Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 17:10:

[..]

Mijn vrouw zat in een eenzelfde dynamiek tot haar pa besloot om zich terug te trekken en zij overgeleverd was aan haar moeder en pleegzorg. Ik zie haar problemen.

Pittig voor jouw vrouw en pittig om dat aan te zien.
En wat is jouw eigen ervaring? (Gezien jouw stelling (geen idee hoe je erbij komt) die er op neer komt dat jij wel ervaring hebt en ik niet zou hebben, volgens jou?). 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

11-01-2023 om 17:21

denken jullie dat dit gesprek nog helpend is voor TO?

Wandelvrouwtje schreef op 11-01-2023 om 17:21:

denken jullie dat dit gesprek nog helpend is voor TO?

Nee maar ik denk dat luisteren naar behoorlijk extreme adviezen ook niet bevorderlijk is op de lange duur. Zij koos nu eenmaal voor deze man als vader.

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 15:03:

[..]

Er wordt hier continu gespeculeerd voor het geval je het niet opgevallen was, speculaties over wat en hoe ex gaat reageren, het gedrag van ex of dat die buurvrouw het wel aankan enzovoort enzovoort.

Dat is logisch.

Je probeert toch in 'what if' te denken. Catwoman vertrouwt haar ex niet alleen met haar zoontje, en gezien de agressie van hem en zijn drugsgebruik vind ik dat niet heel raar. Dus wil ze toezicht. Ze wilde aanvankelijk toezicht van een bekende (die ze vertrouwt dat die kan optreden tegen ex als hij uit de bocht vliegt), dat is logisch. Maar nu heeft ex met alle geschikte begeleiders ruzie gemaakt, dus nu moet hij anderen zoeken.

Moet Catwoman dan alle onbekende begeleiders klakkeloos accepteren? Begeleiders die niet tegen ex op kunnen, of begeleiders die zeggen begeleider te zijn, maar ex alleen laten met de kleine omdat ex zo'n mooi verhaal (vast iets over de controledwang van Catwoman of dat ze psychische problemen heeft) heeft opgehangen, etc.? Best handig even door te denken in deze situatie. Als kind een 12-jarige of ouder was (of zelfs iets jonger) dan was het natuurlijk een hele andere situatie. Maar met een baby van 5 maanden zou ik er ook even goed over nadenken wie de begeleider is en of daar haken en ogen aan zitten.

ArianneH schreef op 11-01-2023 om 17:35:

[..]

Dat is logisch.

Je probeert toch in 'what if' te denken. Catwoman vertrouwt haar ex niet alleen met haar zoontje, en gezien de agressie van hem en zijn drugsgebruik vind ik dat niet heel raar. Dus wil ze toezicht. Ze wilde aanvankelijk toezicht van een bekende (die ze vertrouwt dat die kan optreden tegen ex als hij uit de bocht vliegt), dat is logisch. Maar nu heeft ex met alle geschikte begeleiders ruzie gemaakt, dus nu moet hij anderen zoeken.

Moet Catwoman dan alle onbekende begeleiders klakkeloos accepteren? Begeleiders die niet tegen ex op kunnen, of begeleiders die zeggen begeleider te zijn, maar ex alleen laten met de kleine omdat ex zo'n mooi verhaal (vast iets over de controledwang van Catwoman of dat ze psychische problemen heeft) heeft opgehangen, etc.? Best handig even door te denken in deze situatie. Als kind een 12-jarige of ouder was (of zelfs iets jonger) dan was het natuurlijk een hele andere situatie. Maar met een baby van 5 maanden zou ik er ook even goed over nadenken wie de begeleider is en of daar haken en ogen aan zitten.

Catwoman heeft niet zoveel te kiezen, zij heeft eerder al toestemming voor erkenning gegeven, het zou haar sieren als zij hun zoon los van hun relatie kan zien want de relatie is niet meer maar ze zijn nog steeds samen ouders van die zoon, zij stelt allerlei eisen aan de omgang, vader probeert daar aan te voldoen vanwege diverse redenen maar haar wordt geadviseerd om omgang stuk te laten lopen op de kleinste misstap van de vader. 

