Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

The ( overrated?) babymoon 😅

hoe ging dat bij jullie? Bewust een vakantie gepland enkele maanden voorafgaand aan de komst van eerste jullie kindje?

Mijn eerste is al lang geleden, uit die tijd herken ik geen babymoon-traditie. Maak er nu een mee langs de zijlijn 😎


SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

20-07-2021 om 15:15

Waarom overrated? 

letterlijk

letterlijk

Moderator

20-07-2021 om 15:16

Ik moest even denken over wat nou precies een babymoon zou moeten zijn 😄. Volgens mij was dat 20 jaar geleden nog geen ding. Wist ook niet dat het nu iets was, weer wat  geleerd 😉.

babymoon, babyshower, genderreveal party.. ik vind het allemaal overrated.
Of zeg ik nu iets heel stoms. 

Wij zijn laatst wel een weekendje weggeweest, gewoon omdat het zo uitkwam. Maar dat noem je dus geen weekendje weg, maar een babymoon. 

Babymoon hebben we niet aan gedaan. Wel bewust nog een weekje weg geweest vlak voor de IVF behandeling begon. 

Ik heb niet echt bewust een "babymoon" gehad maar ik ben blij dat we naar Noord-Amerika zijn geweest toen ik pas zwanger was, want met kleine kinderen leek ons dat niks dus dan was het er niet zo gauw van gekomen.

Ik vind vakanties met kind ook echt wel heel anders dus ik snap zeker wel de aantrekkingskracht van nog een keertje lekker samen weggaan! Overrated vind ik het dus niet.

Ik vind het niet overrated om voor de bevalling nog eens samen op vakantie te gaan, zeker omdat het, zoals al eerder gezegd, niet meer hetzelfde is wanneer er eenmaal een kind is.

Dat het een naam moet krijgen, vind ik wél overrated.
Maargoed ik heb ook helemaal niks met de babyshowers, gender reveals etc.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

20-07-2021 om 15:48 Topicstarter

'  Overrated' ' Is het zeker niet als je verwachtingen realistisch zijn! Het is fijn ongestoord samen te zijn, een mooie tijd te hebben. Want ja, het dagelijks leven ondergaat een revolutie als de kleine er eenmaal is. 

 Door een ander bed, eetvoorschriften waaraan je je moet houden , andere temperatuur - en soms onverwachte complicaties en dingen waarover je je zorgen begint te maken- kan een babymoon misschien minder voluit genieten zijn dan je je had voorgesteld. Minder rustgevend bijvoorbeeld. 
Van een ' babymoon' geniet je misschien nog wel meer als je een half jaar of wat/veel langer ouders bent 😅

 

ik had onze zomervakantie als babymoon voorgesteld, maar blijk daar nu al niet fit genoeg voor te zijn... dikke vette jammer, maar... het was misschien wel een beetje overrated. We zouden sowieso al een hele andere vakantie hebben dan normaal en ik twijfelde echt of we dat nou wel zo leuk zouden vinden   

ik denk net als jij dat een babymoon na de bevalling nog veel leuker is/kan zijn. Dan hoef ik iig niet vanalles te laten vanwege de zwangerschap 

Wij hadden al een weekje weg geboekt voordat we wisten dat ik zwanger was. Dus ja we zijn geweest en hadden het samen heel gezellig, maar nee ik noemde het geen babymoon. Ik heb er niet zoveel mee, babyshower, babymoon, gender reveal. 

Babyshower begrijp ik eigenlijk sws niet, waarom vier je iets wat er nog niet is. Ik bedoel het niet rot, maar er kan nog van alles gebeuren. Ik heb 3x een babyshower van anderen gehad (in de 7e maand van zwangerschap), waarbij er toch complicaties bleken en de zwangerschap niet goed is gegaan. Ja, daar zit je dan met al je cadeaus. Erg confronterend ook voor de moeders in spe 😬

Wij gaan (en gingen al helemaal voordat er kinderen waren) elke 2 maanden wel even er op uit (vakantie, festival of weekend weg). Ik vond het een beetje zonde om dat nu allemaal te laten omdat ik toevallig zwanger was. 

Wij zijn het eerste weekend van mijn verlof wel naar een luxe hotel geweest, maar om daar nu een naam aan te hangen dat vind ik overrated.

En verre reizen maakte ik ook nog steeds met een jong kind. Prima gezelschap als je de reis iets aanpast. Krijg je ook juist leuke contacten door. Met een blond, blauw oogig jongske op een lokale markt in Zuid-Afrika val je wel op. 

Ach, toen ik heel lang geleden zwanger was van oudste werd al aangeraden om als je vakantieplannen had, in het tweede trimester te gaan. De eerste drie maanden heb je kans op misselijkheid en vermoeidheid en op het eind ben je haske dik, beweeg je moeilijk, last van de warmte, mag je niet meer vliegen enzovoorts.
Er wordt nu een naam aangehangen.

ik ben 2 weken geleden (toen 25 weken zwanger) een weekendje weg geweest. Heb wel gegrapt dat dat mijn babymoon was. Ik kan me voorstellen dat het wel overrated is als je er hoge verwachtingen bij hebt. Romantisch, nog één keer alles doen zonder belemmert te worden door een baby. Feit is dat je al niet meer 'alles' kan doen. Niet meer alles eten, niet alle sportieve dingen enz. Dus ik ben gewoon weg geweest tijdens mijn zwangerschap en geen babymoon.

Nee, geen moeite om met de tijd mee te gaan hier, mijn dochter ging zwanger op vakantie omdat ze op vakantie wilde. Dat het nu babymoon genoemd wordt maakt niet uit toch? 
Nu gaat de kleine mee, anders mist ze hem teveel. 
En ja ik heb genoten van de babyshower en de gender reveal, ik doe overal vrolijk aan mee en vind er helemaal niks van, dus zeker niet overdreven. 

IceTea schreef op 20-07-2021 om 15:19:

babymoon, babyshower, genderreveal party.. ik vind het allemaal overrated.
Of zeg ik nu iets heel stoms.

Wij zijn laatst wel een weekendje weggeweest, gewoon omdat het zo uitkwam. Maar dat noem je dus geen weekendje weg, maar een babymoon.

Helemaal eens 😬. 
Ik heb vijf kinderen en vond het veel leuker om gewoon mensen in de kraamtijd te ontvangen. Een babyshower doen ze in het buitenland vaak omdat ze daar niet zo'n kraamtijd kennen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.