Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Valkyre

Je bent nu vast lekker op vakantie! Ben toxh even benieuwd hoe het nu met je is, hoop natuurlijk goed! Wat betreft je bekken en zeker
Wat betreft je gevoel! Fijne zomer nog iig.

Groetjes vertigo


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Concrete hulp

Ha Valkyre,

Aansluitend op de reactie hierboven van Saskia, zou je willen laten weten waar je (ongeveer) woont?? Als het bij mij in de stad zou zijn zou ik prima op woensdag een ovenschaal langs kunnen brengen of je zoon op kunnen halen voor ons toch altijd vaststaande middag-uitje naar de speeltuin. Wie weet kunnen we vanuit OOL wat voor je betekenen?

Maanve

Bellefleur

Bellefleur

24-09-2012 om 10:27

Concreet

ja, waar woon je? Kan het OOL-legioen iets betekenen?

Net als saskia

Zou ik graag wat voor je doen Valkyre, en we zullen hier de enigen niet zijn.
Dus.... waar woon je ongeveer in de buurt?

Oh herkenning

ik heb bij mijn laatste zwangerschap mij zo geergerd en zo tegen oude teleurstellingen opgelopen. Ik nam niet meer op als ik zag dat ze belde dat gaf meer rust dan telkens op te moeten nemen en mij dan weer groen en geel te ergeren.

Ik weet niet hoe jij je voelt, wil je alleen goede moed geven. Vanaf hier, ruim 3 jaar gleden bevallen al weer: het komt goed, echt je komt er door heen en dan is de baby er. Het is niet anders, zo moet het blijkbaar gaan, jij doet je best door er doorheen te komen en elke dag langer is dichter bij de droom van nog een kindje.

Praktische hulp is handig, als iemand iets aanbiedt kan je zeggen "oh dat zou heel fijn zijn als dat een keertje kan" en als zij er weer op in gaan gewoon iets voorstellen. Gun jezelf wat ook al is het financieel wat krap, om de week een werkster bijvoorbeeld, even om de zware schoonmaakklussen te laten doen. Er is niets mis met 3x per week pasta te eten, gewoon iemand vragen die lekker kan koken om een paar porties te maken en in diepvriesbakjes te doen, dat zou een vriendin hier zo voor mij gedaan hebben.

Ik heb zelf wel eens aangeboden om als boodschapdienst te fungeren, moest ik nog een stapeltje hydrofiels kopen, of toch nog wat van die handige sokjes. Dit omdat zij het gewoon niet kon opbrengen en toch flink last had van nesteldrang. En ik heb ook wel eens wat kinderen opgehaald met een smoes (we hebben een nieuw zwembadje in de tuin oid) als ik door kreeg dat er even bijgeslapen moest worden.

Joh we kennen je inderdaad niet persoonlijk, en je hebt je vriendinnen dus dat komt vast goed.

En als je wil klagen: ik hou van klagende mensen, hoe erger hoe beter, klaag en gooi het er eens allemaal uit, lekker direct en zo ongenuanceerd mogelijk graag.

He sterkte !!!

Valkyre

Valkyre

28-09-2012 om 20:46

Bedankt

Ik zeg liever niet waar ik woon, maar ik zal er nog eens over nadenken.

Intussen heb ik een goede vriendin gevraagd te komen helpen (dat had ze al eens aangeboden) omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ze is gekomen en heeft met mij samen onze slaapkamer helemaal uitgemest en schoongemaakt. Het was nogal volgelopen met spullen die "ergens" heen moesten omdat de babykamer (mijn voormalige werkkamer) leeg moest. Nu is het weer een echt rustgevende plek.

Verder heeft mijn schoonmoeder om ons te helpen (man dreigt ook wat overwerkt te raken) geld overgemaakt, zodat we een paar maanden om de week een werkster kunnen betalen. Nu ben ik dus op zoek naar een werkster...

