Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Citroentaart schreef op 16-07-2021 om 08:53:

Moeders hebben dat meteen door he. Ojee, ik kan ontzettend slecht liegen dus dat wordt nog wat als ik mijn moeder dit weekend zie.

Bij de vorige zwangerschap had ze ook al een kaart voor me in haar tas toen ik het vertelde..toen wist ze het dus al maar wachtte ze met geven tot ik het tegen haar zei.

Ik weet ook zeker dat als ze het face to face had gevraagd, ik echt niet had kunnen liegen! Bij mijn vorige zwangerschap ging dat namelijk ook zo haha.

En nu probeer ik haar maar een beetje te vermijden, maar dat gaat me niet nog 3 weken lang lukken haha. 

Hallo, ik wil ook graag meeschrijven, 
dit is ons 5e kind en de eerste echo is 4 augustus.

uitgerekende datum zo rond de 18 maart voorlopig

Wat leuk pindasaus, een vijfde kindje!

Hier niet veel te melden. Echt in afwachting van de echo. Wij hebben die op 30 juli staan omdat dat handig was ivm vakantie. Mijn vriend is dan vrij en hoefde dus niets te regelen met het werk. Maar dan zou ik (volgens mijn eigen berekening) al 9+3 zijn. Dus het had zeker eerder gekund. Best spijt van dus. Ben zo nieuwsgierig! Nog iets minder dan twee weken geduld... 

mijn echo staat op 16 augustus vanwege vakantie kon het helaas niet eerder, maar het voelt zo ver weg!
Ik heb uiteindelijk m'n vriendin in vertrouwen genomen zodat ze met het etentje er rekening mee kon houden. 

Welkom Pindasaus!

Alles gaat goed hier. Nog steeds wel misselijk en moe. Ik begin ook mentaal weer last van de hormonen te krijgen, dus er is weer contact met de pop-poli. Dit had ik nog niet zo snel aan zien komen.

We zijn op vakantie, dus ik lees en schrijf wat minder. Ik houd de tabel wel zo veel mogelijk bij. 

Mijn echo is 11 augustus.

Fijne vakantie Tinkeltje, wel naar van de klachten. Goed dat je direct aan de bel trekt.

Welkom Pindasaus! Leuk een 5e kindje. Hou oud zijn je andere kinderen?

Lekker tinkeltje op vakantie, ben je in nederland? Of het buitenland? Balen dat je je niet top voelt. Goed dat je direct aan de bel trekt.

Bij mij is de vermoeidheid behoorlijk toegeslagen. Echt 0 energie en kan de hele dag wel slapen. vanochtend maar een uurtje gesport, in de hoop wat energie te krijgen. Helpt een beetje merk ik  
Ook de hele dag door beroerd. Als mn maag leeg is misselijk van de honger en zodra ik iets gegeten heb zit het me tot in mn keel en voel ik me daardoor weer beroerd. Het is niet zo erg dat ik moet overgeven maar toch erg vervelend gevoel. Kan ook uit het niks een hongerklap krijgen. Ik probeer niet te veel te eten, was net 5 kilo afgevallen door minder koolhydraten te eten. Die eet ik inmiddels wel weer wat meer. Maar wil me niet volstoppen.

Morgen heb ik mn 2e echo. Kijken wat het verschil is met afgelopen week en het mooi doorgroeit. Aan de klachten te merken zit het wel goed, maar blijft spannend.

Hopelijk kan iedereen lekker genieten van het mooie weer vandaag!
Fijne zondag!

Welkom Pindasaus, wow 5e kindje!
Wat vervelend Tinkeltje, wel goed dat je het doorhebt en aan de bel trekt.

@wieweet, ik begin ook flink vermoeid te raken. Voor mijn gevoel ineens. Wel lastig want onze dreumes is nooit vermoeid haha

Ik had vanmorgen best buikpijn maar het is nu weer gezakt gelukkig. Ik maak me dan toch wel wat zorgen. Voor ons zoontje heb ik een miskraam gehad rond de 7 weken, daar zit ik nu ook op. Die verliep wel heel anders want toen had ik van meet af aan al bloedverlies. Toch blijft het in je hoofd zitten als je zoiets meemaakt. Ik probeer vertrouwen te hebben in mijn lijf en dit kindje maar af en toe voel ik me ineens onzeker. Ben blij als de echo van donderdag achter de rug is. 
Ik ben trouwens 34 jaar.