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 17:44:

[..]

Catwoman heeft niet zoveel te kiezen, zij heeft eerder al toestemming voor erkenning gegeven, het zou haar sieren als zij hun zoon los van hun relatie kan zien want de relatie is niet meer maar ze zijn nog steeds samen ouders van die zoon, zij stelt allerlei eisen aan de omgang, vader probeert daar aan te voldoen vanwege diverse redenen maar haar wordt geadviseerd om omgang stuk te laten lopen op de kleinste misstap van de vader.

Nou, wordt geadviseerd het te laten stuklopen? Ik weet niet of het in dit draadje is, maar als ex zich keer op keer laat gaan (agressief gedrag) en alle opties verknalt (ruzie met iedereen) etc. dan kan het stuklopen. Maar dat lijkt me niet het doel. Het doel van Catwoman is wel contact tussen vader en kind maar wel veilig.

En het is ook niet mijn advies om de omgang stuk te laten lopen. 
Maar ik zou wel die begeleiding willen.
Je wilt niet dat ex weer door het lint gaat om een huilende baby en gevaarlijke dingen gaat doen. Ik las hier iemand waarvan de man of ex het huilende kind naar haar toegooide om ervan af te zijn. Bij iemand die zijn emoties niet kan beheersen en drugsgebruiker is, snap ik de begeleiding wel.
En dus zou ik ook betrouwbare begeleiding willen, want anders blijkt het een leeg woord te zijn.

ArianneH schreef op 11-01-2023 om 17:49:

[..]

Nou, wordt geadviseerd het te laten stuklopen? Ik weet niet of het in dit draadje is, maar als ex zich keer op keer laat gaan (agressief gedrag) en alle opties verknalt (ruzie met iedereen) etc. dan kan het stuklopen. Maar dat lijkt me niet het doel. Het doel van Catwoman is wel contact tussen vader en kind maar wel veilig.

En het is ook niet mijn advies om de omgang stuk te laten lopen.
Maar ik zou wel die begeleiding willen.
Je wilt niet dat ex weer door het lint gaat om een huilende baby en gevaarlijke dingen gaat doen. Ik las hier iemand waarvan de man of ex het huilende kind naar haar toegooide om ervan af te zijn. Bij iemand die zijn emoties niet kan beheersen en drugsgebruiker is, snap ik de begeleiding wel.
En dus zou ik ook betrouwbare begeleiding willen, want anders blijkt het een leeg woord te zijn.

Ex heeft nog 0 reden gegeven wegens geen kans. En omgang onder toezicht gaat niet zomaar daar moet echt wel het een en ander voor gebeurd zijn wat ook vastgelegd is door bij voorkeur justitie en politie. Jij kent ex verder niet maar gaat prat op je eigen voorspellingen hoe ex gaat reageren maar je hebt blijkbaar weinig eigen ervaring met omgangsregelingen of advocaten en rechtspraak. Maar uiteindelijk is er nog weinig gebeurd wat vastgesteld is door derden, de ex gaat nu mee in haar begeleid omgang eis uit eigen beweging niet omdat het opgelegd is dus verder nog moeilijk doen levert waarschijnlijk een aantekening moeder is erg dwingend en controlerend, eist begeleiding tijdens omgang. En in tegenstelling tot jou voel ik ook geen reden om mijn eigen mening door te duwen op basis van eigen gevoelens. Ik lees nl dat het contact zoeken wel beperkt blijft tot contact over de omgang en dat door users verkeerd wordt uitgelegd en wordt uitgekauwd en TO zich weinig welwillend en meedenkend opstelt en  gewoon zegt dat ze er niet over wil praten en wegloopt. Op die manier komt ze niet echt positief over en hier wordt dat aangemoedigd door mensen die geen ervaring hebben maar hun onderbuik gevoel volgen. 

