Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Hoi meiden even mijn hart luchten. Ik was  gestopt met de pil omdat ik toen dacht dat ik wel een tweede wilde (waar ik op teruggekomen ben, maar ben niet opnieuw aan de pil gegaan). Werd na een week of 6 ongesteld, en toen op dag 27 weer. Mijn menstruatie was voor de zwangerschap altijd regelmatig en nu is het dag 30. Dus ik had al verwacht weer ongesteld te worden. Heb al 2 x test gedaan, op dag 27 en gister, gelukkig negatief. 

De kans dat ik zwanger ben is heel klein. We hebben een halfslachtig seksje gehad, waarbij alleen aan de voorkant wat werd gepield maar niet ver erin want ik heb nog steeds pijn. Op andere manier afgemaakt. Maar goed, van voorvocht kan je ook zwanger worden en mannen met een micropenis kunnen ook vrouwen bevruchten dus tja... niet 100% onmogelijk dus. Als ik nu zwanger ben, ben ik echt niet blij, want ik heb 2 wijntjes gedronken en zit ook niet aan foliumzuur. Allemaal geen ramp, maar het is gewoon niet hoe ik het wil!

Als ik ongesteld word ga ik gelijk weer aan de pil, want dit is zo dom en onnodig.

Spannend avienda hopelijk is je lijf gewoon nog even van de leg en ben je snel ongesteld. (Je was ook al gestopt met borstvoeding toch?)

Hier gaat mijn lijf ook nog alle kanten op, heb sinds het verwijderen van de spiraal 2 dagen flink bloedverlies gehad en op random momenten 3 keer een beetje. Nu was met spiraal mijn ongesteldheid ook nog steeds aanwezig en onregelmatig (elke 2-8 weken), dus we gaan het zien. Denk dat ik ergens half/eind september ga testen (beetje afhankelijk van wat mijn lijf verder doet). 

Stomme dingen die hormonen soms. 

na 6 maanden heb ik bv afgebouwd en bij 10 maanden helemaal gestopt. Dus ik hoop/verwacht dat mijn lijf idd nog niet zo regelmatig is. Zolang ik niet ongesteld ben en ook niet positief test weet ik in principe niks en kan ook niet alsnog aan de pil. Dat had ik niet gedaan omdat ik niet wist wanneer ik het wél zou willen, misschien over een maand, misschien over een jaar. Maar op deze manier is niet handig natuurlijk, heb altijd gezegd dat ik niet in ongelukjes geloof en mensen gewoon niet zo slordig moeten zijn als ik zwanger zou zijn ga ik dan ook ten stelligste volhouden dat het zo gepland was, haha.

Spannend neweve, hoop je dat je zwanger bent? Of wil je gewoon zeker weten waarom je niet ongesteld bent?

Ik hoop zwanger te zijn/worden (als het verwijderen van mijn spiraal de start van mijn cyclus is zit ik nu op dag 14. Maar had maandag weer wat spotting dus geen idee wat ik komende periode kan/moet verwachten. En wil ook weer niet vroeg testen en dan teleurgesteld zijn ofzo. 

Mocht het bij jou zo zijn dan is het natuurlijk super gepland. Je bent gepland gestopt met de pil (alleen ongepland nog niet gestart ). 

haha dankjewel
Ik ga voor je duimen

Dat is even schrikken Aviendha! 
Ik denk dat de kans dat je zwanger bent niet zo groot is. Ook hier kon ik voor de zwangerschap bijna de klok gelijk zetten op mijn cyclus, en de eerste paar keer dat ik weer ongesteld werd waren het keurig cycli van 28 dagen. Maar vorige cyclus ging ik zomaar ineens een volle week over tijd! Geen onveilige seks gehad dus kans was minimaal, maar toch natuurlijk even getest. En deze cyclus werd ik ineens op dag 24 ongesteld.

Tsja, lijven zijn rare dingen! Ik heb het maar toegeschreven aan het rare weer van de afgelopen tijd.

