Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes Plukje en Tweeaapjes! Geniet ervan! 

Jaa Gefeliciteerd Tweeaapjes! ♥️

Gefeliciteerd TweeAapjes!

Phlora

Phlora

28-07-2021 om 16:18 Topicstarter

Wat heerlijk weer nieuwe babies erbij! Plukje en TweeAapjes van harte! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en met jullie mooie mannen.
Vivavette wat grappig dat je al zon datum in gedachten hebt, ik hoop dat het klopt of dat zoon zich al eerder aandient.
Neweve, haha ja Augustus mensen zijn ook geweldig helemaal niks mis mee, maar als ik de keuze heb heb ik liever dat ze gisteren dan vandaag komt Hmm zoveel borstvoeding is weer een andere orde, een vriendin van mij had dat ook maar daar leidde het ook tot uitdagingen zoals verslikken. Hoe gaat het nu als je dochter drinkt?
Wat vervelend Wilgentak, dat je bezoek zich zo opstelt zeg. Kan me ook best voorstellen dat je de eerste periode nog heel bezitterig bent zelf bij baby. 'Mine'

tenor.gif?itemid=17881915

Aviendha hahaha ja scheren dat herken ik. Ik scheer mn punani al maanden op goed geluk en ik kan nauwelijks nog de achterkant van mn bovenbenen afdrogen, ik krijg mijn ene arm niet meer om die dikke buik heen Hou jij het nog een beetje vol? Wat heerlijk dat je geen vocht vasthoudt!
FTM, hele goed instelling hoor, alles wat zoon meekrijgt is meegenomen en kunstvoeding is ook prima! Vind je man het leuk, dat hij wat meer kan doen?
Lapjeskat, dank je voor het delen van je verhaal, wat heftig maar een goede keuze dus die keizersnede! Ik had als baby ook 3 maal de navelstreng om mijn nek en had longproblematiek. Ben nu verder een topfit gezond persoon. Vieze poepluiers komen er nog genoeg jouw kant op! Probeer te genieten van het samen thuis zijn en dat je man nu ook wel even een stroomversnelling 'baby bonding' krijgt. Voor je het weet ren jij weer rond. Heel veel beterschap gewenst.
Oh Mirriemirrie ik snap je nieuwsgierigheid zo goed, ik knapte met 13 weken al uit elkaar van nieuwsgierigheid, ik had het nooit zo lang volgehouden haha!
Lenthe, hoe gaat het met jullie? Ik denk vaak aan jullie.
Pinguin, wat fijn dat zoon redelijk doorslaapt! Zo snel al! Ik snap zo goed dat je gek wordt van dat rustig aan doen, ik ben zelf normaal ook heel actief en beweeglijk en ik word er irrationeel chagrijnig van dat mijn lijf niet meer zo meewerkt

Lastig he, dat bezoek dat langskomt en niet wil vaccineren ofzo. Ik ben zelf 3 weken terug voor de 2e keer gevaccineerd dus dochter heeft via mij antistoffen mee. Ik sta er nu enigszins ontspannen in: ik weet dat mijn schoonzus heeeel graag wil vasthouden en natuurlijk beide oma's. De rest van de fam (allemaal (schoon)broers) kunnen we denk ik wat makkelijker op afstand houden. Sta er nu nog helemaal relaxt in maar als ze er straks is schiet ik mogelijk in een 'my precious' houding.

Nou, hier vanochtend controle gehad, zit nu ergens tussen 40+2 en 41 weken. Geprobeerd te strippen maar alles nog potdicht. Nu wel de hele tijd beetjes bloedverlies, passend bij toucheren. Wel vervelend.
Dinsdag heb ik nog een controle bij de verlos en als dochter er dan nog niet is, moet ik woensdag naar het zhuis. Daar een echo, ECG en beoordeling vruchtwater om te kijken of het goed gaat met dochter en mogelijk inleiding. Omdat ze zo groot is drukte de verlos mij wel op het hart een inleiding dan echt te overwegen, dus dat zullen we ook doen. Ik hoop heel erg dat ze alsnog vanzelf komt.
Verder voel ik me vandaag bijzonder goed, ik ben nog even de stad in geweest en heb voor mezelf (te veel) geshopt, dus ik voel me weer wat beter en minder down Ook nog voedingbh's gekocht bij H&M die ik echt even wil aanraden: ze zitten super comfortabel, echt de fijnste bh's die ik ooit heb aangehad. 
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0967460001.html?gclid=CjwKCAjwgISIBhBfEiwALE19SYBerR-xmSSKC1C2NGj-Pv-XgQdw68GfGaGCvq_S1uWfOaYsXn4BiBoCpgAQAvD_BwE

