Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


oh Lenthe, dat klinkt heftig. Goed dat jullie in het zkh goed herstellen. Hopelijk zijn jullie beide snel weer hersteld! 

sterkte lenthe! Dat klinkt heel heftig en zwaar, je mag altijd je verhaal hier kwijt maar snap het ook als je daar helemaal geen zin in hebt! Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie beide! ♥️

Heel veel beterschap en sterkte Lenthe

lapjeskat, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Vervelend dat het wat minder voorspoedig is verlopen. Maar fijn dat het goed is afgelopen voor jullie beide. Hopelijk kun je nu genieten 💙

lenthe, 
dat klinkt heftig heel veel sterkte met je herstel en heel veel sterkte voor je dochter. Hopelijk komt ze er snel weer bovenop. Helemaal logisch dat je even wat minder reageert of helemaal niet. Als je er behoefte aan hebt om later je verhaal te delen dan mag dat altijd nog. 

Ftm, met onze kat gaat het wat beter. We hebben 1 kat van een jaar oud. Een ondeugend, speels beestje. Maar ook wel lief. Het is echt een buitenkat. We hebben een zalfje gekregen dat in zijn oog moet. Ik ben ook benieuwd hoe hij straks reageert op de baby. Ik heb allemaal ballonnen in de box liggen. Maar alsnog kijkt hij ons dan aan en gaat er dan in. Ik heb laatst de plantenspuit er weer bijgehaald en nu loopt hij alleen over de rand. Als ik nee zeg gaat hij er niet meer in. Het is inderdaad net een kind opvoeden 🙈😂

maar vervelend van je bijna migraine en de teruglopende borstvoeding. Maar het is ook wat je zegt; je hebt het in ieder geval twee weken kunnen doen. Als je jezelf niet goed voelt met heftige hoofdpijn dan is dat ook niet te doen. 

Pff wat heftig Lenthe, heel veel sterkte!

Phlora

Phlora

26-07-2021 om 08:33 Topicstarter

Hallo allemaal, wat is er alweer veel geschreven in een paar dagen tijd!
Aviendha, ja ik doe als ik thuis ben ook alsnog make up op en mn haren, dan voel ik me toch beter. En voor man ook wel wat leuker, zeker omdat ik op werkdagen geen makeup draag en haar gewoon in een knot (al zou ie t nooit toegeven haha)
TweeAapjes hoe is het met jou met de steken en knapjes? De steken komen en gaan hier.
Neweve wat fijn dat het nog steeds goed gaat met beeb. Wil het kolven soepel gaan?
Lampje ik ben benieuwd naar de naam! Gelukkig is het met kat goed afgelopen. Goed om toch te gaan, zeker als het om het oog gaat. 
Puzzelstuk, van harte gefeliciteerd met je dochter, wat ontzettend leuk een meid erbij! Een wervelwind bevalling! Goed om je verhaal te lezen, ik hoor van meerdere dat 'ik kan dit niet'-moment, hopelijk kan ik daaraan terugdenken als ik op dat moment aanbeland. Paniekaanvallen zijn denk ik normaal, al zijn ze wel angstaanjagend natuurlijk, maar het is ook nogal wat opeens zon klein mensje. Goed om te bedenken: we doen allemaal maar wat
FTM, dank voor de uitleg over zilverkapjes. Helaas hier nog niet bevallen. Wat heerlijk dat beeb maar voor 1 voeding komt zeg. Kun jij ook wat bijslapen. Vervelend van de teruglopende melkproductie, al geloof ik dat die snel weer op kan lopen als je beeb weer veel aanlegt, merk je dat ook in de praktijk?
Lapjeskat van harte gefeliciteerd met geboorte van zoon, hopelijk gaat het goed met jullie, ik ben benieuwd naar je bevalverhaal. 
Lenthe, heftig om te lezen van jullie, mocht je je verhaal kwijt willen mag je uiteraard ook gewoon een egopost schrijven hoor, je hoeft niet altijd maar te reageren op iedereen!

Hier nog geen baby. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik raak er een beetje ontmoedigd van en ben echt een beetje down. Ik heb last van weeën die telkens niet doorzetten, en ontzettende last van mijn bekken dus ik kan niet veel meer dan een beetje op de bank liggen en series kijken. Ik hou zoveel vocht vast dat mijn handen sluiten niet meer lukt en heel pijnlijk is. Het lijkt wel alsof -ookal is dat natuurlijk onzin!- ze er nooit meer uit gaat komen. Man is vandaag ook weer terug naar werk gegaan, daar kan ik ook wel om janken, want aan het begin van deze 3 weken zeiden we nog tegen elkaar: dan is ze er waarschijnlijk al!
Over een week gaan ze sowieso inleiden, al wil ik dat liever niet ze is anders te groot. Woensdag weer controle, dan hopelijk strippen. 
Waarschijnlijk stel ik me aan, maar ik ben er gewoon zo klaar mee.

