Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Verse vader in aantocht

Hallo allemaal,

IK WORD VADER........

Zo dat is er uit.
Mijn vriendin en ik zijn dus zwanger, maar dat was julie vast niet ontgaan.
Het is nog heel pril allemaal(6 weken onderweg pas) maar de blijdschap er niet minder om.
Zo een 2,5 jaar geleden besloten dat we toch wel heel graag kinder zouden willen en mijn vriendin dus gestopt met de pil.
Uiteindelijk enorm veel ellende in de familie gehad met veel stres en ons erij neergelegt dat we wel zouden zien wanneer ze eventueel zwanger zou raken.
Nog even geen gezeur met doktoren enz, laat het maar gewoon lopen als we een beetje rustiger vaarwater om ons heen hebben komt het vast wel goed moppie, riep ik vrolijk steeds tegen haar.

3 weken geleden had ik een soort van voorgevoel, ik wist het, voelde het en riep, ik haal een test.
Ze verklaarde me voor gek, gezien de medicijnen die ze kreeg(mee gestopt inmiddels) voor haar dystrofie was de kans om zwanger te raken in ons idee gedaalt tot -10.
Na 3 dagen aandringen toch een test gedaan en jawel ineens word je papa en mama.

Mooi iets, papa en mama.
Op de ene dag ben je nog nergens mee bezig en de volgende dag ineens papa(nou ja papa in aanwas dan)

Ineens viel het kwartje en heb ik zitten janken als een gek,ik word papa ik word papa ik word papa, dol van geluk.

Holy shit........medicijnen.....
Na veel gebel gezeur enz enz blijkt dat de medicijnen dus zo goed als zeker geen invloed kunnen hebben voor de zwangerschap, opgelucht genieten dus.

Sinds die dag ben ik dus niet helemaal mezelf meer,vlieg van links naar rechts jank om niets en stond van de week dus al behang te krabben in de babykamer.

Inmiddels door het medicijnenverhaal al een echo gehad en alles lijkt goed te zitten.
11 oktober de volgende met hopenlijk een hartslag te horen.

Ik kan niet wachten en heb er superveel zin in.

word vervolgt


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

25-09-2011 om 11:16

Gefeliciteerd!

Wat fijn voor jullie!

Gefeliciteerd!

Ik word helemaal vrolijk van je enthousiaste, blije berichtje op deze toch al zonnige zondagochtend!

Ik wens jullie een zorgeloze zwangerschap en een gezonde baby toe. En blijf posten en vooral lezen hier, oudersonline is echt een schatkamer aan informatie en gewoon gezellig om te 'kletsen'.

skik

peggy

peggy

26-09-2011 om 07:34

Gefeliciteerd

Hoi papa! Van harte gefeliciteerd. Wat super fijn voor jullie. Ik hoop dat het goed mag blijven gaan. Maar begrijp me niet verkeerd met wat ik nu ga zeggen. Zes weken is behoorlijk pril! De eerste twaalf weken zijn behoorlijk cruciaal. Ik hoop dat alles goed blijft gaan maar er kan altijd iets gebeuren waardoor de blijdtschap omkeerd in verdriet. Ik kon moeilijk zwanger worden. Na drie jaar van zelf proberen tot iui aan toe werden wij eindelijk papa en mama van ons tweede kindje. Wat waren wij blij. Ook wij konden het van de daken schreeuwen. Bij zes weken zwanger al een echo. Leeg vr. Waterzakje. De week er op een mini vruchtjr van 3 mm. Bij thuiskomst miskraam. Ik wil je blijheid echt niet ontnemen maar doe aub voorzichtig en zorg goed voor de kleine.
X peg

Lupomob

Van harte gefeliciteerd!! Ik wens jullie een prachtige zwangerschap toe met een gezonde baby als resultaat, geniet ervan!

Uitprinten

dit berichtje, en voor altijd bewaren !! Plak het in het babyboek. Hou een dagboek bij !

van harte gefeliciteerd, wat een bijzonder enthousiaste en blije vader gaat jullie kindje krijgen, vast houden tot aan je dood. Kinderen zijn het mooiste in je leven (althans in die van mij wel).

Biene M.

Biene M.

26-09-2011 om 21:26

Lupomob

Gefeliciteerd!!

Elx

Elx

27-09-2011 om 11:08

Gefeliciteerd!

Inderdaad het geluk straalt er vanaf. Wat mooi. Natuurlijk is het nog pril, maar ik wens jullie beide een hele fijne onbezorgde zwangerschap en bevalling toe.

