Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader

Mijn relatie met H. voelt al jaren niet goed en vorig jaar een man genaamd M.leren kennen en sinds januari ben ik uit elkaar met H. En wachten we tot de verkoop rond is van het huis...sinds januari dus geen seks meer gehad met H en gestopt met de pil omdat ik voor mijn 30 zwanger wil zijn maar met M altijd voorzichtig geweest tijdens de eisprong door vroegtijdig terug te trekken,nu 2 weken geleden had ik ruzie met M en thuis gekomen en dacht dat de relatie gedaan was en iets stom gedaan en seks gehad met H een dag voor mijn eisprong maar 2 dagen later was alles terug in orde met M maar nu ben ik dus zwanger en heb ik al het contact verbroken met M aangezien ik 1x seks had met H net bij eisprong en niet verwachte dat het na 1 keer zou lukken...kan M ook de vader zijn van het kind aangezien we voor eisprong en erna steeds onveilige seks hadden ? Graag wil ik eerlijke reacties want weet echt niet wat ik moet doen


Ik ben bang dat je tegenover beide mannen eerlijk moet zijn want alleen een dna-test kan een vader aanwijzen. Voorzichtig zijn door tijdens de eisprong terug te trekken??

Ja, dat kan. Wie de vader is, kom je alleen te weten door een dna-test. Of misschien vanzelf na geboorte van het kind als de mannen in kwestie erg opvallende eigenschappen hebben.

wil je dit kindje houden? Is dat verstandig? Begin eerst met die vraag te beantwoorden 

daarnaast wees eerlijk naar beide mannen. Wellicht eindig je met geen enkele man en ook dan moet je bedenken of alleenstaand moederschap mogelijk is

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 16:47 Topicstarter

ja met M heb ik die bewuste maandag smorgens seks gehad maar hij is niet klaargekomen in mij en die avond met H en hij wel en dag erna had ik eisprong van dinsdag op woensdag...daarom kan het niet van M zijn denk ik...al heb ik wel vanaf regels gedaan waren tot die dag met M altijd seks gehad gemiddeld 3 x per week zonder condoom al was het voor de eisprong toch een week geleden met M 

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 16:49 Topicstarter

absor schreef op 27-06-2023 om 16:44:

wil je dit kindje houden? Is dat verstandig? Begin eerst met die vraag te beantwoorden

daarnaast wees eerlijk naar beide mannen. Wellicht eindig je met geen enkele man en ook dan moet je bedenken of alleenstaand moederschap mogelijk is

Ja ik wil het kindje houden en blijf volgens mij bij H waar ik al 13 jaar met samen ben..

als ik het goed begrijp heb je nu geen relatie met een van beiden?
Jij moet nu voor jezelf bedenken of je die kindje (als alleenstaande moeder)wilt houden. Is het antwoord ja dan moet je als de bliksem met de billen bloot blij beide mannen en zodra het kan een DNA-test plannen.
Houdt je het kindje niet dan kun je besluiten hen niet in te lichten maar het is aan jou of je met zo'n geheim wilt leven. 

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 16:55 Topicstarter

Moradora schreef op 27-06-2023 om 16:51:

als ik het goed begrijp heb je nu geen relatie met een van beiden?
Jij moet nu voor jezelf bedenken of je die kindje (als alleenstaande moeder)wilt houden. Is het antwoord ja dan moet je als de bliksem met de billen bloot blij beide mannen en zodra het kan een DNA-test plannen.
Houdt je het kindje niet dan kun je besluiten hen niet in te lichten maar het is aan jou of je met zo'n geheim wilt leven.

Momenteel woon ik nog samen met H en wist hij van de affaire want die bewuste maandag had ik het hem verteld en gezegd da het ook gestopt was maar weet niet dat het erna terug begonnen was maar nog steeds uit elkaar wil gaan tot dit natuurlijk gebeurt en bij hem best kan blijven maar mijn kinderwens is te groot en krijg het niet over mijn hart het weg te doen 🥺H weet dat ik zwanger ben en dat het van hem is...M weet van niets,maar ik schat zijn kans niet hoog in om de vader te zijn aangezien ik met H seks heb gehad dag voor eisprong 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 16:49:

[..]

Ja ik wil het kindje houden en blijf volgens mij bij H waar ik al 13 jaar met samen ben..

Jullie zijn niet samen, jullie waren uit elkaar en zelfs al.jullie huis aan het verkopen. Weet hij dat er ook andere mogelijke vader in het spel is? En waarom zijn jullie nu weer samen? Alleen omdat je zwanger bent lijkt me geen goede basis als je al een half jaar uit elkaar bent en jij de relatie had beëindigd omdat je M tegen kwam. 

Doe een DNA test zodra het kan, dan heb je (en de vader) zekerheid.

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 16:58 Topicstarter

Cala schreef op 27-06-2023 om 16:55:

[..]

Jullie zijn niet samen, jullie waren uit elkaar en zelfs al.jullie huis aan het verkopen. Weet hij dat er ook andere mogelijke vader in het spel is? En waarom zijn jullie nu weer samen? Alleen omdat je zwanger bent lijkt me geen goede basis als je al een half jaar uit elkaar bent en jij de relatie had beëindigd omdat je M tegen kwam.

Doe een DNA test zodra het kan, dan heb je (en de vader) zekerheid.