Lapjeskat: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Fijn dat het nu – ondanks een niet soepele bevalling – goed met jullie gaat.

Lenthe: Heftig om te lezen! Beterschap en veel sterkte voor jullie allebei!

FTM: Wat vervelend van je hoofdpijn/migraine. Is die nu wel weer weg? Fijn dat je in ieder geval de afgelopen weken bv hebt kunnen geven. Je hebt in ieder geval een fijne start gemaakt voor jezelf en de baby.

Mirrie: Voor jou ook wachten. Hopelijk duurt het niet meer al te lang.

Phlora: Wat vervelend dat je je zo voelt. Helaas is er ook niet veel meer aan te doen dan wachten en weten dat het moment dat jullie je meisje in handen hebben, nu echt gaat komen! Hopelijk dat ze woensdag al kunnen strippen…. Sterkte de komende dagen!

Hier dus ook nog geen baby, morgen 40wk. Af en toe heb ik het idee dat ik wat steken heb in mijn schaamstreek, maar dat is 2-3x per dag en daarna 24 uur niet. Kortom, voorlopig verwacht ik er nog niet teveel van. Ik kijk er wel heel erg naar uit dus ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

Phlora

Phlora

26-07-2021 om 09:16 Topicstarter

Vivavette, ja heb je ook helemaal gelijk in. Ik weet ook dat het nergens op slaat maar ik lijk wel een kleuter: mij is een Juli baby beloofd en om de een of andere reden word ik chagrijnig van die grens van 1 Augustus, het voelt zo oneerlijk dat ik zolang moet rondlopen Ik moet me er maar gewoon even overheen zetten. Ook jij tegen het eind aan, gedeelde smart is wel halve smart gelukkig!

Puzzelstuk en Lapjeskat van harte gefeliciteerd met jullie mooie baby's! Heel verschillende bevallingen, maar gelukkig uiteindelijk met goede afloop. ❤️

Lenthe heel veel sterkte met jullie beider herstel. Hopelijk gaat het snel beter. Fijn dat je zelf al herstellende bent, maar je zult vast veel zorgen hebben over je dochter. Veel helende vibes voor jullie allebei.

Phlora ik herken dat moedeloze heel erg. Dochter was er met 40+2, op een maandagochtend, en inmiddels ben ik al 40+4. Dus toen het gisteravond nog niks begonnen was kon ik echt wel huilen. Ben er gewoon even klaar mee, en wil zo graag door naar de volgende fase. Maar nu zit ik hier weer met m'n stomme dadels. 😒

Maar goed, eigenlijk mag ik natuurlijk niet klagen (maar ga ik toch lekker nog even doen). Ik was toch net iets teveel gaan rekenen op afgelopen weekend denk ik. Inmiddels idd ook last van handen en polsen, en mijn voeten slinken ook niet meer tot normaal formaat. Verder bestaat mijn nachtrust uit korte dutjes van 30-90 minuten. Een enkele keer lukt het 2 uur achter elkaar, maar soms lig ik ook tussendoor 1-2 uur wakker. Schiet niet echt op. Dutje overdag is nu vaak ook 2x een half uurtje, ipv de 2 uur die ik eerst achter elkaar sliep. Ok, rant over! 
Verder gaat het eigenlijk wel goed. Straks maar even wat kleine schoonmaakklusjes doen, en dan een serie kijken.

Donderdag afspraak bij de verloskundige (41 weken) en dan mag er wat mij betreft ook gestript worden. Hopelijk is die hele afspraak niet meer nodig, maar ja...

Phlora: Ik herken het wel hoor! Juli duurt toch echt een paar dagen dus de kans is er zeker nog! Zelf roep ik al vanaf dag 1 in mn zwangerschap dat de baby op 01/08 komt. Ik hoop nu dat hij eerder komt haha. Ben je wat leuks aan t kijken?

Plukje:  Vervelend (en heel herkenbaar) dat je zo slecht slaapt. En ook vervelend van dat vocht vasthouden. Voor jou ook: hopelijk komt de kleine snel! Het worden in ieder geval spannende dagen!

ik duim mee voor jullie phlora, plukje en vivavette dat de laatste loodjes nu echt zijn aangebroken. Ik vond die onzekerheid over wanneer het start al slopend, maar kan me voorstellen dat dat na 40 weken alleen maar toeneemt. 

