Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


oh jeetje wat heftig zeg. Ik zou inderdaad al vragen naar jullie voorgeschiedenis. Kan het erfelijk zijn waaraan hij/zij overleden is?

Vinden jullie het ook fijn als ik bijzonderheden er in zet? Volgens mij is er maar beperkte ruimte in de tabel, dus ik had het er nog niet in gezet. 

Aygo wat heftig dat jullie een kindje verloren zijn.

Ik krijg binnenkort mijn tweede vaccinatie ik neig er naar om deze gewoon te laten zetten.

Voor in de tabel ik ben 29 jaar.

Wow Aygo dat is zeker heftig. Dan was je al op jonge leeftijd zwanger! Wat erg dat hij/zij maar 10 dagen bij jullie mocht zijn ♥️.

Ik heb nog geen vaccinaties gehad. Ik heb 29 juni, de dag voor de echo, een telefonische intake met de verloskundige en zal dan eens vragen wat zij aanraden.

Welkom allemaal!

Tot nu toe allemaal dertigers.

Mijn man wil graag het geslacht weten, ik vind het ook wel fijn. Heb zelf het gevoel dat het een jongentje is. We horen het wel met de 20-weken echo.

Bijzonderheden hoeven voor mij niet in de tabel, ik vind het zo prima!

Aygo schreef op 12-07-2021 om 21:18:

Wij willen ook deze keer weer graag t geslacht weten. Beide zeer welkom is vooral voor de praktische zaken. Wij zullen door onze voorgeschiedenis veel relatief vroege echo's krijgen en hopelijk net als bij onze zoon hierdoor al snel t geslacht weten.

Wat doen jullie mbt coronavaccinatie? Ik heb de eerste vaccinatie een week of 3 geleden gehad en de volgende dus over 2 weken opbde agenda. Vind t een beetje lastige keus.

Ja ik vind het ook lastig. Ik heb de tweede volgende week staan. Neig wel naar nemen. 

Voor de tabel: ik ben 39. Echo nog niet gepland, zal binnenkort eens bellen. 

Wat heftig Aygo, pfoe!

Wij willen ook het geslacht weten. Maar ik denk dat we net als de vorige keer gewoon de 20 weken echo daarvoor afwachten. Hier ook het gevoel dat het weer een jongetje is. 

Wij willen ook graag het geslacht weten, maar ga er geen pretecho voor laten maken . Rond 20wk het weten is vroeg genoeg 😉.
Ik krijg volgende week de 2e prik van Pfizer, laat hem ook gewoon zetten. COVID tijdens zwangerschap wil ik echt vermijden.

Tinkeltje37 schreef op 12-07-2021 om 21:39:

oh jeetje wat heftig zeg. Ik zou inderdaad al vragen naar jullie voorgeschiedenis. Kan het erfelijk zijn waaraan hij/zij overleden is?

Gelukkig niet erfelijke. Dat is allemaal onderzocht, maar wel een iets verhoogd risico omdat het ons al eens is overkomen. 

Onze dochter is geboren met een meervoudige hartafwijking welke werd geconstateerd bij 33 weken zwangerschap. Hieraan is zij geopereerd maar haar lichaam was helaas niet sterk genoeg. 

Summerlovin schreef op 12-07-2021 om 22:43:

Wow Aygo dat is zeker heftig. Dan was je al op jonge leeftijd zwanger! Wat erg dat hij/zij maar 10 dagen bij jullie mocht zijn ♥️.

Jep😉 15 toen ik beviel. Niet helemaal de bedoeling maar ze werd met open armen ontvangen. 

Als ik t zo goed gelezen heb laat tot nu toe iedereen zich hier vaccineren of is dat al. Geeft mij ook een klein beetje bevestiging dat t niet zo gek is om de 2e toch te laten zetten. Denk dat een Covid besmetting tijdens een zwangerschap ook niet oke is.

Dag dames,

is er nog plaats😊? Dan zou ik ook graag meeschrijven. Ik ben ook 39 en in verwachting van de derde. Als het goed is, 16 maart uitgerekend. Het is allemaal toch wel spannend, heb een aantal miskramen gehad in het verleden en de oudste twee zijn al wat ouder, dus moet er weer even aan wennen.. ik zou volgende week de tweede vaccinatie krijgen maar heb hem maar halsoverkop afgezegd. Wil eigenlijk de twaalf weken afwachten. 

Aygo schreef op 13-07-2021 om 18:50:

[..]



Als ik t zo goed gelezen heb laat tot nu toe iedereen zich hier vaccineren of is dat al. Geeft mij ook een klein beetje bevestiging dat t niet zo gek is om de 2e toch te laten zetten. Denk dat een Covid besmetting tijdens een zwangerschap ook niet oke is.

Klopt Aygo,als zwangere loop je een verhoogd risico heb ik gelezen. Ik denk dat je moet doen waar je je het beste bij voelt. Er wordt zoveel geschreven dat het moeilijk is om de juiste informatie eruit te filteren.

Welkom Oleander! En wat leuk dat er meerdere derde kindjes in dit groepje zitten. Heb ook wel het gevoel dat er weer meer gezinnen zijn met drie kindjes, maar het kan ook dat ik er nu extra op let natuurlijk 🙈

Hebben jullie al last van kwaaltjes? Ik ben vooral heel moe aan het einde van de dag, maar verder merk ik nog niks. Ben morgen ook pas 5 weken natuurlijk. Bij mijn andere twee zwangerschappen werd ik vanaf week 6 misselijk.

Hoer hetzelfde Karavaan! Ook moe aan het eind van de dag. Dat zal nog wel even duren, ben ik bang😁

Hoi dames, 
Ben weer even bijgelezen. Leuk dat er zoveel inderdaad zwanger zijn van een derde. Hoor (niet in directe vriendengroep) maar wel erbuiten weer wat meer gezinnen met 3 kindjes inderdaad. 

Wij wisten bij eerste 2 het geslacht niet. Ik zou dat deze keer ook wel weer en maar man zou het graag willen weten omdat we nu wel al meisjes naam hebben maar voor jongens naam weer meer moeten nadenken over wat we dan zouden willen. 
Ergens vind ik het ook wel fijn om te weten hoe ons gezin er uit komt te zien. Een meisje lijkt mij leuk erbij maar 3 jongens ook wel weer praktisch.

Vaccinatie, ondanks dat ik lees dat op elk moment een vaccinatie kan en de verloskundige dat ook aangaf, kies ik voor na de 12 weken.
Heb zelf jammer genoeg al corona gehad maar het voelt persoonlijk fijner om hem dan pas te laten zetten. Maar alle begrip voor keuzes die jullie maken! Dit voelt voor mij fijner. 
Kan wel zijn dat het nog consequenties heeft voor onze vakantie naar Frankrijk als ik alle maatregelen lees maar dat gaan we zien.

5 augustus heb ik de eerste echo en intake. 
Voor nu niet super veel klachten, beetje weeig gevoel en meer moe. Wel vandaag wel menstruatiepijn. Weet dat het erbij hoort maar toch ook altijd beetje spannend. 

Aygo, en wat heftig wat je al op je 15e hebt meegemaakt. 

Welkom Oleander! Ook al een derde kindje, leuk.

aygo: Jeetje wat verdrietig. En ook heftig om mee te maken op je 15e. 
Kwaaltjes: ik ben behoorlijk misselijk al vanaf dag 1 en de hele dag moe. Ben vandaag ook eerder naar huis gegaan van werk door de misselijkheid. Nog 2 dagen werken en dan vakantie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.