Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Valkyre

Je bent nu vast lekker op vakantie! Ben toxh even benieuwd hoe het nu met je is, hoop natuurlijk goed! Wat betreft je bekken en zeker
Wat betreft je gevoel! Fijne zomer nog iig.

Groetjes vertigo


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Succes

Succes ermee hoor Valkyre, met die laatste loodjes! liefs Geerke

Fransien

Fransien

19-12-2012 om 10:51

Hoe gaat het?

Geniet je nog van je verlof of ben je al (aan het) bevallen?

Valkyre

Valkyre

19-12-2012 om 11:37

Nog niet hoor

Ben nog wat klusjes aan het afronden, dus ik ben nog niet (volledig) met verlof. Ik werk maar een paar uurtjes per dag meer hoor, dus het valt mee. Hopelijk ben ik morgenavond klaar, afgezien van de belastingtoestanden dan (o.a. omzetbelasting voor dit kwartaal). Dat moet dan maar na kerst. Ofzo.

Morgen ben ik 36 weken, dus nee, bevallen zit er nog niet in... Eerst even genieten van kerst! Valkyreman heeft straks een hele week vrij, en mijn schoonouders komen helpen met de laatste klusjes, dus ik ga even een weekje nietsss doen.

Net intake met het kraamzorgbureau gehad - ik krijg extra uren zorg vanwege bekkenklachten, en ze heeft een douchestoel voor me besteld. Aan dat soort dingen had ik nog niet eens gedacht! Wel fijn dat ik dit keer goed voorbereid ben... Verder nog de fysio vragen of hij langs kan komen na de bevalling om de stand van mijn bekken te bekijken e.d.

Het voelt wel goed dat ik nu echt, echt bijna met verlof kan. Heerlijk.

Gisteren nog een controle bij de gyn gehad. Ik moet met 39 weken langskomen voor nogmaals een groeiecho. Het gaat hard, daarbinnen. Spannend, hoor. Ik zie best een beetje tegen de bevalling op...

Valkyre

Fransien

Fransien

19-12-2012 om 13:15

Bevallingen

Grinnik, voor horror-verhalen moet je niet bij mij zijn, ik beval nogal gemakkelijk. De laatste keer in 20 minuten, was de verloskundige te laat en mijn man nog half slaperig aan het vangen. Daarna was hij absoluut wakker
De eerste keer bij mij was ook binnen 3 uur, ingeleid en wel. Wat ik nog het beste weet van de bevallingen is dat het over het algemeen best even gemeen zeer kan doen, vooral op het laatst, maar dat het voor mij goed te doen was. Het enige moment dat het voor mij echt zwaar was, was toen ik op 9 cm bleef steken (3e bevalling) en in een houding moest blijven liggen waarin de weeen niet kon opvangen. Het was met name het niet weten wanneer het over is, dat was het lastigste.

Valkyre

Valkyre

19-12-2012 om 19:53

Fransien

Voor de pijn ben ik eigenlijk niet zo bang, maar wel dat het weer zo'n groot kind is dat niet meer die laatste draai in het bekken maakt. Daardoor zat Spruitje (op een haar na 9 pond) volledig klem. Ik heb, na 27 uur regelmatige weeen, drie uur (!!) geperst en uiteindelijk werd het een vacuumverlossing. De gyn hing met zijn hele gewicht aan de kettingen, zo klem zat Spruitje. (Sorry voor de grafische details, haha).

Ik ben eigenlijk vooral bang voor de baby - die wil ik nou eigenlijk weleens veilig in mijn armen houden... Dus ik heb er bij de gyn vooral op aangedrongen dat goed in de gaten wordt gehouden hoe groot dit kind wordt. Hij heeft beloofd dat ze me inleiden als hij erg groot lijkt met 39 weken. En verder is het afwachten natuurlijk. Nog een week of vier!!

