Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


voor de nog zwangeren onder ons, ik kwam toevallig deze studie tegen, waarin ze met mri kijken naar beweging van de baby. De kleintjes hebben duidelijk een stuk minder ruimte om te bewegen:
https://ndownloader.figstatic.com/files/10132875/preview/10132875/preview.gif
Bron: https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rsif.2017.0593

@tweeaapjes, fijn dat je een ctg had waarmee je ook kon rondlopen en dat uiteindelijk de vacuüm pomp niet nodig bleek (ondanks dat het een sterrenkijker was) Nog een keer gefeliciteerd met je kleine! Hopelijk herstel je zelf snel. 

@mirrie, balen dat het strippen (nog) niet veel doet. Ga je nog voor een tweede poging?

Hier gaat het inmiddels een beetje zijn gangetje. Ik merk wel dat ik sneller emotioneel ben en dat de moeheid ook hier af en toe aanwezig is. Ik heb de middag dutjes dus maar weer ingevoerd. 
Ons dametje is steeds vaker wakker en actief, dus ik ben aan het liedjes zingen en vertel haar hele verhalen.

Mirrie: ik hoop dat het strippen wat heeft gedaan en dat het snel doorzet met als resultaat een wolk van een baby! <3

SingleQueen: gefeliciteerd met je kleine meid! Je bevalling en herstel klinken erg heftig, neem je tijd om het te verwerken en laat de (kraam)tranen gerust stromen. Dat werkt bij mij tenminste. Vervelend ook dat je een kraamhulp trof met wie het niet klikt. Een goede is goud waard hebben wij gemerkt.

Aviendha: dat je de baby minder hard voelt bewegen is inderdaad normaal! Zolang je hem nog ongeveer even vaak voelt is er niets aan de hand werd mij verteld. En als je extra geruststelling wil kun je vast je verloskundige bellen voor een ctg of om extra naar het hartje te luisteren (wat een ctg dus in feite ook doet). In ieder geval was er bij mij geen link tussen de driedubbele navelstreng en beweging voordat de weeën inzetten. Dat was gewoon dikke vette pech.

TweeAapjes: Pittig inderdaad, een persfase van 50 minuten! Fijn dat het ondanks het sterrenkijkergedeelte nog zonder pomp gelukt is.

De baby gaat hier intussen fantastisch. Hij zat gisteren op dag 5 al boven zijn geboortegewicht. De nachten zijn tot nu toe goed te doen, het is namelijk een erg goede slaper. Als hij niet aan het drinken is en geen vieze luier heeft slaapt hij lekker door. Alleen 's avonds is hij wat onrustig en wakkerder, maar dan pakken we hem bij ons en is hij op die manier van standje luchtalarm naar af en toe wat gepruttel te krijgen. Gisteren hebben we een minirondje gewandeld met hem en heb ik een luier verschoond, en vandaag heb ik van de kraamhulp geleerd hoe ik hem moet masseren. Zo leuk! Ik was daarna wel doodop want stilstaan is nog erg vermoeiend, dus doe ik de rest van de dag weer rustig aan.

Nou nog geen baby hier    Heeft totaal niets gedaan het strippen. Ik mag morgen bellen voor een tweede poging, maar weet niet of ik dat wil. Vond het geen pretje dat hele strippen.  Vk had het er evt. over om de vliezen te breken. Misschien dat ik dat vraag als het kan. 

Baalde ook zo ervan vandaag. Ben er zo klaar mee, mentaal gezien dan. Geen reet te doen voor mijn gevoel. Beetje bankhangen en tv kijken (wel lekker de Olympische spelen, vind ik wel leuk) Vandaag ook 2x een wandeling door de wijk gemaakt wellicht dat dat nog iets opwekt.

Bleghh. Sorry voor de egopost. 

Plukje, TweeAapjes en SingleQueen gefeliciteerd met de geboorte van jullie babies <3

Lapjeskat ik had nog helemaal niet op jouw verhaal gereageerd maar idd wel de driedubbele navelstreng in een donker plekje in mijn hoofd opgeslagen... Omdat ik thuis wil bevallen en maar 2 wekelijks controle heb/had, zat ik me een beetje zorgen maken van wat als de baby opeens blijkt teruggeschoten (in dit topic al een paar keer voorgekomen)? Wat als de navelstreng er 3 x omheen zit? Straks ben ik zowat 2 weken niet op controle geweest en is er in de tussentijd van alles gebeurd!
Je bevallingsverhaal klinkt heftig en ik ben blij te horen dat het nu goed met jullie gaat! En wat fijn dat jullie zo'n goeie kraamhulp hadden.

FTM snachts uren met je baby lopen tot ie slaapt.. pfoe, respect. Ik kan me voorstellen dat je misschien in een noise cancelling headphone wil investeren maar pedagogisch gezien niet de juiste oplossing. En dat ie overdag een engeltje is maakt ook een hoop goed denk ik!