Series die ik graag kijk: allerlei trash series op Videoland (The Bachelor, Are you the one, Married at first sight australia, B&B Vol liefde) maar ook een hele goede genaamd Why Women Kill. Netflix: als je Workin Moms leuk vindt vind je wellicht The Duchess ook leuk, Modern Family, Outlander, Dead To Me, Rita, You, Bridgerton, Dirty John en een van mijn allerfavorieten: Derry Girls. Disney+: Desperate Housewives. Voor films raad ik aan: What To Expect When You're Expecting, omdat hij grappig is en leuk voor als je zelf zwanger bent.

Gefeliciteerd met jullie lieve baby's Plukje en TweeAapjes!

Kraambezoek: hier gelukkig geen antivaccers in de omgeving, al is nog niet iedereen volledig ingeënt. Zieke mensen en mensen met lichte klachten houden we buiten de deur en dat snapt iedereen gelukkig. Daarom is het bezoek van vandaag niet langsgekomen. Jammer maar die komen nog wel een andere keer. Wij doen ook niet meer dan 1 bezoek per dag, want mijn energie is nog heel laag. Verder heeft nog niemand hem vastgehad (behalve al dat zorgpersoneel natuurlijk). Hij slaapt ook vrijwel altijd als hij niet aan de borst ligt of verschoond wordt, en hem wakker maken voor visite doen we niet aan.

Borstvoeding: gisteren veel stuwing gehad, vandaag gaat dat beter. Voorlopig drinkt hij alleen aan de borst, al lukt het ook wel goed om met de hand de grootste druk eraf te kolven. Aanhappen is nog weleens moeilijk, en daardoor zijn de puntjes van mijn tepels een beetje stuk gegaan in de eerste dagen. Daarvoor heb ik nu lanolinezalf, dat werkt wel goed tegen de gevoeligheid en het is al aan het genezen. Verder laat ik mijn borsten na elke voeding even goed aan de lucht drogen en blijf ik er daarna zoveel mogelijk vanaf. Ik gebruik zoogcompressen van de Kruidvat, die bevallen mij prima.

Herstel: gaat gelukkig heel goed. Ik kan weer zelfstandig uit bed komen, douchen, een beetje rondlopen en per dag een paar keer traplopen. De baby uit bed tillen nog niet maar ik kan tenminste zelf naar zijn wiegje lopen om te kijken wat er aan de hand is. Morgen komt de verloskundige weer langs en die gaat kijken of de hechtingen er al uit mogen. Ik heb trouwens 1 voordeel ontdekt aan de kiezersnee: je hebt relatief weinig bloedverlies achteraf. Ieder nadeel heb z'n voordeel, zullen we maar zeggen.

Kraamzorg: wij hebben een heel lief mens getroffen. Ze heeft veel ervaring en helpt ons goed op weg met de verzorging en de borstvoeding. Ze doet ook de was, stofzuigt en houdt de badkamer netjes en schoon. En ze heeft handige tips zonder opdringerig te zijn. We zijn heel blij met haar.

Vandaag heb ik even een berg babyspullen bijbesteld die erg handig blijken te zijn. De voorraad hydrofielen wordt wat uitgebreid en hij krijgt een extra setje kleding. Daarnaast ook een simpele handkolf besteld en wat bewaarzakjes. Die gaan we volgende week eens uitproberen.

Nou hier vanochtend gestript. Vond het geen pretje! Pijnlijk en baby begon er ook flink van te bewegen. Maar heb wel 2 cm ontsluiting en ze heeft de vliezen al wat los kunnen maken!  Als dit niks doet dan zaterdag weer een poging! 

Fijn dat je 2 cm ontsluiting hebt Mirrie! Heb je dat zelf ook gemerkt door voorweeën of iets? Hopen dat het strippen helpt! 
Ik ben gisteren weer bij de verloskundige geweest. Had gisteren ook wat krampen onderin mijn buik en zware benen. Ze stelde voor om te kijken of ik al wat ontsluiting had en eventueel strippen, maar dat wilde ik nog niet. Als het dan nog potdicht zit ben ik denk ik een beetje down denk ik en ik wil mijn lichaam graag rustig de kans geven. Nu afgesproken om dat eventueel morgen nog te doen en dan a.s. dinsdag of woensdag naar de gyneacoloog voor een echo en ctg en bespreken inleiden. Ik ben dan 41 weken zwanger. 
Maar ik merk wel dat ik nu wat druk begin te voelen, van er ‘moet’ wel iets gaan gebeuren. En dat wil ik eigenlijk niet. Vandaag heb ik ook helemaal geen krampen of iets meer. Moet zien dat ik dat relaxte gevoel wat ik had weer terug krijg. Misschien helpt het om wat afleiding te zoeken vandaag. Maar ik weet niet zo goed wat. Series en tv geeft niet genoeg afleiding en als ik met iemand afspreek ga ik het er alleen maar over hebben dus dat werkt ook niet. Iemand nog tips? 😂

