Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


Coreopsis schreef op 29-06-2023 om 22:01:

[..]

Niet overdrijven. We zijn pas op pagina 6.



Echt niet! We zijn zelfs al op blz. 12    

Maar zélfs als die dokter er met zijn neus bovenop zat toen er met beide mannen gesekst werd dan nóg kan hij alleen maar gissen wie de vader is   

Maar eerlijk is eerlijk .. het is een goed gelukte poging om reacties te krijgen. TO (en mss wel pubervriendinnen) liggen vast in een deuk om alle goedbedoelde en serieuze antwoorden. Ik geef het een ruime voldoende! 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-06-2023 om 22:11

Steak schreef op 29-06-2023 om 22:07:

[..]

Ik ben al op pagina 11 hoor. 😁 Jij hebt vast ingesteld op meer berichten per pagina.

Lol. Je hebt gelijk. Ik was al helemaal vergeten dat je dat kunt instellen. Ik ben een luie (en vergeetachtige) forummer blijkt maar weer.

het gaat steeds meer op 'the Bold & the Beautiful' lijken. Het is ern leuke soap.

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

29-06-2023 om 22:25

Infobericht: 

Er is ons ooit gevraagd om zoveel mogelijk zelfregulering toe te staan, wat wij daarom ook toepassen op topics als deze. We verwachten wel van jullie dat de huisregels in acht worden genomen: niet trollhinten en respectvol reageren.

 Het staat je vrij dit topic verder te negeren als je je hier niet aan wil houden.

Laura, waarom ben jij samen met H naar de dokter gegaan? Was dat om de zwangerschap te laten vaststellen? Of had jij van tevoren (thuis) al een zwangerschapstest gedaan? Waarom zijn jullie nog samen naar de dokter geweest?

En is er dan bij die dokter gesproken over welk tijdstip exact jij en H seks hebben gehad? Voor zover ik mij herinner vroeg de dokter mij als ik zwanger dacht te zijn wanneer mijn laatste menstruatie was geweest. Niet wanneer ik juist seks had gehad. 

Het is inderdaad een bizar gegeven dat jij een topic opent met als titel: 'wie is de vader?' en dat jij ons vertelt dat je met twee mannen seks hebt gehad op de dag van de bevruchting. IEDEREEN, MAAR DAN OOK IEDEREEN antwoordt op jouw vraag 'dat niet met zekerheid kan gesteld worden wie van de twee mannen de vader is'. WERKELIJK NIEMAND heeft een antwoord gegeven in de richting van: het is uitgesloten dat M de  vader is. En toch ga jij telkens in de verdediging en concludeert dat H de vader moet zijn. 
Mag ik vragen waarom jij jouw vraag hier hebt gesteld?

Laura1992

Laura1992

29-06-2023 om 22:44 Topicstarter

letterkoekje schreef op 29-06-2023 om 22:29:

Laura, waarom ben jij samen met H naar de dokter gegaan? Was dat om de zwangerschap te laten vaststellen? Of had jij van tevoren (thuis) al een zwangerschapstest gedaan? Waarom zijn jullie nog samen naar de dokter geweest?

En is er dan bij die dokter gesproken over welk tijdstip exact jij en H seks hebben gehad? Voor zover ik mij herinner vroeg de dokter mij als ik zwanger dacht te zijn wanneer mijn laatste menstruatie was geweest. Niet wanneer ik juist seks had gehad.

Het is inderdaad een bizar gegeven dat jij een topic opent met als titel: 'wie is de vader?' en dat jij ons vertelt dat je met twee mannen seks hebt gehad op de dag van de bevruchting. IEDEREEN, MAAR DAN OOK IEDEREEN antwoordt op jouw vraag 'dat niet met zekerheid kan gesteld worden wie van de twee mannen de vader is'. WERKELIJK NIEMAND heeft een antwoord gegeven in de richting van: het is uitgesloten dat M de vader is. En toch ga jij telkens in de verdediging en concludeert dat H de vader moet zijn.
Mag ik vragen waarom jij jouw vraag hier hebt gesteld?