Ben sinds maandag ongesteld, op dag 34 (!!). Opgelucht! Had ook echt last van geestelijke klachten, ik vinkte alles aan van het PMS lijstje. Dat schijnt meestal voor te komen bij vrouwen nadat ze kinderen hebben gekregen. De term PMS wordt vaak als geintje gebruikt maar dit was geen geintje. Hoop dat het volgende maand minder is want ik was niet te genieten.

Ik zit even met iets waar ik geen antwoord op heb. Ik geef nog steeds borstvoeding, maar ik heb een cyclus van gemiddeld 24 dagen. Kan het zijn dat de hormonen van de borstvoeding de eisprong onderdrukken? En hoe kom ik daarachter? Is de slagingskans van IUI even groot met borstvoeding als zonder borstvoeding?

@Aviendha fijn, die opluchting! Minder fijn die PMS. Ik hoop voor je dat die je verder bespaard wordt.

@Wilgentak, ik zou die vragen stellen aan de gynaecoloog. Wat goed dat je nog steeds borstvoeding geeft! 

Hier is het ventje even razendsnel zijn motoriek aan het bijwerken. Sinds 2 weken kan hij zich optrekken en hij begint ook al een beetje te cruisen. Ik ben trots als een aap op m 

@wilgentak, borstvoeding kan je ovulatie onderdrukken maar dan heb je ook geen menstruatie (als ik het goed heb begrepen). Aangezien je een cyclus hebt denk ik dat je ook den ovulatie hebt. Wat de effecten zijn op iui weet ik niet, dat weet de arts hopelijk. 

@lapjeskat, wat leuk die motorische sprong. Hier had de die begin september en inmiddels prefereert ze lopen boven kruipen. 

Phlora

Phlora

20-02-2023 om 11:33 Topicstarter

Hallo meiden,
Geen idee of er hier nog iemand actief is. Ik ben inmiddels 30 weken zwanger, het gaat snel. Ik weet dat er inmiddels ook een paar andere meiden uit de groep alweer zwanger zijn of zwanger proberen te raken, het leek me erg leuk om daar een update over te krijgen! Ben er erg benieuwd naar.
Ik heb rond de 14wkn een wat moeilijkere periode gehad wat betreft mentaal maar daar vrij snel weer uit gekomen dankzij snel ingrijpen, gelukkig. Ook afgelopen week een afspraak gehad in het ziekenhuis om de bevalling door te spreken om te voorkomen dat het net zo loopt als vorige keer. Er zal nu sneller voor een keizersnede gekozen worden om te voorkomen dat mijn slokdarm weer ruptureert - al gaan we er vanuit dat ik ook deze keer natuurlijk ga bevallen.
Dochter is inmiddels een heerlijke dreumes, praat graag en veel (gebruikt al volop 2 of zelfs 3 woordjes). Ze is gruwelijk eigenwijs maar ook heel lief en knuffelig en houdt echt van grapjes maken. Dan komt ze bijvoorbeeld zeggen dat ze een schone luier nodig heeft maar als ik haar dan verschoon heeft ze helemaal niet gepoept, nou dan schatert ze het uit.  Ik had het niet verwacht maar ze lijkt het idee van baby in de buik echt te snappen, ze heeft ook opeens heel veel interesse in babies en wil de hele dag door kusjes geven op mijn buik en in de babykamer rondkijken. Ik geniet zo intens van haar dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat ik dalijk dezelfde liefde kan voelen voor nog zo'n klein wezentje maar dat schijnt helemaal goed te komen, haha.
Hoop dat het goed gaat met jullie!

Wat leuk dat je een update komt geven Phlora. Ik ben zeker nog actief hier. Ik schrijf alleen mee in het zwanger worden topic op Viva omdat daar meer mensen zijn, maar ik lees hier nog wel veel mee. 

Ik ben nu net weer zwanger,  en Vivavette zit ook bij mij in de zwanger worden groep!

