Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Sporten tijdens zwangerschap


Hier ook een fanatieke sporter (normaal althans). Sinds ik zwanger ben wat minder, maar ik wil het wel weer oppakken. Heb me alleen een tijdje aardig slecht gevoeld door schildklierproblemen de eerste weken. Gelukkig is dat nu weer helemaal goed.

Voorheen sportte ik zo’n 7-8 keer per week en lette ik goed op m’n voeding. Dat is nu wel flink minder geworden, maar ik wil het dus weer wat meer gaan oppakken. Ik mik zelf op 3 keer krachttraining waarbij ik ook nog 15 minuutjes cardio doe. Verder wil ik 1 keer per week gaan zwangerschapszwemmen.

Oliviaa

Oliviaa

04-09-2021 om 14:01 Topicstarter

Nog zo'n sportieveling. Dat ben ik nooit geweest hoor! Super knap.
Zorg altijd wel voor voldoende beweging en meestal aardig gezonde voeding. Vind het wel fijn om slank te blijven. 

Vorige zwangerschap ook aantal keer wezen zwemmen, nu er al een rondloopt vind ik het moeilijker om daar tijd voor vrij te maken. Maar eigenlijk zou ik dat best kunnen doen.

Oliviaa

Oliviaa

04-09-2021 om 16:40 Topicstarter

Dat fietsen is hem niet geworden vandaag.. in plaats daarvan dacht ik even de keuken een goede schoonmakenbeurt te geven.. en daarna was dreumes best moe (en vervelend) en dan is fietsen niet verstandig. 
Verder wel veel beweging gehad en ben al aardig opweg met het aantal stappen, ook de armen heb ik vanmorgen even kunnen trainen. 
Dus ben wel tevreden.. straks nog even fanatiek spelen met dreumes en als die slaapt plof ik op de bank! 

Oliviaa

Oliviaa

05-09-2021 om 18:57 Topicstarter

Vandaag een typische zondag voor mij, dus niet echt sporten. Visite en gezelligheid. 
Toen de visite weg was toch nog even half uurtje gefietst met de dreumes.. Is ieder geval iets. 

Oliviaa

Oliviaa

06-09-2021 om 14:08 Topicstarter

Vandaag veel plannen om te bewegen maar voel me weer totaal niet goed. Besloten om er maar aan toe te geven. 
Ga vanmiddag dus maar veel tijd en aandacht aan dreumes geven, morgen is ze dagje weg en hoop ik een beetje te kunnen sporten/bewegen. 

Oliviaa schreef op 04-09-2021 om 11:22:

Jaa, iemand die meeschrijft!

Super knap dat je vorige zwangerschap met 41 weken nog sportte.
Ik wou ook inschrijven voor zwangersschapsport, maar i.v.m. corona / afgelegen wonen was hier niet veel in de buurt. Enige wat ik kon vinden was op tijdstip dat ik geen oppas kon regelen. Dus probeer nu zoveel mogelijk zelf te doen.
Je klinkt sportief! Ben benieuwd hoelang je hardlopen vol kan houden, hoor er verschillende verhalen over.

Vorige zwangerschap niet echt veel gesport, behalve 1 keer per week zumba tot 30 weken en wandelen met de hond die we toen hadden. Bevalling viel mee en was ook wel redelijk snel hersteld. Merkte wel dat spieren stuk minder waren geworden vooral in de armen en dat wil ik nu voorkomen.

Oh wat jammer dat je geen zwangersschapsport kon vinden. Ik heb tijdens de lockdowns ook wel wat workouts via youtube gedaan, op zich was dat wel ok maar lekker buiten sporten met anderen vind ik veel fijner!

Ik ben ook benieuwd hoe lang ik het hardlopen vol kan houden. Vorige keer tot 21 weken maar ik denk dat ik het langer vol had kunnen houden als ik minder ver/snel had gelopen, ik ben toen echt even over mijn grens gegaan. Dus nu doe ik rustiger aan en hopelijk blijft het dan langer goed gaan. Ik was heel sportief voor mijn eerste zwangerschap, toen liep ik zonder enige moeite 20-30 km hard en liep ik marathons. Heb ook een tijd op hoog niveau gesport. Maar met een kleintje vind ik het lastig om nog zoveel te sporten, ik ben blij als ik 3 keer per week red. Maar ik heb het ook wel echt nodig, als ik een week niet heb gesport word ik bloedchagrijnig. Die 6 weken herstel na de bevalling vond ik vreselijk, ik was zo blij dat ik weer mocht sporten!

Oliviaa schreef op 06-09-2021 om 14:08:

Vandaag veel plannen om te bewegen maar voel me weer totaal niet goed. Besloten om er maar aan toe te geven.
Ga vanmiddag dus maar veel tijd en aandacht aan dreumes geven, morgen is ze dagje weg en hoop ik een beetje te kunnen sporten/bewegen.

