Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021

Meiden reunite voor onze laatste loodjes!

Op Viva was ik Phloxx, nu overgestapt op Phlora.

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendBevallenGeslacht
Puzzelstuk32221 juli
20 juli
Meisje

Firsttimemom
29/32

115 juli10 juliJongen
Phlora30/34121-26 juli
(verschillende metingen)

3 aug

Meisje
Neweve30/30119 juli13 juliMeisje
Pinguin
30/31

216 juli16 juliJongen
Lenthe
34/36

223 juli
17 juli

Meisje
Vivavette29127 juli
29 juli

Jongen

Lapjeskat29/33118 juli
24 juli

Jongen
Mirriemirrie35222 juli
1 aug

Meisje
Aviendha29129 juli
8 aug

Jongen

TweeAapjes
28

231 juli

27 juli

Jongen

Lampje27932127 juli
4 aug

Meisje
Plukje8337222 juli

27 juli
Jongen

Lapjeskat: dat is zeker fijn, om van die nachtvoeding af te komen. En leuk zeg al die taalgerelateerde zaken! Dat gevoel heb ik hier nog niet! Gaat het goed met vaste voeding?

Hier is het qua voeding een beetje wisselend, de ene keer in de avond (tussen 11 en 12) maar vannacht weer rond half 2. Omdat het nog altijd een licht jongetje is, gaan wij niet actief afbouwen, maar ik hoop wel dat het binnenkort zo ver is dat we de nachten doorslapen. 

Lapjeskat schreef op 25-05-2022 om 09:29:

Hier nog geen noodzaak tot rennen, buikligging is nog altijd favoriet en hij draait soepeltjes om zijn as. Wel is hij weer in een sprong, en die lijkt nu met name taalgerelateerd. Bij bepaalde liedjes met "dansjes" begint hij zelf op het juiste moment te "dansen". Als we "papa" of "mama" zeggen verschijnt er een brede lach en bij "knuffel?" gaan zijn armpjes wijd (en indien mogelijk laat hij zich bovenop je neervallen). "Eten!" is ook een goede manier om zijn aandacht te trekken

Ik heb gehoord dat ze rond een jaar praten of lopen, en dat er daarna weer energie/ruimte is voor de andere ontwikkeling. Die van jou is duidelijk bezig in het praten straatje. Super leuk lijkt het me om zo iets meer interactie te hebben. 

Leuk die ontwikkelingen, en ook leuk dat elke baby dat op z'n eigen manier doet! 
Dochter slaapt hier eindelijk weer redelijk goed na 2,5 maand. Blijkt dat ze dus al waarschijnlijk een paar keer oorontsteking heeft gehad volgens de huisarts, zo sneu.  Ze is dan ook continue verkouden, vaak koorts een paar dagen achter elkaar. Nu afwachten totdat ze 1 is, dan waarschijnlijk doorverwijzing naar kno voor buisjes.
Verder tijgert ze de hele kamer door. Dus goed opletten wat er op de grond ligt. Zoon kan goed kleine legoblokjes laten slingeren. 
Ze eet sinds twee weken volledig mee met alles. Brood bij ontbijt, brood in de middag. Krijgt vaak al eerder avondeten vanwege honger, om vervolgens boos te worden als wij gaan eten. Dan eet ze nog een keer. Ze eet daadwerkelijk alles, letterlijk "hap, slik weg" haha.

Mirriemirrie schreef op 25-05-2022 om 19:27:

Leuk die ontwikkelingen, en ook leuk dat elke baby dat op z'n eigen manier doet!
Dochter slaapt hier eindelijk weer redelijk goed na 2,5 maand. Blijkt dat ze dus al waarschijnlijk een paar keer oorontsteking heeft gehad volgens de huisarts, zo sneu. Ze is dan ook continue verkouden, vaak koorts een paar dagen achter elkaar. Nu afwachten totdat ze 1 is, dan waarschijnlijk doorverwijzing naar kno voor buisjes.
Verder tijgert ze de hele kamer door. Dus goed opletten wat er op de grond ligt. Zoon kan goed kleine legoblokjes laten slingeren.
Ze eet sinds twee weken volledig mee met alles. Brood bij ontbijt, brood in de middag. Krijgt vaak al eerder avondeten vanwege honger, om vervolgens boos te worden als wij gaan eten. Dan eet ze nog een keer. Ze eet daadwerkelijk alles, letterlijk "hap, slik weg" haha.

