Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Ik heb binnenkort een etentje en vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen. Niet vertellen, daar vertellen of van te voren. Vertellen zodat ze er rekening mee kunnen houden. Vind het zo lullig en ongeloofwaardig als we daar komen en ik ineens geen biefstuk of carpaccio meer zou lusten😉

Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee, heb in m'n vorige 2 zwangerschappen een leuke groep eraan overgehouden.

Voor mij helaas geen onbezorgde zwangerschap, want onze zoon is afgelopen november door de bevalling overleden, het litteken van de keizersnee die ik had gehad bij onze dochter scheurde toen ik aan het persen was en een keizersnede kwam te laat.

Wij moesten 9 maanden wachten met zwanger worden, dat is precies nu en nu was het dus in 1x raak. Ik vind het echt megaspannend, maar ik hoop dat we gaandeweg iets meer vertrouwen krijgen.

Ik ben 25 maart uitgerekend en ben al een paar dagen wat misselijk/extra hongerig.

Owja ik ben 36. Wil iemand me toevoegen in de tabel?

ik had vanmiddag nog een heel verhaal getypt en geplaatst (dacht ik) maar staat er niet tussen helaas...

Oleander, wat toevallig idd! 
Hier weet nog niemand het eigenlijk, alleen 1 collega die ik destijds ook van mijn miskraam heb verteld.
Mijn omgeving gaat waarschijnlijk in shock zijn als we het vertellen. Ik heb altijd het hardste geroepen dat ik niet meer dan 2 kinderen wil...
Mijn man had alleen het gevoel dat het nog niet compleet was. Door de corona periode en het vele extra thuis zijn is mij duidelijk geworden dat er maar 1 ding belangrijk is en dat is toch wel je familie en je gezin. We hebben zoveel liefde dat we toch graag nog een kindje willen. De jongens weten nog niks maar ik weet zeker dat ze dol enthousiast zullen zijn. Ze zijn altijd zo gek met baby's en kleine kindjes. Ben erg benieuwd naar hun reactie. En die van de rest van de familie...
Ook overvalt af en toe het gevole, waar beginnen we aan... de jongens zijn zo zelfstandig en we hebben daardoor zoveel vrijheden, dat gaat wel weer behoorlijk op zn kop staan met een baby op komst.

De vraag of we voor een meisje nu gaan zal misschien nog komen dus. Het zou leuk zijn als dit een meisje zou worden, maar ik zou net zo gelukkig zijn met een jongen! Maakt mij niet uit. Mijn man wil het liefst nog een jongen 😅

In Februari heb ik zelf corona gehad en in Juni mijn vaccinatie. Ik ben dus klaar  vind het en fijne gedacht volledig ingeënt te zijn. Dat ik daar niet over na hoef te denken. Ergens denken we dat mijn miskraam in Maart misschien wel met corona te maken heeft. Al weten we dit natuulijk nooit zeker en is daar eigenlijk niks over bekend. Ik had destijds 2 positieve testen in 1 week.

theetuin
Weet je waar je heen gaat te eten? Kun je van te voren de kaart al even bestuderen. En gewoon kiezen voor niet-rode producten. Je mag nog zoveel wel eten! 
Persoonlijk zou ik dat doen. Vorige week had ik ook een etentje/buffet en het lekkerste was... carpaccio salade... maar van allemaal andere dingen mijn bord vol geschept en erover heen gepraat. Iedereen weet dat ik gek ben op carpaccio 😁

Het wordt een gezellige groep zo met al die nieuwe aanmeldingen! Welkom allemaal!

Wat een verhaal Lasvegas84, heel heftig!

Lasvegas84 schreef op 14-07-2021 om 18:03:

Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee, heb in m'n vorige 2 zwangerschappen een leuke groep eraan overgehouden.

Voor mij helaas geen onbezorgde zwangerschap, want onze zoon is afgelopen november door de bevalling overleden, het litteken van de keizersnee die ik had gehad bij onze dochter scheurde toen ik aan het persen was en een keizersnede kwam te laat.

Wij moesten 9 maanden wachten met zwanger worden, dat is precies nu en nu was het dus in 1x raak. Ik vind het echt megaspannend, maar ik hoop dat we gaandeweg iets meer vertrouwen krijgen.

Ik ben 25 maart uitgerekend en ben al een paar dagen wat misselijk/extra hongerig.

Owja ik ben 36. Wil iemand me toevoegen in de tabel?

Wat een heftig verhaal zeg! En zo kort nog maar geleden. Ik ga er vanuit dat je bevalling nu wordt gepland en je een keizersnede krijgt?

Dit zal zeker niet onbezorgd zijn. Heb vertrouwen in je lichaam en vraag goeie begeleiding.

Lasvegas84 schreef op 14-07-2021 om 18:03:

Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee, heb in m'n vorige 2 zwangerschappen een leuke groep eraan overgehouden.

Voor mij helaas geen onbezorgde zwangerschap, want onze zoon is afgelopen november door de bevalling overleden, het litteken van de keizersnee die ik had gehad bij onze dochter scheurde toen ik aan het persen was en een keizersnede kwam te laat

Jeetje! Jullie ook zo een vreselijk verlies! En nog zo vers😔 Hoop heel hard voor jullie dat deze zwangerschap en bevalling beter eindigt.  Krijg je nu een geplande keizersnede om dit nu te voorkomen?


