Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
zwangere sabine

zwangere sabine

22-01-2012 om 10:42

Welke naam vinden jullie het leukst?

Eindelijk hebben mijn man en ik namen voor ons zoontje bedacht, maar nu kunnen we (ik..) niet kiezen. Willen jullie laten weten welke jullie het leukst vinden??
Pelle of Sverre.
Alvast bedankt!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pelle

Als je Sverre uitspreekt klinkt het net of je schisis hebt en Sterre wil zeggen.

Pelle vind ik een erg leuke naam, ik ken een Pelle van een jaar of 8.

skik

Vic

Vic

22-01-2012 om 11:41

Hmmm

Sverre. Of Sven.

fryskdumke

fryskdumke

22-01-2012 om 13:04

Sverre

Pelle vind ik niets. Sverre wel.

Ik ga voor

pelle omdat ik bij sverre na zou moeten denken of het een jongen of meisje is.

chocodip

chocodip

22-01-2012 om 16:13

Pelle

Sverre is best lastig uit te spreken vind ik.

Pelle heb ik ook niet zoveel mee, maar over smaak valt niet te twisten.

Wat vind je van Jelle?

Mama_Lynn

Mama_Lynn

22-01-2012 om 19:31

Namen

Pelle vind ik echt helemaal niks, sorry. Sverre vind ik leuker, maar inderdaad wel een beetje 'is het een jongen of een meisje'. Jelle vind ik dan zelf een stuk leuker, al zou het mijn keus ook niet zijn. Jesse lijkt daar dan weer op en da's dan weer mijn favoriet, maar idd. over smaak valt niet te twisten.

Maar lastig he, die namen kiezen, het is zo smaakafhankelijk. Misschien moet je het ook gewoon even laten zakken, even proeven aan de naam, met de achternaam erbij (ook niet onbelangrijk!) en dan weet je het misschien over een paar weken (je had nog ff de tijd toch?).

Succes hoor, Lynn

Risama

Risama

22-01-2012 om 19:49

Allebei leuk!

Ik ken een leuke Pelle en een leuke Sverre en unisex namen vind ik juist leuk. Aan mij heb je dus niets. Maar ik vind ook dat je je juist niet moet laten beïnvloeden door anderen, het is jullie kind en jullie geven de naam. In je omgeving zijn vast mensen die Pelle of Sverre niets vinden, maar die wennen er wel aan!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pelle maar

Sverre is wel origineler misschien.. Moet ie het wel heel vaak gaan spellen in zijn leven, maar een speciale naam heeft ook voordelen (spreek uit evaring).

Succes met kiezen!!

app-sent

Beetje ot

Ik heb ooit een collega gehad die een zoon had met een (in haar ogen) verkeerde naam. Zij en haar man hadden een naam bedacht, jochie werd geboren, collega keek het knulletje aan en zei: dit is een Gijs. Man was het daar niet mee eens en uiteindelijk kreeg zoon de eerder bedachte naam. Toen ik dit verhaal hoorde was hun zoon al bijna 20 en nog steeds vond collega dat haar zoon een echte Gijs was.

Met dat verhaal in mijn achterhoofd heb ik bij alle drie mijn kinderen ze eerst aan willen kijken voor ze hun naam kregen. De jongste werd toen gelijk door de kinderarts meegenomen terwijl ik gehecht werd en toen ze stabiel was vroeg de kinderarts aan mijn man: en hoe gaat uw dochter heten? Hij antwoordde letterlijk: mijn vrouw wil haar eerst aankijken! En de naam klopte gelukkig...

Savon (ook beetje ot)

Ik had voor mijn dochter zelf een naam geknutseld en een tweede naam uitgezocht. Die zelfgeknutselde naam bleek al een bestaand woord te zijn en de betekenis vond ik nou niet heel charmant. Toen dochter geboren werd heette ze dus Standaardnaam met als tweede naam de zelfgeknutselde. Maar steeds als ik naar haar keek dacht ik: het is helemaal geen Standaardnaam, het is een Zelfgeknutselde naam. Toen ze zo'n 10 uur oud was en nadat man net de geboortekaartjesdrukker had gebeld met de gegevens, maar vlak voordat hij dochter wilde aangeven, besloten we het om te draaien. Op het geboortekaartje kwam het goed, maar de jaren daarna kwamen we nog vaak de originele volgorde tegen. Dan zaten we in het ziekenhuis en werd dochter drie keer met haar (vaak voorkomende) tweede naam omgeroepen en reageerden wij helemaal niet. Maar we zijn blij dat we het nog omgedraaid hebben, dochter is helemaal een Zelfgeknutselde naam en de betekenis van het woord blijkt ook verrassend goed bij haar te passen.