En zoals eerder genoemd houd ons op de hoogte. En vragen? Stel ze hier, we zijn bijna allemaal "ervaringsdeskundigen".

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja gefeliciteerd

En ik zou wel zo'n turbo-enthousiaste versie van mijn man gehad willen hebben toen ik zwanger was
Fijn hoor succes! Enneh klinkt flauw maar GENIET nog even van je mateloze vrijheid nu..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Brunette +

+ Brunette +

28-09-2011 om 22:05

Welkom bij de club

Heb weleens de indruk dat dit forum vol zit met mensen (vooral vrouwen) die er al jaren komen, net als ikzelf trouwens, ben ooit net als jij begonnen bij Zwangerschap. Het valt me bijvoorbeeld op dat in de rubrieken van oudere kinderen veel meer wordt gepost dan bij de baby's. Dus lekker verfrissend, en ook nog een man!

lupomob

lupomob

29-09-2011 om 20:04 Topicstarter

Verse vader deel 2

Allereerst bedankt voor het hartelijke welkom hier op het forum.
Wat is er allemaal gebeurd de afgelopen dagen......niets aaarrgh. ik word gek zo nu en dan geloof ik, mijn vriendin is er vrij rustig onder maar ik kan echt niet wachten op de volgende echo. maar ja dat duurd nog tot 11 oktober dus moet ik nog even in de wachtkamer.
We zijn inmiddels al wel even wat winkels afgeweest om wat ideeen op te snuiven. ik heb dr zin in, en kan niet wachten tot we voor het "echie" gaan beginnen.

Word vervolgt, groetjes

Massi Nissa

Massi Nissa

29-09-2011 om 20:41

Hahaha

Heerlijke berichtjes schrijf jij, lupomob. Gefeliciteerd allebei met het mooie nieuws. En ik lach omdat je klaagt dat er niets gebeurt, en ik denk (hoop heel erg) dat je over acht maanden als jullie kindje er is, terugkijkt en denkt: goh, er gebeurde niks. Nu gebeurt er teveel .
Heel veel voorpret toegewenst.
Groetjes
Massi

lupomob

lupomob

03-10-2011 om 11:31 Topicstarter

Verse vader deel3

Nou het zwangeren is in volle glorie binnen komen rollen.

Mijn vriendin is constant (kots)misselijk en daardoor al dage zo beroerd als het maar zijn kan.

Kan er weinig aan veranderen behalve dan wat extra lief voor haar te zijn.

Voor de rest nog weinig nieuws te melden.
De voorbereidingen voor de babykamer gaan gestaag door en er komt al wat schot in de zaak.

Behang is verwijderd, muurtje gestuct en de kozijnen geschuurd...

Word vervolgt dus weer......

7 weken en 1 dag onderweg, aftellen maar alvast...hihi

Leuk

behalve dat je vriendin zo misselijk is, ben ik bij de 2e 16 weken geweest. Als ze erg veel blijft spugen zal de verloskundige jullie wat adviezen kunnen geven. Zorg iig dat ze niet uitdroogt en voldoende binnen krijgt.

Nou wat spannend, leuk dat de kamer al aangepakt wordt. Straks veel plezier bij de echo !

lupomob

lupomob

04-10-2011 om 07:35 Topicstarter

Verse vader deel 3.2

Voor het uitdrogen ben ik niet zo bang.

Ze drinkt meer dan genoeg en houdt tot op heden nog steeds alles binnen.

Ze maakt wel geluiden waarvan ik een sprintje naar de keuken trek om een bakje te pakken maar het gaat nog steeds goed.
Het lastigste is om te vinden wat ze lekker vind op het moment.
Broodje kaas moppie.......ja lekker.
1 hap en een gezicht waarvan ik al zie dat ik een extra broodje kaas met de lunch heb....... zielig voor haar maar best grappig.

Kan als man niet voelen wat zei voelt natuurlijk maar heb best met haar te doen.
Alles smaakt naar....uhm niets.
Normaal is het echt een ontzettende snoepkont maar tegenwoordig heb ik al het snoep voor mezelf.
Ze doet super goed haar best en ben reuze trots op dr.