Wij hebben de datum voor de eerste controle. 23 augustus  hebben wij de afspraak voor de eerste echo. Helaas pas bij 10 weken maar dat is het beleid van het VU. Als ik/we zouden willen kan ik bij de plaatselijke verloskundige vast een vroegere echo krijgen ivm met lege vruchtzak in januari. Maar vooralsnog besloten om t te proberen af te wachten.

Ah dat is ook heel erg spannend dan Aygo, en jij ook al zoiets heftigs meegemaakt dus.. Bah het zou niet moeten mogen.

Wij gaan idd onder controle van de gyn en ik krijg hoe dan ook een (vroege) keizersnede, mag nooit meer weeën krijgen.


Ow en om even wat luchtiger te eindigen: hier wordt het ook heeeel lastig om het voor me te houden. We gaan over 2 weken met een groep naar een pretpark, en dan moet ik dus heel veel attracties overslaan..

Wieweet schreef op 14-07-2021 om 19:00:

theetuin
Weet je waar je heen gaat te eten? Kun je van te voren de kaart al even bestuderen. En gewoon kiezen voor niet-rode producten. Je mag nog zoveel wel eten!
Persoonlijk zou ik dat doen. Vorige week had ik ook een etentje/buffet en het lekkerste was... carpaccio salade... maar van allemaal andere dingen mijn bord vol geschept en erover heen gepraat. Iedereen weet dat ik gek ben op carpaccio 😁

Bij vrienden thuis dus menu bestuderen gaat helaas niet.

Lasvegas84 schreef op 14-07-2021 om 18:03:

Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee, heb in m'n vorige 2 zwangerschappen een leuke groep eraan overgehouden.

Voor mij helaas geen onbezorgde zwangerschap, want onze zoon is afgelopen november door de bevalling overleden, het litteken van de keizersnee die ik had gehad bij onze dochter scheurde toen ik aan het persen was en een keizersnede kwam te laat.

Wij moesten 9 maanden wachten met zwanger worden, dat is precies nu en nu was het dus in 1x raak. Ik vind het echt megaspannend, maar ik hoop dat we gaandeweg iets meer vertrouwen krijgen.

Ik ben 25 maart uitgerekend en ben al een paar dagen wat misselijk/extra hongerig.

Owja ik ben 36. Wil iemand me toevoegen in de tabel?

Wat ontzettend heftig. Een onbezorgde zwangerschap is dan natuurlijk niet meer mogelijk. Ik hoop voor jou dat er wel momenten in de zwangerschap zijn waar je al is het mag voor heel even van kan genieten.

Lasvegas84 schreef op 14-07-2021 om 20:24:

Ah dat is ook heel erg spannend dan Aygo, en jij ook al zoiets heftigs meegemaakt dus.. Bah het zou niet moeten mogen.

Wij gaan idd onder controle van de gyn en ik krijg hoe dan ook een (vroege) keizersnede, mag nooit meer weeën krijgen.


Ow en om even wat luchtiger te eindigen: hier wordt het ook heeeel lastig om het voor me te houden. We gaan over 2 weken met een groep naar een pretpark, en dan moet ik dus heel veel attracties overslaan..

T zou idd niemand moeten overkomen. 

Ohh een pretpark is ook een lastige als je normaal van de achtbanen bent. Gaat er niemand mee die bij de tassen blijft? Dan kan je bij de heftige attracties zeggen dat je die persoon even gezelschap gaat houden. Of zelf aanbieden bij de tassen te blijven? Kan je daaarmee wegkomen? 

Theetuin schreef op 14-07-2021 om 20:42:

[..]

Bij vrienden thuis dus menu bestuderen gaat helaas niet.

Toch jammer! Als t goede vrienden zijn zou ik t gewoon vertellen. Ook zo zonde als er een tafel vol eten en wijn staat wat je niet kan eten/drinken en er dan ook geen alternatief voor je is. Zal dan ook een vreemde avond worden.

Ivm vakantie even korte reactie. Lees wel mee maar iets minder tijd om echt te reageren. 
Voor de tabel ik ben 36, en heb op 5 augustus de eerste echo. 

Wat een vreselijk verhaal Lasvegas84. Krijg je ook extra begeleiding bij deze zwangerschap? Kan mij zo voorstellen dat het geestelijk extra zwaar is.

Jeetje Las Vegas, wat een heftig verhaal zeg. Lijkt me heel spannend. Fijn dat je goede begeleiding krijgt.
Ik heb de tabel weer bijgewerkt.

Wat wordt er veel geschreven. Ik lees ook mee maar heb niet altijd tijd om te reageren.

Wat een ontzettend heftige ervaringen! Heel zwaar voor jullie Aygo en Lasvegas84.

En idd ingewikkeld soms om het voor je te houden in het eerste trimester. Ik zie mijn moeder binnenkort en aangezien ik nu echt vaker moe en misselijk begin te worden, denk ik dat zij het wel gaat doorkrijgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.