Ah vervelend zeg! Soms heb je van die dagen dat het niet lukt. Ik probeer dan vaak na het eten toch nog een kort rondje te gaan wandelen, ik moet dan echt letterlijk de drempel over maar meestal voel ik me daarna wel beter.

Zelf vandaag de hele dag (zittend) gewerkt, wel even in mijn lunchpauze een rondje gewandeld. En vanavond ga ik nog een rondje wandelen, of misschien hardlopen maar het is me eigenlijk net even te warm vandaag.

Bean schreef op 04-09-2021 om 13:49:

Hier ook een fanatieke sporter (normaal althans). Sinds ik zwanger ben wat minder, maar ik wil het wel weer oppakken. Heb me alleen een tijdje aardig slecht gevoeld door schildklierproblemen de eerste weken. Gelukkig is dat nu weer helemaal goed.

Voorheen sportte ik zo’n 7-8 keer per week en lette ik goed op m’n voeding. Dat is nu wel flink minder geworden, maar ik wil het dus weer wat meer gaan oppakken. Ik mik zelf op 3 keer krachttraining waarbij ik ook nog 15 minuutjes cardio doe. Verder wil ik 1 keer per week gaan zwangerschapszwemmen.

Wow 7-8 keer per week is wel heel veel! Goed dat je het weer gaat oppakken. Ga je zelf krachttraining doen of onder begeleiding?

Oliviaa

Oliviaa

07-09-2021 om 18:13 Topicstarter

Vandaag officieel even groepsles op pauze gezet. Kan beter oefeningen thuis doen. 

Vanmorgen begonnen met een wandeling, helaas snel last van buik dus na 20 minuten was ik weer thuis. 

Daarna rustig aan gedaan en naar mijn afspraak vanmiddag gefietst, 6 km heen en 6 km terug. 
Dat voelde goed!

Vanmiddag nog even een half uur thuis gesport en voornamelijk de benen en armen en een beetje de rug en bekken. 

Vanavond nog een afspraak staan en wil ik ook fietsen 3 km heen en 3 km terug. 
Toch nog aardig wat beweging zo. Heb een goede dag!

Moet wel zeggen dat ik dit op elektrische fiets doe, mijn gewone fiets haal ik na de zwangerschap weer voor de dag. Want helemaal pijnloos is fietsen niet met mijn buik.

Oliviaa

Oliviaa

16-09-2021 om 13:18 Topicstarter

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat fietsen en wandelen wel goed. Fiets laatste dagen veel voor mij doen. 
Krachttraining, gaat niet zo goed. Gewoon geen zin in. Maar wil het toch wel even weer oppakken. Vandaag als lukt even de benen en armen weer een keer. 

Fijn dat het fietsen goed gaat

Ik ga nog wel lekker! 3-4 keer per week sporten (voornamelijk krachttraining, soms zwemmen) en ik zet gemiddeld 9.000 stappen per dag. Slaap de laatste weken ook beter, dat scheelt heel veel.

Oliviaa

Oliviaa

24-09-2021 om 16:54 Topicstarter

Gaat het nog steeds zo goed bij jullie?
Door klachten weinig kunnen doen laatste tijd. 

Vanmorgen weer een YouTube workout geprobeerd, speciaal voor zwangere in 3e trimester van 10 minuten. Dat ging zo goed dat ik hem 2x achter elkaar heb gedaan. Voelde echt even goed. 
Na middagdutje wou ik nog 2.5 km wandelen maar na 800 meter heel veel buikpijn helaas. Dus werd toen weer richting huis. 
Maar het begin met de workout is er weer!

Ben nu 30 weken zwanger..

Lekker bezig! Alleen jammer van de buikpijn

Ik ben vorige week 4 dagen wezen trainen en zit nog op gemiddeld 9.000 stappen per dag. Dat blijkt dan uiteindelijk toch teveel, want dan heb ik wel last van wat pijntjes. Dus deze week stapje terug en nog niet wezen trainen, alleen wandelen (ivm hond).

Vanaf volgende week heb ik verlof, ik verwacht dat dat veel zal schelen omdat ik niet meer ongemakkelijk achter een bureau hoef te zitten! Dus ik hoop dat ik dan lekker kan blijven bewegen in een combi tussen wandelen, zwemmen en krachttraining.

Oliviaa

Oliviaa

25-09-2021 om 08:52 Topicstarter

Ik wou eerst ook elke dag nog 10.000 stappen zetten.. maar dat is echt te enthousiast. Als ik 8000 nog haal ben ik ook erg blij!

Gioia82 schreef op 06-09-2021 om 17:20:

[..]

Wow 7-8 keer per week is wel heel veel! Goed dat je het weer gaat oppakken. Ga je zelf krachttraining doen of onder begeleiding?

Late reactie, sorry haha! Ik doe zelf krachttraining

Ik probeer ook elke dag 8000 stappen te zetten. Met al het klussen in ons nieuwe huis lukt dat makkelijk gelukkig. Ga beide trappen toch wel vaak op en neer per dag haha.

Moet nu ook weer een nieuwe sportschool zoeken nu ik ben verhuisd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.