skik

silvester

silvester

23-01-2012 om 18:13

Pelle

Pelle vind ik echt leuk, Sverre vind ik niet zo...veel te lastig uit te spreken in de eerste plaats voor ( kind is minimaal 4 voordat hij zijn eigen naam kan zeggen, haha) en kind zal altijd zijn naam minimaal twee keer moeten noemen voordat een onbekende het verstaat lijkt mij...

silvester

silvester

23-01-2012 om 18:20

Melle vind ik ook leuk, ( maar dat was niet je vraag natuurlijk)

Izar (nu helemaal van het pad af)

Ik neem aan dat je m'n dochter ook wel eens gezien hebt, da's toch echt geen Fleur, wel?

skik

Dames, dames

Daar word ik erg nieuwsgierig van, vooral omdat dochter hier ook één zelfverzonnen naam heeft.

Savon (sorry zwangere sabine)

Hou je van puzzelen? Mijn dochter heet 'vonkontsteker'. De naam is gebaseerd op mijn doopnaam die een deftige vorm van Boukje is.

skik

Ely

Ely

24-01-2012 om 13:45

Hihihi (sorry zwangere sabine)

Ik las het en het eerste wat ik dacht was: Fikkie!
Maar dat bedoel je vast niet, ik puzzel, leuk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Skik (sorry.....)

Ik puzzel verder, ik kom er nog niet uit.

Ely

Ely

24-01-2012 om 23:21

Skik

Volgens mij heb ik een idee van de eerste helft maar weet de eindklank niet zeker. Maar volgens mij klinkt het als een leuke, stoere naam

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Skik

Ik dacht lucifer (brenger van licht) maar nehhh

app-sent

zwangere sabine

zwangere sabine

25-01-2012 om 07:27

Haha

Grappig dat er over aparte namen begonnen wordt in dit draadje. Ik ben gek op aparte niet veel voorkomende namen. dus mocht iemand nog suggesties hebben?? Ik hou van 2 lettergrepen, Minne, finnne, ferre. Iets in die trant, maar dan net anders..
Groetjes Sabine

Sabine

Tjebbe, Tebbe, Meinte, Melle, Menne, Benne, Senne, Borre, Dante, Kobe, Bjarne, Olle?

Oh, mijn dochter's naam scheelt maar twee letters met de jouwe Sabine.

skik

Ely

Ely

25-01-2012 om 14:13

O dear skik

Heb je het dan over dezelfde dochter?
Nou ben ik de kluts kwijt )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Haha ely!

Irritant he, als zo'n volkomen onbenullig raadsel door je hoofd blijft spoken. Ik heb zelf weken in gerede spanning het antwoord van Brianna afgewacht wat nou die jongensnaam was die klonk als een Engels werkwoord van één lettergreep (Joes).

Nou, hoewel dit meer in een puzzeldraadje in Gezellug thuis hoort, hier nog wat aanwijzingen voor je om het spannend te houden: Mijn eigen naam is ook de vrouwelijke vorm van Boudewijn volgens de lijst van de Grunniger Veurnoamen veur wichter kwam ik achter (nooit geweten), en mijn dochter's naam is ook een inductieklos. En scheelt dus maar twee letters met de naam van topicstartster. Nu moet je het echt kunnen raden!

skik

Petr@

Petr@

25-01-2012 om 18:24

Skik

Leuke naam, ook die van jou!

Skik

Speelde deze naam ooit ook in gtst mee?

app-sent

Leuk slik

ik raadde de naam meteen. Lekker stoer, kaars op z'n Frans.

Ha bedankt

Nu weet ik het!

app-sent

Sinilind

Denk aan auto onderdeeltje..

app-sent

Bougie?

Het zou voor onze automonteur op hetzelfde neerkomen, hij vindt Bobine net zo'n bezopen naam als Bougie.

Via Bouwina (mijn tweede naam en godzijdank niet m'n eerste) kwam ik op Bowien - Beaudine - Bobine. We noemen haar meestal Bo of Bien.

Over namen gesproken: vandaag is mijn schoonzus uitgerekend. Ik ben natuurlijk razend nieuwsgierig naar mijn aanstaande eerste en vooralsnog enige nichtje, maar ook zo benieuwd naar haar naam. We noemen haar al maanden bij een werknaam, een combi van mijn broer's en mijn schoonzus haar naam. Daar ben ik inmiddels al zo aangewend dat ik straks wel moet wennen aan haar echte naam.

skik

Skik

Hè, hè, ik ben er ook uit. Ik ken de naam van je dochter wel met een d als derde letter. Ik vind het wel een leuke naam.

Mijn kinderen hebben alledrie aparte namen en bij namendraadjes twijfel ik wel eens of ik ze er op zet. Nooit gedaan, dan ben ik gelijk zo herkenbaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.