee neem mijn horloge met een korreltje zout. Maar 400 kcal met uur cardio valt beste mee toch?

Oliviaa schreef op 24-08-2021 om 15:41:

Met krachttraining verbrand ik ook niet zoveel. Met cardio gaat het wel harder. Of het klopt geen idee neem mijn horloge met een korreltje zout. Maar 400 kcal met uur cardio valt beste mee toch?

Geen idee, ik doe niets meer aan cardio  Dacht eigenlijk ook dat NIB wat laagdrempeliger was, maar dat schat ik dan verkeerd in! 400 kcal per uur tikt iig lekker aan zeg!

Oliviaa

Oliviaa

24-08-2021 om 18:21 Topicstarter

Haha misschien deed ik ook enthousiast fanatiek mee.. 

Hoe gaat het met de rest?

Oliviaa

Oliviaa

03-09-2021 om 21:19 Topicstarter

Het is stil hier.. geen sporters die zwanger zijn?

Deze week slechte zwangerschapsweek gehad, veel klachten. Vandaag ging iets beter dus gelijk gebruik van gemaakt de benen getraind en lekker gewandeld. Het was zo lekker weer! 
Morgen hoop weer op een goede dag en wil ik stuk fietsen met mijn dreumes en wat oefeningen doen voor de armen.

Ik wil wel meeschrijven Olivia! Wel herkenbaar dat je soms van die weken hebt dat het gewoon echt even niet lukt door klachten. Maar goed dat je het weer oppakt!

Ik probeer ook de hele zwangerschap door te sporten. Bij mijn eerste deed ik met 41 weken nog 2 keer per week Mom in Balance en ik heb het gevoel dat dit echt heel goed heeft geholpen bij de bevalling en het herstel. 

Ik ben nu 15 weken zwanger en ik loop 2 keer per week hard (5-6 km) en 1 keer bootcamp. Bij de bootcamp merk ik wel dat sommige oefeningen zwaarder worden voor mijn bekken dus ik ga volgende week stoppen en weer met mom in balance beginnen. Het hardlopen hoop ik nog een tijdje vol te houden, en anders ga ik wandelen. Sowieso wandel ik ook iedere dag een half uurtje, en ik ren vaak achter mijn peuter aan dat is ook topsport haha.

Oliviaa

Oliviaa

04-09-2021 om 11:22 Topicstarter

Jaa, iemand die meeschrijft!  

Super knap dat je vorige zwangerschap met 41 weken nog sportte. 
Ik wou ook inschrijven voor zwangersschapsport, maar i.v.m. corona  / afgelegen wonen was hier niet veel in de buurt. Enige wat ik kon vinden was op tijdstip dat ik geen oppas kon regelen. Dus probeer nu zoveel mogelijk zelf te doen. 
Je klinkt sportief! Ben benieuwd hoelang je hardlopen vol kan houden, hoor er verschillende verhalen over. 

Vorige zwangerschap niet echt veel gesport, behalve 1 keer per week zumba tot 30 weken en wandelen met de hond die we toen hadden. Bevalling viel mee en was ook wel redelijk snel hersteld. Merkte wel dat spieren stuk minder waren geworden vooral in de armen en dat wil ik nu voorkomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.