mj.k
14-02-2026 om 19:09
We komen er niet uit; jongensnaam
Hallo,
Wij verwachten een zoon en komen niet uit de naam.
Mijn vrouw is meer van de jongensnamen en ik meer van de engelsklinkende. We zijn er wel over uit dat het een naam met 1 lettergreep word in combinatie met onze dochters.
Het is ons derde kindje en onze dochters heten Quinn & Liv.
Eerder gedropte namen zijn o.a.:
Van mijn vrouw: Mick, Sep, Siem, Sev.
Van mij: Kane, Senn, Lenn, Dez.
(Ik ben ook wel enigzins van de unieke namen, die je niet zo vaak hoort)
Dez vinden allebij wel leuk, alleen de dochter van de zus van mijn vrouw/mijn schoonzus heet Jess (uitgesproken als Djès).
HELP ONS! 😉😉😉
troelahoep
23-02-2026 om 10:48
mj.k schreef op 22-02-2026 om 19:44:
[..]
Vind persoonlijk Sepp te hollands klinken bij de andere 2.
Maar het is helemaal geen Nederlandse naam. Dus dat is strikt genomen geen argument, maar je moet het natuurlijk gewoon mooi vinden.
Hoe ben je bij de andere namen van je kinderen gekomen? Waren het misschien bekende acteurs/personages (Liv Tyler, Quinn Garvey) ? In dit geval zou je voor je 3e ook kunnen gaan kijken bij celebrity's, dan heb je voor jezelf een beetje een richtlijn hoe de 3 namen bij elkaar zouden kunnen passen.
En vind je het belangrijk dat het echt een jongensnaam is? Want Quinn is ook niet echt een meisjesnaam bijvoorbeeld. Misschien nog unisex, maar bij mijn weten komt die meer voor bij jongens (en als achternaam).
mj.k
23-02-2026 om 10:56
troelahoep schreef op 23-02-2026 om 10:48:
[..]
Maar het is helemaal geen Nederlandse naam. Dus dat is strikt genomen geen argument, maar je moet het natuurlijk gewoon mooi vinden.
Hoe ben je bij de andere namen van je kinderen gekomen? Waren het misschien bekende acteurs/personages (Liv Tyler, Quinn Garvey) ? In dit geval zou je voor je 3e ook kunnen gaan kijken bij celebrity's, dan heb je voor jezelf een beetje een richtlijn hoe de 3 namen bij elkaar zouden kunnen passen.
En vind je het belangrijk dat het echt een jongensnaam is? Want Quinn is ook niet echt een meisjesnaam bijvoorbeeld. Misschien nog unisex, maar bij mijn weten komt die meer voor bij jongens (en als achternaam).
Ik vind Sepp te lief klinken. In mijn gedachten.
Quinn en Liv waren namen waar gewoon opkwamen, hoorde in die tijd. Quinn mooi vonden als meisje (hoorde je niet vaak), en Liv mooi daar bij vonden passen. Daarom zou ik graag een krachtigere naam willen, bij Quinn en Liv.
Fenyw
23-02-2026 om 11:05
Miles/Myles
Marc/Marck/Mark/ en vooruit, Marq
Mike/Maik
Mitch -->wat pittiger dan Mick
Geen 'Nederlandse' namen, één lettergreep, startend met M
Joszy
23-02-2026 om 11:27
Weet je TO volgens mij moet je gewoon met je vrouw in gesprek. Iedereen hier kan suggesties aanvoeren maar niks is goed genoeg. Als jij het echt niet weet, laat dan je vrouw kiezen. Je lijkt totaal niet te weten wat je wilt. Niet te Nederlands en graag wel bijzonder maar nu zit je op Mees. Dez lijkt teveel op Jess maar Jaxx vind je wel geschikt. Volgens mij maakt iedereen hier het alleen maar steeds moeilijker want bij elk voorstel roept er wel weer iemand neeee niet doen
Valeria
23-02-2026 om 11:44
Joszy schreef op 23-02-2026 om 11:27:
Weet je TO volgens mij moet je gewoon met je vrouw in gesprek. Iedereen hier kan suggesties aanvoeren maar niks is goed genoeg. Als jij het echt niet weet, laat dan je vrouw kiezen. Je lijkt totaal niet te weten wat je wilt. Niet te Nederlands en graag wel bijzonder maar nu zit je op Mees. Dez lijkt teveel op Jess maar Jaxx vind je wel geschikt. Volgens mij maakt iedereen hier het alleen maar steeds moeilijker want bij elk voorstel roept er wel weer iemand neeee niet doen
Bovendien verschillen zijn ideeën over wat klassiek, krachtig, Engels, uniek, j/m enz is af en toe een beetje van de gemiddelde ideeën daarover.
