Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 20:58 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 20:32:

[..]

Is het dan niet mogelijk om een compromis te sluiten wbt blowen? De liefde is er nog lees ik.

Dat heb ik al eerder in onze relatie geprobeerd. We hadden toen afspraken gemaakt maar hij kan niet af en toe blowen helaas. Daar is de verslaving te sterk voor. Dus het is alles of niets. En ik zie teveel nadelen van het blowen om het te accepteren. 

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 20:58:

[..]

Dat heb ik al eerder in onze relatie geprobeerd. We hadden toen afspraken gemaakt maar hij kan niet af en toe blowen helaas. Daar is de verslaving te sterk voor. Dus het is alles of niets. En ik zie teveel nadelen van het blowen om het te accepteren.

Maar dat wist je toch 2-3 jaar geleden ook al?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 21:06

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 20:58:

[..]

Dat heb ik al eerder in onze relatie geprobeerd. We hadden toen afspraken gemaakt maar hij kan niet af en toe blowen helaas. Daar is de verslaving te sterk voor. Dus het is alles of niets. En ik zie teveel nadelen van het blowen om het te accepteren.

Nou hij wil zich nu wel inzetten dus dat is op zich een goed teken, misschien is latten nog een optie, je kunt dan mogelijk afspreken dat hij bij jou en de baby niet stoned mag zijn. Als de liefde er aan beide kanten nog is zou ik het zeker de moeite waard vinden om toch voor jullie kind in elk geval samen de ouders te zijn en proberen om er samen uit te komen.

Bij een verslaving is er geen compromis mogelijk. In feite blijf je altijd verslaafd. Juist als je gedoseerd je verslavingsmiddel blijft gebruiken blijft een terugval op de loer liggen.
Er is één uitzondering hierop en dat is een eetverslaving. Omdat je simpelweg niet helemaal kunt stoppen met eten omdat je dan doodgaat.

Als de vader iets wil, dan zal hij dat zelf moeten regelen. Ik lees hier vooral dat hij zichzelf op de eerste plaats zet en niet zijn kind of de moeder. Hij wil afkicken om weer bij TS in te trekken, niet omdat hij vindt dat drugs troep is die niks toevoegt aan zijn leven. Hij wil meebeslissen over de naam van het kind, maar komt bij echo's niet opdagen. Hij wil vader zijn en omgang met het kind, maar heeft tot op heden nog niks bijgedragen voor het kind. Hij is verdrietig omdat hij tot nu toe zo'n beetje de hele zwangerschap heeft gemist. Maar ziet hij ook in wat voor verdriet hij TS heeft aangedaan?

Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 21:11 Topicstarter

Pejeka1 schreef op 04-04-2022 om 21:00:

[..]

Maar dat wist je toch 2-3 jaar geleden ook al?

Ja daarom is hij ook naar een kliniek gegaan om er vanaf te komen. Omdat er anders geen toekomst voor ons samen was

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 21:11:

[..]

Ja daarom is hij ook naar een kliniek gegaan om er vanaf te komen. Omdat er anders geen toekomst voor ons samen was

Geloof me nou, verslaafde mensen zijn verdomd moeilijk van hun verslaving af te brengen. Ze beloven van alles, soms menen ze het ook, maar de keren dat ze terugvallen zijn enorm. Soms na langere tijd, soms al na korte tijd. Er is geen compromis voor (zo van: in plaats van een kratje bier per dag, drink ik nog maar 2 flesjes, of: weet je wat, dan blow ik alleen in het weekend nog maar af en toe). Het zijn excuses om jou rustig te houden en voor zichzelf om hun verslaving voort te kunnen zetten. Dus merk je aan het begin van een relatie tekenen van een verslaving, neem dan afstand.

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 19:17:

[..]

Maar wat is dat voor kinderachtig gedoe? Je bent samen ouders dus je zult samen dingen moeten regelen voor het kind op een normale volwassen manier ipv je opstellen van laat hem het allemaal zelf maar uitzoeken. Voor erkenning heeft hij sowieso toestemming van de moeder nodig, dat kan hij dus niet alleen regelen.

Waarom zou je hem alles op een presenteerblaadje aanreiken? Erkenning op een presenteerblaadje, gezag op een presenteerblaadje, de naam laten bepalen, etc. 

En dan komt ze er straks voor de zoveelste keer achter dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt en dan zit je daar mee. 

Heb het jarenlang gehad, dat ik voor bijna alles de handtekening nodig had van iemand die niet eens de moeite nam om met zijn kinderen te bellen. Laat staan ze te zien. 

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 19:30:

[..]

Pa wil graag een rol in het leven van hun kind en ja die inschattingsfout van enkele maanden geleden maakt dat ze hier de komende jaren mee moet dealen. En natuurlijk kan ze alles zonder hem regelen maar dat betekent niet dat ze zelf mag bepalen of de vader wel of geen rol in het leven van het kind mag.

Pa wil helemaal geen rol in het leven van het kind. Pa wil de naam mee bepalen en is blijkbaar op zoek naar woonruimte.

Tot nu toe was zijn verslaving belangrijker dan TO en het kindje. Enige interesse heeft hij niet getoond, behalve dan in de naam en in woonruimte. 