@phlora, uit ervaring kan ik zeggen dat augustus babies geweldige kinderen zijn (ik ben zelf in augustus jarig  ).

Hier is mijn borstvoeding inmiddels in overdrive. Kleintje verslikt zich doordat er in een keer veel melk komt en haar poep is groen. Heb nu het advies gekregen om een borst per keer te geven, dan krijgt ze meer van de vette melk en leert de andere borst een tikkie af te schalen. Na 1 of 2 dagen (max 5) zouden we weer op elkaar afgestemd moeten zijn.

Verder doet ze het gelukkig goed, door het verslikken is ze soms wel wat langer onrustig na een voeding. Dat levert met name 's nachts wat frustratie op, maar nabijheid helpt dus ze heeft veel bij ons (in het baby-nestje) gelegen en minder in haar wieg. Ach, we komen zo de dagen wel door. 

Phlora: Ik snap je gevoel helemaal, zeker met weeën die steeds niet doorzetten. Ik heb geen last meer van 'knapjes' gehad. Vannacht wel een hele onrustige nacht gehad. Rond half 4 toch maar weeën gaan timen en tegen vijf uur het ziekenhuis gebeld, omdat ze best regelmatig kwamen. In het ziekenhuis hebben ze mij aan de CTG gelegd. 

Lang verhaal kort: het waren voorweeën die in het ziekenhuis om de +- 7 minuten kwamen (thuis +-5 minuten). Ook nog geen ontsluiting, dus weer terug naar huis met de boodschap dat als het zo blijft ik dus gerust nog kan afwachten. Nu dus maar weer op het wachtbankje. Ergens heb ik het gevoel dat het nog wel even gaat duren en dat ik mogelijk over tijd ga (dan zou het ook een augustus baby worden). Ik hoop vooral dat het niet zo nog weken gaat duren met voorweeën die niet doorzetten, dan gaan het namelijk lange weken worden. 😅

Bedankt voor alle felicitaties! Ze groeit als kool, ze is een halve kilo aangekomen binnen een week. Ze is al zoveel veranderd, als ik de foto's zo zie. Andere mensen viel het ook op.
Ik voed trouwens iedere 3 uur, of nou ja... ik probeer die 8 momenten per dag te halen. Rond middernacht heeft ze extra veel trek, maar als ze daarna in slaap valt, weigert ze ook de fles. Zijn jullie ook zo gaar na het kolven en het voeden?

We zijn nu een week thuis, voelt overigens niet zo. Kraamvisite druppelt zo langzamerhand binnen. Omdat ze een infectie heeft gehad, zijn we erg voorzichtig. Vandaag is ze voor het eerst door iemand anders vastgehouden dan door ons, verpleegsters, kraamzorg en verloskundigen, omdat ik even iets wilde drinken. Meteen gezeur van anderen dat dat niet eerlijk was voor anderen die haar vast wilden houden voor de foto. Pff, ik heb echt geen zin in die concurrentiestrijd. Je hebt geen recht op het vasthouden van mijn baby.

Gefeliciteerd Pinguin, Puzzelstuk en Lenthe! En voor de wachtenden die nog geen baby in hun armen hebben: take care♥️

Wilgentak schreef op 26-07-2021 om 12:24:

Ik voed trouwens iedere 3 uur, of nou ja... ik probeer die 8 momenten per dag te halen. Rond middernacht heeft ze extra veel trek, maar als ze daarna in slaap valt, weigert ze ook de fles. Zijn jullie ook zo gaar na het kolven en het voeden?

De nachten dat we zowel live als met gekolfde melk (en dus moesten kolven) waren echt hel. Je was constant bezig en had niet echt rust. Ik kolf nu max 1 keer per dag en dat is erg ontspannen. Hier zitten we overdag dichter bij iedere 2, uur en in de nacht richting 4 (tussen 3,5 en 4,5). 

kraamvisite, wat vervelend dat men over vasthouden in discussie gaat. Hier vragen we iedereen om een corona zelftest te doen, just to be sure. We hadden ook bezoek dat dat niet nodig vond, want gevaccineerd. Nou dan kom je er niet in en zie wordt het een raam visite. Toen zijn ze uiteindelijk toch een test gaan doen. 

FTM wat heerlijk dat Lias 's nachts nog maar voor één voeding komt. Heeft ie goed getimed met jouw hoofdpijn jammer dat je productie is teruggelopen maar zou me er niet te rot om voelen hoor! Fles is ook prima.