Welke naam heeft je vrouw nu in gedachten?
mj.k
23-02-2026 om 12:00
Valeria schreef op 23-02-2026 om 11:44:
[..]
Bovendien verschillen zijn ideeën over wat klassiek, krachtig, Engels, uniek, j/m enz is af en toe een beetje van de gemiddelde ideeën daarover.
Welke naam heeft je vrouw nu in gedachten?
Mijn vrouw vind Mick de naam.
Verder Sepp, Mees, Moos.
Zoals gezegd vind ik dit wat te "nederlands" klinken/namen die je te vaak hoort.
troelahoep
23-02-2026 om 12:03
Joszy schreef op 23-02-2026 om 11:27:
Nou dat dacht ik ook eigenlijk. Het moet kennelijk heel bijzonder en de (in mijn ogen) meest wanstaltige voorstellen komen hier voorbij om aan dat criterium te voldoen. Je zou haast terug verlangen naar de tijd dat kinderen werden vernoemd naar opa en oma.
Overigens hoorde ik een tijdje terug bij de bekendmaking van de meest recente namen top 20 dat afgelopen jaar 11 of 12% van de geboren kinderen een unieke naam kreeg, een al jaren stijgende trend. Je zou denken dat de lettercombinaties op een gegeven moment op zijn. Je kunt van Jaxx bij wijze van spreken ook nog wel Jaxxx maken, maar ja.
Ik wilde nog refereren aan de idiote namen die Elon Musk aan zijn kinderen heeft gegeven maar dat leek me niet zo aardig....
Joszy
23-02-2026 om 12:04
mj.k schreef op 23-02-2026 om 12:00:
[..]
Mijn vrouw vind Mick de naam.
Verder Sepp, Mees, Moos.
Zoals gezegd vind ik dit wat te "nederlands" klinken/namen die je te vaak hoort.
Mick komt minder voor dan Liv... aldus de namendatabase van het svb
mj.k
23-02-2026 om 12:09
troelahoep schreef op 23-02-2026 om 10:48:
[..]
Nee het hoeft niet direct alleen een jongensnaam te zijn.
mj.k
23-02-2026 om 12:10
Joszy schreef op 23-02-2026 om 12:04:
[..]
Mick komt minder voor dan Liv... aldus de namendatabase van het svb
Dat geloof ik, ik vind alleen mick niet zo klinken. Weet niet waarom
Joszy
23-02-2026 om 12:16
mj.k schreef op 23-02-2026 om 12:10:
[..]
Dat geloof ik, ik vind alleen mick niet zo klinken. Weet niet waarom
Maar word je nu van dit topic wijzer? Of kun je beter alleen met je vrouw sparren? Uiteindelijk moeten jullie beslissen
mj.k
23-02-2026 om 12:29
Mugs schreef op 23-02-2026 om 12:28:
Je kunt er ook nog Mink van maken, dat klinkt minder Nederlands
Minck is ook in gedachten idd
Joszy
23-02-2026 om 12:32
Mugs schreef op 23-02-2026 om 12:28:
Je kunt er ook nog Mink van maken, dat klinkt minder Nederlands
Mink Kok? Ik vind dat juist veel Nederlandser klinken dan Mick, dat vind ik echt een Engelse naam
Temet
23-02-2026 om 12:33
Ook mijn eerste associatie: Mink Kok. Ik heb heel vroeger ook nog wel een andere Mink gekend trouwens, dat was bij mijn weten geen crimineel.