Lampje279 schreef op 29-07-2021 om 12:10:

 Misschien helpt het om wat afleiding te zoeken vandaag. Maar ik weet niet zo goed wat. Series en tv geeft niet genoeg afleiding en als ik met iemand afspreek ga ik het er alleen maar over hebben dus dat werkt ook niet. Iemand nog tips? 😂

Als je het fysiek nog kan een stuk fietsen (over lekker veel hobbels ), picknick mand met lekker eten mee (ananas, bitter lemon, en een broodje met extra sambal). 

Phlora

Phlora

29-07-2021 om 12:35 Topicstarter

Neweve schreef op 29-07-2021 om 12:30:

[..]

Als je het fysiek nog kan een stuk fietsen (over lekker veel hobbels ), picknick mand met lekker eten mee (ananas, bitter lemon, en een broodje met extra sambal).

Ik durf juist geen pittig eten meer, ben als de dood dat ik aan de diarree ben tijdens de bevalling

Spannend Mirrie, ik hoop dat het helpt. Lampje, we zitten in hetzelfde bootje, ik hoop zo op 2 mooie babies voor ons voor de zhuis controles.

Heb alles helemaal bijgelezen maar even een egopostje. Ik ben vandaag uitgerekend, uiteraard gebeurt hier nog helemaal niks interessants. Maar ik merk wel dat het toch spannender voor me wordt. Baby beweegt wel maar minder hard heb ik het idee. Ik mis de venijnige schoppen. Dan denk ik gelijk aan de driedubbele navelstreng  heb gebeld dat de 1 x per 2 weken controle mij niet lekker zit en nu mag ik morgen komen ze zei ook dat eigenlijk alleen de frequentie van bewegingen uitmaakt, niet hoe hard het is. Dat is wel fijn om te horen maar ik kom alsnog lekker morgen. 

Ik lees nog steeds bij, alleen even de fut niet om uitgebreid op iedereen te reageren.
Spannend @ Lampje & @Advienha & @mirrie & @Phlora ! Ik hoop dat jullie snel bevallings nieuws te delen hebben en lekker kunnen baby knuffelen.

@Lapjeskat fijn dat het herstel al beter gaat! 

Even ego post. Hier is het 16 dagen eigenlijk echt perfect gegaan, met maar 1 voeding per nacht. Laatste paar nachten zijn echt drama, dus weinig slaap. Hoop dat dat snel weer goed komt.  Verder is ons zoontje overdag wel een engeltje en slaapt in zijn eigen bedje. 's Nachts wil hij alleen maar gedragen worden en moeten wij lopen om hem in slaap te krijgen. Dit kan alleen wel uren duren poehh. Daarna slaapt hij wel vaak 4 uur achter elkaar. Moet er maar even doorheen. 

hallo! Het duurde even voordat ik weer boven water kwam. Voor de tabel: ik 37, man 40, 1e kindje. Uitgerekend en geboren op 19 juli.