Word vervolgt

Tijgeroog

Tijgeroog

04-10-2011 om 09:40

Augurken

Heb je die al geprobeerd? (om te voeren)

Tijgeroog

Tijgeroog

04-10-2011 om 09:42

Bij mij hielp het om de hele dag door kleine beetjes te blijven eten, zodat ik geen lege maag had, want dan werd ik misselijk. 's Ochtends op bed ook eerst iets eten, en dan pas uit bed komen.

dc

dc

04-10-2011 om 19:29

Tips

Ik ben meer dan 4 maanden kotsmisselijk geweest bij mijn laatste zwangerschap, misschien heeft je vriendin iets aan de tips die ik toen heb gehad:

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=57306062956509087424&archief=1&zoek=misselijk&thread=158886&forumsel=2&forum=2&post=2574690

Valkyre

Valkyre

06-10-2011 om 13:14

Wat heerlijk

Zo'n enthousiaste vader-in-wording! Gefeliciteerd!

Mijn man stond bij 36 weken nog de laatste hand aan de kinderkamer te leggen, daar werd ik wel zenuwachtig van. Je vriendin vindt het vast geweldig dat je zoveel mogelijk voor haar en de baby doet. Lief hoor.

En als het enige troost biedt: het schijnt dat vrouwen die flink misselijk zijn tijdens het eerste trimester minder kans op een miskraam hebben. Voor mij was dat wel een (kleine) troost.

En inderdaad, de hele dag kleine beetjes eten hielp bij mij wel enigszins om de ergste misselijkheid wat in te dammen. En half kopje bouillon, en crackertje, wat fruit of rauwkost, klein bakje yoghurt, dat werk. Warm eten lustte ik eigenlijk de hele zwangerschap niet. Dus ik heb heel wat pastasalade gegeten

Veel geluk samen!

groet, Valkyre

dc

dc

06-10-2011 om 14:47

Kinderkamerstress

Dat snap ik nou helemaal niet. Dochter is hier bij 5 maanden net naar haar eigen kamer verhuist. Tot 6 maanden is het toch beter dat ze in jouw kamer slapen, dus heb je wel de tijd voor de kinderkamer.

Tja

Eennkennis van mij zet ook ieder afgeschuurd raamkozijn en de bestellingsstatus van de overpriced baby uitzet op facebook.. Snap ik noets van. Vind het sowieso leuker om met zp min mogelijk iets leuks te verzinnen

Niet iedereen wil de baby zolang in hun eigen slaapkamer hebben he..maar in de praktijk heb je heel veel van de spulletjes ook eigenlijk niet echt nodig.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

06-10-2011 om 18:20

Tja

"Niet iedereen wil de baby zolang in hun eigen slaapkamer hebben he.."

Dat snap ik nou echt niet. Bergen geld uitgeven aan spullen voor het beste voor je baby, maar niet het beste doen voor je baby. Zelfs in frankrijk en engeland wordt in dezelfde kamer slapen aangeraden de eerste 6 maanden, omdat dit het risico op sids (wiegedood) aanzienlijk vermindert.

Kan het me wel voorstellen hoor, daar niet van.

In Nl werd/wordt? daar niet echt advies over gegeven geloof ik. Meer dat je zo snel mogelijk een vaste eigen slaapplek moest creeren enz.
Verschilt nogal per land.. Net als wel/geen dekentje.

Als ik een 3e zou krijgen, zou ik die wel langer bij mij op de kamer laten slapen denk ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lupomob

lupomob

07-10-2011 om 15:33 Topicstarter

Verse vader deel 4

Weer een spannend avontuurtje verder.

Van de week had mijn vriendin ineens toch wel wat bloedverlies en flinke krampen in haar buik.
Stres in de tent dus.
Wel precies op de dag dat ze eigenlijk ongesteld moest worden.
De huisarts opgebeld en we konden de volgende dag naar de gyneacoloog.
Het verhaal uitgelegt en een echo maar weer.

Nog nooit zo op van de zenuwen geweest......

Het is er nog (joepie, goed vastgelijmd dus)
Nog mooier, voor het eerst waren we getuigen van het binnenwaardse discofeestje
boem boem boem en een discolampje erbij.

De eerste keer het hartje horen kloppen dus, even slikken want ineens is het wel heel echt.
minimensje onderweg zeg maar.

De arts vertelde ons dat het wel eens wil voorkomen bij een ''verse' zwangerschap dat tijdens de normale menstruatieperiode wat bloedverlies kan ontstaan.

Opgelucht en met een supergrote glimlach weer naar huis.