ArianneH schreef op 11-01-2023 om 17:35:

[..]

Dat is logisch.

Je probeert toch in 'what if' te denken. Catwoman vertrouwt haar ex niet alleen met haar zoontje, en gezien de agressie van hem en zijn drugsgebruik vind ik dat niet heel raar. Dus wil ze toezicht. Ze wilde aanvankelijk toezicht van een bekende (die ze vertrouwt dat die kan optreden tegen ex als hij uit de bocht vliegt), dat is logisch. Maar nu heeft ex met alle geschikte begeleiders ruzie gemaakt, dus nu moet hij anderen zoeken.

Moet Catwoman dan alle onbekende begeleiders klakkeloos accepteren? Begeleiders die niet tegen ex op kunnen, of begeleiders die zeggen begeleider te zijn, maar ex alleen laten met de kleine omdat ex zo'n mooi verhaal (vast iets over de controledwang van Catwoman of dat ze psychische problemen heeft) heeft opgehangen, etc.? Best handig even door te denken in deze situatie. Als kind een 12-jarige of ouder was (of zelfs iets jonger) dan was het natuurlijk een hele andere situatie. Maar met een baby van 5 maanden zou ik er ook even goed over nadenken wie de begeleider is en of daar haken en ogen aan zitten.

Wat jij denkt maakt hier niet zoveel uit, beide ouders hebben rechten en dat het een baby is maakt de mening van de moeder niet zwaarder wegend ondanks jouw onderbuik gevoel. TO heeft toestemming gegeven voor erkenning en dit is daar het gevolg van, vader heeft gewoon het recht om zijn omgang in te vullen binnen het redelijke voor een baby, kun je boos of bezorgd doen maar voor de wet is dat verder nutteloos. Veilig thuis klinkt leuk maar er gebeurt eigenlijk niks. Vaders krijgen evenveel recht als moeders en een verslaving aan blowen en misschien een keer in slaap sukkelen terwijl kind daar is is niet echt een valide rede voor omgang onder toezicht. 

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 18:03:

[..]

Jij kent ex verder niet maar gaat prat op je eigen voorspellingen hoe ex gaat reageren maar je hebt blijkbaar weinig eigen ervaring met omgangsregelingen of advocaten en rechtspraak. Maar uiteindelijk is er nog weinig gebeurd wat vastgesteld is door derden, de ex gaat nu mee in haar begeleid omgang eis uit eigen beweging niet omdat het opgelegd is dus verder nog moeilijk doen levert waarschijnlijk een aantekening moeder is erg dwingend en controlerend, eist begeleiding tijdens omgang. En in tegenstelling tot jou voel ik ook geen reden om mijn eigen mening door te duwen op basis van eigen gevoelens. Ik lees nl dat het contact zoeken wel beperkt blijft tot contact over de omgang en dat door users verkeerd wordt uitgelegd en wordt uitgekauwd en TO zich weinig welwillend en meedenkend opstelt en gewoon zegt dat ze er niet over wil praten en wegloopt. Op die manier komt ze niet echt positief over en hier wordt dat aangemoedigd door mensen die geen ervaring hebben maar hun onderbuik gevoel volgen.

Ken jij ex dan wel? Ik was onder de indruk dat niemand iemand hier kent?


En dan iets anders. Als jouw ervaring bestaat uit de ervaring van jouw vriendin mbt haar eigen leven wil dat nog niet zeggen dat jij wèl ervaring hebt en dat jouw vriendins ervaring de blauwdruk is voor alle andere vaders, moeders of omgangsregelingen.

En dan vind ik het ook nogal ver gaan dat jij iemand die hier meedenkt, tegengas geeft, kortom meedoet aan een discussie verwijt een “mount stupid” te zijn. Er wordt hier een discussie gevoerd met argumenten en meningen maar dat jij dat ziet als het doorduwen van een mening, zegt mi heel veel over jou en niet over ArianneH, om maar iemand te noemen. Niemand verplicht TS tot een mening of een actie. Het fijne is dat zij aan de hand van diverse insteken háár eigen mening kan vormen en kan verwoorden. Dáár beslist zij over en niemand anders.