H is mee naar de dokter geweest aangezien wij nog samen wonen en heb thuis 2 keer een positieve zelftest gedaan,de dokter vroeg me wnnr ik mijn regels had en heb daarop geantwoord en gezegd wnnr ik eisprong had en hoe ik het controleerde al 5 maand en ze zei me dat het goed was elke keer zo te controleren,en ja ik ga er van uit aangezien op papier van dokter staat dat het die week gebeurt is en maandag kan gwn niet van M zijn hoe wij het gedaan hebben maar stelde de vraag omdat ik met heel veel twijfels toch zit maar uiteraard betrouwbare info steeds zoek online zoals dat voorvocht dat me steeds meer zekerheid geeft wie de vader is 

Ga dan vooral alleen naar de gynaecoloog en vertel daar precies eerlijk hoe alles is verlopen. En stel dan aan de gyn de vraag of je zeker kunt zijn wie de vader is.

Misschien geloof je het antwoord dan

Oh en een slechte relatie wordt maar zeer zelden beter van het krijgen van een kind. Integendeel. Dus er is hoe dan ook heel veel werk aan de winkel. Weet je al hoe je daarmee aan de slag gaat? 

Mugs schreef op 29-06-2023 om 23:19:

Oh en een slechte relatie wordt maar zeer zelden beter van het krijgen van een kind. Integendeel. Dus er is hoe dan ook heel veel werk aan de winkel. Weet je al hoe je daarmee aan de slag gaat?

Welk idee zou zij daar nu over kunnen hebben? Ze zit in een instabiele relatie (keert na een ruzie terug naar ex en heeft dadelijk seks), heeft onveilige seks met meerdere mannen en er is kennelijk ook geen sprake van een veilige huisvesting (waarom zou ze anders na een ruzie direct teruglopen naar ex). 
Echt To, zet je leven op de rit alvorens je aan een kind begint. 

Misschien kunnen we beter gewoon stoppen met reageren. Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieus topic is. Ik moet er namelijk niet aan denken dat het wel serieus bedoeld is.

Elpisto schreef op 30-06-2023 om 07:19:

Misschien kunnen we beter gewoon stoppen met reageren. Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieus topic is. Ik moet er namelijk niet aan denken dat het wel serieus bedoeld is.

Juist 

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 21:34:

omdat ik echt mijn eigen lichaam ken en donderdag was het het slijm zo wit als iets en woensdag was dat niet meer ! En donderdag was ook optijd eruit met M

Natuurlijk is het vervelend als jij denkt je lichaam te kennen terwijl heel veel mensen je proberen uit te leggen dat die kennis niet klopt. Je kent je lichaam misschien, maar biologie en kansberekening toch echt niet. 

Natuurlijk is het akelig als alles in je wil dat H de vader is, maar je nou eenmaal wel seks hebt gehad met M. Natuurlijk met terugtrekken en langer geleden, maar je hebt wel seks gehad. 

Natuurlijk is er altijd een site online te vinden die bevestigt wat jij denkt. 

Maar de werkelijkheid is dat Alleen Een Dna Test je zekerheid geeft. En die kan alleen als je beide heren de waarheid vertelt. 

Dat is zeker eng en akelig. Maar je bent een volwassen vrouw, die denkt dat ze klaar is om moeder te worden, dan is dit echt de eerste stap om aan jezelf te laten zien dat je dat kunt. Dat je ongemakkelijke keuzes kunt maken, omdat dat wel de juiste keuze is. 

Want je bent nu jezelf alleen maar in de maling aan het nemen, met een kind als slachtoffer. Die loopt nu kans een koekoeksjong te worden, en als later dan toch blijkt dat m de vader is- heeft hij ineens alsnog gescheiden ouders.

Misschien eens lezen over de koekoeksjong case die heel Nederland kent, die van Mattie Valk. Die dacht ook dat zijn vriendin een tweeling van hem verwachtte - en zijn vriendin dacht dat ook. Want ach, een keertje met m die zich terugtrok…



Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 22:44:

[..]