Lapjeskat gefeliciteerd met de geboorte van je zoon, ben benieuwd naar je verhaal.

Lenthe wat schrikken! Het is al gezegd maar ik zeg het nog maar eens: als je er behoefte aan hebt gewoon je verhaal hier neerzetten zonder dat je op anderen hoeft te reageren hoor! Hopelijk wordt je dochter snel beter.

Lampje fijn dat het beter gaat met je kat. Ik heb er zelf twee maar die kunnen niet bij de box. We hebben een aparte ruimte voor ze ivm allergie voor mijn man. Die ruimte is ingericht als 2e huiskamertje en ze kunnen ook naar buiten. En zelf zit ik er een groot deel vd dag. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met de baby, als hun heerlijke rust verstoord wordt.

Phlora mijn man heeft wel een keer gezegd: ik vind het leuk dat je jezelf goed blijft verzorgen (nu zo ingetypt klinkt het misschien raar maar het was een positief bedoeld compliment en ook als zodanig opgevat). Ik doe niet elke dag make-up op hoor, vandaag lekker joggingbroek en wijd shirt. Maar bijv. mn gezichtroutine, scheren, haren idd, dat soort dingen blijf ik wel doen omdat ik het ook leuk vind. Beetje tutten met jezelf. Al is scheren wel een dingetje geworden haha.

Snap wel dat je je down voelt! Lijkt me ook lastig als het fysiek steeds zwaarder wordt. Dan lig je echt af te wachten. Als je steeds weeën hebt gehad is er wel een goeie kans dat je al een beetje ontsluiting hebt en ze woensdag kunnen strippen. Ik was er afgelopen woensdag bij 38+6, en heb nu dus 2 wekelijks controle en ben ik er straks pas weer bij 40+6 -.-" (ben vandaag 39+4) ik hoop die afspraak niet te halen en anders hoop ik wel dat ze gaan strippen! Heb op hier en daar wat gerommel, steekjes en ongesteldheidskrampjes na geen tekenen dat het snel gaat gebeuren helaas.

Ik mag eigenlijk ook niet klagen want heb verder niet zulke erge klachten (hou geen vocht vast, mn bekken voelen prima, en ik kan nog steeds goed op mn zij slapen). Alleen moet ik wel na 1 klusje uitrusten en kijk ik visite na een uur de deur weer uit.

Plukje ik moest glimlachen om "m'n stomme dadels". Ik ben ook wel klaar met die dingen maar blijf ze trouw wegwerken.

Neweve jij hebt weer een heel andere borstvoedingsissue... Apart dat het eigenlijk bij niemand van een leien dakje gaat. Hopelijk zijn ze snel op elkaar afgestemd! 

TweeAapjes moet je in het ziekenhuis bevallen om medische indicatie? Sorry als je het al verteld hebt en ik het gemist heb. Op deze manier lijkt het me erg zwaar en idd hele lange weken! Hopelijk komt de baby gauw.

Neweve en Wilgentak Pfff dat gezeik van mensen. Word er nu al moe van. Hier ging iemand de ene avond stappen en 2 dagen later wilde persoon op visite komen. Daar voelde ik me niet prettig bij. Ik ben nog niet gevaccineerd. Toen was persoon boos en maakte echt ruzie erom. Dat wordt nog wat straks. Ik hoop dat persoon geen koortslip heeft straks, hebben we weer een nieuw drama.

Dat concurrentiestrijd herken ik ook bij 2 mensen. Sowieso worden ze gek als eentje de baby zou mogen vasthouden en de ander niet. Dat is eigenlijk een scenario dat ik moet voorkomen. In het begin maar zoveel mogelijk de mensen apart laten komen en niet samen.

Zelftest gaat hier niet gebeuren, dan breekt echt de oorlog uit vrees ik. Eentje heeft zich al tegen wil en dank laten vaccineren. Dus ik laat ze maar apart komen en handen wassen. Als de baby veilig uit me is ben ik al een stuk geruster en dan wordt het wat mij betreft ook tijd ietsje meer los te laten want ik ben dit gedoe heeeeelemaal zat (maar dit moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk).

Hebben jullie eigenlijk nog leuke serietips? Ik kijk nu Workin Moms, erg leuk. Ik zoek iets grappigs en/of luchtigs. Normaal hou ik meer van de wat spannendere series (Vikings, GoT, Homeland, dat soort dingen) maar ik moet rekening houden met positieve hormonen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.