Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


Resume.....je relatie met H is sinds januari uit, je stopt dan met de pil, want je wil voor je 30ste zwanger worden. Je hebt voor januari M leren kennen en veelvuldig sex met hem gehad. Je denkt zelf dat het veilig is, vanwege de "vinger"methode en vroegtijdig terug trekken. Dan heb je nu 2 weken geleden ruzie met M gekregen en weer sex gehad met H, 1 dag voor je ovulatie. [ geen zekerheid ]  Twee dagen dat je sex met H hebt gehad, is het weer goed gekomen met M en nog weer onveilige sex met M gehad na je ovulatie.  
Dus je hebt maandenlang sex gehad met M, 1x met H en daarna weer meermalen met M.
Dus je stopt met de pil, omdat je voor je 30ste zwanger wil zijn terwijl je vaste relatie uit is  en met een scharrel bezig bent. 
De kans dat dit kind van M is is behoorlijk groot, dat snap je zelf ook wel. 
Omdat je schrijft dat je voor je 30ste zwanger wil zijn en bewust bent gestopt met de pil en daarna bewust sex hebt gehad met een scharrel, doet mij vermoeden dat het zwanger raken, van wie dan ook, een zeer grote prio heeft/had bij jou. Dat je daarna weer terug bij H zou komen , wist je toen nog niet.
Arm kind, had hem/haar graag een wat integere moeder gegund.

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 21:34:

omdat ik echt mijn eigen lichaam ken en donderdag was het het slijm zo wit als iets en woensdag was dat niet meer ! En donderdag was ook optijd eruit met M

Zeg eens eerlijk TO. heb je dit topic vooral geopend om over sperma, voorvocht, terugtrekken, vocht en eisprong te kunnen schrijven? Want daar blijf je nogal hangen. Het klinkt bijna als een jonge puber die na de eerste voorlichtinglessen in een fascinatie terecht je gekomen. Beetje als de poep en pies fase bij peuters. 

Er is zoveel meer om over te praten. Maar succes met je leven!

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 21:08:

[..]

We hadden afgesproken om 8 uur smorgens voor normaal tot 3 uur wat door ruzie 11 is geworden en hij heeft zich daarvoor niet afgetrokken en toen hadden we elkaar 9 dagen niet gezien aangezien hij voor het werk in buitenland zat...

en die 9 dagen in het buitenland 'staat M droog'? Gezien de frequenties van seks die jij noemt in sommige berichten kan ik me dat niet zo goed voorstellen. Kortom, het is prima mogelijk dat er zaad in het voorvocht zat.

BritgetJones007 schreef op 29-06-2023 om 20:33:

ik denk dat deze vrouw erg in paniek is en angstig is.
Zijn makkelijke opmerkingen nou echt nodig?

daar heb je in principe gelijk in. Maar als TO eerst om onze inschatting vraagt en iedereen hetzelfde antwoord geeft (namelijk dat het kind van M of van H kan zijn, dat het niet met zekerheid is dat het van H is), dan BLIJFT ze volhouden dat het wel van H moet zijn. Met daarbij allerlei argumenten die geen hout snijden. Volgens mij (althans, voor mij) is vooral dat laatste hetgene waardoor ik geirriteerd raak. Als je toch overtuigd bent van je eigen gelijk - stel de vraag dan niet hier. En er zijn ook genoeg zinvolle adviezen gekomen over hoe verder (bv. FIOM en dergelijke).

Alias1 schreef op 30-06-2023 om 10:04:

[..]

daar heb je in principe gelijk in. Maar als TO eerst om onze inschatting vraagt en iedereen hetzelfde antwoord geeft (namelijk dat het kind van M of van H kan zijn, dat het niet met zekerheid is dat het van H is), dan BLIJFT ze volhouden dat het wel van H moet zijn. Met daarbij allerlei argumenten die geen hout snijden. Volgens mij (althans, voor mij) is vooral dat laatste hetgene waardoor ik geirriteerd raak. Als je toch overtuigd bent van je eigen gelijk - stel de vraag dan niet hier. En er zijn ook genoeg zinvolle adviezen gekomen over hoe verder (bv. FIOM en dergelijke).

Dit idd . Daar zit ook mijn irritatie.  Kan best zijn dat ze in paniek is of wat dan ook. Maar continu vast blijven houden aan je eigen gelijk( prima als je dat graag wilt hoor verder) , stel dan de vraag niet. En als écht ALLE antwoorden  unaniem zijn, zelden zo gezien op een topic, stop dan met reageren , accepteer het, of accepteer het niet. Maar  blijf  niet proberen ons te overtuigen  van je gelijk.

TO, doe me een plezier en zeg dat jij en je vriendinnen zich eens goed hebben willen amuseren en dat het nog gelukt is ook.
Please zeg dat dit topic volledig op fantasie berust. Daar zou ik beter mee kunnen leven dan dat ik moet denken dat dit allemaal de waarheid is.

Een kind op de wereld gaan zetten waarvan je slechts DENKT wie de vader is: het is geen pop met wie je kan spelen en die je kan wegleggen als het teveel wordt.