Nou inderdaad. Catwoman is zoals vele vrouwen die net moeder zijn. Het navelstreng is lang en no way dat ik zo maar iemand op die pasgeborene liet passen.
Bij het omgangshuis had ik een begeleidster die doodleuk zei, ja ik ben aan mijn ogen geopereerd…. Dat ik de rest niet meer hoorde en met een knoop in mijn maag de tent verliet, dochter achterlatend met die vrouw ziet helemaal niets en gaat gewoon naar het vrijwilligerswerk. Het uurtje was gelukkig snel om. 
En ook daar heb ik vtv een gesprek gehad wat hard op hard ging. Was heel blij dat ik mijn maatschappelijk werkster mee had en ik weet nog dat zij buiten na het gesprek mij voor hield, je hebt volgehouden in wat voor jou van belang was. En dat waren die lui van daar nog maar en geen eens mijn ex zelf.

Ik herken me in de situatie van Catwoman, in de zin dat ik ook niet tegen omgang was en graag zelfs dat faciliteerde. Maar ook angst had of het allemaal niet was omdat ik het graag vader gunde of ik beren op de weg zag en het best meeviel terwijl hij ook blowt en nergens aan mee wilde betalen. De ouders van vader dokten dan nog een tweedehands kinderwagen maar voor de rest was het geen vader die daarnaar handelde op meerdere vlakken. Ja ik heb hem laten erkennen en je wilt graag samen ouders zijn. Maar als het dan toch heel anders loopt en je moet er verder wel als ouder mee dealen. Ik was ook zo bleu als wat. Ik trapte er ook steeds weer in. En mijn ex is verder echt weinig veranderd. Ik heb moeten veranderen. En voor mijn gevoel heel streng moeten zijn. Was ik te toegeeflijk? Of was  en is hij eigenlijk zijn kind niet waard. Ik ben blij dat we zonder teveel kleerscheuren een omgangsregeling hebben gekregen. Ik heb gerekt zo lang het kon en gezegd (omdat het zwaar geadviseerd werd in een uitspraak) dat er een extra persoon bij de overdracht was. En dat was het. Die persoon was de ene keer door mij geregeld en de andere x door hem. En dat waren voor mij mensen die ik niet kon luchten (van zijn kant) helaas maar dan was er iemand bij. En vader was alleen een heel weekend met kind. Op een gegeven moment laat je het maar los. Waren er sterke aanwijzingen dat het echt onveilig was dan had ik nog wat gekund maar dat was toen niet meer zo.

Je kunt hooguit invullen wat er allemaal zou kunnen gebeuren maar daar kom je niet ver mee. Er moet eerst iets gebeuren. Als hij zelf iemand heeft en het is na 1 keer iemand die je echt niet vertrouwd dan kun je aangeven dat je er moeite mee hebt maar of het reden is dan weer een ander te eisen? Ik zou in overleg met je advocaat kijken waar je voor nu mee kunt instemmen. Je hoeft niet exact te doen wat hij voorstelt. Het kan korter of minder vaak etc. 

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 18:44:

[..]

Wat jij denkt maakt hier niet zoveel uit, beide ouders hebben rechten en dat het een baby is maakt de mening van de moeder niet zwaarder wegend ondanks jouw onderbuik gevoel. TO heeft toestemming gegeven voor erkenning en dit is daar het gevolg van, vader heeft gewoon het recht om zijn omgang in te vullen binnen het redelijke voor een baby, kun je boos of bezorgd doen maar voor de wet is dat verder nutteloos. Veilig thuis klinkt leuk maar er gebeurt eigenlijk niks. Vaders krijgen evenveel recht als moeders en een verslaving aan blowen en misschien een keer in slaap sukkelen terwijl kind daar is is niet echt een valide rede voor omgang onder toezicht.