Mirrie heel begrijpelijk hoor... na dat strippen hoop je toch dat er wat gaat gebeuren anders deden ze 't niet! Ik ben minder lang over tijd dan jij en hoop heel erg op een baby dit weekend. Ik hoop het ook voor jou!!

En Phlora hoe gaat ie met jou nu? Wij drietjes (jij Mirrie en ik) zijn nu de enige die nog wachten denk ik? Maar ik als laatste uitgerekend dus ik mag nog niet zo zeuren

Jane the Virgin ken ik, heel grappig!! Workin' Moms zit ik nu in S5 en begin mn interesse een beetje te verliezen. Misschien later weer oppakken. Over The Bold Type heb ik al vaker goeie dingen gehoord, staat op mn lijstje.
Virgin River lijkt me toch iets te saai maar ik moet het maar een kansje geven want hoor echt veel mensen die het heel leuk vinden. 

Oh Mirriemirrie, wat balen zeg dat het strippen niet gewerkt heeft. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je misschien je vliezen wil laten breken door de verloskundige als dat een optie is. Ik duim hard voor je mee dat je snel je baby hebt (en natuurlijk ook voor alle anderen die nog wachten op hun baby). 

SingleQueen: Jij ook nog gefeliciteerd met de geboorte van je baby! 

Hier gaat het wel redelijk. De kleine is echt een schatje. Hij heeft alleen 's nachts heel veel last van darmkrampjes. Dit herkennen we ook van de oudste, dus we weten dat we er even doorheen moeten, maar dat is toch even afzien. Het helpt niet mee dat de oudste behoorlijk verkouden is en zich niet lekker voelt. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel spannend vind. Ik hoop dat hij zijn broertje niet aansteekt, maar de kraamzorg gaf ook aan dat ik hem daar niet voor kan afschermen. We wachten het maar af.

ah heel herkenbaar Mirrie! Dat wachten is ook saai! En dan ben jij nog een stukje verder dan ik ben. Balen dat het strippen niks geeft gedaan. Misschien is vliezen breken dan een betere optie inderdaad! Hoop voor je dat het spontaan snel begint! 
Aviendha, hier ook nog een wachtende en volgens mij vivavette ook nog. Nog 5 wachtende in totaal dus. 
Virgin river kijkt trouwens wel fijn weg! 
Tweeappjes, vervelend van die krampjes. Heb je daar al iets voor? Ik kreeg van de kraamzorg van een vriendin de tip om nu alvast te starten met orthiflor start. Dat kun je ook de baby geven. Schijnt goed te helpen voor krampjes. 
Hier dus ook nog geen baby. Woensdag dacht ik even dat er wat ging gebeuren. Had zware benen en menstruatiekrampen, maar donderdag was het compleet weg. Maar toen merkte ik wel dat ze dieper was ingedaald. Had ineens geen last van maagzuur meer en schijn nu te waggelen 🙈 
Vandaag weer van die menstrustiekrampen dus er gebeurd in ieder geval wel wat. Maar nog geen weeën. Hopelijk kan de baby de uitgang snel vinden 😅

Oww sorry Lampje en Vivavette, zat verkeerd te kijken. Hopelijk dit weekend een babyboom  

Hi dames! Even een hele korte ego update van mij. Wij zijn donderdag ouders geworden van onze zoon Oskar. De bevalling was pittig maar ik kijk er heel positief op terug. Nu bijkomen en genieten, ik zal snel wat meer vertellen.

Even voor dames die nog wachten; heel veel sterkte en succes. Ik hoop dat jullie geduld niet meer te lang op de proef wordt gesteld 

Gefeliciteerd Vivavette! Leuke naam! 

Ja we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Hopelijk komt de "verlossing" snel. Net weer overlegd met de vk, maar ze hebben het heel druk. Misschien dat ze vanmiddag nog komt om ontsluiting te checken en evt strippen of vliezen breken, maar moest er al wel rekening mee houden dat het morgen zou worden  Ook niet echt motiverend. 

Gefeliciteerd Vivavette met de geboorte van jullie zoon! Neem lekker de tijd om bij te komen en te genieten. 
Vervelend Mirrie dat ze zo druk zijn. Hopelijk kan ze vandaag tijd voor je maken. 

Gefeliciteerd Vivavette! Mooie naam ook. Nu lekker bijkomen en genieten van elkaar.

Mirriemirrie, ik hoop voor je dat je verloskundige alsnog langs geweest is. 

gefeliciteerd vivavette

gefeliciteerd vivavette!

Gefeliciteerd Vivavette! Mooie naam hoor!

Gefeliciteerd Vivavette! Leuke naam inderdaad, stond ook op ons lijstje

Ik duim voor jullie dat jullie baby snel komt Mirrie, Aviendha, Lampje en Phlora 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.