Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Catwoman

Catwoman

09-02-2022 om 11:05 Topicstarter

MamaE schreef op 09-02-2022 om 10:36:

[..]

Er is wel een baby, die in de buik van TS. Normaal gesproken denk je als aanstaande ouders ook voor de geboorte al na over erkenning/gezag.

Ik vind het niet gek dat TS hem gedumpt heeft. Iemand die hele dagen blowt en enkel stoned op de bank ligt lijkt me nu niet bepaald een waardevolle toevoeging aan mijn leven. Ze hoeft niet per se steun te verwachten maar als iemand aangeeft mee te willen naar een echo en dan niet komt, snap ik best dat dat even steekt.

Ja ik heb het niet uitgemaakt omdat ik dat wilde maar omdat ik geen andere optie zag. Dat was een kwestie van een grens trekken. Hij wist al heel lang mijn standpunt. Ik ben er heel erg verdrietig van dat het uit is en ik verwacht niet dat hij nu zijn best gaat doen om het nog goed te maken. Ik had gehoopt dat hij me nog wel zou steunen met de baby maar ik denk dat ik ook die verwachting moet bijstellen

Catwoman

Catwoman

09-02-2022 om 11:12 Topicstarter

Lollypopje schreef op 09-02-2022 om 10:55:

[..]

Maar dat is dus wel het gevolg van het blowen.

Zolang hij niet wil stoppen en het zelf niet als een probleem ervaart, zou ik vooral zelf de beslissingen nemen. Om de simpel reden dat hij nu geen stabiele persoon is en kan zijn. Hoe moeilijk dat ook voor je is. Maar anders moet je elke beslissing wachten tot zijn hoofd helder genoeg is om überhaupt te reageren. Dat geeft voor jou waarschijnlijk uiteindelijk alleen maar meer onzekerheid en stress.

Ik zou bij een volgende beslissing hem dan ook enkel meedelen wat jij hebt besloten. Wil hij meebeslissen, dan moet hij eerst maar laten zien dat hij zijn verantwoordelijkheid kan nemen en dus wederom hulp zoekt voor zijn blowen.

Ja je slaat de spijker op zijn kop. Dat is dus ook waar ik gisteren mee zat, dat ik dan moet wachten tot hij een keer reageert. En ik zit de hele tijd in onzekerheid

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 07:28:

[..]

Maar wat is er dan zo erg aan blowen? Functioneert hij niet als hij stoned is?

Pardon? Wil je echt dat mensen hier serieus op reageren of probeer je een rel te veroorzaken. Ze heeft het over een verslaafde partner.

Verder zie ik veel goede tips voorbij komen. Heel veel sterkte!

Catwoman schreef op 09-02-2022 om 11:05:

[..]

Ja ik heb het niet uitgemaakt omdat ik dat wilde maar omdat ik geen andere optie zag. Dat was een kwestie van een grens trekken. Hij wist al heel lang mijn standpunt. Ik ben er heel erg verdrietig van dat het uit is en ik verwacht niet dat hij nu zijn best gaat doen om het nog goed te maken. Ik had gehoopt dat hij me nog wel zou steunen met de baby maar ik denk dat ik ook die verwachting moet bijstellen

Wat goed dat je je grenzen zo goed bewaakt! 

Catwoman schreef op 09-02-2022 om 11:05:

[..]

Ja ik heb het niet uitgemaakt omdat ik dat wilde maar omdat ik geen andere optie zag. Dat was een kwestie van een grens trekken. Hij wist al heel lang mijn standpunt. Ik ben er heel erg verdrietig van dat het uit is en ik verwacht niet dat hij nu zijn best gaat doen om het nog goed te maken. Ik had gehoopt dat hij me nog wel zou steunen met de baby maar ik denk dat ik ook die verwachting moet bijstellen

Ik had exact hetzelfde gedaan. Het is logisch dat je er verdriet van hebt. Dat mag ook. Maar uiteindelijk ben je beter af zonder hem. 
Verslaving kan iedereen overkomen. Maar er niks aan willen doen en denken dat je best voor een kind kan zorgen terwijl je dagelijks stoned bent, nee dat niet. Ik zou niet eens een relatie willen met zo iemand zonder kind. Dan kies je voor jezelf en een toekomst zonder hem.

Catwoman schreef op 09-02-2022 om 11:12:

[..]

