Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Bijnabevallen

Bijnabevallen

16-07-2020 om 11:54

Welke schrijfwijze van meisjesnaam


Triva

Triva

17-07-2020 om 14:53

aantal lettergrepen

Ik ben een groot 'aanhanger' van 1 lettergrepige voornamen bij 3 of meer lettergrepige achternamen en andersom.

Het moge duidelijk zijn dat mijn kinderen een 2 lettergrepige voornaam én een 2 lettergrepige achternaam hebben

Bijnabevallen

Bijnabevallen

17-07-2020 om 14:58

Kijken

Ik kijk daar zelf niet zo naar al zal ik de combinatie van namen wel belangrijk vinden.

Stel er komen meer kids en dan bijv

Safira Sem en Joachim dat vind ik niet mooi. Twee keer de s als voorletter en een keer de j. En twee keer 3 lettergrepen en een keer een lettergreep.

Dymphne

Dymphne

17-07-2020 om 16:15

Verschillende voorletters OT

Verschillende beginletters voor de eerste naam vond ik vooral erg belangrijk. Dus als ik de 1 Bram had genoemd viel de B al automatisch af voor andere kinderen. Klein trauma uit mijn jeugd .)

Safira is een mooie naam.

Heel veel geluk en succes bij de bevalling.

Bijnabevallen

Bijnabevallen

17-07-2020 om 16:17

Letters

En ik vind achternaam zelfde beginletter als voornaam ook niet mooi.

Triva

Triva

17-07-2020 om 16:50

nog iets

De voornaam die overloopt in de achternaam: Kees Sterk of Daan Aanberg of wat je ook kunt bedenken.

Mijntje

Mijntje

17-07-2020 om 17:37

nu maar hopen dat het niet toch een jongetje wordt

Mijntje

Dan noemen ze ‘m gewoon Xavier

Sandra

Sandra

17-07-2020 om 21:21

AnneJ

AnneJ: Zou best kunnen dat er momenten zijn waarop men een 'oosters' iemand verwacht of Arabisch, of Urdu, tegen haar spreekt.

Een van mijn kinderen heet Jelle, er heeft nog nooit iemand Fries tegen hem gesproken. De jongste heet Daniel en niemand heeft Ivriet (heet dat zo, wat ze in Israel spreken?) tegen hem gesproken. Dus ik denk dat dat met Safira en Arabisch ook wel zal meevallen.

Tafelpoot

Tafelpoot

24-07-2020 om 21:07

Spelling naam

Ik heb niet alles gelezen, maar ook wij hebben zitten twijfelen over de spelling van de naam van onze dochter. Hanna of Hannah . Wij dachten dat als we voor Hannah zouden kiezen ze altijd moest zeggen , Hannah met 2 h,s. Uiteindelijk vonden we dat toch het mooist . Het bleek al gauw dat de vraag 1 of 2 h,s bijna altijd komt ook al hadden we voor Hanna gekozen. Dochter is inmiddels 18 jaar en ik vind het nog steeds een mooie , krachtige vrouwelijke naam.

Kies voor de naam en de spelling die je het mooiste vindt ! Vragen over de spelling zal je altijd krijgen. Bij Safira zul je vaak de vraag krijgen met een s of een z?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.