mj.k
14-02-2026 om 19:09
We komen er niet uit; jongensnaam
Hallo,
Wij verwachten een zoon en komen niet uit de naam.
Mijn vrouw is meer van de jongensnamen en ik meer van de engelsklinkende. We zijn er wel over uit dat het een naam met 1 lettergreep word in combinatie met onze dochters.
Het is ons derde kindje en onze dochters heten Quinn & Liv.
Eerder gedropte namen zijn o.a.:
Van mijn vrouw: Mick, Sep, Siem, Sev.
Van mij: Kane, Senn, Lenn, Dez.
(Ik ben ook wel enigzins van de unieke namen, die je niet zo vaak hoort)
Dez vinden allebij wel leuk, alleen de dochter van de zus van mijn vrouw/mijn schoonzus heet Jess (uitgesproken als Djès).
HELP ONS! 😉😉😉
Joszy
15-02-2026 om 11:55
Fenyw schreef op 15-02-2026 om 11:51:
OT Ik snap de afkeer van namen als Beer, Wolf, Peer niet zo goed. Zijn héle oude namen, niets hips aan.
Voor to zou ik gaan voor Mick of Senn. Past het beste bij de meidennamen. Mick vind ik wel een gedateerde naam maar het gaat er niet om wat ik vind 😉
Zijn Beer en Wolf echt oude namen? Of zijn dat dan afkortingen van Wolfgang en Bernard ofzo? Peer is wel oud volgens mij hoewel ik dat vooral associeer met België en/of het zuiden van Nederland.
Ik vind iets als Raf ook best leuk. Laat je hem registreren als Rafael en kan zoon als hij groot is altijd nog beslissen om zich Rafael te laten noemen als hij per ongeluk toch advocaat of minister-president wil worden en graag serieus genomen wil worden
Schoondochter
15-02-2026 om 12:05
Joszy schreef op 15-02-2026 om 11:55:
[..]
Zijn Beer en Wolf echt oude namen? Of zijn dat dan afkortingen van Wolfgang en Bernard ofzo? Peer is wel oud volgens mij hoewel ik dat vooral associeer met België en/of het zuiden van Nederland.
Ik vind iets als Raf ook best leuk. Laat je hem registreren als Rafael en kan zoon als hij groot is altijd nog beslissen om zich Rafael te laten noemen als hij per ongeluk toch advocaat of minister-president wil worden en graag serieus genomen wil worden
Wolf is een hele oude naam, en niet alleen als afkorting van Wolfgang.
Valeria
15-02-2026 om 12:07
Fenyw schreef op 15-02-2026 om 11:51:
OT Ik snap de afkeer van namen als Beer, Wolf, Peer niet zo goed. Zijn héle oude namen, niets hips aan.
Ik vind zelfstandig naamwoorden sowieso niks als naam. Dat het afgeleiden zijn van Peter of Wolfgang maakt voor mij dan niet zoveel uit. Los is het een ding/dier/vrucht/voorwerp/eigenschap/...
Ik heb dus ook niks met Merel, Storm, Vlinder.
Aviendha
15-02-2026 om 13:34
Nehalennia schreef op 15-02-2026 om 13:27:
Ik vind al die x en z's op het einde iets gekunstelds hebben.
Ik ook. V op het eind eigenlijk ook maar Liv komt van Olivia en die vind ik op zich wel leuk.
Roos57
15-02-2026 om 13:47
Engeltje schreef op 15-02-2026 om 13:39:
En Ken of Ben?
Ken was mijn eerste mannelijke barbiepop
Valeria
15-02-2026 om 13:57
Nehalennia schreef op 15-02-2026 om 13:27:
Ik vind al die x en z's op het einde iets gekunstelds hebben.
Er is ook niets unieks meer aan als iedereen x, xx, z gaat gebruiken. Maar het zal wel weer uitsterven. Jaren geleden had je al die creaties eindigend in -the of beginnend met Jay-.
Bloemetje8
15-02-2026 om 14:02
Ik vind Mick een goede optie!
Alec
Arlo
Axel
Ben
Cal
Caleb
Collin
Dean
George
Jace
Jack
Jason
Kace
Max
Milo
Neo
Noel
Nolan
Onyx
Oscar
Ray
Remy
Rex
Rowan
Sam
ToetieToover
15-02-2026 om 14:11
Iets met een X, Duux, Tex? Heb je al een zoekopdracht aan AI gegeven ‘naam met een i zonder nn’ of wat jullie wensen daarin dan ook zijn?
Loulou39
15-02-2026 om 14:30
Ik vind Kay, uitgesproken als “Kai”, een leuke naam met de (meeste) gestelde voorwaarden en in combinatie met de namen van de dochtertjes: Quinn, Liv en Kay. Of misschien beter zelfs geschreven als Kai.