Ja je slaat de spijker op zijn kop. Dat is dus ook waar ik gisteren mee zat, dat ik dan moet wachten tot hij een keer reageert. En ik zit de hele tijd in onzekerheid

Ik besef dat het geen makkelijk besluit is, om hem hierbij los te laten. Want dit was niet hoe je het wilde, maar ik hoop dat je het lukt hierin voor jezelf te kiezen.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 14:06

Mamame schreef op 09-02-2022 om 11:28:

[..]

Pardon? Wil je echt dat mensen hier serieus op reageren of probeer je een rel te veroorzaken. Ze heeft het over een verslaafde partner.

Verder zie ik veel goede tips voorbij komen. Heel veel sterkte!

Ik stel een vraag, sorry dat ik niet zo hysterisch reageer bij het woord verslaving hoor en hoe je het ook wendt of keert hij blijft wel gewoon de vader. Ik lees dat hij blijkbaar ook gewoon een baan heeft dus hij functioneert nog wel. 

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 14:06:

[..]

Ik stel een vraag, sorry dat ik niet zo hysterisch reageer bij het woord verslaving hoor en hoe je het ook wendt of keert hij blijft wel gewoon de vader. Ik lees dat hij blijkbaar ook gewoon een baan heeft dus hij functioneert nog wel.

Alleen functioneert hij blijkbaar niet als potentiële vader, want dan moet je toch echt meer doen dan elk vrij moment stoned op de bank liggen.

Jij onderschat duidelijk de effecten van een verslaving op een partner, een kind en een gezin.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 14:22

Lollypopje schreef op 09-02-2022 om 14:14:

[..]

Alleen functioneert hij blijkbaar niet als potentiële vader, want dan moet je toch echt meer doen dan elk vrij moment stoned op de bank liggen.

Jij onderschat duidelijk de effecten van een verslaving op een partner, een kind en een gezin.

Die man heeft op dit moment nog geen kind en is blijkbaar ook niet bereid om te stoppen met blowen want hij ziet geen probleem, dus ik zou er ook niet teveel van verwachten. Misschien dat ie het licht ziet maar tot die tijd kan TO zich beter op haarzelf en haar zwangerschap richten. 

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 14:22:

[..]

Die man heeft op dit moment nog geen kind en is blijkbaar ook niet bereid om te stoppen met blowen want hij ziet geen probleem, dus ik zou er ook niet teveel van verwachten. Misschien dat ie het licht ziet maar tot die tijd kan TO zich beter op haarzelf en haar zwangerschap richten.

En dus hoef jij zijn gedrag niet steeds minder erg te maken dan het is. Die man wilde namelijk wel een kind, maar is duidelijk niet bereid te doen wat nodig is om een vader te zijn en een kind op te voeden. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 14:37

Lollypopje schreef op 09-02-2022 om 14:31:

[..]

En dus hoef jij zijn gedrag niet steeds minder erg te maken dan het is. Die man wilde namelijk wel een kind, maar is duidelijk niet bereid te doen wat nodig is om een vader te zijn en een kind op te voeden.

Dat doe ik dan ook nergens, en of die man ook een kind wilde weet ik niet want ik was er niet bij. En hij hoeft niet bereid te zijn om te doen wat nodig is want hij is al de vader, en daar zit ze de komende jaren dus aan vast.

Als hij een vaderrol wil vervullen in het leven van het kind zal hij wel moeten doen wat nodig is. Werken is één ding, maar je ouderschap stopt niet na een werkdag, sterker nog, dan begint het net. Als jij dan liever stoned op de bank ligt te blowen dan je kind eten geven, in bad doen, ermee spelen, voorlezen etc. heb je de prioriteiten niet op orde. Ik zou ook geen omgangsregeling willen met zo iemand, want ik zou mijn kind er niet met een gerust hart achterlaten.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 14:52

Als hij erkenning, gezag en een regeling wil afdwingen via de rechtbank is dat toch lastig tegen te houden denk ik. 

En waar schrijft To dan dat hij dit wil, Bluefawn?

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 15:02

Ted68 schreef op 09-02-2022 om 14:57:

En waar schrijft To dan dat hij dit wil, Bluefawn?

Gelukkig nergens. En dit was een reactie op iemand die liever geen omgangsregeling met zo’n junk zou willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.