Door medische indicatie werd ik ingeleid een dag voor mijn uitgerekende datum. De eerste twee ballonnetjes bleven niet goed zitten. Dus na enkele uren kreeg ik tabletten om de twee uur om weeen op te wekken. Na een uur if 6 kreeg ik aanhoudende kramp, maar ik kon geen weeen onderscheiden vd kramp. Dus de verpleegkundige zei dat we wel even afwachten. Na nog eens twee uur deed de aanhoudende kramp echt zeer. Aangesloten op monitor en t bleek dat mijn weeen heel dicht op elkaar zaten. Had nu ook 1 cm ontsluiting. Daarna ging t heel snel naar heftig. Mijn vliezen braken, waarop de weeen nog heftiger werden. De anesthesist was onderweg voor ruggenprik, maar inmiddels vond mijn dichter de weeen niet leuk, dus moest extra gemonitord worden. Ik mocht ook nog maar in 2 posities liggen voor baby’s hartslag en ik door alle draden aan/uit mijn lijf. Dit was kut want ik kon de weeen niet goed opvangen in die posities en ze kwamen ook kort na elkaar. Toen de ruggenprik eindelijk gezet was (3 pogingen) werkte deze pas enkele uren later. Toen had ik al 8 cm ontsluiting. Daarna heb ik nog 1 dutje gedaan en toen moesten we toch kijken of het wel goed ging met de baby door een bloedtest. Inmiddels had ik 10cm ontsluiting maar nog niet goed ingedaald.  De bloedtest was goed en rond een uur of 8 s ochtends begin ik persweeen te voelen. Helaas mocht het ruggenprik pompje niet meer gebruikt worden, wat voor mij als een verrassing kwam, want het enige alternatief voor pijnmedicatie dat ze me wilden geven was paracetamol. Het persen was niet zoals ik me had , ik kreeg ook ‘hot flushes’ en werd misselijk. Maar na ongeveer een uur werd onze dochter geboren. Gezond en wel!! De laatste twee pers weeen waren bijzonder pijnlijk, ik voelde hoe ze uit me kwam, maar ik voelde ook hoe ik daar scheurde  . Ik verloor bijna een liter bloed en heb 10+ hechtingen. Gelukkig mocht ik 2 nachtjes in t ziekenhuis blijven, maar ik ben fysiek en mentaal echt gesloopt. Ik heb ook geen luiers kunnen verschonen de eerste 3-4 dagen, of de baby zelf uit haar bedje kunnen optillen. Wel fantastisch om te zien hoe mijn msn alles oppakte incl haar eerste badje. Pas op dag 4 heb ik 1 trap op en afgelopen en dat was eigenlijk al teveel.  Gelukkig ging het borstvoeden direct goed. Onze kraamhulp daarentegen was waardeloos, we hebben ze iedere dag uren eerder naar huis gestuurd. Ik had haar gewoon helemaal moeten wegsturen na dag 1 of 2, maar mentaal kon ik dat er niet bij hebben. De beloofde tussentijdse evaluatie bleef uit en de eind evaluatie mocht ik op papier invullen onder toeziend oog vd kraamhulp.  Nu 1.5 week later ben ik fysiek nog steeds het liefst horizontaal. Ik kan niet veel, wat vervelend is, zeker nu mijn man terug op werk is (gelukkig thuiswerken). Maar ik installeer me nu op een lange bank waar ik ook kan liggen. De hechtingen zijn eruit, maar het doet nog steeds zeer, evenals de ontlasting doen.  Al met al heeft de postpartum periode mij het meest overvallen. Ik had nu al wel boodschappen willen doen of een wandelingetje, maar dat kan ik nog echt niet. 

Phlora

Phlora

29-07-2021 om 15:55 Topicstarter

Aviendha schreef op 29-07-2021 om 13:38:

Heb alles helemaal bijgelezen maar even een egopostje. Ik ben vandaag uitgerekend, uiteraard gebeurt hier nog helemaal niks interessants. Maar ik merk wel dat het toch spannender voor me wordt. Baby beweegt wel maar minder hard heb ik het idee. Ik mis de venijnige schoppen. Dan denk ik gelijk aan de driedubbele navelstreng heb gebeld dat de 1 x per 2 weken controle mij niet lekker zit en nu mag ik morgen komen ze zei ook dat eigenlijk alleen de frequentie van bewegingen uitmaakt, niet hoe hard het is. Dat is wel fijn om te horen maar ik kom alsnog lekker morgen.

Groot gelijk hoor een egopost, mag ook gewoon als je je ergens zorgen om maakt of iets kwijt wil! Ik had ook gebeld vorige week omdat ik de baby minder voelde waar ze eerst echt aan acrobaat was. Volgens de verlos lag het eraan dat ze het gewoon heel krap heeft nu en dus ook minder kan bewegen. Wat hier helpt is in bad gaan: dan schopt ze al mn organen bont en blauw en beweegt heel mn buik alsof ik er een drieling in heb zitten.  

Aviendha schreef op 29-07-2021 om 13:38:

Heb alles helemaal bijgelezen maar even een egopostje. Ik ben vandaag uitgerekend, uiteraard gebeurt hier nog helemaal niks interessants. Maar ik merk wel dat het toch spannender voor me wordt. Baby beweegt wel maar minder hard heb ik het idee. Ik mis de venijnige schoppen. Dan denk ik gelijk aan de driedubbele navelstreng heb gebeld dat de 1 x per 2 weken controle mij niet lekker zit en nu mag ik morgen komen ze zei ook dat eigenlijk alleen de frequentie van bewegingen uitmaakt, niet hoe hard het is. Dat is wel fijn om te horen maar ik kom alsnog lekker morgen.