Jij ziet blijkbaar iemand die z'n verantwoordelijkheid wil nemen. Ik haal uit de posts alleen maar iemand die bezig is met z'n verslaving en z'n eigen ego. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 21:27

A12345 schreef op 04-04-2022 om 21:24:

[..]

Pa wil helemaal geen rol in het leven van het kind. Pa wil de naam mee bepalen en is blijkbaar op zoek naar woonruimte.

Tot nu toe was zijn verslaving belangrijker dan TO en het kindje. Enige interesse heeft hij niet getoond, behalve dan in de naam en in woonruimte.

Jij ziet blijkbaar iemand die z'n verantwoordelijkheid wil nemen. Ik haal uit de posts alleen maar iemand die bezig is met z'n verslaving en z'n eigen ego.

Hij heeft toch al een woning en een baan?   

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 21:27:

[..]

Hij heeft toch al een woning en een baan?

Ja, maar hij wilde zodra hij afgekickt was 'als beloning' bij TS intrekken.
Normaal gesproken ga je afkicken voor jezelf, omdat je van de troep af wil, omdat je een verantwoordelijke en volwassen persoon wil worden, omdat je je geld aan echt leuke dingen wil besteden.

Juist dat intrekken zorgt ervoor dat hij geen woonlasten heeft en veel extra bestedingsruimte heeft. Als hij dat in zijn kind zou investeren zou mooi zijn, maar die garantie heb je verre van. Daarom is het ook een extra risico op terugval in gebruik.

Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 21:31 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 21:27:

[..]

Hij heeft toch al een woning en een baan?

Ja dat klopt. We hebben allebei een huurhuis. Als hij bij mij zou komen wonen dan zou hij zijn eigen huisje nog een tijd aanhouden voor het geval dat het niet werkt

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 21:36

MamaE schreef op 04-04-2022 om 21:31:

[..]

Ja, maar hij wilde zodra hij afgekickt was 'als beloning' bij TS intrekken.
Normaal gesproken ga je afkicken voor jezelf, omdat je van de troep af wil, omdat je een verantwoordelijke en volwassen persoon wil worden, omdat je je geld aan echt leuke dingen wil besteden.

Juist dat intrekken zorgt ervoor dat hij geen woonlasten heeft en veel extra bestedingsruimte heeft. Als hij dat in zijn kind zou investeren zou mooi zijn, maar die garantie heb je verre van. Daarom is het ook een extra risico op terugval in gebruik.

Ik dacht dat ik las dat ze dit zo afgesproken hadden voor ze uit elkaar gingen dat hij bij haar in zou trekken, en ik ga ervan uit dat ze bij samenwonen ook samen de kosten delen. En extra veel bestedingsruimte is met een product dat €7,50 de gram kost niet echt nodig. Dat is met een kleinere portemonnee ook nog wel te betalen. 

Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 21:38 Topicstarter

Pejeka1 schreef op 04-04-2022 om 21:15:

[..]

Geloof me nou, verslaafde mensen zijn verdomd moeilijk van hun verslaving af te brengen. Ze beloven van alles, soms menen ze het ook, maar de keren dat ze terugvallen zijn enorm. Soms na langere tijd, soms al na korte tijd. Er is geen compromis voor (zo van: in plaats van een kratje bier per dag, drink ik nog maar 2 flesjes, of: weet je wat, dan blow ik alleen in het weekend nog maar af en toe). Het zijn excuses om jou rustig te houden en voor zichzelf om hun verslaving voort te kunnen zetten. Dus merk je aan het begin van een relatie tekenen van een verslaving, neem dan afstand.

Ja dat is makkelijk praten als je die kennis hebt. Ik was voor deze relatie niet bekend met verslavingen en ik wist niet dat blowen zo'n moeilijke verslaving is. Bij een verslaving dacht ik meer aan alcohol of harddrugs

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 21:40

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 21:31:

[..]

Ja dat klopt. We hebben allebei een huurhuis. Als hij bij mij zou komen wonen dan zou hij zijn eigen huisje nog een tijd aanhouden voor het geval dat het niet werkt

Misschien kunnen jullie latten met afspraken over blowen. 

Het is gewoon heel lastig om van blowen af te komen, vergelijk het met stoppen met roken x 1000. Van drank e.d kom je veel makkelijker vanaf.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-04-2022 om 21:42


Temet schreef op 04-04-2022 om 16:54:

Nog even over het volgende:

" Niet dat hij helemaal niet in beeld is, maar alleen in beeld op jouw voorwaarden. Denk dan aan niet onder invloed zijn en bijdrage in de kosten."

Onder familierechtjuristen bestaat de uitdrukking "alimentatie is geen kijkgeld". Het is niet per se handig om contact tussen vader en kind te laten afhangen van de vraag of vader financieel bijdraagt. Bij een rechter hoef je daar in elk geval niet mee aan te komen.

Dat schrijf ik niet. Als die man z'n verantwoording wil nemen, dan hoort hij bij te dragen in de kosten. En niet onder invloed zijn is helemaal geen gekke voorwaarden als hij tijd met z'n kind wil doorbrengen. Die voorwaarden waar ik over schrijf gaan wel verder dan alleen de 2 voorbeelden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.