1) Stel dat je met je idee over de verwekker van je kind juist zit, hoe zie je dan de nabije (en verre) toekomst? Jullie relatie was al niet goed, ze was ook instabiel, denk je van jezelf dat jij de maturiteit (rijpheid, volwassenheid) hebt om moeder te worden?
2) Je vogelt er maar op los, als we jou moeten geloven, ook geen fundament om een kind in het leven te zetten! Hoe zie je dat verder evolueren?
3) Tot slot: ik denk dat je financieel ook niet stabiel bent, heb jij werk, Laura? En H heeft die werk? En jouw netwerk: hoe ziet dat eruit? Heb je goeie contacten met familie, vrienden, collega's, ...

Lieve Laura, of je mij (ons) beet hebt genomen, dat kan ik je vergeven, maar wees hier nu eens eerlijk. Als jouw antwoord op mijn vetgedrukt vraag van hierboven, 'ja' is, dan ben ik erin getuind.
Als het antwoord op die vraag 'neen' is (maw dit topic is de echte waarheid), wil je dan op de vragen 1 tem 3 eerlijk reageren. (en als ik een tip mag geven: op tijd puntjes in de zinnen gebruiken, niet 1 zin typen die een halve blz lang is want dan wordt alles onduidelijk).

Dank u Laura, het ga je goed!

Laura1992

Laura1992

30-06-2023 om 15:05 Topicstarter

letterkoekje schreef op 30-06-2023 om 11:03:

TO, doe me een plezier en zeg dat jij en je vriendinnen zich eens goed hebben willen amuseren en dat het nog gelukt is ook.
Please zeg dat dit topic volledig op fantasie berust. Daar zou ik beter mee kunnen leven dan dat ik moet denken dat dit allemaal de waarheid is.

Een kind op de wereld gaan zetten waarvan je slechts DENKT wie de vader is: het is geen pop met wie je kan spelen en die je kan wegleggen als het teveel wordt.

1) Stel dat je met je idee over de verwekker van je kind juist zit, hoe zie je dan de nabije (en verre) toekomst? Jullie relatie was al niet goed, ze was ook instabiel, denk je van jezelf dat jij de maturiteit (rijpheid, volwassenheid) hebt om moeder te worden?
2) Je vogelt er maar op los, als we jou moeten geloven, ook geen fundament om een kind in het leven te zetten! Hoe zie je dat verder evolueren?
3) Tot slot: ik denk dat je financieel ook niet stabiel bent, heb jij werk, Laura? En H heeft die werk? En jouw netwerk: hoe ziet dat eruit? Heb je goeie contacten met familie, vrienden, collega's, ...

Lieve Laura, of je mij (ons) beet hebt genomen, dat kan ik je vergeven, maar wees hier nu eens eerlijk. Als jouw antwoord op mijn vetgedrukt vraag van hierboven, 'ja' is, dan ben ik erin getuind.
Als het antwoord op die vraag 'neen' is (maw dit topic is de echte waarheid), wil je dan op de vragen 1 tem 3 eerlijk reageren. (en als ik een tip mag geven: op tijd puntjes in de zinnen gebruiken, niet 1 zin typen die een halve blz lang is want dan wordt alles onduidelijk).

Dank u Laura, het ga je goed!

Neen dit is jammer genoeg allemaal echt ! 

Mijn relatie met H hebben we terug hervat want dat willen we beiden en was in januari al gestopt met de pil voor kinderen maar dan kwam M weer in het spel na elkaar een maand niet te zien,ja wij hebben beiden een vaste job maar een gemeenschappelijke rekening waarop hij direct vragen zou stellen als dat geld er af gaat en neen wij hebben het financieel zeker niet moeilijk

Ik vogel er niet op los want ik zag echt een toekomst met M maar het is echt niet eenvoudig een leven van 13 jaar achter te laten ze ! En dat besef ik nu en dat mijn leven met H is en zo zal zijn 

Laura1992 schreef op 30-06-2023 om 15:05:

[..]

Neen dit is jammer genoeg allemaal echt !

Mijn relatie met H hebben we terug hervat want dat willen we beiden en was in januari al gestopt met de pil voor kinderen maar dan kwam M weer in het spel na elkaar een maand niet te zien,ja wij hebben beiden een vaste job maar een gemeenschappelijke rekening waarop hij direct vragen zou stellen als dat geld er af gaat en neen wij hebben het financieel zeker niet moeilijk

Ik vogel er niet op los want ik zag echt een toekomst met M maar het is echt niet eenvoudig een leven van 13 jaar achter te laten ze ! En dat besef ik nu en dat mijn leven met H is en zo zal zijn

En jij geloofd dat H een kind zomaar gaat onderhouden terwijl hij niet weet of het van hem is; of ga je hem de hele tijd voorliegen? 
Nou, dit soort situaties krijg je dus als alleen de vrouw mag beslissen over abortus. 

Laura1992

Laura1992

30-06-2023 om 16:59 Topicstarter

Moirmel schreef op 30-06-2023 om 16:41:

[..]