Wieweet schreef op 18-07-2021 om 11:48:

Welkom Pindasaus! Leuk een 5e kindje. Hou oud zijn je andere kinderen?

Die zijn 13, 10, 8 en 4

hier een lange dag Efteling erop zitten. Vwb de achtbanen: ging wat mij betreft prima. Heb vantevoren nog met de verloskundige gebeld en ze zei dat de regel niet in de achtbaan er is ivm dikke buiken en strakke veiligheidstangen. Ik heb vandaag een heel klein beetje oud bloed verloren. Dit wijt ik niet aan de achtbaan maar dr schrik zit er wel een beetje in. Kwaaltjes gaan ook een beetje op en af de laatste dagen. Blijft spannend, heb in het verleden vier miskramen gehad. Echo staat op 10 augustus pas gepland.. we wachten maar af.

Hier nog een hongerige vrouw, ik probeer ook niet aan toe te geven of dan een paar nootjes te eten of kwark. Verder vorige week een paar dagen goed misselijk geweest en in de avond wat steekjes. 

Onze eerste echo is ook op 11-08 Violetje , wachten duurt lang helaas. Maar elke dag weer een beetje dichterbij

😄

Ah nou goed te horen dat de achtbanen dus echt gewoon kunnen! 
Op en af gaande kwaaltjes herken ik hoor, hier begon ik vrij misselijk, maar is dat nu alleen nog in de ochtend. Heb nog wel steeds veel meer honger dan normaal en gister trok ik de geur van een pan soep heel slecht. 

En ik had wat roze bloedverlies 2 dagen voor NOD, maar dat beschouwde ik als innesteling.

Spannend die periode tot aan de eerste echo (en daarna ook nog wel), maar die eerste bevestiging dat er echt iets in je groeit is wel heel fijn! 
Kan me voorstellen dat je schrikt van het beetje bruinverlies Oleander. Meestal betekent bruinverlies in die kleine hoeveelheid gelukkig niks!
Mijn kwaaltjes gaan ook op en af. Probeer er maar niet teveel conclusies aan te hangen. Vorige zwangerschappen vanaf week 6 misselijk. Dat is a.s. woensdag. Ben benieuwd of het nu weer komt opzetten op die termijn. Ik hoop van niet, maar ergens ook weer "fijn" als schijnbevestiging (al weet ik zeker dat ik de misselijkheid ook weer weg wens als hij er is). 
Nog 2,5 week tot de eerste echo!

We hebben het trouwens toch maar regen mijn ouders verteld afgelopen weekend. Ze reageerden heel enthousiast. Mijn moeder was uiteraard niet verrast haha. Schoonouders wil ik nog mee wachten tot na de eerste echo. 

Zeker een heel spannende periode, maar meer dan wachten kunnen we niet doen he? En dan blijft een echo nog steeds een momentopname.

Als het goed is heeft wieweet vandaag een echo gehad, hoe was het wieweet?

Wow pindasaus, de 5e! Wat een lekkere club! 😊

oei wat moeten de meesten nog lang wachten op een echo. Wat overigens normaal is. 1e echo rond 10 weken is bij ons ook normaal, maar door mijn miskraam mocht ik gelukkig eerder. 

Maar qat kun je in onzekeheid zitten die eerste weken... al helemaal als er iets van bloedverlies is! Bij twijfel zou ik altijd bellen trouwens, wie weet kun je eerder terrecht om te kijken of het wel/niet goed is.

Ik heb vandaag de 2e echo gehad. Weer alles goed, mooi kloppend hartje weer gezien en goed gegroeid. Moet gek lopen wil dit nog verkeerd gaan zei de verloskundige.
Volgende week mijn intake maar ingeplant. En over 2 weken termijnecho. Dan ben ik ong 10 weken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.