H is mee naar de dokter geweest aangezien wij nog samen wonen en heb thuis 2 keer een positieve zelftest gedaan,de dokter vroeg me wnnr ik mijn regels had en heb daarop geantwoord en gezegd wnnr ik eisprong had en hoe ik het controleerde al 5 maand en ze zei me dat het goed was elke keer zo te controleren,en ja ik ga er van uit aangezien op papier van dokter staat dat het die week gebeurt is en maandag kan gwn niet van M zijn hoe wij het gedaan hebben maar stelde de vraag omdat ik met heel veel twijfels toch zit maar uiteraard betrouwbare info steeds zoek online zoals dat voorvocht dat me steeds meer zekerheid geeft wie de vader is

Wat goed dat H is meegeweest. Dat betekent misschien dat hij jou nog een kans wil geven. Hoe staat H nu tegenover een relatie met jou? Hoe staat hij tegenover het idee dat jullie een baby krijgen? En ben je bang dat dit zal veranderen als H weet dat er een kans bestaat dat het niet van hem is?


Het zal je verbazen, maar er zijn mannen die het niet uitmaakt of ze wel of niet de biologische vader zijn van een kind. Die vervullen de ‘reguliere’ vaderrol en willen dat samen met de moeder doen. Misschien kun je het er eens over hebben met H. Als theoretische optie. Dat neemt misschien je angst weg. Ik krijg namelijk het idee dat je niet meer helder kunt nadenken omdat je in paniek bent. 

Biebel schreef op 30-06-2023 om 09:15:

[..]

Natuurlijk is het vervelend als jij denkt je lichaam te kennen terwijl heel veel mensen je proberen uit te leggen dat die kennis niet klopt. Je kent je lichaam misschien, maar biologie en kansberekening toch echt niet.

Natuurlijk is het akelig als alles in je wil dat H de vader is, maar je nou eenmaal wel seks hebt gehad met M. Natuurlijk met terugtrekken en langer geleden, maar je hebt wel seks gehad.

Natuurlijk is er altijd een site online te vinden die bevestigt wat jij denkt.

Maar de werkelijkheid is dat Alleen Een Dna Test je zekerheid geeft. En die kan alleen als je beide heren de waarheid vertelt.

Dat is zeker eng en akelig. Maar je bent een volwassen vrouw, die denkt dat ze klaar is om moeder te worden, dan is dit echt de eerste stap om aan jezelf te laten zien dat je dat kunt. Dat je ongemakkelijke keuzes kunt maken, omdat dat wel de juiste keuze is.

Want je bent nu jezelf alleen maar in de maling aan het nemen, met een kind als slachtoffer. Die loopt nu kans een koekoeksjong te worden, en als later dan toch blijkt dat m de vader is- heeft hij ineens alsnog gescheiden ouders.

Misschien eens lezen over de koekoeksjong case die heel Nederland kent, die van Mattie Valk. Die dacht ook dat zijn vriendin een tweeling van hem verwachtte - en zijn vriendin dacht dat ook. Want ach, een keertje met m die zich terugtrok…



Hier ben ik het erg mee eens. Je zal niet de eerste zijn die denkt haar eigen lichaam te kennen en daar voorbarige conclusies uit trekt. Bovendien heb je het nu over je eigen lichaam, en niet over het voorvocht uit het lichaam van M. Kent hij zijn lijf ook zo goed dat ie zeker weet dat er geen zaadcellen in zaten? Ik zou er niet blind op varen. Ik snap je paniek heel goed, vooral met die opgeheven vingertjes van al die schijnbaar perfecte ouders hier die achteraf makkelijk praten hebben. Bespreek je zorgen serieus bij de Belgische Fiom (weet niet meer hoe het heet).. Daar zitten professionals die je kunnen helpen.

Dat gezegd hebbende: bespaar je kind én jezelf het opgroeien met een leugen. Als jij het niet doet komt kind er toch wel achter, daar ontkom je niet aan met als die dna-banken tegenwoordig. Wil je de andere man weghouden bij je kind? (stel dat het inderdaad klopt wat jij denkt?) Lees over donorkinderen en hoe die hun leven lang belazerd zijn, over adoptiekinderen die via kinderhandel zijn verkocht aan ouders die ook zijn belazerd. Wat je ook gedaan hebt (al waren er vier mannen), zorg dat je allereerst jezelf recht in de ogen kunt kijken, kijk je kind recht in de ogen en draai er niet omheen. Het gaat om de zuiverheid in de relatie tussen alle betrokkenen, ook het kind, niet alleen om of jij op dit moment gelukkig bent met je lief en/of je kind. Uit ervaring weet ik: je krijgt het allemaal terug.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.