Flowerfairy, gaat het goed met je? Je reageert zo agressief. 

Wat ik denk maakt inderdaad niet uit. Ook niet wat jij denkt. Wat ik probeer te doen is Catwoman overwegingen mee te geven hoe ze met deze situatie om kan gaan. Dat doen andere mensen hier ook. Uiteindelijk beslist ze zelf wat ze doet, wat bij haar past.

Jammer dat je hier (en in je voorgaande post) over mijn 'onderbuikgevoel' praat. Dat is een dooddoener en klopt ook niet. Mijn adviezen/overwegingen aan Catwoman zijn gebaseerd op ervaringen met een destructief, agressief en dwingende persoon die zijn kind kapot gemaakt heeft. Ik gun het Catwoman dat haar kind dat bespaard blijft en daarom snap ik dat zij voorzichtig is. 

En je geeft aan dat vader recht op omgang heeft binnen het redelijke. En dat redelijke is precies het punt waar ik graag meedenk met Catwoman. Zodat er wel omgang kan plaatsvinden maar redelijk en veilig voor het kind. 

Tot slot vraag ik mij af of je het hele draadje gelezen hebt. Weet je dat de ex ook harddrugs gebruikt heeft? Weet je dat het niet alleen gaat om in slaap sukkelen maar dat hij een aantal keren agressief gedrag vertoond heeft? En dat hij lange tijd dwingend gedrag vertoond heeft? Weet je dat zijn vader en broer/zwager niet meer toezicht willen houden bij omgang met zijn kind omdat hij steeds ruzie met hen maakte?

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 18:03:

[..]

Ex heeft nog 0 reden gegeven wegens geen kans. En omgang onder toezicht gaat niet zomaar daar moet echt wel het een en ander voor gebeurd zijn wat ook vastgelegd is door bij voorkeur justitie en politie. Jij kent ex verder niet maar gaat prat op je eigen voorspellingen hoe ex gaat reageren maar je hebt blijkbaar weinig eigen ervaring met omgangsregelingen of advocaten en rechtspraak. Maar uiteindelijk is er nog weinig gebeurd wat vastgesteld is door derden, de ex gaat nu mee in haar begeleid omgang eis uit eigen beweging niet omdat het opgelegd is dus verder nog moeilijk doen levert waarschijnlijk een aantekening moeder is erg dwingend en controlerend, eist begeleiding tijdens omgang. En in tegenstelling tot jou voel ik ook geen reden om mijn eigen mening door te duwen op basis van eigen gevoelens. Ik lees nl dat het contact zoeken wel beperkt blijft tot contact over de omgang en dat door users verkeerd wordt uitgelegd en wordt uitgekauwd en TO zich weinig welwillend en meedenkend opstelt en gewoon zegt dat ze er niet over wil praten en wegloopt. Op die manier komt ze niet echt positief over en hier wordt dat aangemoedigd door mensen die geen ervaring hebben maar hun onderbuik gevoel volgen.

Flowerfairy, nee joh, ik pretendeer niet te voorspellen hoe ex gaat reageren. Ik heb geen glazen bol.
Ik geef alleen aan wat ik voor risico's zie (gebaseerd op zijn eerdere gedrag, door Catwoman beschreven in dit draadje en/of wat ik zelf zo kan bedenken) en hoe Catwoman met die risico's om kan gaan. Het lijkt mij handig over de risico's (geen zekerheden) na te denken met een kwetsbare baby van 5 maanden. Jij niet? Jij doet gewoon en ziet wel waar het schip strandt?

Catwoman

Catwoman

11-01-2023 om 23:32 Topicstarter

Philou schreef op 10-01-2023 om 23:32:

[..]

Je zou een flowchart kunnen maken.
je kent haar niet dus is het een nee. Misschien heeft ze een heel laag iq of gebruikt ze ook…. Weet jij veel.