Valkyre

Gijsbertha

Gijsbertha

19-12-2012 om 21:30

Tip aan de zwangeren (wel compleet ot)

Beetje stomme tip misschien maar als je dit jaar nog je (geboorte)postzegels koopt dan betaal je nog het oude tarief en zijn ze 1 januari het nieuwe tarief waard. Scheelt weer een paar centen in deze dure tijden.

Gijsbertha

Gijsbertha

19-12-2012 om 21:31

Zwageren=zwangeren

Yaron

Yaron

19-12-2012 om 23:07

Valkyre

Even een oppepper: onze was 3750 gram en die kwam moeizaam, ter wereld, zijn broertje was precies 10 pond bij de geboorte en was er zo (binnen 2 persweeen) uit. En over de meting, die klopt ook niet altijd, onze derde was volgens de meting bij 39 weken ongeveer 2900 gram, een week later werd ze op de uitgerekende datum geboren en ze was toen 4875 gram. Andersom heb ik het ook al vaak gehoord. Veel succes met de laatste loodjes en geniet van je "rust".

Valkyre

Wat goed dat aftellen. Nog maar een paar weken! Pfff, ik kan me voorstellen hoor dat je opziet tegen de bevalling en de mogelijke complicaties voor het kleine mannetje. Wat me lijkt schelen is dat je in elk geval beter voorbereid bent op wat er mis zou kunnen gaan en daardoor beter scenario's kan overdenken. Ik wens je een Fransien-bevalling toe .

Gijsbertha!

Dank je voor de tip, goed idee zeg... Ik ben sowieso als een hamster alle spullen voor de baby aan het verzamelen in een grote doos, waar ik als een broedse kip op ga zitten tijdens de verhuizing. Die doos moet mee en ik ga zelf zorgen dat ik op elk moment weet waar de doos is!! En daar stop ik dus na de boodschappen morgen vast geboortezegels in.

Fransien

Fransien

20-12-2012 om 10:55

Maanve

Grinnik, dat er ooit nog een type bevalling naar mij vernoemd wordt
Overigens wens ik iedereen zo'n makkelijke bevalling toe, het ging alleen wel erg vlot, ik besefte amper wat er gebeurd was nadat ik bevallen was. Overigens had ik het direct daarna ook aardig druk met het opvangen van manlief, die was helemaal nog niet van de schrik bekomen, en ik was erg blij dat de verloskundige er was, die kon manlief even verder opvangen en zorgen dat er iets was om op te gaan liggen. Ik ben staand bevallen in de badkamer omdat ik werkelijk geen kant meer op kon en er nog niets klaarstond.

Fransien, by the way

Later bedacht ik me dat mijn reactie over de 'Fransien-bevalling' wellicht niet zo gelukkig was. Een vriendin van mij heeft ook een soort stort-bevalling gehad (twee uur tussen de eerste wee en de baby was er) en heeft hier veel klachten aan over gehouden. Onder andere veel bekkenklachten en last van de onderste wervels, omdat de baby er veel te snel en met veel te kracht uitgekomen is. Daarbij was vriendin flink in shock doordat deze bevalling haar zo snel was overkomen.
Elke bevalling, ook een hele snelle, heeft impact! Ik wens Valkyre dus maar gewoon toe wat voor haar in haar omstandigheden het beste is. Of zoiets .

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2012 om 13:35

Inderdaad maanve

Het is inderdaad heel persoonlijk, ik vond een stortbevalling, na een keizersnede en een jaar later een lange, moeizame bevalling, juist een verademing, ondanks de bekkenklachten die ik eraan overhield. Ik wens Valkyre en Valkyreman een grote roze wolk toe..

Valkyre

Valkyre

21-12-2012 om 14:52

Poeh hee fransien

Staand bevallen, wat heftig! Zo snel hoeft 't nou ook weer niet. Ben blij dat je er goed uitgekomen bent...

