Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Tinkeltje37 schreef op 08-07-2021 om 17:01:

Ik zal wat meer over mezelf vertellen. Ik ben 37 en dit is ons derde kindje. We hebben 2 jongens van 1 en 5.

Ik heb gisteren positief getest. Volgens mijn eigen berekening ben ik rond 18 maart uitgerekend.

Leuk Tinkeltje, dat jij ook zwanger bent van de derde! En ook al twee jongens lees ik. Ik ben benieuwd of wij nog een jongetje erbij gaan krijgen, of een meisje (al kan ik me dat haast niet voorstellen haha, voelt nu alsof we alleen maar jongens kunnen maken  )

Hoi Dames, ik zou ook graag mee willen schrijven met jullie. 

Gistere heb ik positief getest en denk dat de uitgerekende datum 21 maart is. Hier wordt het ook ons derde kindje. We hebben 2 jongens van 3,5 en bijna 2 jaar. 

Ga binnenkort ook maar bellen voor het maken van een afspraak bij de verloskundige. 

Sterrewaterman schreef op 12-07-2021 om 07:26:

Hoi Dames, ik zou ook graag mee willen schrijven met jullie.

Gistere heb ik positief getest en denk dat de uitgerekende datum 21 maart is. Hier wordt het ook ons derde kindje. We hebben 2 jongens van 3,5 en bijna 2 jaar.

Ga binnenkort ook maar bellen voor het maken van een afspraak bij de verloskundige.

Leuk, gefeliciteerd! Ook al twee jongens haha.


Ik ben zojuist gebeld door de verloskundige en heb donderdag 5 augustus de eerste echo  Nu kan het aftellen beginnen. 

Leuk! Welkom allemaal! Ik zal me er aankomende dagen eens aan wagen om hier een tabel te maken.

Ik ben ook heel benieuwd naar het geslacht. Ik heb wel een kleine voorkeur voor een meisje, maar vooral omdat dat me gewoon leuk lijkt. Lijkt me ook beter voor de balans in het gezin.

Willen jullie het geslacht van te voren weten? Wij wel. Sowieso uit praktische overwegingen. (Als het een meisje is kan ik 3 opbergdozen met kleding weg doen) Maar ook voor mijn man, voor hem werd het allemaal veel echter zodra hij het geslacht wist. 



Hoi dames, gefeliciteerd allemaal!
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben 33 en in verwachting van ons tweede kindje, we hebben al een dochter die deze maand 2 wordt. Mijn uitgerekende datum is rond 10-3. 29-7 heb ik eerste echo!
Tot nu toe geen klachten, af en toe tussen de maaltijden door even een hongergevoel maar verder nergens last van, had ik bij de vorige ook niet.

Wat leuk dat er al een heel groepje ontstaat. Gefeliciteerd allemaal! Ik ga volgende week pas bellen voor een afspraak bij de verloskundige. In het verleden, voordat ik zwanger werd van onze dochter, een miskraam gehad bij 5 weken en daar wil ik eerst overheen.
Spannend bij jullie allemaal al de afspraken, dat maakt het toch echter!

He Vera99, ik zie best wat overeenkomsten. Mijn dochter wordt ook deze maand twee, ik ben ook 33 en mijn uitgerekende datum is ook 10 maart.

Wij willen graag het geslacht weten. Met 16 weken willen wij daar een extra echo voor plannen.
Bij onze dochter hadden we het op laten schrijven en een taart laten maken. Deze keer willen wij tijdens de echo het geslacht al horen en daarna nog wel wat leuks plannen om het te onthullen aan familie.


Hier begint de ochtendmisselijkheid helaas te komen. Bij mijn dochter had ik daar last van tot 21 weken. Ik hoop echt dat dat deze keer anders is..

Summerlovin schreef op 12-07-2021 om 16:06:

Wij willen graag het geslacht weten. Met 16 weken willen wij daar een extra echo voor plannen.
Bij onze dochter hadden we het op laten schrijven en een taart laten maken. Deze keer willen wij tijdens de echo het geslacht al horen en daarna nog wel wat leuks plannen om het te onthullen aan familie.


Hier begint de ochtendmisselijkheid helaas te komen. Bij mijn dochter had ik daar last van tot 21 weken. Ik hoop echt dat dat deze keer anders is..