Groot gelijk hoor Aviendha! Ik zou me er dan ook niet prettig bij voelen! Fijn dat je zo snel terecht kan!

FTM: het is ook zoeken soms met zo'n kleintje. Denk je een ritme te hebben, dan is het ook zo weer overhoop gegooid! 

Pinguin: och die hormonen! Daar zie ik ook wel weer tegenop. Fijn dat je iig vreugdetranen gebt en geluk voelt! Geniet ervan met z'n allen.

Lampje: nee geen voorweeën gehad, je schijnt bij een volgende zwangerschap al ontsluiting te kunnen hebben, zonder dat er iets gebeurt. 

Ik snap je gevoel hoor, over niet willen laten checken omdat je dan wellicht teleurgesteld bent. Daarom heb ik ook gewacht tot 41 wkn.

Singlequeen: gefeliciteerd met je dochter! Klinkt als een heftige bevalling. Neem je tijd om bij te komen. Het heeft ook tijd nodig. Hier de vorige keer ook lang last van hechtingen gehad en ook pas na 2 weken een rondje gelopen. Verder was ik een slappe vaatdoek. Schakel optijd hulp in als je het niet trekt.

Nou strippen doet niet veel. Baby is wel druk maar verder geen krampen of beginnende wee te bekennen. Hopelijk vannacht meer actie in de tent.

Ook ik lees nog alles bij, maar ik vind het lastig om op iedereen persoonlijk te reageren ( iets met slaap te kort enz.). Voor iedereen die nog niet bevallen is: ik hoop dat jullie snel je baby in je armen mogen hebben.

Mijn bevallingsverhaal: Dinsdagnacht rond 0:00 uur werd ik wakker van wat ik dacht te herkennen als voorweeën (net als de nacht daarvoor). Rond 03:00 uur werd de pijn heftiger en besloot ik weer het ziekenhuis te bellen. Zij gaven mij de tip om even onder de warme douche te gaan staan, dan zou ik snel genoeg merken of het weer voorweeën waren of ontsluitingsweeën. Onder de douche werd het steeds heftiger. Ik ben daarna nog even op bed gaan liggen en ik heb rond 05:00 uur weer gebeld. Ik mocht toen meteen komen. Weer aan de CTG gelegd en daar leek niet veel op te gebeuren. Ze hebben het toen opnieuw aangesloten en de pieken schoten omhoog! Bij het toucheren bleek ik ook al 4 cm ontsluiting te hebben. We mochten dus blijven en ik kreeg een draadloze CTG, zodat ik ook kon gaan rondlopen. 

Na een tijdje hebben ze gekeken hoe ver ik gevorderd was: 5 cm. Op dat moment hebben ze mijn vliezen gebroken en schoot ik meteen door naar 6 cm. Om de weeën te bevorderen ben ik onder de douche gaan staan. Dit heb ik geweten: de weeën kwamen toen zo snel (en hielden lang aan), dat ik geen kans kreeg om ervan bij te komen. Na een tijdje zat ik op 8 cm. Hier ben ik lang op blijven hangen. Ik heb daarom oxytocine toegediend gekregen om de weeën te bevorderen. Ik vond de pijn zo heftig dat ik pijnstilling wilde. Ik heb toen een morfinepompje gekregen met remifentanil. Dat was mijn nieuwe beste vriend. 

Na +- 30/45 minuten zat ik op volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Tegen het eind was ik zo op dat de verloskundige de gynaecoloog erbij heeft gehaald om te kunnen assisteren met een vacuümpomp. In totaal 50 minuten geperst en is onze zoon geboren. Achteraf gaven ze aan dat ze de vacuümpomp niet echt gebruikt hebben (alleen aangesloten) en dat ik het toch zo goed als op eigen kracht gedaan had. Voor de vacuümpomp hebben ze wel een knip gezet. De baby bleek trouwens een sterrenkijker te zijn, waardoor het wat lastiger ging. Ook bleek hij groter te zijn dan geschat (3800 gram i.p.v. 3000-3500 gram). De verloskundige vroeg zich af hoe hij in mijn buik had kunnen zitten, want die was echt heel bescheiden. Al met al vond ik de bevalling erg pittig en ben ik blij dat het erop zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.