Ben intussen twee keer bij de medisch psycholoog geweest, en zij heeft me doen inzien dat sommige dingen die ik mezelf verweet niet mijn schuld zijn. Dat geeft al wat rust. Ik nen nog steeds erg moe en verdrietig, maar minder in de war. Ze houdt me goed in de gaten, om te voorkomen dat ik nog dieper wegzak - ook straks na de bevalling. Het gaat nog niet goed, maar ik heb nu wel het gevoel dat we ons door deze zware periode heen zullen slaan.

Bedankt voor jullie medeleven weer. Het doet me erg goed ook jullie verhalen te lezen - dan hoef ik niet zo jaloers te zijn op die vrouwen wiens zwangerschap wel een roze wolk was...

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

29-09-2012 om 12:22

Valkyre

Ik ben een hele goed hulp al zeg ik het zelf, ik zoek werk en volgens mij wonen we redelijk in elkaars buurt...wil je me mailen?
syldsk apestaartje casema punt nl

Valkyre

Valkyre

29-09-2012 om 23:10

Fio

Check je (junk-)mailbox! Heel erg bedankt voor je reactie.

Valkyre

May

May

30-09-2012 om 22:57

Wat nou roze wolk

Tijdens mijn laatste zwangerschap zat ik ook helemaal niet lekker in mijn vel, het hielp me toen dat een collega zei dat ik helemaal niet van de zwangerschap hoefde te genieten, zwanger zijn is alleen maar een middel een kind te krijgen, je wilt graag een kind yen dan ben je nu eenmaal eerst zwanger, mij hielp dit om me niet schuldig te voelen als die roze wolk weer eens hopeloos verdwenen was

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

He wat goed

allemaal valkyre !!

toch bijzonder hoe je dat allemaal weer geregeld en voor elkaar gekregen hebt ondanks die zwarte wolk de hele dag rond je hoofd. Ik vind het ook heel duidelijk hoe je het allemaal omschrijft, je hebt het mi dus goed in kaart.

En hier ook periodes van zelfhaat, de innerlijke verwijten, pessimisme, energieloos, doelloos, rusteloos, de niet te negeren zwart wolken die regelmatig langsdreven, gelukkig ben ik grotendeels van het negatieve denken en voelen af sinds ik al weer 1,5 jaar ad slik.

Hopelijk

...hebben jullie elkaar gevonden Valkyre en Fio.
En wat lief van je moeder van dat geld, trouwens.

Fiorucci

Fiorucci

02-10-2012 om 20:42

Geerke

Yep, komt goed!

Valkyre

Valkyre

03-10-2012 om 08:36

Geerke

Het is mijn schoonmoeder, en ja, heel erg ontzettend lief van haar. Van mijn moeder heb ik helaas weinig steun. Dat maakt me wel verdrietig. Gelukkig heb ik ook veel lieve vrienden om me heen die me wel steunen.

Valkyre

judiths mama

judiths mama

03-10-2012 om 11:24

Fijn

Om te lezen dat je actie hebt ondernomen en dat je ondertussen iemand hebt gevonden die je huis schoonmaakt!
De psycholoog klinkt ook goed, je kan meteen al positieve dingen noemen.
Houd vol, houd moed,

Groeten, Saskia

Bellefleur

Bellefleur

03-10-2012 om 12:18

Klinkt goed!

En ondertussen broed je gewoon door. Dag na dag vordert de zwangerschap. Dat je blij zwanger hoort te zijn, word je opgedrongen. In een zwangerschap gebeurt zoveel met je lichaam en je geest! Zwangerschap is een middel. Geen doel.

Valkyre

Valkyre

08-10-2012 om 18:03

Opgelucht

Want zondag komt zwager helpen klussen, en maandag komt zus met een gezamelijke vriendin helpen de babykamer klaar te maken (meubeltjes in elkaar zetten enzo). Ik hoop daarna dan weer wat overzicht te hebben over wat er verder nog moet gebeuren... Zo fijn!

Ennn woensdag komt onze nieuwe hulp, jippie!