Zelf vind ik het netjes als ik binnen de 24 uur blijf. En ideaal als er geen kunstgrepen aan te pas hoeven komen... Maar ja, we kunnen alleen maar afwachten he.

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2012 om 16:36

Valkyre

Of je wordt 's nachts wakker zoals een tante van mij...met het hoofdje al bijna geboren..)

Fransien

Fransien

21-12-2012 om 17:18

Heel goed gegaan

Die vierde bevalling van mij is eigenlijk heel goed gegaan, al zat ik op het moment zelf wel even te balen. Om het hele verhaal te vertellen, ik werd 's nachts wakker met lichte weeen, nou ja, stevige menstruatiepijn, zo voelde het. Ik moest toch naar de wc en net daarvoor (tuurlijk) zijn de vliezen gebroken. Snel wat vruchtwater opgevangen en direct last van weeen gekregen. Toch maar naar de wc gegaan en direct daarna een dweil gepakt, ik beval nogal snel en ik zag het al gebeuren dat iemand over die plas water onderuit ging. Weer naar boven gehobbeld (niet ideaal met weeen van een minuut met een halve minuut tussenpoos). Manlief wakker gemaakt, hij vond me nog te nuchter en wilde zich weer omdraaien. Ik heb hem de telefoon in handen gegeven en gezegd nu te bellen en ben weer naar de badkamer gegaan, ik wilde even lekker onder de douche. Manlief kwam ook naar beneden en begon dingen bij elkaar te zoeken en klaar te zetten. Ik ben niet meer onder de douche gekomen, ik heb nog geroepen dat hij nu moest komen en alle protest dat hij nog niet alles klaargezet had weggebruld. Op het moment dat hij er was zat het kopje al tussen mijn benen en stond ik ook al voorover gebogen om te vangen als hij niet op tijd geweest was. De volgende wee was ukkepuk er. Mijn man stond er echt mee in de handen van wat moet ik hiermee, dus heb ik hem maar in mijn armen genomen, handdoeken gepakt en hem daarmee warm gehouden en gemeld dat hij deze keer mocht gaan dweilen. Hij was aardig de kluts kwijt dus ging hij maar verder met klaarzetten en zich afvragen of hij nog wat moest klaarzetten tot de verloskundige er was. Die was er dus in minder dan 15 minuten na het telefoontje en dat was ruim 5 minuten te laat. De hele bevalling heeft zo'n 20 minuten geduurt vanaf het moment dat ik wakker werd om naar de wc te gaan. Overigens heeft blijven staan na een bevalling als nadeel dat je een stuk meer bloed verliest, de verloskundige heeft me zo snel mogelijk richting bed gedirigeerd maar het heeft me meer dan 1 liter bloed gekost. Verder geen last van mijn bekken of rug of wat dan ook, wel flink wat staalpillen gekregen. Overigens heeft de verloskundige even een dweil over de vloer gehaald, manlief had ze een kop koffie gegeven en naast mij gezet om bij te komen, hij had het harder nodig dan ik. Wat troep betreft kan ik een badkamer bevalling aanraden, het is zo opgeruimd.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

21-12-2012 om 20:12

Fransien

Wat een cool verhaal! Mijn moeder kreeg er ook een paar heel snel. Laat ik het zo zeggen, als mijn vader mevrouw Beerendonk belde (de verloskundige in het dorp), liet die alles uit haar handen vallen en sprong op haar Vespa, want dan had ze nog kans dat ze de baby kon opvangen.
Valkyre, ik ben behalve de laatste paar persweeen beide keren staand bevallen. Ik kan helemaal niet zitten of liggen bij weeen. Ze moesten me bij de jongste op het bed smijten, anders was-ie ook op de vloer gevallen.