Hij wil naar maatschappelijk werk, maar weet hij wel dat zij de melding hebben gedaan? Ik kan mij niet voorstellen dat zij dat gaan doen, Zij hebben een melding gedaan met dit kunnen wij niet dus naar de instanties. Hoe schat jij dat in?

Mijn indruk van MW is dat ze doorgaans soft zijn, dus ik zou er niet heen gaan met zo iemand als je ex. Voor je het weet zit je in tóch in een bezoekregeling zonder begeleiding (want dat wil hij zo graag). Ik denk niet perse dat ze tegen hem bestand zijn en dan sta nog machtelozer tegenover hem.

Maarrr, als jouw gevoel zegt dat ze hem zullen weigeren, zou je hem net zo goed kunnen zeggen dat hij het maar moet regelen (met als eis, alleen die specifieke MW). Zeker iets om met je advocaat te bespreken. En doe rustig aan. Jij wil dit niet dus het heeft geen haast.

Ja hij weet dat die maatschappelijk werkers de melding bij Veilig thuis hebben gemaakt en ook waarom. Dat hebben ze hem eerlijk verteld. Maar wat hij voorstelt is een traject bij deze organisatie maar ik weet niet of we dan ook dezelfde mensen krijgen. Ik ga morgen even bellen voor meer informatie over dat traject zodat ik weet wat het inhoudt 

Catwoman

Catwoman

11-01-2023 om 23:37 Topicstarter

Jillz schreef op 11-01-2023 om 07:57:

[..]

De advocaat van ex nam ook meer dan een week om te antwoorden toch? En zij zijn de partij met haast. Je kunt dus rustig het advies afwachten en na ontvangst even op je laten inwerken en dan pas reageren.

Ja ik heb 2 weken op hun antwoord moeten wachten terwijl ze van mij toen verwachte dat ik binnen een week reageerde en nu willen ze de omgangsregeling morgen al in laten gaan dus ze voeren bij mij de druk lekker op. 

Ik heb nu wel met mijn advocaat afgesproken dat we morgenmiddag even bellen hierover zodat ik met hem kan bespreken wat mijn opties zijn zodat ik daar dan over na kan denken

Philou schreef op 11-01-2023 om 19:00:

[..]

Ken jij ex dan wel? Ik was onder de indruk dat niemand iemand hier kent?


En dan iets anders. Als jouw ervaring bestaat uit de ervaring van jouw vriendin mbt haar eigen leven wil dat nog niet zeggen dat jij wèl ervaring hebt en dat jouw vriendins ervaring de blauwdruk is voor alle andere vaders, moeders of omgangsregelingen.

En dan vind ik het ook nogal ver gaan dat jij iemand die hier meedenkt, tegengas geeft, kortom meedoet aan een discussie verwijt een “mount stupid” te zijn. Er wordt hier een discussie gevoerd met argumenten en meningen maar dat jij dat ziet als het doorduwen van een mening, zegt mi heel veel over jou en niet over ArianneH, om maar iemand te noemen. Niemand verplicht TS tot een mening of een actie. Het fijne is dat zij aan de hand van diverse insteken háár eigen mening kan vormen en kan verwoorden. Dáár beslist zij over en niemand anders.

Het komt er een beetje hard en onhandig uit en het komt een beetje over als oreren wat flower doet, maar ik snap de strekking wel.

Een rechter, als het zo ver komt, gaat echt niet af op de mening van TO. Er is op dit moment nog niemand die, professioneel, vastgesteld heeft dat ex niet in staat is om voor zijn kind te zorgen. Of dat de situatie niet veilig is. Dan kun je als TO zijnde van alles willen, begrijpelijk ook nog wel, maar in een rechtzaak ga je hardstikke nat. Het is namelijk niet aan haar om dit soort eisen te stellen. Als ex slim is, had die direct een rechtzaak aangespannen en dan had T0 er inmiddels heel wat minder bij gezeten gok ik zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.