Wat vervelend Mirrie van de oorontstekingen. Weet dat je niet tot 1 jaar hoeft te wachten om een doorverwijzing naar de KNO-arts te vragen. De richtlijnen geven aan 3 oorontstekingen in 6 maanden of 4 oorontstekingen in 1 jaar tijd.

Hier helaas ook veel oorontstekingen bij ons mannetje. Hij zit nu aan zijn tweede dubbele oorontsteking, terwijl de vorige letterlijk 1 maand geleden was. Huisarts gaf de bovenstaande richtlijn aan, maar ondanks de antibiotica knapt hij er niet echt lekker van op. Ik durf te voorspellen dat hij er binnen een paar weken weer een heeft, dus ga toch nog eens navragen of we niet alsnog al doorverwezen kunnen worden naar de KNO-arts. Bij mijn oudste hebben we netjes de 3 oorontstekingen afgewacht en tegen de tijd dat hij bij de KNO-arts terecht kon zat hij al aan 4 oorontstekingen in 3 maanden tijd. Dat bespaar ik onze jongste graag. 

Ach wat sneu die oorontstekingen van jullie kleintjes Mirrie en TweeAapjes! Beterschap voor ze.

De nachtvoeding is nog niet helemaal vervallen, afgelopen nachten was het 5.00... gelukkig ging hij wel weer verder slapen daarna. Actief afbouwen doe ik ook niet, zijn ritme volgen heeft tot nu toe prima gewerkt voor hem en ons dus geen reden om daarvanaf te stappen. Vorige week had ik wel ineens weer kloven, paar keer niet goed aangelegd denk ik. Ik was vergeten hoe gemeen pijnlijk dat was. Weer even streng geweest op goed aanhappen en veel smeren met zalf en het is nu weer hersteld.
Vaste voeding gaat goed, hij eet inmiddels mee met de lunch en het avondeten en dan nog een keer fruit tussendoor. Met avondeten is de hoeveelheid die hij eet heel wisselend, maar er gaat altijd wel iets in, zelfs met heel kruidige sauzen enzo. Met de lunch kan hij heerlijk bunkeren.

Hier wordt er door familie inmiddels alweer gevraagd naar verjaardagscadeaus voor zijn eerste verjaardag. De tijd vliegt voorbij!

Tweeaapjes: goed dat je het zegt, zo had ik het niet begrepen van de huisarts. Ik wacht het nog even af. Het lijkt nu rustig met de oren na de laatste kuur. Hopelijk blijft het even zo. Er schijnt ook een erfelijke aspect aan oorontstekingen te kunnen zitten en ik heb zelf tot groep 5 denk ik meerdere oorontstekingen gehad en meerdere keren buisjes. Ik hoop dat dat dochter bespaart wordt.

Lapjeskat: gaat snel hé. Alweer 1 jaar bijna, niet te bevatten. Fijn dat de borstvoeding voor jullie nog goed gaat en werkt, dan zo lekker laten als het voor beide goed gaat.

Ach wat sneu die oorontsteking. 

Gaat zeker snel, gewoon dat we aan het nadenken zijn over haar verjaardag. De tijd gaat zo snel! 

@Lapjeskat, mooi dat borstvoeding nog steeds werkt. Hier geef ik ook nog borstvoeding maar 2 a 3 voedingen per dag, de rest gaat met kunstvoeding. Ik vond kolven op een gegeven moment teveel kosten dus dit geeft een hoop rust.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.