Valkyre

Valkyre

22-12-2012 om 00:48

Staan

Ja, staan vond ik ook het fijnst om de weeen op te vangen. Dat heb ik toen de hele eerste nacht gedaan, staand, nou ja, hangend over de keukentafel, met Valkyreman snurkend op de bank een paar meter verder. Ik heb ook even geprobeerd in bad de weeen op te vangen, man man, ik wist niet hoe snel ik dat bad weer uit moest! Helaas moest ik de tweede nacht aan her infuus en allerhande slangen en apparaten liggend de weeen opvangen. Maar staan, ja. Veel fijner! Dus ik hoop ook dat ik dit keer zo lang mogelijk slang- en snoerloos kan blijven. En dan gewoon lekker ergens op hangen en heupwiegen. Haha, ik zou er bijna zin in krijgen! In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat het beter zal gaan dan de vorige keer (toen ging er ook wel best veel mis). En mocht dat niet zo zijn, dan helpt die overtuiging me in ieder geval redelijk ontspannen de laatste weken door

Valkyre

Mamvantwee

Mamvantwee

23-12-2012 om 09:24

He dames

Ik heb jullie draadje gelezen. Krijg allemaal herinneringen aan mijn eigen zwangerschappen en bevallingen.
Ik wil jullie alleen maar een goede rest van de broedtijd en een fijne bevalling wensen.

groet, Mamvantwee

Valkyre

Valkyre

27-12-2012 om 17:41

Pom pom pom

37 weken vandaag! Spannend...

Valkyre

Nicky Lohs

Nicky Lohs

27-12-2012 om 20:19

Zeker spannend!

Nu is het echt aftellen!! Alles klaar voor de baby?

Oh!

Any day now!

skik

Valkyre

Spannend hoor!!
Mijn vriendin is 25 dec en mijn collega 26 dec bevallen Nu jij nog

Valkyre

Valkyre

31-12-2012 om 13:45

Lage bloeddruk

De gyn is reuze blij met mij omdat ik zo'n keurige lage bloeddruk heb. Maar ik ben zo duizelig! Heel onhandig, want ik moet steeds gaan liggen en krijg dus niks meer gedaan. En ook heel saai voor Spruitje, die nu natuurlijk vakantie heeft. Ik probeer maar zoveel mogelijk speelafspraakjes voor hem te regelen, zodat ik even kan slapen, maar dat is nog best lastig, merk ik...

Valkyre

Valkyre

Valkyre

03-01-2013 om 12:02

38 weken

...en nog geen voortekenen. Wel veel harde buiken (bij elke moeizame beweging eigenlijk), maar dat heb ik al maanden, dus dat zal wel niks te betekenen hebben. De baby beweegt nog goed (het voelt zo af en toe of hij bij draaien mijn ingewanden ook meeneemt, oef!).

Gisteren had ik controle, en Spruitje was voor het eerst mee. Ik kreeg ook een groeiecho, en we hebben het hartje gehoord. Hij vond het reuze-interessant. Ik moest ook bloedprikken, om uit te sluiten dat de inmiddels extreme vermoeidheid een extra oorzaak heeft (dus nog eens glucose, schildklier, ijzer, vit D, etc). Ze willen natuurlijk ook weten of ik geen bloedarmoede heb vanwege de bevalling... Ik word bijzonder goed in de gaten gehouden, moet ik zeggen.

Mijn astma was de hele zwangerschap goed onder controle, maar nu ben ik toch weer flink aan het hoesten en proesten en hijgen en puffen. Dat kost natuurlijk ook weer de nodige energie... De gyn zei er verder niks over, maar ik denk erover toch maar een afspraak te maken met de longarts. Al die ziekenhuisbezoeken worden wel een beetje een dagtaak nu (naast het dutjes doen, hoewel dat nu vanwege de kerstvakantie vaak niet lukt...).

Verder zei de gyn dat de baby niet extreem groot is (phew!). Maar dat betekent ook dat ze toch tot 41 weken wachten voor er eventueel ingeleid gaat worden. Poeh hee, nog drie weken... Ik hoop maar dat de baby spontaan eerder komt! Nou ja, de kerstvakantie is bijna voorbij. Als Spruitje straks weer op school zit, kan ik weer op regelmatige tijden dutten.

