Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 1-15 augustus 2021

Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de laatste loodjes van de zwangerschap, de bevalling en daarna over onze kindjes te delen 


wat een ontwikkelingen! Spannend allemaal.
Wat stom van de diagnose zwangerschapsdiabetes... Ben benieuwd wat het plan gaat worden.
En gebroken vliezen, spannend!

Hier nog niks.
Vanmorgen naar verloskundige geweest..vrijdag retour, dan gaat ze voor de zekerheid toucheren.
Ik ben zo benieuwd... En vind het eng en spannend en raar en leuk en spannend 

Gatekeeper,  spannend! Hopelijk krijg je snel weeën en hoef je niet naar het ziekenhuis. 
Was het schrikken dat je vliezen braken?

mich_me, spannend hoor! Wie weet gebeurt het wel voor vrijdag. Hoeveel weken ben je nu zwanger? 

Ik begrijp je gevoel, ik voel ook van alles door elkaar heen! Blij, verdrietig, gespannen, vrolijk, onwerkelijk.

We moeten allemaal afwachten.. En dan is killing

morgen 40 weken. Ik heb al heel.lang het gevoel dat het de 13e gaat gebeuren...

IceTea schreef op 09-08-2021 om 20:25:

Gatekeeper, spannend! Hopelijk krijg je snel weeën en hoef je niet naar het ziekenhuis.
Was het schrikken dat je vliezen braken?

Nee ik was eigenlijk wel blij, ik dacht nu gaat het gebeuren, maar het is nog steeds rustig. Geen weeën tot op heden. Ik wacht rustig af. Soms wel harde buiken maar het zet niet echt door. 

Dank jullie wel. De naam houd ik liever voor ons zelf vanwege privacy.

Ice Tea, succes vandaag. Gek he, om te weten dat het deze week dan echt gaat gebeuren. Hopelijk kun je alles een beetje over je heen laten komen en heb je straks een wolk van een baby in je armen.

Gatekeeper, ook voor jou echt de laatste loodjes. Hopelijk ook jij snel een gezonde baby in je armen.

Mich-me succes met afwachten! Geniet nog even lekker van het uitslapen deze week (geloof me, dat heb je echt nodig) en hopelijk klopt je gevoel over de 13e!

Hier beginnen we ons ritme te vinden en ons meisje doet het prima. Genieten dus!

Het ziekenhuis in mijn stad heeft geen personeel dus daar kan ik niet naartoe voor de inleiding.
Het ziekenhuis in de stad ernaast kan donderdag pas inleiden, dus dan zou de verloskundige 2 dagen moeten monitoren of ik geen infectie oploop nu de vliezen gebroken zijn.
Ze gaat nu nog 3 andere ziekenhuizen bellen in de omgeving of ik ergens terecht kan. Ik vind de optie thuis steeds aantrekkelijker klinken, maar man staat doodsangsten uit. Die is echt zo bang dat het verkeerd gaat en we dan in allerijl alsnog naar het ziekenhuis moeten.  
Nu wel blij dat ik nog geen weeën heb want met weeën een stuk autorijden zie ik ook niet zitten. 

Vanmorgen om 11:30 uur is onze zoon Quinn geboren. En wat zijn we blij dat hij er is. Hij is prachtig  

Ik heb weeenopwekkers gekregen en toen ging het snel. Binnen een kwartier van 6 cm naar volledige ontsluiting en 3x persen en hij was er. 

We moeten nog wel even tot morgen in het ziekenhuis blijven ivm langdurig gebroken vliezen. Nu lekker uitrusten. 
IceTea en Mich hoe is t bij jullie?

gatekeeper, van harte gefeliciteerd! Wat leuk dat je zoontje Quinn er nu eindelijk is! Het is snel gegaan dan! Kon het nog in jullie ziekenhuis naar keuze? Fijn vooruitzicht dat je morgen naar huis mag. 

Miss-Sixty, groot gelijk! Hoe is het nu met je? 

Mich-me hoe is het met jou? 

Ik zou eigenlijk morgen ingeleid worden, vandaag gebeld dat morgen niet gaat lukken ivm personeelstekort. Ik ben blij dat ze vandaag belde en niet pas morgen. Dus nu wordt het vrijdag de 13e. Hoop ook dat de baby dan op die dag komt, want vrijdag de 13e is al jaren mijn geluksdag. En ik roep al sinds we de uitgerekende datum (16-8) hoorde, dat het vrijdag de 13e zou komen. Hopelijk heb ik gelijk. Met het geslacht had ik ook al gelijk. Nu alleen de naam nog..

Spannende tijd hoor, voor zowel de kersverse moeders als de moeders-to-be.

gatekeeper, gefeliciteerd!

Ice tea, ik heb ook zo'n gevoel dat het vrijdag wordt. Tot nu toe wel wat gerommel, maar weet het niet zeker..en hoor van iedereen dat je een wee wel degelijk herkent, dan zal dit het allemaal niet zijn.
Wel vandaag heel moe, eerste keer sinds m'n zwangerschap dus weinig gedaan.
Ik ben ook zo benieuwd!

Spannende tijden allemaal!

Proficiat Gatekeeper. Zo te lezen is het toch nog gelukt im het zkh. Fijn. Hopelijk snel lekker naar huis.

Icetea, Alle voortekenen wijzen op de 13e dus ik duim voor je mee.

Inderdaad Mich, een wee herken je wel, is mijn ervaring tenminste. Maar het moet ergens beginnen, dus vanuit gerommel kan het goed ontstaan. Ik hoop voor je dat je gelijk krijgt!

pff morgen is het dan zover. Ik vind het misschien best wel spannend! 

IceTea schreef op 12-08-2021 om 22:26:

pff morgen is het dan zover. Ik vind het misschien best wel spannend!

Snap ik heel goed, maar jij kan dit! Het kan nu ineens heel snel gaan. Hoe laat moet je naar het ziekenhuis?

Wij zijn inmiddels lekker thuis onze draai aan het vinden. Zijn temperatuur loopt lekker op en hij eet goed en hij is heerlijk tevreden. Ik kan nu al niet meer zonder hem. 

spannend; ik duim voor je.

Hier net bij verloskundige geweest.. heb 3 cm ontsluiting en de vliezen zijn daar gebroken... Spannend!!!! Ik vond het op maar eng

en gatekeeper 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.