Wij hebben het precies hetzelfde gedaan bij de eerste en tweede. Nu bij de derde willen we ook weer een geslachtsecho plannen met 16 weken. Nu wil ik het ook graag zelf weer weten tijdens de echo. Zodat ik er zelf alvast even aan kan wennen. Een gezin met drie jongens of twee jongens en een meisje. Voel geen duidelijke voorkeur, maar wel fijn voor mijn beeldvorming. En wat Tinkeltje ook aan gaf, dat maakt het voor mijn man weer wat echter. 

Wij willen ook deze keer weer graag t geslacht weten. Beide zeer welkom is vooral voor de praktische zaken. Wij zullen door onze voorgeschiedenis veel relatief vroege echo's krijgen en hopelijk net als bij onze zoon hierdoor al snel t geslacht weten.

Wat doen jullie mbt coronavaccinatie? Ik heb de eerste vaccinatie een week of 3 geleden gehad en de volgende dus over 2 weken opbde agenda. Vind t een beetje lastige keus.

Ik heb een tabel gemaakt. Ik heb niet van iedereen alle gegevens, dus als je dat er in wilt hebben, wil je het dan dik gedrukt noemen?

Ik heb beide vaccinaties gehad gelukkig. Omdat koorts niet goed is tijdens het 1e trimester, wilde ik geen vaccinatie tijdens het 1e trimester.

Aygo schreef op 12-07-2021 om 21:18:


Wat doen jullie mbt coronavaccinatie? Ik heb de eerste vaccinatie een week of 3 geleden gehad en de volgende dus over 2 weken opbde agenda. Vind t een beetje lastige keus.

Ik heb de eerste vaccinatie ook ongever drie weken geleden gehad, net voor mijn eisprong. De tweede vaccinatie heb ik 4 aug staan, een dag voor de echo. Ik ga hem wel gewoon nemen. Heb er het e.e.a. over gelezen (o.a. wetenschappelijk onderzoek en de adviezen vanuit verloskundigen/gynaecologen) en heb op basis daarvan besloten de vaccinatie door te laten gaan.

Je zou evt nog advies bij de verloskundige kunnen inwinnen?

Tinkeltje37 schreef op 12-07-2021 om 21:23:

Ik heb een tabel gemaakt. Ik heb niet van iedereen alle gegevens, dus als je dat er in wilt hebben, wil je het dan dik gedrukt noemen?

Ik heb beide vaccinaties gehad gelukkig. Omdat koorts niet goed is tijdens het 1e trimester, wilde ik geen vaccinatie tijdens het 1e trimester.

Superfijn die tabel! Houdt het lekker overzichtelijk. Bij mij kun je evt nof toevoegen dat ik 32 jaar ben.

Karavaan schreef op 12-07-2021 om 21:26:

[..]

Ik heb de eerste vaccinatie ook ongever drie weken geleden gehad, net voor mijn eisprong. De tweede vaccinatie heb ik 4 aug staan, een dag voor de echo. Ik ga hem wel gewoon nemen. Heb er het e.e.a. over gelezen (o.a. wetenschappelijk onderzoek en de adviezen vanuit verloskundigen/gynaecologen) en heb op basis daarvan besloten de vaccinatie door te laten gaan.

Je zou evt nog advies bij de verloskundige kunnen inwinnen?

Ik zag idd ook al dat verloskundige en gynaecologen adviseren het wel te doen. Denk ook wel dat ik de 2e ook ga nemen hoor! Van de week ook nog even in gesprek met mijn werkgever (apotheker) wat zij er farmaceutische gezien van vindt.

Verloskundige hier in de stad heb ik al een mail van gezien dat zij het sowieso adviseren. 

Tinkeltje37 schreef op 12-07-2021 om 21:23:

Ik heb een tabel gemaakt. Ik heb niet van iedereen alle gegevens, dus als je dat er in wilt hebben, wil je het dan dik gedrukt noemen?

Ik heb beide vaccinaties gehad gelukkig. Omdat koorts niet goed is tijdens het 1e trimester, wilde ik geen vaccinatie tijdens het 1e trimester.

Heel fijn dat jij ze beide al gehad hebt. Scheelt weer nadenken😉

Bedankt voor t maken van de tabel! Heel fijn.

  1. Ik ben trouwens 33 en zwanger van ons 3e kindje. Ons eerste had vorige maand 18 moeten worden maar heeft helaas maar 10 dagen geleeft. Verder hebben wij 2.5 jaar geleden onze keine vriend mogen verwelkomen.

Dik gedrukt kan ik even niet vinden🤦‍♀️ maar heb de gegevens onderstreept. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.