Wij waren bezig met de verkoop maar H ging zichzelf inkopen maar officieel waren we nog samen...alleen hadden we zelf besloten dat het zo niet verder kon en M ging ik normaal volgende maand bij wonen maar dat gaat niet met een kind dat van H is 

Je kind kan van beide mannen zijn. Mijn eerste zwangerschap was raak, meer dan een week voor de verwachte eisprong... 
Je keus voor H, op dit moment, klinkt niet alsof je dat echt heel erg graag wilt. Zoals ik het nu lees in jouw berichten, lijkt het alsof de relaties met H of M geen lang leven beschoren zijn.

Vraag is voor mij vooral ook of jij ook een kind zou willen als je er zelf helemaal alleen voor zou staan, dus zonder H en zonder M. Want jij kunt wel zwanger willen zijn voor je 30e, maar het gaat niet alleen om wat JIJ wilt of alleen om een zwangerschap. Het gaat vooral om het resultaat = een kind - ga je daarvoor (goed) kunnen zorgen.

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 17:09 Topicstarter

wat zien jullie hoeveel kans M heeft dat hij de vader is ? Heb gelezen omdat we bij eisprong optijd eruit haalde maar 4% omdat er in voorvocht amper spermacellen zitten of tellen die weken van einde regels tot dan ook ? Ben echt radeloos ervan 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 17:09:

wat zien jullie hoeveel kans M heeft dat hij de vader is ? Heb gelezen omdat we bij eisprong optijd eruit haalde maar 4% omdat er in voorvocht amper spermacellen zitten of tellen die weken van einde regels tot dan ook ? Ben echt radeloos ervan

Maakt niet uit of de kans klein of groot is. Feit is kind kan van beide mannen zijn.  Speel open kaart en vertel beide mannen dit.  Geef ze de kans om te besluiten wat ze willen


jij lijkt al vastbesloten over dat je de zwangerschap wil voldragen. Prima, bereid je daar goed op voor. Denk aan woning, opvang enz

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 17:16 Topicstarter

Alias1 schreef op 27-06-2023 om 17:07:

Je kind kan van beide mannen zijn. Mijn eerste zwangerschap was raak, meer dan een week voor de verwachte eisprong...
Je keus voor H, op dit moment, klinkt niet alsof je dat echt heel erg graag wilt. Zoals ik het nu lees in jouw berichten, lijkt het alsof de relaties met H of M geen lang leven beschoren zijn.

Vraag is voor mij vooral ook of jij ook een kind zou willen als je er zelf helemaal alleen voor zou staan, dus zonder H en zonder M. Want jij kunt wel zwanger willen zijn voor je 30e, maar het gaat niet alleen om wat JIJ wilt of alleen om een zwangerschap. Het gaat vooral om het resultaat = een kind - ga je daarvoor (goed) kunnen zorgen.

H wilt bij me blijven want ben ergens overtuigd dat hij de vader moet zijn aangezien we met eisprong dag ervoor seks hadden en met M de weken ervoor 

ik vind het wel een bijzonder verhaal eigenlijk. JIJ wilt een kind dus stopt met de pil, hebben die mannen er ook iets over te zeggen? Blijkbaar wil je geen kind met M want hij moet hem eruit trekken als je een eisprong hebt (wat natuurlijk een hele slechte methode is maar goed) en H mag wel zijn werk doen maar daarmee ga je uitelkaar maar nu toch weer niet want jij hebt al besloten dat hij de vader is.
Wees eens eerlijk.... Heb je die man(nen) gebruikt omdat jij heel graag nu een kind wilt en back fired het nu omdat je op 1 dag met beide mannen het bed in bent gedoken en ze dus beiden de donor kunnen zijn waardoor jij nu in paniek bij H blijft? Zo komt het wel over namelijk.

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 17:24 Topicstarter

Moradora schreef op 27-06-2023 om 17:16:

ik vind het wel een bijzonder verhaal eigenlijk. JIJ wilt een kind dus stopt met de pil, hebben die mannen er ook iets over te zeggen? Blijkbaar wil je geen kind met M want hij moet hem eruit trekken als je een eisprong hebt (wat natuurlijk een hele slechte methode is maar goed) en H mag wel zijn werk doen maar daarmee ga je uitelkaar maar nu toch weer niet want jij hebt al besloten dat hij de vader is.
Wees eens eerlijk.... Heb je die man(nen) gebruikt omdat jij heel graag nu een kind wilt en back fired het nu omdat je op 1 dag met beide mannen het bed in bent gedoken en ze dus beiden de donor kunnen zijn waardoor jij nu in paniek bij H blijft? Zo komt het wel over namelijk.

Met H was dit de enige keer seks dit jaar en had gwn nooit verwacht dat het meteen raak zou zijn aangezien hij niet echt gezond leeft dus niet had verwacht zwanger te zijn nu..ik zag mijn leven al voor mij met M maar alles achter laten is niet gemakkelijk...ik wou niet op deze moment een kind maar ga het ook niet over mijn hart krijgen het weg te laten doen want daarvoor is mijn kinderwens te groot...M weet niet dat ik zwanger ben maar heb gezegd dat ik seks heb gehad met H en hij wilt me niet meer nu maar weet niets van de zwangerschap wat ik best zo kan houden denk 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.