Valkyre

mix

mix

08-10-2012 om 23:56

Blij

ik ben blij voor je, een opgeruimd hoofd (door de letterlijke klussen gedaan te hebben) geeft je hopelijk meer rust en ontspanning.

Fijn!

He, da's lekker, dat er wat praktische zaken geregeld worden. Veel plezier met het klaarmaken van de babykamer, dat wordt misschien wel een fijn plekje om naar toe te gaan als je je niet fijn voelt. Mijmerend hydrofielluiers voor de zoveelste keer opvouwen enzo, heel therapeutisch.

skik

Ely

Ely

09-10-2012 om 23:22

Fijn!

You go girl!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook fijn!

Fijn, Valkyre, dat er wat meer orde ontstaat en daardoor hopelijk ook meer rust. Hoeveel weken ben je nu? Al wel een stuk over de helft, toch? (om het maar positief te benadreen ).
Ik merk zelf dat mijn tweede zwangerschap me stukken zwaarder valt. Minder tijd om uit te rusten en bij te komen in de weekenden en zoon die in een lastige fase zit. Ik vind het ook doorbikkelen in elk geval!

Valkyre

Valkyre

11-10-2012 om 14:28

Maanve

Ik ben vandaag 26 weken, dus ik zit alweer op 2/3 zelfs! Ik zie echt al uit naar mijn verlof. Nog twee maanden werken ongeveer, poeh!

Ja, ik vind het ook zwaar, die tweede zwangerschap, omdat ik nu niet meer op elk moment in bed/op de bank kan gaan liggen. Ik werk ook nog eens meer uren dan bij de eerste, dus dat hakt er wel in. Gelukkig is hij behoorlijk zelfstandig (hij is al 5 1/2), dat scheelt. Hoe oud is jouw oudste?

Valkyre

Valkyre

Valkyre

11-10-2012 om 14:37

Gyn

Vandaag weer bij de gyn geweest. Hartje klonk als een trein, bloeddruk was goed (voor mijn doen erg laag, 110/55, maar lager schijnt normaal te zijn in het tweede trimester). Ben ook niet extreem veel aangekomen, en de glucosetolerantietest was ook goed. Toch krijg ik nog extra groeiecho's en een tweede glucosetest (weer dat vieze drankje, jakkes!) omdat mijn eerste kind zo groot was. (Op een haar na negen pond). Wel een hoop extra afspraken dus. Nou ja, ik word goed in de gaten gehouden, dat is ergens ook wel weer fijn. Als de baby weer erg groot is, word ik waarschijnlijk ingeleid als ik met 40 weken nog niet ben bevallen. Maar dat zien we dan wel weer...

Mijn schildklierfunctie is nog steeds iets beneden normaal, maar ook weer niet zo ontzettend laag dat ze met medicijnen willen ingrijpen (lijkt me ook niet fijn, elke dag pillen slikken en vaak bloed prikken enzo). Ben nog steeds heel erg moe, maar het idee dat ik nu mijn derde trimester inga, is ook wel weer een opluchting. Aftellen nu!

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

12-10-2012 om 17:48

Valkyre

Fijn dat alles in orde was!!

Valkyre

Valkyre

14-10-2012 om 19:20

Moe moe moe

Pffft, nou, er is een beetje geklust in huis dit weekend, terwijl ik met nichtje pannenkoeken bakte en boodschappen deed. Nu moet ik weer uitrusten van het weekend

Ik merk dat ik steeds sneller moe ben, en dat die vermoeidheid steeds sneller opkomt. Kon net tijdens het avondeten bijna niet meer rechtop zitten, poeh. Nou ja, vroeg naar bed maar weer. Ik probeer hier en daar al wat minder te werken, maar ik zie intussen al wel erg uit naar mijn verlof...