Nu de bevalling dichterbij komt, word ik toch wel nerveus... Mijn eerste bevalling ging niet bepaald soepel.

Valkyre

Fransien

Fransien

03-01-2013 om 14:14

Gewoon doorademen

Fijn dat jongste goed op schema zit, je schiet al lekker op. Ik hoop voor jou ook dat de baby wat vroeger komt. Ik heb naast bitter lemon (kinine) ook wel eens moxa geprobeerd om de baby wat eerder te laten komen. Veel geholpen heeft het niet, maar het was wel lekker ontspannend en kon geen kwaad. Bij sommige anderen in mijn omgeving hielp het wel als een trein overigens.

Valkyre

Valkyre

05-01-2013 om 18:02

Vitamine d3 (heu!)

Woensdag bloed laten prikken, gisteren belde de gyn dat ik een "ernstig vitamine D3-tekort" heb. (Hoe ernstig is ernstig? Geen idee, dat was ik even vergeten te vragen...). Hij zei in ieder geval dat dat de vermoeidheid en (samen met de lage bloeddruk) wellicht ook de duizeligheid verklaart. Hij stuurt me in ieder geval een recept voor een soort aansterkkuur - een ampul waaruit ik eens in de twee weken (ook na de geboorte dus) een ml vloeistof moet innemen, waarin iets van 50.000 eenheden (??) zitten. Ik hoop toch zo dat het werkt! Ik hang door de vermoeidheid maar een beetje thuis en wil zo graag nog eens wat gaan doen - zwemmen, stukje wandelen, niets bijzonders. En natuurlijk hoop ik dat het ook gaat helpen bij het herstel straks.

Nog 12 dagen tot de uitgerekende datum! Ik zit nog niet op het punt dat ik me echt verveel - er moeten nog wel wat dingen gebeuren, maar ik kom zo nergens aan toe. Ben benieuwd hoe het komende week gaat, als Spruitje weer op school zit. Lekker slapen overdag.

Bitter lemon, dat heb ik bij Spruitje inderdaad ook geprobeerd - hielp helaas niet. De weeen begonnen toen met 41w4d, en hij is met 41w6d geboren. Helaas! Gelukkig vind ik bitter lemon wel lekker. Hmm, misschien maar eens een paar flessen halen...

Moxa, dat ken ik niet. Even googlen...

Valkyre

Fransien

Fransien

07-01-2013 om 10:05

Hmmm, dat ken ik nog niet. Maar ik heb sinds mijn zwangerschappen een lage bloeddruk gehouden en ben met 4 kinderen niet meer zo fit als destijds met 1... Toch maar eens laten controleren.
Veel sterkte ondertussen.

Laatste loodjes

Ha Valkyre, van vitamines weet ik niets, maar wel goed dat je een extra stoot D3 krijgt. Hoop dat het helpt!
En jee joh, dat je nu al tegen de uitgerekende datum aanzit. Wat zijn de afspraken met het zh? Of wachten ze nu toch gewoon af of de bevalling vanzelf op gang komt nu de groei van het kindje niet extreem lijkt?
Ik ben ook aan het aftellen, maar dan op een andere manier. Na vandaag nog 14 dagen werken. En dus mezelf uit bed slepen, de trein in, worstelen met het maagzuur dat gek genoeg op een lege maag het ergst lijkt en daarna gaat het eigenlijk wel weer. Maar dat opstarten 's morgens...
Sterkte met de laatste weekjes!

Vic

Vic

07-01-2013 om 17:04

Even inbreken

Lieve zwangere dames, zetten jullie tegen de tijd van de uitgerekende datum ook een berichtje in algemeen of gezellug? Ik vind het altijd wel spannend om mee te leven met de komst van nieuwe OO-baby's
Sterkte met de laatste loodjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.