Over de kinderkamer, tja wat kan ik ervan zeggen.
Laten we het er maar op houden dat het mijn aandeel in de zwangerschap is, of de kleine er nou wel of niet in slaapt in het begin is niet relevant.
Is het niet voor de kleine dan is het wel voor mijn vriendin.
Het zwanger zijn kan ik niet voor haar doen, dus maak ik een babykamer die in haar ogen perfect is, mijn aandeel in het zwangeren

volgende week toch nog even een extra echo om te kijken of alles goed gaat.

Ik zeg... komt wel goed schatje.

Word vervolgt

Wie heeft er wat te willen

"Niet iedereen wil de baby zolang in hun eigen slaapkamer hebben"

Ja, mensen kunnen wel meer willen, maar minstens 6 maanden gewoon bij mama op de kamer is gewoon goed voor moeder en kind.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

07-10-2011 om 22:19

Hoi

Lupomob, gefeliciteerd. Heerlijk, die enthousiaste verhalen die je schrijft. En fijn dat het ondanks de spanningen toch nog goed zat. Heb dat zelf ook meegemaakt en is gewoon schrikken. Daarna die heerlijke opluchting. Geniet ervan hoor!

@dirksmama: dat kan jij wel leuk zeggen of uit onderzoek of whatever gebleken zijn, maar als mama daar niet tegen kan en vervolgens de nacht die nog tussen de nachtvoedingen door rest wakker ligt, dan wordt mama ook doodmoe na een paar van die nachten. En aan zo'n moeder heeft baby ook niks. Kortom, dat hangt van mama en baby af. En misschien ook nog wel van wat papa wil.

Lynn (die dus zo'n moeder is, en die echt niet goed slaapt met allerlei babylawaai naast zich, ook niet van man trouwens).

Nachtelijk kabaal

Ligt je man dan ook in een andere kamer Lynn?

dc

dc

11-10-2011 om 00:07

Ook gehad

Ik heb bij nummer 1 en 2 ook bloedverlies gehad, en ze zijn nu 5 en 3. Helaas tussen hen ook eentje waarbij het wel een miskraam werd. Maar op zich dus niet iets wat altijd slecht af loopt gelukkig!

En lief van je van die kamer hoor. Het is sowieso handig om een praktische plek te hebben voor luiers te verschonen. Zorg voor eentje op de juiste hoogte. Daar heb ik nu met nr 3 nog steeds plezier van.

En verder kun je niet zwanger zijn, maar ik vond het heel erg fijn dat ik bij mijn man net zo sacherijnig en emotioneel wrakkerig en dramatisch kon zijn als ik me voelde, en hij het allemaal liefdevol heeft geaccepteert. Ik weet niet hoe jouw vriendin is, maar tijdens zwangerschappen gaat bij mij alle redelijkheid de deur uit!

Enne, voetmassages zijn echt heerlijk als je een dikke buik hebt, vond ik tenminste!

Valkyre

Valkyre

11-10-2011 om 10:49

Net als lynn

Sliep ik geen seconde met de baby op onze kamer - van elk piepje, kreuntje en zuchtje zat ik meteen rechtop in bed. Een beetje een doorslaand moederinstinct dus. Dus hij verhuisde na vijf weken naar de kamer ernaast, met beide deuren open. Dat was net genoeg afstand voor mij om weer iets te kunnen slapen.

Alle oermoederideeen ten spijt denk ik dat het beter is voor de moeder (en dus ook voor de baby) als moeder wel (wat) slaap krijgt.

groet, Valkyre

Valkyre

Valkyre

11-10-2011 om 10:51

En lupomob

Wat fijn dat het toch goed zat! Wij hebben ook die schrik gehad. Onze zoon is nu 4,5

groet, Valkyre

Mama_Lynn

Mama_Lynn

11-10-2011 om 12:00

@dirksmama

Beetje late reactie:
Om even de situatie te schetsen hoe slecht en licht ik slaap: ik slaap standaard met oordoppen. Vroeger sliep ik regelmatig op de logeerkamer of ik schopte man halverwege de nacht eruit. Dat gaat nu iets beter, omdat man minder snurkt. Dus de logeerkamer hebben we al tijden eigenlijk niet gebruikt, maar ik word van bijna elke zucht, piep en steun wakker. Overigens ook vanuit de kinderkamers. Soms heb ik even een periode dat ik beter slaap en dus minder wakker word (vooral de winter is beter). Maar er zijn dus echt mensen die beslist geen baby naast zich moeten hebben staan. Om nog een beetje een fitte moeder te hebben.

Lynn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.