En jij geloofd dat H een kind zomaar gaat onderhouden terwijl hij niet weet of het van hem is; of ga je hem de hele tijd voorliegen?
Nou, dit soort situaties krijg je dus als alleen de vrouw mag beslissen over abortus.

Maandag ga ik naar gyneacoloog dan weet ik meer

Vorige week zei dokter 5 weken 3+2 en volgens mijn hgc klopt het ook want volgens mijn waarde is het 5 weken...

Ga geen beslissingen nemen voor maandag wat te zeggen en wat niet want er is nog steeds 1/3 kans op miskraam

Laura1992 schreef op 30-06-2023 om 16:59:

[..]

Maandag ga ik naar gyneacoloog dan weet ik meer

Vorige week zei dokter 5 weken 3+2 en volgens mijn hgc klopt het ook want volgens mijn waarde is het 5 weken...

Ga geen beslissingen nemen voor maandag wat te zeggen en wat niet want er is nog steeds 1/3 kans op miskraam

Iedereen probeert je uit te leggen dat je dan dus niet meer weet. Want alleen een dna test biedt je die zekerheid. 


Laura1992 schreef op 30-06-2023 om 15:05:

[..]

Neen dit is jammer genoeg allemaal echt !

Mijn relatie met H hebben we terug hervat want dat willen we beiden en was in januari al gestopt met de pil voor kinderen maar dan kwam M weer in het spel na elkaar een maand niet te zien,ja wij hebben beiden een vaste job maar een gemeenschappelijke rekening waarop hij direct vragen zou stellen als dat geld er af gaat en neen wij hebben het financieel zeker niet moeilijk

Ik vogel er niet op los want ik zag echt een toekomst met M maar het is echt niet eenvoudig een leven van 13 jaar achter te laten ze ! En dat besef ik nu en dat mijn leven met H is en zo zal zijn

Relatie loopt al lang niet lekker maar je stopt toch met de pil want jullie willen een kind met elkaar? Dat is zelden een goed idee om je relatie te redden.

Ondertussen was het uit en doe je het met M. Dat kan, want de relatie met H. was over. Maar nu je zwanger bent en het onduidelijk is van wie het is, zou ik hier wel eerlijk over zijn. Als jullie getrouwd zijn is H. wel juridisch de vader met alle rechten en plichten die daarbij komen kijken. Ik vind het niet fair om te blijven zwijgen of pas na drie maanden of nog veel later te vertellen dat het mogelijk van M. is. Dat zet H. enorm op achterstand, onterecht. Als je nog een gelijkwaardige toekomst met H. wil, kan dat niet met allerlei geheimen. Geef openheid over wat er gebeurd is en accepteer de consequenties.

Alias1 schreef op 30-06-2023 om 10:04:

[..]

daar heb je in principe gelijk in. Maar als TO eerst om onze inschatting vraagt en iedereen hetzelfde antwoord geeft (namelijk dat het kind van M of van H kan zijn, dat het niet met zekerheid is dat het van H is), dan BLIJFT ze volhouden dat het wel van H moet zijn. Met daarbij allerlei argumenten die geen hout snijden. Volgens mij (althans, voor mij) is vooral dat laatste hetgene waardoor ik geirriteerd raak. Als je toch overtuigd bent van je eigen gelijk - stel de vraag dan niet hier. En er zijn ook genoeg zinvolle adviezen gekomen over hoe verder (bv. FIOM en dergelijke).

Ik denk dat dat het stukje paniek is en angst en dat ze die waarheid, hoe klein die kans ook is, nog niet aankan.

Jullie denken nu heel erg in oplossingen  maar ik denk dat TO vooral van zich wil schrijven en haar gevoel delen. Lijkt mij heel eenzaam deze situatie. Ze voelt de ruimte niet om dit te bespreken, omdat ze de consequenties hiervan boven haar hoofd voelt hangen. En dat maakt deze situatie zo kwetsbaar...voor alle betrokken partijen.

TO stelt misschien een vraag, maar is zo in paniek nu, dat ze eigenlijk alleen geruststelling aankan

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-06-2023 om 17:57

Tja, die geruststelling kan niemand haar geven. Ik denk ook niet dat het verstandig is de kop in het zand te steken. Ja, dat is een beroerde boodschap. Maar door het probleem te negeren gaat het niet weg. Sterker, het wordt misschien alleen maar groter omdat ze iets zeer essentieels voor haar partner verzwijgt.

Laura1992 schreef op 30-06-2023 om 16:59:

[..]

Maandag ga ik naar gyneacoloog dan weet ik meer

Vorige week zei dokter 5 weken 3+2 en volgens mijn hgc klopt het ook want volgens mijn waarde is het 5 weken...

Ga geen beslissingen nemen voor maandag wat te zeggen en wat niet want er is nog steeds 1/3 kans op miskraam

Wat is de reden dat de HA je doorstuurt naar de gyneacoloog en niet naar een verloskundige praktijk?

Kataravrouw schreef op 30-06-2023 om 18:00:

[..]

Wat is de reden dat de HA je doorstuurt naar de gyneacoloog en niet naar een verloskundige praktijk?

België

Daar is de gyn gebruikelijk als zwangerschapsbegeleiding

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.