Wat super schattig en grappig dat je dochter al grappen maakt. Mijn kind is al van de onderbroekenlol, als hij heel vies heeft gepoept en alles zit eronder gil ikPOEEEEPPPP!!! en dat vindt hij hilarisch. En zo lief dat ze het idee van een baby lijkt te begrijpen. Hoop dat dat bij mij ook zo is straks. Soms heb ik een beetje medelijden met hem dat er straks eentje bijkomt, maar dat is irrationeel natuurlijk. 

Heel fijn dat jullie de bevalling hebben besproken. Dat geeft vast wat vertrouwen.  

Wat een leuk nieuws Avienda. Gefeliciteerd! Dan ben je ergens in oktober uitgerekend denk ik?

En Phlora, wat gaat de tijd snel. Leuk dat je dochter zo meeleeft en goed dat je voor het psychische stukje optijd aan de bel hebt getrokken. Is het nog anders nu je een beetje weet wat je eventueel kan verwachten?

Hier ook een kind met haar eigen humor. Geen onderbroeken lol maar wel eten aanbieden en het dan snel in je eigen mond stoppen. 

Ze begint nu ook met zingen en dansen. De bewegingen van in de maneschijn kent ze bijna uit haar hoofd. 

Net een week vakantie gehad met familie en hun kleintjes (6maanden). Zo lief om te zien hoe dochter "meehelpt" met de fles geven en het speentje terug stoppen/gelijk ernaartoe bij gehuil. Ik hoop dat ze, mocht het ons gegund zijn, ook zo lief is voor een eventuele 2e. 

Wat een leuke update Phlora! En gefeliciteerd Aviendha!

Hier ook een kleine danser, daar heeft hij zo'n lol in dus hij mag lekker op peuterdans na de zomer. Ik dans zelf ook mijn hele leven al dus ik hoop het plezier daarin over te kunnen brengen. 

Verder is het een erg actief en vrolijk ventje, dol op knuffels maar rustig op schoot zitten doet hij niet, daar heeft hij geen tijd voor. Wij doen vaak een spelletje dat man aan de ene kant van de kamer gaat zitten met zijn armen wijd, dan komt zoonlief op hem afgestormd voor een knuffel, en dan draait hij zich om, doe ik mijn armen wijd en komt hij bij mij een knuffel halen, enzovoort.

Verder doe ik hem veel plezier met naar buiten gaan. Hij  heeft een heel handig buitenspeelpak dus regen, zand en modder vormen totaal geen belemmering. Hij heeft dat ook echt nodig, anders wordt het een mini-sloopkogel in huis

Over het onderwerp "nog één" hebben we het dit weekend nog eens goed gehad. Zoals we er nu in staan is het voorlopig niet en de definitieve beslissing stellen we uit tot zoon naar school gaat. We neigen momenteel allebei naar een nee maar houden de optie dus nog open. We zijn gewoon heel erg blij met ons gezin nu maar hebben ook echt wel wat strubbelingen ervaren op relationeel vlak in de tijd van slaapgebrek. Niks heftigs maar door de voortdurende focus op de kleine en het continu aanstaan daarvoor raakten we elkaar een beetje uit het oog.

Dat klinkt erg lief, Phlora. Fijn dat het zo goed gaat!

En Aviendha, gefeliciteerd!

Ik ben nog niet zwanger, ik wacht even tot de verbouwing wat verder gevorderd is. Dan maar hopen dat het lukt

Mijn dochter is ook behoorlijk van de onderbroekenlol. Ze giert het altijd uit als ze een scheet of een boer laat. Ze heeft een aanstekelijke lach. Dansen doet ze vooral op haar knieën, ze is een beetje laat met lopen. Ik geniet echt zo erg van haar
Ze is overigens superlief voor de baby'tjes om zich heen. Aai over het hoofdje, soms wordt de wipstoel gewiegd of ze komt een speen brengen als er een kindje huilt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.