Valkyre

Moe in het kwadraat

Ha Valkyre, dan zijn we samen moe moe moe... Ik ben nu 18 weken, dus nog een hele tijd te gaan! Uitslapen en overdag op de bank liggen zit er inderdaad niet in met een kindje wat al rond loopt.
Zoon is net twee en ik moet zeggen dat hij eigenlijk altijd makkelijk is. Sinds een paar weken is hij echter over naar de peutergroep en dit kost hem veel moeite. Bij het kinderdagverblijf is hij lief en nog de kat uit de boom aan het kijken, maar ik heb het idee dat dat hem heel veel energie kost en hij thuis vervolgens een krijsende en huilende peuterpuber is . Vooral de uurtjes tussen dat we thuis komen en hij naar bed gaat kosten me mijn laatste restje energie van de dag.
Fijn om te lezen dat het beter gaat met jou en dat de periode dat de zwangerschap nog duurt beter te overzien is. En dan wens ik je voor daarna een blauwe wolk (en als die er niet is, is het ook goed, toch?).

Valkyre

Valkyre

15-10-2012 om 13:53

Oh maanve

Een peuterpuber, ik benijd je niet! Ik weet nog wel dat ik indertijd de uren aftelde tot hij in bed lag - en toen was ik niet eens zwanger! Sterkte hoor. Zoveel mogelijk slaap meepikken. (Ik merk dat ik erg ongeduldig word naar zoon toe als ik slecht heb geslapen... Poeh.)

Valkyre

Jaja

Dank je Valkyre, voor het meeleven! Ik vraag me ook wel eens af waarom ik dacht dat 2,5 jaar leeftijdsverschil een goed idee was... Uitstel was vanwege omstandigheden ook niet handig en het is natuurlijk gewoon heel fijn dat er uberhaupt een tweede mag komen, dus het komt vast goed.
Ik merk dat ik wat vaker kies voor pappen en nathouden, bijvoorbeeld man leest boekje voor en ik schuif zijn avondeten naar binnen, in plaats van pedagogisch verantwoord oefenen met zelf eten en knoeien en strijd hierover. De buien beperken zich tot thuis (ik klop het af!), dus op mijn vrije dagen gaan we in elk geval twee keer naar buiten. En soms zet ik hem dan na veel geworstel in de buggy en loop ik heel hard door met een huilende peuter. Zijn leven is soms hard .
Ik probeer in elk geval tijdens de middagslaapjes zelf te slapen en verder veel op tijd naar bed.
Ik lees trouwens mee met je namendraadje, want ben ook nog op zoek naar een jongens- en meisjesnaam. Hier is man ook op de achtergrond kritisch aanwezig!

Valkyre

Valkyre

15-10-2012 om 18:01

Oh jaaa

Dat pedagogisch verantwoorde wordt hier ook met regelmaat wat aangelengd hoor, afhankelijk van hoe moe ik ben - heeeeel herkenbaar. Sterkte ermee.

En ja, die namen, lastig! Ik heb nog wel inspiratie voor meisjesnamen. Begin je toch gezellig nog een meisjesnamendraadje?

Valkyre

Meisjesnamen

Ik wacht de 20 weken echo even af en dan hoef ik of niet op zoek naar meisjesnamen of niet naar jongensnamen. Hoewel mijn vermoeden sterk is dat we ook weer een jongen krijgen. We wachten af...

Valkyre

Valkyre

16-10-2012 om 20:41

Spannend, maanve

Wanneer ben je 20 weken?

Valkyre

Valkyre

Valkyre

17-10-2012 om 18:52

Even klagen hoor

Ik heb nu naast de bekende zwangerschapskwaaltjes en een somber gevoel ook nog een zere keel, oorontsteking, vocht in m'n longen (gelukkig geen bronchitis...) enneh een vrouwenkwaaltje wat heel oncomfortabel is bij het fietsen. Pffft. Daardoor natuurlijk ook extra moehoehoe. Ik zit er even doorheen...

Gelukkig is dankzij vele helpende handen de babykamer nagenoeg klaar (alleen nog gordijnen en wat kleine inkopen, en de schommelstoel in elkaar zetten en beitsen). Dat scheelt wel een hoop stress... En ik heb dankzij OO een geweldige hulp! Zo fijn...

Valkyre

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.